Muskampen 2025: Segraren korad!

GeForce GTX 4xx-tråden (GF100)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zerorepent
http://hardware-infos.com/news.php?news=3476 Benchmark på Nvidia Geforce GTX 470 vs HD 5870

Så som det ser ut så kommer ju GTX470 att vara billigare än 5870 och om prestandan är enligt de där testet nästan lika (några FPS i 5870s fördel max, men 470 vinner i många spel min FPS så man kan svänga de som om 470 faktiskt är bättre) och med tanke allt extra som man får med (PhysX, C++, etc.) så är 470 ett väldigt attraktivt kort i den prisklassen.

Men... eftersom både prestanda och pris uppgifter är ännu alla obekräftade är det väll bäst att inte lägga in några förhandsbeställningar fören reviews och priser kommer ut

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WEKS
Så som det ser ut så kommer ju GTX470 att vara billigare än 5870 och om prestandan är enligt de där testet nästan lika (några FPS i 5870s fördel max, men 470 vinner i många spel min FPS så man kan svänga de som om 470 faktiskt är bättre) och med tanke allt extra som man får med (PhysX, C++, etc.) så är 470 ett väldigt attraktivt kort i den prisklassen.

Men... eftersom både prestanda och pris uppgifter är ännu alla obekräftade är det väll bäst att inte lägga in några förhandsbeställningar fören reviews och priser kommer ut

Kom ihåg att AMD lätt kan matcha Nvidias kort i pris om behovet uppstår. Väldigt vild gissning är att HD5850 kan säljas för 2000kr och HD5870 för 2800kr om GTX400 blir farlig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Kom ihåg att AMD lätt kan matcha Nvidias kort i pris om behovet uppstår. Väldigt vild gissning är att HD5850 kan säljas för 2000kr och HD5870 för 2800kr om GTX400 blir farlig.

Absolut, om de sänker priset är det ju självklart en helt annan situation. Dock vet jag inte hur "lätt" de kan sänka priserna så mycket, jag menar marginalerna finns säkert men AMDs finnansiella situation vill säkert hålla dessa marginaler så höga som möjlig, så länge som möjligt.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Absolut, om de sänker priset är det ju självklart en helt annan situation.

Jo. Intressanta tider framöver för de som är ute efter nytt kort. Tre dagar kvar tills embargot släpper dessutom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Inte så bra att länka till vr-zone eftersom de bombarderar med en massa trojaner och spam-reklam..

Inget fel på VR-zone. Dom hör till dom absolut mest tekniskt kompetenta siter sedan länge.

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Inget fel på VR-zone. Dom hör till dom absolut mest tekniskt kompetenta siter sedan länge.

Har inte något emot VR-zone, förutom det att jag har fått trojaner och spam reklam som inte går att klicka bort från den sidan.
Förut så fick jag spamreklam varje gång som jag gick in på sidan, men nu är alla trojaner och spamreklam borta helt plötsligt, skumt..

Permalänk
Medlem

Leadtek kort

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”

Permalänk
Medlem

_ser_ bra ut iallafall, nu är det bara att hoppas att de presterar därefter också.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

GTX480s kylare är grymt snygg.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

är det imorgon NDAn går ut o recensionerna poppar fram ?

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0lla

förhoppningsvis

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0lla

Det är på lördag faktiskt.
Klockan 00:01 på lördag natt kommer nätet svämma över av recensioner.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix

Leadtek kort

Är det inte en lamborghini på kylaren? Småhäftigt isåfall

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SeF.Typh00n

Absolut inte, Lamborghini skulle nog stämma skiten ur Nvidia isåfall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, ser så ut faktiskt

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Absolut inte, Lamborghini skulle nog stämma skiten ur Nvidia isåfall.

Ja, de är ju självklart NVIDIAS fel om Leadtek sätter en Lambo på sitt kort:rolleyes:

Permalänk
Citat:

Ja, de är ju självklart NVIDIAS fel om Leadtek sätter en Lambo på sitt kort:rolleyes:

aa tänkte fel, menar förstås Leadtek

Permalänk
Medlem

Fermi availability pushed back to April 12th

http://www.fudzilla.com/content/view/18208/1/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thecopy
Fermi availability pushed back to April 12th

http://www.fudzilla.com/content/view/18208/1/

MEN VAFAAAAn

Permalänk
Medlem
Citat:

Skarpögdt. Jag hade inte reflekterat över att det var en bil, men här är den.

Angående Lamborghinis ogillande eller ej. Audi äger Lamborghini. Audi skall utrusta alla(?) bilar med Tegra med början 2011 eller däromkring. Audi R8 (eller är det en Lambo?) används när nVidia visar upp Fermis raytracingpotential.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Känns lite pinsamt nu när nVidia sagt att de skulle finnas 26e och då också i ett större antal än vad det fanns AMD/ATi-kort vid deras HD5XXX-serie.
Fel
Ännu mer fel

Om man säger så är det ju otroligt viktigt att leva upp till sina ord.

Men när korten väl kommer (förhoppningsvis inom de närmaste fem-sex månaderna) så jäklar tror jag det kommer sätta krut i byxorna hos AMD att börja läcka smaskig info om sin kommande HD6XXX-serie, och i och med det sänka priset på nuvarande kort!
De har ju haft lite mer tid än väntat redan med nya kort så

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

Den 26e är här! Ge mig benches!!! xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Den 26e är här! Ge mig benches!!! xD

Kommer 27e 00.00 för oss Skulle va nå typ av släpp runt den tiden ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ser onekligen ut som det.

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Hjälpsam

Är lite orolig angående tillgången av kretsar för både ATI och Nvidia, nu när dom skall börja kivas om TMC:s kapacitet.
TMC har ju sagt att dom skall fördubbla denna, men att det inte blir klart före sent till hösten.
Det antyder att TMC:s nuvarande kapacitet är för låg.
Håll tummarna för att jag har fel grabbar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Finns det inga tester som släppts ännu? Exakt vilken tid (GMT +1) släpps NDA?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Finns det inga tester som släppts ännu? Exakt vilken tid (GMT +1) släpps NDA?

Förmodligen har inga seriösa reviewers fått tag på kortet utan bara mutade och hotade ena, som måste hylla korten för att dem är så fantastiska!

Permalänk
Medlem

Reviews ska släppas inatt. Får se hur det ser ut då. Men fortsatta förseningar och allts hush hush visar bara på att nvidia nog inte har mkt att komma med. Hade de visat i tid vilka bra grafikkort de har på g hade de nog vunnit över många radeon köpare senaste tiden

Permalänk
Medlem

Någon i redaktionen som kan bekräfta att vi får en recension härifrån i mindnatt?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Någon i redaktionen som kan bekräfta att vi får en recension härifrån i mindnatt?

Mmm, det skulle vara en lättnad att höra, så man vet att väntan är över. Har för mig att Andreas D har sagt att SweC har Fermi inne på testbänken, men kan vara jag som drömt det också.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro