Kände att jag hade något att lägga till i forumet så jag registrerade mig...
Jag är en ägare av min andra Razer DeathAdder (inte re-spawn ) och kom in här när jag är ute och letar efter en ny mus.
I slutändan blev detta lite av en faktasökning under tiden som jag skrev.
Min stora hand villar bra på musen och har 5 lättanvända knappar. Jag skulle inte säga nej till en större mus men jag tror inte det finns och jag tror att det skulle böra se knepigt ut.
Jag har aldrig haft några problem med underlag. Har aldrig använd musmatta. trä-Skrivbord.
*Rotar runt i ett skåp och hittar min gamla Razer DeathAdder och skruvar upp den.*
Det står 2007 på kretskortet i den gamla musen så 2012-2007=5 år
Det ger en hållbarhet på ca 2.5 år av dagligt användning. Efter det: vänster mus-knapp börjar dubbel-klicka och det blir svårt att enkel-klicka eller hålla vänster knapp. Japp, 2 möss med samma problem... slitage.
Ser ut som vanliga mikrobrytare så jag ska ta och prova och löda loss höger mikrobrytare på den gamla musen och sätta den som vänster mikrobrytare på den "nya".
Skrivet av Conditioned:
Jag mailde razer och frågade och de påstod att både skipping och liftoff distance problemen inte finns längre. Alla inlägg på esreality är gamla.
Är inte det lite naivt att tro dom? Naturligt vis kommer dom säga att deras produkt inte har några problem!
Med det sagt.
Skrivet av JesperT:
Om jag förstått det hela rätt så är DA respawn en lasermus medans den gamla DA är optisk.
Speciellt lågsensspelare verkar föredra den gamla versionen som klarar av att läsa av bra även då musen rör sig snabbt.
I prisjakt.nu så står det att Razer DeathAdder har en 3G infraröd sensor och re-spawn är Infraröd.... vad det nu innebär...
Från wikipedia får jag att 3G finns både som laser och infraröd.
Det finns även 3.5G och 4G ... vad det nu innebär.
I www.billigteknik.se står det att re-spawn använder 3.5G infraröd sensor och antydningar om att det är ett sätt att få precision.
Citat från Wikipedia
"... it is even rumored that Razer gave the Microsoft Habu a laser sensor to tone down the product, knowing its tracking faults, while saving their much superior 3G infrared sensor for their DeathAdder mouse ..."
Bara för att en kamera har många pixlar betyder inte att du får en bra skärpa.
Bara för att det står laser betyder inte att den följer underlaget bättre. Eller har jag fel?
Med det sagt jag har ingen amning om hur jag ska hitta en bra mus...
Men det är väll som med allt annat. Det är först när man lär sig hur lite man vet som man börjar förstå hur mycket man har att lära sig eller hur man nu ska uttrycka det.
Nu funderar jag på Saitek Cyborg R.A.T. eller en Razer DeathAdder till.
Hittade jag en recension av Saitek Cyborg R.A.T. 5 tror jag det var där 2-3 möss hade fel på sig så han till slut gick över till en annan mus.
Jag har själv en lista med saker jag vill ha ut ur min mus.
- DPI över 1000 ( med en upplösning på 1280x1024 på skrivbordet så borde jag kunna röra mig pixel för pixel över skärmen på bara en tum under musen någon får gärna förklara varför man skulle behöva mer. )
- Sladd som håller ( orkar inte med batteri och har tidigare haft möss som börjar glappar i sladden )
- 2 till 5 knappar ( som håller! Gissar tyvärr att alla tillverkare använder ungefär samma mikrobrytare. )
- ligger bra i handen
- Laser eller infraröd läsare med en erkänd teknik för att följa alla underlag. ( Det är väll ingen som använder kula nu mera? Fastnade alltid skit i dom ändå. )
Någon som känner till en sådan mus?