Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Har Spall liners på min Jagdtiger och T-54, det har ökat min överlevnads chans ganska mycket.

Kör själv med Vent, v.stab och rammer på min t-54.
Du tynger ner tanken 400kg med spall liner jämfört med V.stab eller vent.
På Jagdtigern kör jag med spall liner dock.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Kör själv med Vent, v.stab och rammer på min t-54.
Du tynger ner tanken 400kg med spall liner jämfört med V.stab eller vent.
På Jagdtigern kör jag med spall liner dock.

Så vikten spelar roll på farten? Misstänkte nått sånt.

Men du tycker det inte är värt med nån form av kikare på T-54?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Men du tycker det inte är värt med nån form av kikare på T-54?

Nej på E-50n kör jag dock rammer, v.stab och coated optics.
T-54 har sämts vision range av alla t9 meds.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

T-54 har sämts vision range av alla t9 meds.

Men om den har sämst så borde ju kikare vara nått att ha på den? o.O

*edit*
Hur mycket påverkar 500kg på tanken? (spall liners på T-54 väger så pass)

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Skrivet av crazymike:

kan inte annat än hålla med

men S-51 one shootar mitt obj 704 liktförbannat....

Det där känner man igen, vet inte hur många gånger min Ferdinand blivit one shootad av artys

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DareDevil:

Det där känner man igen, vet inte hur många gånger min Ferdinand blivit one shootad av artys

Det är ju bara en sketen liten TD... En S-51 med 203:an kan ju typ one-shotta en tier 9 heavy om man får in en fullträff, lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Om de följt fysikens lagar (vilket de verkar ha gjort i övrigt) så påverkar vikten inte farten utan acceleration och klättring. Alltså hur lång tid det tar att nå maxfart på planmark samt hur hög maxfart man har i uppförsbacke.

500kg på 50ton är ju dock bara 1% så har svårt att tro att det påverkar speciellt mycket.

Permalänk
Skrivet av murklor:

Det är ju bara en sketen liten TD... En S-51 med 203:an kan ju typ one-shotta en tier 9 heavy om man får in en fullträff, lol.

Lite vet jag ju inte direkt om den är, men jag tycker även att dom mindre artys gör för mycket skada.

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Om de följt fysikens lagar (vilket de verkar ha gjort i övrigt) så påverkar vikten inte farten utan acceleration och klättring. Alltså hur lång tid det tar att nå maxfart på planmark samt hur hög maxfart man har i uppförsbacke.

500kg på 50ton är ju dock bara 1% så har svårt att tro att det påverkar speciellt mycket.

Tanken väger dock bara 34 ton fullt pimpad och med sin ganska klena motor vill du ha den så lätt som möjligt.

Skrivet av Gascogne:

Men om den har sämst så borde ju kikare vara nått att ha på den? o.O

*edit*
Hur mycket påverkar 500kg på tanken? (spall liners på T-54 väger så pass)

Det märks när man klättrar en hill mot en t-54 som har spall liner.
Om du vill kan vi köra en test runda upp för himmelsdorf hill så får du se bara peta på mig när jag är online.
Och en brawler tank vill man inte se långt på man vill ha bra aim i farten och snabb reload.
Och vent ger din commander 5% extra ändå.
Din commanders 5% extra från vent ger han 1% extra på sina 10% som han ger crewn så man får 11% woo.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

omg vad man går back på en förlustrunda med en T28

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Det finns en hel del människor i det här spelet som inte borde spela.

En kille skriver "f****** g** Arty leave this game you ruin it for everyone bla hblah"
Sen skjuter han ner min polare för att han skriver "oh behave" (btw min polare körde arty)

Att hatet mot arty är så extremt förstår jag inte... Visst man blir lite små sur när man blir one shottad man behöver inte sitta o skrika om det i nästa game..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Det finns en hel del människor i det här spelet som inte borde spela.

En kille skriver "f****** g** Arty leave this game you ruin it for everyone bla hblah"
Sen skjuter han ner min polare för att han skriver "oh behave" (btw min polare körde arty)

Att hatet mot arty är så extremt förstår jag inte... Visst man blir lite små sur när man blir one shottad man behöver inte sitta o skrika om det i nästa game..

