Permalänk
Skrivet av murklor:

Ja det kommer säkert bli jättebra. Men vad skulle du hellre ha som scout bland tier 9-10 tanksen, en tier 5 scout eller en tier 9 medium typ T-54?

Eller så sätter man in en 800 hästars motor i T-35-85 och lägger den på tier 8;)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Ja det kommer säkert bli jättebra. Men vad skulle du hellre ha som scout bland tier 9-10 tanksen, en tier 5 scout eller en tier 9 medium typ T-54?

Av det jag läst om exempelvis T-50-2 så har jag absolut hellre den som scout. Går över 70km/h, helt absurd accelleration och förlorar väldigt lite hastighet genom att svänga. Men blir att se hur det blir när dom väl släpps. Skriks väldigt mycket om att folk vill att dom ska nerfas efter testerna på testservern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Skulle inte kalla artys snipers, den rollen är mera för TD's (gömma sig i buske, ha LoS och skjuta på långt avstånd etc). Aldrig sett en sniper som INTE behöver ha LoS. Jag hatar arty för att dom inte passar in i spelet..(min åsikt )

Men kan hända att en hel del förändras när de nya light tanksen dyker upp. Är som less på att bli oneshottad av arty (och på att campa för att gömma mig för arty).

Mjo men det är "one shot" effekten jag menar på.

Skrivet av Pappy:

Såklart. När du är högtier är knappast pengar ett problem i detta spel (arty blir sällan oneshottade efter några sec dock som tanksen blir). Har man en GW-T E eller 261 och har cash-problem då vet jag inte vad den personen hållt på med. Är du dock "up and coming" och har cash-behov så kör arty (eller Löwe).
Tycker dock arty-skotten är på tok för billiga (alla tiers) om man tänker balans. Borde kosta betydligt mer pga dmg/income där tanksen inte kostar så mycket mindre.

Arty-hat och hat.. som jag skrev tidigare är det inte kul i något spel när man kan sitta helt säker i hörnet av kartan och one-shot-snipe på alla andra över hela kartan. Tråkigt i alla sorters spel. Tillbaka med tracers och gärna lokaliseringstracers (exploiten). Folk får väl flytta på sig när de skjutit.

Tyvärr så blir spelet mer och mer åt det hållet. Alla uber-artys som one-shottar gör att hela spelet blir en lång och utdragen "hug the wall"-camp och sällan några storslagna pansarslag.

Jo allt du skriver är rätt men för att jag ska gå plus (med premium) så måste jag ta 4 - 6 personer och träffa alla skott.
Och att gå + med arty kräver att ditt lag också ska göra bra ifrån sig.
Visst low tier upp till 5 - 6 går alltid plus, Och jag kollade in dina stats du har inte kört något arty sen release och dem nerfade cash inc med arty efter release.

Skrivet av Rorax:

Av det jag läst om exempelvis T-50-2 så har jag absolut hellre den som scout. Går över 70km/h, helt absurd accelleration och förlorar väldigt lite hastighet genom att svänga. Men blir att se hur det blir när dom väl släpps. Skriks väldigt mycket om att folk vill att dom ska nerfas efter testerna på testservern.

Jo men det kommer snart en test patch med lite ändringar till lightsen tex vk 28an får 10.5 derpen woo....
Och atm går det att ta sig fram genom allt försvar på test men tänk på det också att många på test servern är folk som "provar" sina nästa tanks och folk som inte fått tag på tier 8 - 10 tanks än men vill prova dem.
Så på riktiga servern tror jag inte att light tanksen kommer vara lika effektiva som på test nu.
T-50-2an är atm väldigt OP jag har själv testat den och dödat heavys flera tier över mig sj även is-7or och t-30s då dem har ganska fina weak spots och låg pansar. Så gissar på att den kommer nerfas lite då den är extrem för tier 5.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk

Jag har visserligen inte spelat tier 8 arty ännu, men väl tier 7 och enda anledningen till att spela arty är ju att man får in mycket pengar (genom att man gör mycket skada) och är billiga att reparera. Jag finansierar mina tankinköp via arty. Enda chansen att gå back i silver är att missa en himla massa skott, att bli upptäckt och dödad innan man skjutit ett skott är som sämst +/- 0 på tier 7.

För det andra: arty är in i helvete behövt i spelet. Min åsikt är att utan arty så skulle bara heavytanks vara vettiga att spela och det enda spelsättet som skulle vara vettigt är att själv skjuta så mycket som möjligt. Det hade varit ett grymt tråkigt spel.

Visa signatur

KDMBBBB!

