Fråga om instegsmodell digital systemkamera

Permalänk

Fråga om instegsmodell digital systemkamera

Hej!

Jag sitter nu med ett stort kamerasug och tänkte köpa mig en digital systemkamera. Mina tankar går såhär:

Eftersom att jag är nybörjare så är planen något relativt enkelt.

jag velar lite och funderar på vad som är bäst.

Canon 550D - kit för ca 7500 + ev tillbehör
Canon EOS 550D + 18-55/3,5-5,6 IS - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Digitala systemkameror

eller att jag köper

450 D - kit med tillbehör.
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 IS - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Digitala systemkameror

HÄr har jag ju några tusingar billigare för den sistnämnda, men funderar eventuellt på att köpa ett bättre objektiv jämfört med det enklaste. Kanske

Canon EOS 450D + 18-200/3,5-5,6 IS - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Digitala systemkameror

Vad tror ni om dem för en som vill börja fota. Målet är främst att fota i olika föreningssammanhang som jag är med i. Ofta dans och musik, vilket innebär en del mörka bilder. Så målet är så bra mörkerbilder som möjligt! Det kanske talar för 450D med ett bättre objektiv?

Hjälp mig ni som är visa!

Permalänk
Medlem

550D har bättre iso-prestanda och iso-omfång, då kan du fota bättre i mörker. Dessutom är den praktiskt taget en fullfjädrad filmkamera inbyggd som kickar ut allt under 15k-klassen, dock är autofokus under film den enda som är sämre och kan kräva lite tålamod. 450D kan inte filma alls.

18-200-gluggen bör du glömma, ljussvag och ingen vidare bildkvalité. Köp 550D-kitet och en EF 50 1,8 II när du behöver bättre ljusstyrka än kitgluggen.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)