Finns tyvärr folk till allt dessvärre. =/

Kommer själv ihåg när jag höll på att ta fiende basen helt själv och det fanns 2 fiender kvar på andra sidan kartan.
Par stycken (de var i platoon) skrek åt mig att sluta ta basen och ville slå ut de sista fienderna och eftersom jag inte lyssnade på dom så sköt dom mig med artyt som hade i sin platoon tills jag var borta...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Gascogne:

Finns tyvärr folk till allt dessvärre. =/

Kommer själv ihåg när jag höll på att ta fiende basen helt själv och det fanns 2 fiender kvar på andra sidan kartan.
Par stycken (de var i platoon) skrek åt mig att sluta ta basen och ville slå ut de sista fienderna och eftersom jag inte lyssnade på dom så sköt dom mig med artyt som hade i sin platoon tills jag var borta...

Finns såna puckon lite här och där (tyvärr förstör dom spelet):)

Har som tur är inte råkat ut för att får hat nobs efter mig:)

Hoppas det försvinner på sikt (att det blir för dyrt att skjuta sina egna).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Finns såna puckon lite här och där (tyvärr förstör dom spelet):)

Har som tur är inte råkat ut för att får hat nobs efter mig:)

Hoppas det försvinner på sikt (att det blir för dyrt att skjuta sina egna).

Tyvärr är straffet för att förstöra en medspelare allt för snällt.. bör vara minst trippla vad det är nu imo

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Skrivet av Pontraz:

Tyvärr är straffet för att förstöra en medspelare allt för snällt.. bör vara minst trippla vad det är nu imo

Jo, hörde det:) men tycker det svider, när man skadar en spelare. När man ska kämpar sig till mer pengar. Då var den matchen helt onödig, tänker jag varje gång.

Tjänar mellan 3k-10k sen laga en förstörd vagn på detta:( Förstår inte hur ni får massa pengar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tjänar mellan 3k-10k sen laga en förstörd vagn på detta:( Förstår inte hur ni får massa pengar.

Löwe, arty, tier 4-5 tanks, sälja gamla moduler man inte använder etc

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Skrivet av Pontraz:

Löwe, arty, tier 4-5 tanks, sälja gamla moduler man inte använder etc

ok:) Löwe vill man inte möta i en mörk gränd, så att säga:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Med löwe kan man tjäna en hacka

Uploaded with ImageShack.us

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Skrivet av Kazen:

Verkar så:) men gör ett stort hål i plånboken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Verkar så:) men gör ett stort hål i plånboken.

Japp, tur att man köpte den när den bara kostade 7500 guld..

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Vill du ha easy money - kör arty (eller Löwe).
Även om du stendör första sekunden går du inte back med arty. Repairs kostar en spottstyver.
Skotten kostar (men för lite), men där gör du oftast enorm inkomst, såvida du inte är förståndshandikappad..

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Skrivet av Pappy:

Även om du stendör första sekunden går du inte back med arty. Repairs kostar en spottstyver.
Skotten kostar (men för lite), men där gör du oftast enorm inkomst, såvida du inte är förståndshandikappad..

Har bara kramp för detta spel;)

Äh trött därför skriver jag helt random

Pengar är egentligen inget problem:) har 1,1 mille;) och lååååååågnt till nästa tank:) så det lär ta ett tag. Får i snitt 100 i erfarenhet. Tar 10 matcher ca till 1 k:)

Så länge man går några hundra plus varje match kommer jag snart till 2mille:)

Bara var nyfiken hur ni får så mycket:)

off topic
lär aldrig sponsra dom med pengar (deras support är helt sjuk). Blev ju bannad från chatten, för någon gnällde till supporten. Sen ger supporten och spelet olika info. I spelt stod det varje gång jag försökte skriva "reason: spamming s48" och supporten sa jag svärde.

Men men får räcka med galla:)

Spelet har faktiskt inte så dålig grafik, dock borde dom fixa så man kan skjuta igenom alla hus. Sen är det rätt kul att skotten försvinner om man skjuter igenom en mur (borde träffa tanken ju, kanske inte tränger igenom så djupt dock).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Arty billigt att laga?
Du har inte kört tier 8, fullt trasig Obj. 261 26000~
Shellsen kostar 1890.
En runda där man dör på en gång med premium allt från 0 - 12000 creds...
Med typ hummeln kanske det du skrev stämmer men inte med artys över tier 6.

