Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

Jag får det inte att fungera med att boota from USB.

Jag har provat bränna ISO filen på USB stickan med ultra iso (det har fungerat innan). Har provat göra det som administrator och även från ett 32-bitars system och från ett 64 bitar system (jag vill installera windows 7 64-bits).

Jag har provat att formatera i NTFS via CMD och sen föra över filerna i utforskaren (inklusive dolda filer) och jag har försökt ställa in i BIOSEN att den ska boota from removable device först och sen HD, även att dne bara ska boota from removable. INGETING FUNGERAR!

När jag bara tog removable så stod det at tjag ska sätta in en giltlig removable devicde och sne starta om. När jag tar removable som prio 1 och hd som prio 2, går den direkt till att starta windows.

Hur gör ni för att göra en windows 7 64-bits USB sticka och vilka inställningar gör ni i bios för att den ska starta installations programmet...

Jag har gjort detta innan flera gånger, fast då med 32-bits system windows 7, och det har alltid fungerat... Väldigt tacksam för all hjälp

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pacman5
Jag har inte testat Oblivion, men kan inte tänka mig annat än att det flyter på utmärkt då jag körde Dragon Age utan några som helst problem.

Här är en länk till en video på youtube som visar en kille som kör DAO på sin ul30vt. Han har lite andra videor också, bl a StarCraft 2.
Video

Skulle det inte räcka så är det lätt att överklocka datorn. Jag överklockar GPUn med EVGA Precision (ca 100mhz till) och CPUn med SetFSB (till 1,9Ghz). Jag kör oftast datorn i Office-settings då det är viktigare för mig att den är helt tyst, men det är trevligt att ha möjligheten att spela spel som DAO osv.

Gött, tackar.

Permalänk
VR-fantast

Ni som har köttat in en SSD i eran UL30VT, var det värt kostnaden gentemot prestandaökningen?

Antar att det bör bli en del skillnad på en 5400:rpmare och en SSD men har aldrig upplevt en SSD själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Ni som har köttat in en SSD i eran UL30VT, var det värt kostnaden gentemot prestandaökningen?

Antar att det bör bli en del skillnad på en 5400:rpmare och en SSD men har aldrig upplevt en SSD själv.

Jo, vissa saker går väldigt fort. Bootar på runt 25 sekunder. Installation av program, uppzippning/rarning osv går väldigt fort. Den är helt tyst och drar mindre ström.
Om den är värd det? Nja Iom att det inte finns plats för mer än en HD så tycker jag att 80Gb är för lite. Jag ville ha 160Gb, och den kostar ca 4000kr. Det är ändå en hel del.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tennisberg

Jag har provat bränna ISO filen på USB stickan med ultra iso (det har fungerat innan). Har provat göra det som administrator och även från ett 32-bitars system och från ett 64 bitar system (jag vill installera windows 7 64-bits).

Jag har provat att formatera i NTFS via CMD och sen föra över filerna i utforskaren (inklusive dolda filer) och jag har försökt ställa in i BIOSEN att den ska boota from removable device först och sen HD, även att dne bara ska boota from removable. INGETING FUNGERAR!

När jag bara tog removable så stod det at tjag ska sätta in en giltlig removable devicde och sne starta om. När jag tar removable som prio 1 och hd som prio 2, går den direkt till att starta windows.

Hur gör ni för att göra en windows 7 64-bits USB sticka och vilka inställningar gör ni i bios för att den ska starta installations programmet...

Jag har gjort detta innan flera gånger, fast då med 32-bits system windows 7, och det har alltid fungerat... Väldigt tacksam för all hjälp

Jag har för mig att jag bara tryckte Esc för att få välja hur jag ville starta. Jag använde inte asus skiva dock utan win 7 pro (MSDNAA) och ett program för att "bränna" det på USBn. Så inte riktigt samma sits.

Permalänk
VR-fantast

Ingen här som köpte paketet med väska och mus från Webhallen som vet vad det är för mus/väska som skickas med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ingen här som köpte paketet med väska och mus från Webhallen som vet vad det är för mus/väska som skickas med?

Jo, jag!
Musen är en Techair 3D Optical Mouse och väskan en Techair Z0110 tror jag.

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att köpa en sådan här. Har tittat runt på liknande och läst runt lite i forumet och tycker att den här verkar bra.

Hittade den här på dustin: http://www.dustinhome.se/pd_5010372344.aspx

Är det "rätt" maskin eller finns det någon bättre variant utav den här modellen (fått för mig att det finns olika)
Men den här har med de dubbla grafikkorten?
Står att man max kan ha 4GB internminne, stämmer det?

