Permalänk
Medlem

Chaos Engine

Vattenkylning av min gamla burk, som får agera testexemplar för att testa olika metoder och andra galna idéer på.
Detta Galleri kommer att vara ett "work in progress" eftersom jag kommer att testa nya idéer på den, eller byta ut gamla lösningar som inte håller måttet.
Det skall väl sägas redan nu att vissa idéer är helt och hållet byggda för att "se vad som händer".

Till att börja med så kommer jag att posta de äldre moddarna som jag redan har gjort, och sedan fylla på allteftersom jag bygger något nytt.

Burken i fråga är en gammal CeleronD på 2,4ghz med 1,5Gig minne.
Testkörning av burken kommer att utföras av min morsa, som kommer att använda den för att surfa på facebook. så jag kommer antadligen bara ha tillgång till den när den inte funkar, något som gör det svårt att ta extra bilder medans den är borta hos morsan.

Projektet so far....
CPU block . Klart
GPU block . Klart
RAM kylning . Klart

Chaos Engine

Permalänk
Medlem

prestanda före/efter tack ;D

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

Haha, dina ghetto (fast ändå avancerade) byggen är riktigt coola

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Haha, dina ghetto (fast ändå avancerade) byggen är riktigt coola

Instämmer!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk

Knasigt som vanligt men otroligt inspererande

Permalänk
Medlem

Ett intressant projekt so jag kommer att följa. Har gått i samma tankar och banor själv men inte skridit till verket än. Har börjat så smått att samla delar för att sedan sätta igång. Vattenkylning med aluminiumblock,reservoar och radiator. Finner inte delarna till radiatorn än dock. Vill inte köpa i butik.
Lycka till i fortsättningen med ditt projekt.

Permalänk

Tror dessvärre inte det kommer funka något vidare om jag ska vara ärlig.

Skoj att du testar dock

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Riktigt härligt med hemmabyggen!

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem

Det här är ju sjukt snyggt, kan du inte bygga en hel dator med det där temat? Känns lite post-apokalyptiskt haha skulle lätt vilja göra samma sak men har inte tid pengar eller kunskapen

(Sen har jag redan en TRUE-120 Black med två Noctua på så det kan nog inte bli så mycket bättre)

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

tyvärr så föll kylaren i värde ett snäpp häromdan när 50-öringen "togs ur bruk"

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk

Shit vad ballt detta blev Synd bara att kvaliten på bilderna är sådär :/ men annars 5/5!

Permalänk
Medlem

HAHA, så kan man ju också göra när mynten inte har något värde längre !

Permalänk
Medlem

Riktigt ballt Fungerar den bra?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd

Hur mycket silver innehåller lodet dit?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

gissar på att ytan mellan vattnet och värmespridaren på cpun är för stort för att det ska kyla bra.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Musikälskare

Mer info tack!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Personligen är jag lite skeptisk till prestandan på den
Men alltid kul med nya projekt
Snyggt utfört!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Inte för att vara tråkig, men arean på en cirkel är väll inte PI*diametern utan PI*r^2? därför bör arean vara 28 kvadratmilimeter På det större röret, det tunnare röret kommer att vara den samma eftersom 4=2^2.

Permalänk
Medlem

Dina projekt e alltid kul att följa, detta lär väl bli ngt liknande ;D

Permalänk
Medlem

Gillart!

Permalänk
Medlem

En liten notering är att det sedan flera är tillbaka inte är olagligt att förstöra pengar.

Men coolt bygge.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

En liten notering är att det sedan flera är tillbaka inte är olagligt att förstöra pengar.

Men coolt bygge.

Det bevisade Gudrun Schyman när hon eldade upp 100k på något torg i somras...

Permalänk
Skrivet av kabex:

Men coolt bygge.

Har inte 50 öres mynt gått ut ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Har inte 50 öres mynt gått ut ?

Jo dom har gått ut tiden nu. Äntligen =D

BTW: Kul idé!

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk

Coolt rolig grej att göra med skräpande 50-öringar

Permalänk
Medlem

Ser coolt ut Lite steampunk inspirierat ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weps:

Inte för att vara tråkig, men arean på en cirkel är väll inte PI*diametern utan PI*r^2? därför bör arean vara 28 kvadratmilimeter På det större röret, det tunnare röret kommer att vara den samma eftersom 4=2^2.

Ah, så sant!
Har fixat till det så att det stämmer nu.
Blev lite fel när jag postade bilderna, men jag räknade rätt när jag byggde den iallafall som tur är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Hur mycket silver innehåller lodet dit?

Hmm, vid närmare undersökning, inget alls!!
(jag e säker på att han i butiken sa att den innehöll silver,,, lurad!)

Det vanliga lodet innehåller 60% Ten, 38% Bly och 0,2% Koppar.
Det blyfria lodet innehåller 99,3% Ten och 0,7% Koppar.
Grundiden var ju iallafall att bly leder värme sämre än ten, därför skulle det vara bättre att använda blyfritt på de viktigaste punkterna.

Lade till följande till original texten....

EDIT:
Vid närmare undersökning så upptäckte jag att mitt blyfria lod inte innehåller silver alls. Istället så har den ett högre innehåll av koppar, och inget bly. Det vanliga lodet är 60% Ten, 38% Bly och 0,2% Koppar. medans det blyfria är 99,3% Ten och 0,7% Koppar.
Grundiden funkar dock fortfarande då Ten har nästan dubbelt så hög värmelednings förmåga jämnfört med Bly, lite mera koppar skadar nog inte heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mataten:

Ett intressant projekt so jag kommer att följa. Har gått i samma tankar och banor själv men inte skridit till verket än. Har börjat så smått att samla delar för att sedan sätta igång. Vattenkylning med aluminiumblock,reservoar och radiator. Finner inte delarna till radiatorn än dock. Vill inte köpa i butik.
Lycka till i fortsättningen med ditt projekt.

Jag kan ge dig lite tips eftersom jag har satt ihop ett par hemmasnickrade vattenkylning system för några årsen.

Om du vill få tag på en billig radiator eller tillochmed gratis så skall du gå till din lokala bilskrot och gräva i någon gammal bil, så kan du ta en liten radiator från en kupe'värmare några bilar har under 25CM breda radiatorer vilket passar bra i ett chassi

annars så kan du gå till en MC-skrot och ta en kylare från en gammal motorcykel

Jag har provat med båda men tyckte bäst om kupevärmarens radiator pluss att du brukar kunna få en sådan gratis.

//som99

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Musikälskare

Steampunk FTW! <3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?