Permalänk
Medlem

Power SW och LED +/-

Hejsans!

Jag håller på och bygger en ny dator och det finns tre sladdar jag inte vet vart jag skall sätta.

Ena är Power SW Cable (två hål) och den är väldigt liten, samt två andra Power LED+ och Power LED- som är ännu mindre med bara ett hål styck. Jag har verkligen letat igenom på moderkortet (Asus P6T SE) och det står inget LED eller Power SW någonstans. Jag ser Power SW, men det är bara en knapp som ser ut som en startknapp.

Mitt chassi är Fractal Design R2. Är det möjligt att bara plugga in dessa vartsomhelst där man hittar en ledig plats, just nu är de inne på:

Power LED+ & LED- är kopplade till ett uttag med texten CHASSIS

Power SW Cable = är kopplad till någon som det inte står något på. Den har en två pin och sedan en tredje lite seperat så den använder bara två och det är en ledig lite bredvid.

Skulle gärna uppskatta all hjälp jag kan få. Tack!

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Hejsans!

Jag håller på och bygger en ny dator och det finns tre sladdar jag inte vet vart jag skall sätta.

Ena är Power SW Cable (två hål) och den är väldigt liten, samt två andra Power LED+ och Power LED- som är ännu mindre med bara ett hål styck. Jag har verkligen letat igenom på moderkortet (Asus P6T SE) och det står inget LED eller Power SW någonstans. Jag ser Power SW, men det är bara en knapp som ser ut som en startknapp.

Mitt chassi är Fractal Design R2. Är det möjligt att bara plugga in dessa vartsomhelst där man hittar en ledig plats, just nu är de inne på:

Power LED+ & LED- är kopplade till ett uttag med texten CHASSIS

Power SW Cable = är kopplad till någon som det inte står något på. Den har en två pin och sedan en tredje lite seperat så den använder bara två och det är en ledig lite bredvid.

Skulle gärna uppskatta all hjälp jag kan få. Tack!

Vilken har du satt startknappen på då?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Du ska kolla manualen till moderkortet. Där finns både bild och text.

Permalänk
Medlem

https://www.landmarq.me.uk/shop/pc/catalog/L-ASM-P6T-SE.jpg
Nere i vänstra hörnet är ett vitt område där är små pinnar som sticker upp. Hitta exakt vart de skall sitta i manualen. Finns även en grej som är lika stor och det står färdigt vart allt skall sitta. Brukar följa med moderkorten.

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:

https://www.landmarq.me.uk/shop/pc/catalog/L-ASM-P6T-SE.jpg
Nere i vänstra hörnet är ett vitt område där är små pinnar som sticker upp. Hitta exakt vart de skall sitta i manualen. Finns även en grej som är lika stor och det står färdigt vart allt skall sitta. Brukar följa med moderkorten.

Tack, det hjälpte att hitta LED+ och LED-, de var exakt där nere till vänster som du sade på den där vita. Man var tvungen att ansluta något extra till den dock. Sedan såg jag i manualen att man skulle ansluta Power SW till en pin trots att den har två hål, vilket är lite konstigt men antar att manualen vet bäst.

Tack igen för hjälpen alla.

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Tack, det hjälpte att hitta LED+ och LED-, de var exakt där nere till vänster som du sade på den där vita. Man var tvungen att ansluta något extra till den dock. Sedan såg jag i manualen att man skulle ansluta Power SW till en pin trots att den har två hål, vilket är lite konstigt men antar att manualen vet bäst.

Tack igen för hjälpen alla.

Skulle du kunna hjälpa mig med att hitta vart jag ska sätta i sladdarna?
Detta är mitt moder kort: http://www.inet.se/artikel/1901918/asrock-3n78d
Skulle vara dig evigt tacksam ifall du skulle kunna lösa detta åt mig!