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomoniac:

Jag har visserligen inte spelat tier 8 arty ännu, men väl tier 7 och enda anledningen till att spela arty är ju att man får in mycket pengar (genom att man gör mycket skada) och är billiga att reparera. Jag finansierar mina tankinköp via arty. Enda chansen att gå back i silver är att missa en himla massa skott, att bli upptäckt och dödad innan man skjutit ett skott är som sämst +/- 0 på tier 7.

För det andra: arty är in i helvete behövt i spelet. Min åsikt är att utan arty så skulle bara heavytanks vara vettiga att spela och det enda spelsättet som skulle vara vettigt är att själv skjuta så mycket som möjligt. Det hade varit ett grymt tråkigt spel.

Det jag tror stör folk och även mig själv är hur spelet placerar ut artys just nu allt mellan 3- 10 artys på en del strider och tomt på många andra.
Dem borde lägga i randoms max 3 - 4 per team och ta bort medaljen för att döda 5 på en strid.

Och håller med dig arty behövs annars skulle TDs och heavys bli OP.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag max 3 arty's per sida, det regnar lagom mycket då.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vet inte hur ni gör när ni spelar, men har sällan problem med arty. Enda gångerna är när jag åker fram och försöker döda arty. Går bra oftast. Jobbigt om dom har extra skydd, när dom campar i buskar.

Jag skulle vilja påstå att 50% av alla matcher man spelar numer är det MINST 5 Arty i tier 7-8 per lag, flest tier 8.
Alla campar vid en bergs- eller husvägg för den som rör sig är borta inom 5s.
På låg-tiers är det såklart inte samma, där har även arty inte full kart-översikt.
Tyvärr måste jag säga, det där med stora pansarslag är oftast helt bortblåst, vägg-camp och undvika arty är prio ett.

Skrivet av solomoniac:

Håller helt med dig MEN varför måste de göra så enormt med skada, och en massa splash så de inte behöver träffa alls. I betan när Su-14 var typ värst var det precis lagom. Man fick en rejäl kyss, men inte så larvigt som nu då alla dör direkt. Blä.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Själv tycker jag max 3 arty's per sida, det regnar lagom mycket då.

Jo 3 som max skulle vara fint.

Skrivet av Pappy:

Jag skulle vilja påstå att 50% av alla matcher man spelar numer är det MINST 5 Arty i tier 7-8 per lag, flest tier 8.
Alla campar vid en bergs- eller husvägg för den som rör sig är borta inom 5s.
På låg-tiers är det såklart inte samma, där har även arty inte full kart-översikt.
Tyvärr måste jag säga, det där med stora pansarslag är oftast helt bortblåst, vägg-camp och undvika arty är prio ett.

Håller helt med dig MEN varför måste de göra så enormt med skada, och en massa splash så de inte behöver träffa alls. I betan när Su-14 var typ värst var det precis lagom. Man fick en rejäl kyss, men inte så larvigt som nu då alla dör direkt. Blä.

Ush ja vägg camping har det blivit i massor helst när man kör något små segt Maus, E-100, T95, JT och Is-4 tex.
Sen ibland kan man bli splashad genom väggar och saker och dö av det.
Ryska top artyt har en fin skada 500 - 800 på tanks om man inte kör med ap och träffar med dem då kan man göra 800 - 1.2k.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur går man till väga om man vill ge bort en Tank som gåva (gift tanks)

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Hur går man till väga om man vill ge bort en Tank som gåva (gift tanks)

Det är inte så dem funkar "gift tanks" är tanks som blir gåvor med paket och paket priser.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Det är inte så dem funkar "gift tanks" är tanks som blir gåvor med paket och paket priser.

som inte går att köpa längre va ? ;O

Permalänk
Medlem
Skrivet av einarx:

som inte går att köpa längre va ? ;O

Pz 5/4 och dem andra går inte att få tag på längre nej.
Men kan komma erbjudanden i framtiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Leo är inte dum när man hamnar högst upp 19 skott på mig, studsade alla.

http://img847.imageshack.us/img847/4916/worldoftanks201109091...

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Vad det är gött att de äntligen har skaffat så man kan köpa guld med sms

Permalänk
Medlem

har ni sett wot-kopian Tank Ace? http://tankace.gamescampus.com/

ser riktigt billigt ut

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

ser riktigt billigt ut

Jo såg det tidigare men glömt bort namnet, ska kolla upp det igen inte för jag tror det är värst bra.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Ryssarna och deras random filmer!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lol! Vilken jävla film.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Skrivet av Saber:

Jag tror inte ryssar är konstant fulla. Utan jag vet det nu:D ahhahahaha Den mest... Ja vad då?

