Permalänk
Medlem
Skrivet av einarx:

nemen oj ! du kanske har rätt fick aldrig chansen att pröva Tiger(P) fast det ända problemet är att då måste jag väll skaffa vk 3001(p) och inte vk 3601?

för vk 3601 är väl klart bättre eller tar jag fel igen ?

Vkk 3001 P är erkänd som det jävligaste grindet i hela spelet. Fast det är nog mödan värd när man får uber tigern och senare aufs b

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Vkk 3001 P är erkänd som det jävligaste grindet i hela spelet. Fast det är nog mödan värd när man får uber tigern och senare aufs b

okej så dom 3 tanksen innan mausen är bra då ? för jääääävlar vad jag känner mig sugen på is serien vet inte varför bara sugen faaan vad det var svårt att bestämma sig :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Vk3001p fullt pimpad är riktigt rolig att köra, Var iaf det i betan.

Skrivet av einarx:

okej så dom 3 tanksen innan mausen är bra då ? för jääääävlar vad jag känner mig sugen på is serien vet inte varför bara sugen faaan vad det var svårt att bestämma sig :S

IS serien är noob vänlig med kanoner med hög pen och hög skada hela vägen.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Fast överlag så siktar man sämre med ryska kanoner. Där är de tyska bättre.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Fast överlag så siktar man sämre med ryska kanoner. Där är de tyska bättre.

Men på nära håll så betyder inte accuarcy något och det känns som att endel ryska kanoner träffar bra på distans även fast accuarcyn är låg. : /

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Tja beror väl på spelstil, själv vill jag ta det lugnt och snajpa så mycket jag kan. Då kan det reta en till vansinne med den sämre ryska precisionen.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Tja beror väl på spelstil, själv vill jag ta det lugnt och snajpa så mycket jag kan. Då kan det reta en till vansinne med den sämre ryska precisionen.

Inga problem med en T-54.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Hörde i denna tråden att det är värt att flytta besättningen om dom kommit över 80%. Mina ligger över 90% får man behålla 90% eller måste man pröjsa för att få 75% och helt enkelt gå ner igen?

Annars är det inget värt att spara besättningen.

Hoppas på ett svar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hörde i denna tråden att det är värt att flytta besättningen om dom kommit över 80%. Mina ligger över 90% får man behålla 90% eller måste man pröjsa för att få 75% och helt enkelt gå ner igen?

Hoppas på ett svar.

Mina är på 100% men det är ju för att jag köper det för 1000g varje gång jag skaffar en ny tank ^^

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av fermia:

Mina är på 100% men det är ju för att jag köper det för 1000g varje gång jag skaffar en ny tank ^^

mmm:) har inget guld och orkar inte lägga ut för det häller.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Men på nära håll så betyder inte accuarcy något och det känns som att endel ryska kanoner träffar bra på distans även fast accuarcyn är låg. : /

Jag har kört mycket IS sista två veckorna, och fan, den plinkar inte på inte som säg en TIger eller T29:a (körde alla tre i betan ett par tre månader), den saken är säker, dom andra tycker jag lobbar in även långdistansskott en bit bättre.

Sen om allting är ultrlabalanserat annars mellan faktioner skriver jag inte under i blod på men inte är ISen nån klockren sniper inte, däremot så är den en bra allround-tank och med lite medvind och hemlängtan nästan så den att den smakar lite medium i acceleration/toppfart ibland.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

så här går det om man släpper lös PZ iv med sniper gun:

vet att det endast är 3 kills men blev ksad minst två gånger och jag tycker det var bra presterat jallfall

Det är därför jag älskar Pz Iv ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av einarx:

http://i53.tinypic.com/30vdmy8.jpg

vet att det endast är 3 kills men blev ksad minst två gånger och jag tycker det var bra presterat jallfall
http://i55.tinypic.com/ojqlk.jpg

http://i51.tinypic.com/ibwhzt.jpg

Finns inget KS i spelet. ;p

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Finns inget KS i spelet. ;p

haha sant dock sköönt det att man får xp för damage och inte kills

Permalänk
Medlem
Skrivet av einarx:

http://i53.tinypic.com/30vdmy8.jpg

http://i55.tinypic.com/ojqlk.jpg

http://i51.tinypic.com/ibwhzt.jpg

Hur kan du bli KSad minst 2 ggr när du bara har gjort skada på en annan tank än dem du har dödat?

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Hoppas på ett svar.

Ä glöm det. Får gissa mig fram i stället. Får se om jag gör rätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du tappar typ 10% eller så på att retraina inom samma tank linje (medium, heavy etc). Så att retraina dom under 85% spelar ingen större roll.

Permalänk
Skrivet av murklor:

Du tappar typ 10% eller så på att retraina inom samma tank linje (medium, heavy etc). Så att retraina dom under 85% spelar ingen större roll.

