Muskampen 2025: Segraren korad!

Nästa 3DMark enbart för DirectX 11

Permalänk
Melding Plague

Nästa 3DMark enbart för DirectX 11

Nästa version av testprogrammet 3DMark kommer enbart att stödja DirectX 11, och innehålla "fantastiska" funktioner.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Tur då att man själv just har köpt ett DirectX 11 kort

Permalänk
Medlem

Men "fantastiska funktioner" kommer det vara en tesselation bomb och nvidias kort kommer klara det bättre för dom har mycket mer kräm på den delen det vilket bara leder till ännu mer missförstånd.

Permalänk

mer syntetiskt "skit"

mhee med risk för mutor hit och dit så har jag helt tappat intresset för futurmark...till dom som inte vet vad jag menar så är det bara att googla...tror dock att swec nämnde det hele nån gång i forntiden..

jag får altid mediokra poäng i 3dmarks men jag har altid kunnat spel mina favo spel utan problem

som måtstock är det väll bra men som alvetande gud gillar jag det inte

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

hoppas denna version av 3dMark kan fungera då, vilket Vantage inte gjorde för mig nu.

Permalänk

Nvidia kommer få 50-150% mer fps i 3dmark DX11 och 0-20% i riktiga spel skulle jag gissa på med tanke på resultatet i Unigen heaven benchmark tesselaion områdena jämför med de "vanliga" delarna i Unigen.

Nvidia loggan BÖR inte finnas i ett test som ska/bör vara oberoende och visa rättvis prestanda.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
nvidias kort kommer klara det bättre för dom har mycket mer kräm på den delen det vilket bara leder till ännu mer missförstånd.

Ja man blir lite skeptisk när man ser Nvidia-reklamen i slutet av videoklippet också.
Benchmarking borde vara 100% opartisk

Permalänk
Avstängd

NVIDIA THE WAY IT MEANT TO BE PLAYED! GO GeForcE!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andyboy88
Nvidia loggan BÖR inte finnas i ett test som ska/bör vara oberoende och visa rättvis prestanda.

Har filmen något med 3DMark att göra?

Jag trodde jag skulle få se något kul från 3DMark men det fick man ju inte Helt onödig video att lägga in i nyheten, eller så har jag missat något

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j.micke
Ja man blir lite skeptisk när man ser Nvidia-reklamen i slutet av videoklippet också.

Håller med men samtidigt vill de väl trycka in så mycket nytt "tillgängligt" lull lull så man förstår dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megacrash
Håller med men samtidigt vill de väl trycka in så mycket nytt "tillgängligt" lull lull så man förstår dem.

Ja vissa använder sig av 3Dmark för att se "häftiga" effekter.
Men många använder sig utav det för att mäta prestanda.

Där är det fel forum att ge vissa fördelar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j.micke

Ja men då filmen är en trailer för spelet Shattered Horizon så kanske man inte ska haka upp sig på Nvidialoggan då filmen inte har ett smack med nästa 3DMark att göra.

Den stora frågan är varför de har lagt dit just den videon i artikeln?

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OminousFate
Ja men då filmen är en trailer för spelet Shattered Horizon så kanske man inte ska haka upp sig på Nvidialoggan då filmen inte har ett smack med nästa 3DMark att göra.

Halva artikeln handlar om futuremarks spelsatsning. Där kommer deras spel med i bilden, därav videon.

Eftersom det spelet och 3dmark har samma skapare (futuremark).
så kan man tänka sig att deras samarbete i spelet, även KAN påverka futuremarks övriga delar. Men man får hoppas att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OminousFate

"Mäkinen avslöjar dessutom att Futuremarks speldivision, som bland annat står bakom spelet Shattered Horizons, drar nytta av 3DMark-teamets framsteg. "

Från artikeln.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Litar inte på 3DMark sedan Nvidia "kidnappade" CPU/fysiktesterna i Vantage. Inte för att jag litade på det så mycket tidigare...