Något annat man bör tänka på när man köper den här datorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xepp
Jo, jag!

Samma här. Väldigt lågbudget. Musen är jätteplastig och väskan är sådär. Jag har för mig att man fick betala en hundralapp extra för paketet, men även om det är lite så är det är tveksamt om det är värt det. Tur att datorn var top notch iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurra_91
Funderar starkt på att köpa en sådan här. Har tittat runt på liknande och läst runt lite i forumet och tycker att den här verkar bra.

Hittade den här på dustin: http://www.dustinhome.se/pd_5010372344.aspx

Är det "rätt" maskin eller finns det någon bättre variant utav den här modellen (fått för mig att det finns olika)
Men den här har med de dubbla grafikkorten?
Står att man max kan ha 4GB internminne, stämmer det?

Något annat man bör tänka på när man köper den här datorn?

Det ser ut att vara "rätt" modell, dvs vt-modellen. Den har dubbla grafikkort. Den finns även i svart.

Nej, jag är rätt säker på att det går att stoppa i iaf 8Gb ram. Båda kortplatserna är tagna av 2x2Gb, så du får köpa 2x4Gb SO-DIM DDR3 1066 om du vill ha 8Gb. I nuläget kostar det väl runt 4000, vilket är lite blodigt men vad jag har förstått så ska det alltså gå att uppgradera.

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xepp
Jo, jag!

Citat:

Samma här. Väldigt lågbudget. Musen är jätteplastig och väskan är sådär. Jag har för mig att man fick betala en hundralapp extra för paketet, men även om det är lite så är det är tveksamt om det är värt det. Tur att datorn var top notch iaf

Tackar för svaren, låter som att man kanske borde strunta i att lägga på en hundring och istället köpa en vettig väska på annat håll?

Permalänk
Medlem

En dum fråga, men det finns givetvis inbyggt så man kan använda sig utav trådlöst nätverk?

Permalänk
VR-fantast
Citat:

En dum fråga, men det finns givetvis inbyggt så man kan använda sig utav trådlöst nätverk?

Naturlich, b/g/n(draft).

Permalänk
VR-fantast

Har efter ett jäkla krånglande fram och tillbaka mer eller mindre bestämt mig för att skaffa en UL30VT

Får hoppas att man inte ångrar sig bittert när JT släpps, men jag vettefan om prestandaskillnaden blir så stor att det motiverar 3000kr extra.
Dock lär det väl bli ett prisras på VT:n, men så blire.

Permalänk
Medlem

Kommer det några fler VT modeller är ersätts de helt av JT?

Visa signatur

Asus P8Z-77, i7-3770K 32GB DDR3, ATI 5850, Samsug 830-256 H50, 5.5TB HD, LG GGW-H20L blu-ray, Thermaltake 750W, HP 30" 2560x1600.
Intel NUC3217 16GB 256GB Crucial m4 6235 wifi, DiNovo mini
Acer 3830T 8GB (server med 21TB USB disk), HP 8560W 16GB 180GB SSD, HP 2560p 1TB, Asus UX21, QNAP 409Pro 7TB NAS,.

Permalänk
Medlem

Varför är A-modellen dyrare än VT modellen? Är inte VT-modellen mer avancerade med de två grafikkorten?

VT - http://www.dustinhome.se/pd_5010372344.aspx?csref=Prisjamfore...

A - http://www.dustinhome.se/pd_5010331664.aspx?csref=Prisjamfore...

Tacksam för svar!

Permalänk
VR-fantast

Hur gör ni när ni sitter med ACn i hela tiden för att inte slita på batteriet?
Tänkte när ni har datorerna hemma och sitter och spelar eller dyl.

Plockar ni bort batteriet helt och hållet eller ska man köra något speciellt läge för att få bra livstid på batteriet?

Permalänk
VR-fantast

Beställde också en Zeroshock IV: http://www.gearzap.com/zeroshock-iv-advanced-laptop-case-13-3...

Kan återkomma när jag fått den om någon vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tennisberg

Kör alltid in ISO filen på usb minnet med http://unetbootin.sourceforge.net/ och trycker sedan ESC när POST visas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför är A-modellen dyrare än VT modellen? Är inte VT-modellen mer avancerade med de två grafikkorten?

Tacksam för svar!