Allt detta arty hat... Det är typ som alla hatar snipern i alla andra spel.

Visa signatur

Permalänk

Jag kan väl säja att jag inte gillar artys, men det är när det är 4-5st på varje lag.
Så fort man blir sedd så vet man att det är kört

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Arty billigt att laga?
Du har inte kört tier 8, fullt trasig Obj. 261 26000~
Shellsen kostar 1890.
En runda där man dör på en gång med premium allt från 0 - 12000 creds...
Med typ hummeln kanske det du skrev stämmer men inte med artys över tier 6.

Såklart. När du är högtier är knappast pengar ett problem i detta spel (arty blir sällan oneshottade efter några sec dock som tanksen blir). Har man en GW-T E eller 261 och har cash-problem då vet jag inte vad den personen hållt på med. Är du dock "up and coming" och har cash-behov så kör arty (eller Löwe).
Tycker dock arty-skotten är på tok för billiga (alla tiers) om man tänker balans. Borde kosta betydligt mer pga dmg/income där tanksen inte kostar så mycket mindre.

Arty-hat och hat.. som jag skrev tidigare är det inte kul i något spel när man kan sitta helt säker i hörnet av kartan och one-shot-snipe på alla andra över hela kartan. Tråkigt i alla sorters spel. Tillbaka med tracers och gärna lokaliseringstracers (exploiten). Folk får väl flytta på sig när de skjutit.

Skrivet av DareDevil:

Jag kan väl säja att jag inte gillar artys, men det är när det är 4-5st på varje lag.
Så fort man blir sedd så vet man att det är kört

Tyvärr så blir spelet mer och mer åt det hållet. Alla uber-artys som one-shottar gör att hela spelet blir en lång och utdragen "hug the wall"-camp och sällan några storslagna pansarslag.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Skulle inte kalla artys snipers, den rollen är mera för TD's (gömma sig i buske, ha LoS och skjuta på långt avstånd etc). Aldrig sett en sniper som INTE behöver ha LoS. Jag hatar arty för att dom inte passar in i spelet..(min åsikt )

Men kan hända att en hel del förändras när de nya light tanksen dyker upp. Är som less på att bli oneshottad av arty (och på att campa för att gömma mig för arty).

Permalänk
Medlem

Äääh artilleri fyller en bra funktion i spelet. Visst suger det med one-shot men vafan bit ihop och ta det för vad det är... ett spel.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Skrivet av Pappy:

Såklart. När du är högtier är knappast pengar ett problem i detta spel (arty blir sällan oneshottade efter några sec dock som tanksen blir). Har man en GW-T E eller 261 och har cash-problem då vet jag inte vad den personen hållt på med. Är du dock "up and coming" och har cash-behov så kör arty (eller Löwe).
Tycker dock arty-skotten är på tok för billiga (alla tiers) om man tänker balans. Borde kosta betydligt mer pga dmg/income där tanksen inte kostar så mycket mindre.

Arty-hat och hat.. som jag skrev tidigare är det inte kul i något spel när man kan sitta helt säker i hörnet av kartan och one-shot-snipe på alla andra över hela kartan. Tråkigt i alla sorters spel. Tillbaka med tracers och gärna lokaliseringstracers (exploiten). Folk får väl flytta på sig när de skjutit.

Tyvärr så blir spelet mer och mer åt det hållet. Alla uber-artys som one-shottar gör att hela spelet blir en lång och utdragen "hug the wall"-camp och sällan några storslagna pansarslag.

Vet inte hur ni gör när ni spelar, men har sällan problem med arty. Enda gångerna är när jag åker fram och försöker döda arty. Går bra oftast. Jobbigt om dom har extra skydd, när dom campar i buskar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Prova att spela sent på kvällen med en tier 9 med.
Hade 2 eller 3 matcher på raken igår där det var mellan 11-13 artys totalt.
Det är då man helt plötsligt omvandlar sin Patton/E-50 till en leopard och rush scoutar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Men kan hända att en hel del förändras när de nya light tanksen dyker upp.

Ja det kommer säkert bli jättebra. Men vad skulle du hellre ha som scout bland tier 9-10 tanksen, en tier 5 scout eller en tier 9 medium typ T-54?