Men det blir kul att titta på alla coola specialeffekter och sådant sen när man införskaffat sig ett DX11-kort

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pepsin
Litar inte på 3DMark sedan Nvidia "kidnappade" CPU/fysiktesterna i Vantage. Inte för att jag litade på det så mycket tidigare...

Kände inte till det där, själv har jag inte brytt mig om 3DMark sedan NVIDIA fuskade med drivrutinerna för att få bättre 3DMark prestanda på bekostnad av kvalitén under 2003.

Permalänk

Riktigt skoj med ett till 3DMark, hoppas det finns mer tweaks att köra till detta, lite som 01.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Nice med nytt 3dmark. Hoppas det funkar bättre än vad vantage för mig -.-

Permalänk
Medlem

AMD måste komma igång lite. Nvidia lognan börjar dyka upp överallt nu.
Risk att AMD användare inte får lika optimerad upplevelse.

Futuremark har varit opartiska så vitt jag vet. Alla spelföretag kan ju inte vara mutade, då hade det kommit ut snabbt om det var fallet. Kan vara att utvecklare helt enkelt föredrar nvidia? I så fall varför?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Dålig video

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emerald
Dålig video

Du har tydligen inte spelat spelet heller.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Futuremark 2010 Nvidia Edition.

Permalänk
Avstängd

när nvidias logga är på spelet kan man vara säker på att benchmarkprogramet är helt opartiskt utformat.

Permalänk

Rätt fail med ett spel/test från futuremark som sponsras av nVidia.

Kan redan nu förutspå mardrömen detta forum kommer förvandlas till under de kommande 2-3 åren. AMD-bots mot nVidia-tards och vi andra i mitten som försöker medla fred.

Tack, futuremark. Lol.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Avstängd

Verkar som att nVidia känns att dom måste sätta sin logga på allt, är det så att dom har för lite kunder så att en logga på allt lockar till sig flera kunder!??

nej Futuremark är nog mutade, fan är det inte nVidia som håller på att ska stämma stämma inte för ful spel osv? känns ju lite som att dom kör samma spel dom!

nej ner med detta!

Permalänk
Medlem

Coolt helt rätt ju.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Vad gör ni med AMD kort om ni inte tänker röra ett "nvidia spel". Vilket majoriteten är. Det är förstås inget nvidia spel men dom flesta har faktiskt nvidia loggan.

Ska ni sluta spela helt? Kanske inte spela det på konsol heller för att PC versionen har en nvidia logga. Komigen nu, ni märker vart jag är på väg.

Alla spel idag som har nvidia loggan fungerar minst lika bra på AMD kort, någon fps bättre brukar det väl bli för nvidia om man jämför kort i samma liga. Men efter någon månad är det marginellt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Vad gör ni med AMD kort om ni inte tänker röra ett "nvidia spel". Vilket majoriteten är. Det är förstås inget nvidia spel men dom flesta har faktiskt nvidia loggan.

Ska ni sluta spela helt? Kanske inte spela det på konsol heller för att PC versionen har en nvidia logga. Komigen nu, ni märker vart jag är på väg.

Alla spel idag som har nvidia loggan fungerar minst lika bra på AMD kort, någon fps bättre brukar det väl bli för nvidia om man jämför kort i samma liga. Men efter någon månad är det marginellt.

ett prestandatest bör mäta prestandan. Att sedan nvidia sammarbetar mycket med spelbranchen är ju ett plus för dem och man kan argumentera att om kort från AMD och nvidia presterar i princip likvärdigt är nvidia ett bättre val pga detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry

Konsol spel är utsatta för physx fifflet, sitter det en nvidia logga på spelet är chansen stor att nvidia har haft foten inne och gjort att övriga versioner ser sämre ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Konsol spel är utsatta för physx fifflet, sitter det en nvidia logga på spelet är chansen stor att nvidia har haft foten inne och gjort att övriga versioner ser sämre ut.

Stackare

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”