ÄÄÄ:) trött och helg^^ denna filmklipp, gjorde min helg mycket roligare.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jag tror inte ryssar är konstant fulla. Utan jag vet det nu:D ahhahahaha Den mest... Ja vad då?

ÄÄÄ:) trött och helg^^ denna filmklipp, gjorde min helg mycket roligare.

En ryss kan ju inte köra tank utan ha lite vodka först.

Men alltså M7.. är den gjord av papper eller? Jag ser fienden, fienden ser mig och skjuter, jag stendör på ett skott 90% av tiden. >_<

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

ser riktigt billigt ut

Nek, Tank Ace fanns innan WoT började kodas. Har varit i alpha hur länge som helst dock. Stått stilla.

Permalänk
Medlem

Tjena tjena!
Dom nya betalningsfunktionerna, är de något bättre det? får man ut mer guld per krona? ^^
O sen detta med 5x exp som varar tills den 12e, går de på något vänster att se till så man får ut den bonusen 2 gånger på en dag?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lovebird:

Tjena tjena!
Dom nya betalningsfunktionerna, är de något bättre det? får man ut mer guld per krona? ^^
O sen detta med 5x exp som varar tills den 12e, går de på något vänster att se till så man får ut den bonusen 2 gånger på en dag?

Nej, det går inte att få bonusen två ggr per dag, iaf inte med samma konto I något fall var där fem procent mer för köp genom ett alternativ, vet dock inte om den bonusen är kvar då det vart när de började med tjänsten.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Nej, det går inte att få bonusen två ggr per dag, iaf inte med samma konto I något fall var där fem procent mer för köp genom ett alternativ, vet dock inte om den bonusen är kvar då det vart när de började med tjänsten.

Den sista dagen kan du få ut en extra om du sitter uppe till 2 på natten.

Servern tar bort 5x exp vid 5 på morgonen och dubbel exp startas om vid 2.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Orkar nog inte sitta uppe till 2 denna gång. Gjort det någon gång eller två förut, men idag fick jag min T-54 och elitade den på en gång och nu finns det inte direkt någon tank jag strävar efter just nu. Ska spara ihop lite XP på T-46 så man kan fixa T-50 å sen T-50-2 i nästa patch. Efter det vette fan.. vänta på franska tanks? :S

Fint skin till T-54 förresten,
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?act=url&hl...

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

Orkar nog inte sitta uppe till 2 denna gång. Gjort det någon gång eller två förut, men idag fick jag min T-54 och elitade den på en gång och nu finns det inte direkt någon tank jag strävar efter just nu. Ska spara ihop lite XP på T-46 så man kan fixa T-50 å sen T-50-2 i nästa patch. Efter det vette fan.. vänta på franska tanks? :S

Fint skin till T-54 förresten,
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?act=url&hl...
http://mirtankov.net/images/stories/skins/2011/september/9sep...

Gief franska tanks!

Amx-50 68t <3

Kommer nog skaffa lite guld för att free expa denna fina tank.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Gief franska tanks!

Amx-50 68t <3
http://www.chars-francais.net/new/images/stories/galery/1951_...

Kommer nog skaffa lite guld för att free expa denna fina tank.

Hoppas det är en flamethrower som sitter till höger om kanonen, och att den går att använda i så fall <3 "Quickly, put out the flamez!"

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

argh, surt när man har världens roll, men så lirar resten av laget klumpigt och tar konstiga beslut. hade en fin runda med T-46, 7 kills, kämpade in i det sista med att försvara vår bas, ensam kvar. hade varit fint om man satt den rundan och fått 5x.

Och pz4-rundan slutade med att mobila internet kopplade ner. jag som stod och hade skitbra skottläge på 3-4 tanks. aargh, frustrationen byggs upp

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Någon som upplevt att tanken warp/laggar fram trotts att man inte har packetloss och stabil ping?
Började med att min drivare till grafiken börja krasha så ja uppdaterade till senaste från nvidia. Men nu känns allt som man har lagg och tanken kan rycka till och burna 20m fram precis som om det vore lagg.

Någon som känner igen?

Q6600@3ghz 460gtx.

EDIT:
Verkar ju vara som FPSdrops gör detta, ligger runt 40-55fps vanligtvis och det är oftast när det drar ner till 7 upp till 70 och hoppar villt omkring som det blir sirap/warp. Finns det något man kan göra, eller är det uppgradera som gäller?
(Isf vad? z68 moderkort och köpa en 2500k och sen köpa ivybridge i vår?, kommer det funka? sorry för ot )

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

du ska inte ha senaste drivrutinerna när du kör wot

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo