Hjälp ang. Windows Vista

Permalänk

Hjälp ang. Windows Vista

Hej.
Jag har ett problem som jag inte kan hitta en lösning på, så jag tänkte att jag skulle pröva min tur här.

Nåja, det är så att jag har en bärbar dator som har Windows Vista som operativsystem, jag har vant mig vid Vista och tröttnat på gamla XP som jag har på min stationära dator (den som jag använder mest, för övrigt). Har nu beslutat mig för att uppgradera till något av de nyare operativsystemen (Vista, Windows 7...) på den stationära datorn. Let's cut to the chase, kan jag använda nyckeln som jag använder till min bärbara på min stationära datorn utan att ett sjok av problem uppstår? Är oerhört tacksam för svar.

Ja, jag tänker uppgradera till W7 vid ett senare tillfälle, men just nu råder en viss pengakris.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Permalänk

Om du inte har en volume license så får du inte lägga samma licensnyckel på två datorer. Har du OEM-licens så går det inte heller och du har inte ens rätt att flytta över den från en dator till en annan ( enligt amerikanska licensregler och microsofts avsikt iaf, inte helt säker på om det är i överensstämmelse med svensk lag)

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, en nyckel - en dator, såvida det inte är en familje- eller volymlicens.
Vad du än väljer att uppgradera till så följer det ju med separat nyckel när man köper OS. För du tänkte väl inte göra nåt som bryter mot §7 i våra regler.

Då detta diskuterats otaliga gånger får behövs inte fler svar så...

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.