Ja, det är lite skumt men så är det. VTn prissänktes (en vecka efter att jag hade köpt den) med ca 500kr och nu är den billigare än A-varianten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av birger72
Kommer det några fler VT modeller är ersätts de helt av JT?

Nästa version kommer antagligen att vara JTn. Dock så kan man få vänta. Läste för någon dag sedan att intel kanske kommer att vänta med att släppa den processorn som ska sitta i JTn. Bara ett rykte än så länge. (länk)

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur gör ni när ni sitter med ACn i hela tiden för att inte slita på batteriet?
Tänkte när ni har datorerna hemma och sitter och spelar eller dyl.

Plockar ni bort batteriet helt och hållet eller ska man köra något speciellt läge för att få bra livstid på batteriet?

Mig veterligen så sliter det inte på batteriet. Det där behöver du inte göra något åt.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Tacksam för svar!

UL30VT kommer troligen också gå upp i pris pga av valuta kursen.
Varför UL30A just nu är dyrare är för att UL30A levereras med 8cell 5600mah batteriet och de batteriet är faktiskt dyrare än grafiken på UL30VT.
UL30VT levereras med 8cell 4400mah batteri.

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Mig veterligen så sliter det inte på batteriet. Det där behöver du inte göra något åt.

Saken är ju att batterier inte mår gött av att ligga i 100% hela tiden.
De är ju egentligen konstruerade för att laddas ur och sen laddas upp igen.

Apple, Vaio m.fl har något jox så att batteriet ligger och drar på 40-50% för att skona livslängden, tänkte hur fallet var med UL30VT:n.

Permalänk
Medlem

Hjälp, hittar inget N på mitt trådlösa

Jag har köpt min Asus ULV30T idag, med atheros nätverkskort. Det stod på datorn att den skulle klara av N/G, men jag hittar bara mitt G nätverk. Någonstans man ska ställa in för at hitta? Var inne och kollade på Atheros hemsida, där stod att kortet stödjer N också.. Någon som vet
Jens

Permalänk

Hittade en intressant guide, funkar utmärkt på min ul30vt:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=472668

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en sådan här dator imorgon

Har dock läst runt här i forumet och tycker att det är många som har problem med den. Går det lätt sönder eller hur är det?

Är ju med 2 års garanti iaf och sedan tas väl problem upp mer eftersom att man behöver hjälp med dem.

Hur fungerar det med att göra backup osv när man inte har någon optisk enhet?

Funderar dessutom på att köpa en optisk enhet, har ni någon att rekommendera? Den ska kunna bränna DL.
Funderar själv på den här:
http://shop.onoff.com/Produkter/Datorer__Kringutrustning/Lagr...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Funderar på att köpa en sådan här dator imorgon

Har dock läst runt här i forumet och tycker att det är många som har problem med den. Går det lätt sönder eller hur är det?

Är ju med 2 års garanti iaf och sedan tas väl problem upp mer eftersom att man behöver hjälp med dem.

Hur fungerar det med att göra backup osv när man inte har någon optisk enhet?

Funderar dessutom på att köpa en optisk enhet, har ni någon att rekommendera? Den ska kunna bränna DL.
Funderar själv på den här:
http://shop.onoff.com/Produkter/Datorer__Kringutrustning/Lagr...

Som du säger, Ju fler som äger en datormodell dessto mer prat och frågor blir det ju. Jag tycker de är bra ändå att när de finns så pass många ägare av samma modell på de här forumet att folk kan hjälpa varandra med erfarenheter.
Statistisk så är det under 1% av UL30 som varit på service räknat från hur många som är sålda.

Ang backup, de finns en dold partition med så om du vill ominstallera trycker du på F9 när datorn startar så kan du välja att ominstallera. Man kan spara sina viktiga filer på D: och endast ominstallera C:.
Dock skulle hårddisken gå sönder behöver du använda en Extern HDD eller skicka in den till Asus på garanti service.

Permalänk
Medlem

Drivrutiner

Jag har försökte hitta lite info om drivrutiner idag till datorn, det går ju inte att använda Nvidias, någon som vet hur jag kan få hem de senaste drivrutinerna? De på ASUS hemsida är ju från förra året..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asus.David
UL30VT kommer troligen också gå upp i pris pga av valuta kursen.

Hur kan priset gå upp då kronan har blivit "starkare", således billigare att importera?

Har själv köpt mig en Asus UL30VT och är supernöjd! Hade dock ett litet problem med att chassit inte gick helt ihop på ett ställe, som en litet hål. Fick den utbytt och nu är allt prima :). Rekommenderas!