Permalänk
Medlem

Välkomna hit!

Jag undrar när det kommer en vertex 3 med sata3 stöd (om det kommer). Crucial är ju de enda än så länge.. men vill ju ha OCZ nätagg+minnen+SSD ^^

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
OCZ
Skrivet av sj6:

Välkomna hit!

Jag undrar när det kommer en vertex 3 med sata3 stöd (om det kommer). Crucial är ju de enda än så länge.. men vill ju ha OCZ nätagg+minnen+SSD ^^

Tjenare!

OCZ kommer fortsätta vara Sandforce största kund och använda deras kontrollers. Det är typ det jag får säga Det som blir fokus med 25nm är att få ned priset per GB på finare diskar. Som du säkert märkt så har priset gått ned en hel del på SandForce baserade diskar.

Mvh
Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av OCZ:

Tjenare!

OCZ kommer fortsätta vara Sandforce största kund och använda deras kontrollers. Det är typ det jag får säga Det som blir fokus med 25nm är att få ned priset per GB på finare diskar. Som du säkert märkt så har priset gått ned en hel del på SandForce baserade diskar.

Mvh
Johan

Jo det har jag sett men det har även gått ner på Crucials sata III baserade real SSD som också är lite snabbare.

Jag gillar OCZ som märke skarpt därför undrar jag om det är värt att vänta Sandforce har fått otroligt mycket trevlig kritik men som jag ser det är sata II snart förbrukat?

Lite mer kan du avslöja hur länge behöver jag vänta innan mina förhoppningar infrias?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Hej Johan på OCZ.

Det talas ju om att här inte får ställas några "supportfrågor", men jag måste ändå undra eftersom jag har svåra problem med min Vertex2 som jag köpte för några månader sen från Inet.

De säger att det inte finns någon svensk support, så hur ska jag bära mig åt för att få hjälp?

Visa signatur

3700X : Gigabyte Aorus Pro : 4x8 Gb FlareX @ 3600 C16 : 500Gb 970 Evo Plus : Seasonic 760 Platinum : Nitro + 5700 XT: Define R6

Permalänk

Om man saknar kvitto till sina OCZ ram minnen samt handlat dom från USA, är det omöjligt att få dom utbytta då?

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Hej OCZ Technology,

Jag har följande ram minnen,

OCZ DDR3 PC3-12800 Black Edition Ready CL7 Dual Channel OCZ Technology

De ska vara cl 7, de har dock ställt in sig som cl 9,

Hur fixar man detta,

Jag använder dessa tillsammans med ett asus formula IV moderkort.

Tack i förhand,

Hälsningar
Francois

Permalänk
Geeks
SweClockers

OCZ tillbaka!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Hej, var kan man köpa dessa minnen?

OCZ DDR3 PC3-12800 12GB Platinum

http://www.ocztechnology.com/ocz-ddr3-pc3-12800-12gb-platinum...

Permalänk
Medlem

Hej, vet ej om denna tråd är aktiv eller inte något längre, men skulle behöva att du kollar upp ett RMA ticket som jag gjorde, verkar inte ha fått någon respons på 24-timmar nu.

Permalänk
Medlem

hej!

har blivit fel på en pinne Fatal1ty DDR3 10666 minnen (får en massa errors i Memtest) dock kan jag inte hitta kvittot! är det kört, eller brukar det gå att lösa ändå?

Permalänk
Medlem

700W ModXStream Pro , Har sett mkt kommentarer att 8 pins och 24 pins är för korta och installerade ett 600 watt modell i lillebrors burk och fick köpa förlängning för båda för att dra bakom plåten och undrar om ni funderat att ändra detta till nästa serie ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

leverantör i sverige?

Johan - OCZ

Köpte mig en Vertex2 i början av året, den brakade sedermera samman och är nu inskickad till e-handelsföretaget där jag köpte den, vilka sedan skickade den vidare till "leverantör".

Fråga:

Var skickas den? Finns det någon filial till OCZ i Sverige eller skickas den utomlands för "felsökning"??
Hur länge ska man behöva vänta på en utbytes?

mvh

Petter

Permalänk
Medlem

Välkommen till swec!
Jag har 2 st ocz nätagg, är jättenöjd, blev än mer nöjd när jag råkade klanta mig i mörker och klippte av en bit kablage till mitt modulära agg och ni skickade mig en helt ny kabel kostnadsfritt istället för att jag lödde ihop det och trots att jag erbjöd mig att betala för sladdarna, det gjorde mig väldigt glad!
Har även 2x ssd från er, funkat fint från dag 1:)

Ville mest bara tala om för andra om er vänlighet ang. kablarna, fick dessutom 2 st istället för den enda jag behövde, och skrattade gott när er support länkade mig till en site där man säljer pannlampor med ett flin;)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Geeks
SweClockers

Butikens representant verkar inte vara aktiv och därför låser vi tråden.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)