Okej, tackar så mycket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hoppas på ett svar.

Det är värt att göra det ifall du hamnar över 75%, när du har tränat om dem.
Det ser du ifall du högerklickar på din crew, går in på training taben och sedan väljer den nya tanken under fliken.
Där får du upp vilken % dem hamnar på om du ska träna om dem.
Tränar du om dem från 90% kommer dem att hamna kring 80%.

Generellt flyttar jag bara över min crew ifall dem är på 90% och uppåt.

Permalänk
Skrivet av Krucix:

Det är värt att göra det ifall du hamnar över 75%, när du har tränat om dem.
Det ser du ifall du högerklickar på din crew, går in på training taben och sedan väljer den nya tanken under fliken.
Där får du upp vilken % dem hamnar på om du ska träna om dem.
Tärnar du om dem från 90% kommer dem att hamna kring 80%.

Generellt flyttar jag bara över min crew ifall dem är på 90% och uppåt.

aaaaaaaa:) mina ligger över 90% 92-93~. tackar för svaret.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har forskat fram alla tier 6 tanks på tyskarnas sida. kan dock ej bestämma mej vilken av tier 7 jag skall satsa på. frågan e vilken rekomenderar ni e roligast att satsa på???

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

jag har forskat fram alla tier 6 tanks på tyskarnas sida. kan dock ej bestämma mej vilken av tier 7 jag skall satsa på. frågan e vilken rekomenderar ni e roligast att satsa på???

Mausen är roligast sen kommer nog e-50 och sen e-100 och jagdtiger har inte provat Gw Type E än.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

Om det bara är vilken tier 7 som är roligast måste jag säga DBn.
Om det är end tier tanksen så får du nog lyssna på Saber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Mausen är roligast sen kommer nog e-50 och sen e-100 och jagdtiger har inte provat Gw Type E än.

Säger Jagdtiger och E-50.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

blir de nog att satsa mot mausen. bockar o bugar för era åsikter

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Det går hyffsat snabbt att levla en TD 1-6, men däremot ett artillery tar evigheter. varför denna skillnad i exp som krävs för ny modell?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Det går hyffsat snabbt att levla en TD 1-6, men däremot ett artillery tar evigheter. varför denna skillnad i exp som krävs för ny modell?

Är rätt stor skillnad mellan 2 olika tiers i arty än mediums/heavy/td linjerna.
Du får mycket större guns som gör mer dmg/längre,kortare räckvidd/bättre accu, sämre. mm

Om man skulle ha samma xp som mellan heavy/medium/td så skulle alla ha tier 8 artys och bara spränga bort alla på banan. Därför är det för de som orkar grinda 300k XP mellan tier7 och tier8 arty som får det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Är rätt stor skillnad mellan 2 olika tiers i arty än mediums/heavy/td linjerna.
Du får mycket större guns som gör mer dmg/längre,kortare räckvidd/bättre accu, sämre. mm

Om man skulle ha samma xp som mellan heavy/medium/td så skulle alla ha tier 8 artys och bara spränga bort alla på banan. Därför är det för de som orkar grinda 300k XP mellan tier7 och tier8 arty som får det.

Tier 6 arty can one shotta t9 tanks. ;o
S-51, Su-14.

Sen på tier 7 får alla chansen att one shotta saker med sina 203 och 210mm kanoner!

Sen anledningen att det kostar mer med arty är ju det att dem har lättare att få sin exp på ett sett (sitter still i hörnet och campar...).
Sen slutar ju arty trädet på t8 och inte 9 eller 10.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Tier 6 arty can one shotta t9 tanks. ;o
S-51, Su-14.

Sen på tier 7 får alla chansen att one shotta saker med sina 203 och 210mm kanoner!

Sen anledningen att det kostar mer med arty är ju det att dem har lättare att få sin exp på ett sett (sitter still i hörnet och campar...).
Sen slutar ju arty trädet på t8 och inte 9 eller 10.

Det mesta håller jag med om men inte exp-biten.

Artillery får ju exp enbart av dmg och kills, väldigt sällan av spotted, det borde ju innebära att arty får mindre exp och det verkar som det stämmer.
Segt som fasen att levla min lvl 4 arty till lvl 5.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

Det beror nog på hur du spelar.
Ren brawling där du är arty-magnet så är det Maus.
Tycker du om att stå i en buske på håll och agera sniper: JagdTiger
Är det snabbhet, mobilitet full action: E-50
Lite av varje, bra bössa, kan ta mycket bögel, slö men inte så slö som musen: E-100.

Själv kör jag E-100 (+ ryska heavys) och 100:an är riktigt rolig. T-30 äter man som lunch.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.