Permalänk
Medlem

Byta fläkt o sätta kylfläns på GF2Ti

nu till helgen ska det bli dags att överklocka o kyla sitt geforce 2 Ti. Jag ska såga itu nåra kylflänsar o sätta på ramminnena o sen ha en kylfläns på GPU tillsammans med en Enermax 80mm fläkt som man kan ändra varvtal på.

Nu till det svåra: Orginalfläkten på kortet är klistrad så där är inga hål att skruva dit flänsen o fläkten i, jag vet inte hur jag ska lösa det, tips? Sen kommer det väga rätt så mycket!? Och man har ju kortet upp o ner så det kanske dimper ner i lådan, om man klistrat det dåligt?

en fråga till, ska den nya 80mm (chassifläkt) blåsa på kortet eller från det? Med tanke på att jag vill ju kyla det bra, (orginalfläkten är på 40mm tror jag).

Nån som kan ge bra tips på hur jag ska gå tillväga med mitt projekt. Jag har inte gjort sånt här innan.

Permalänk

Klistra dåligt....bah, superatack funkar garanterat d annvänder jag på mina flänsar o jag ska no limma dit fläckten me jag e lite sne i skallen...jag vet

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk
Avstängd

montera 80mm på ngn fäste på en ledig slot brevid sen rekomenderar jag dig KYL LIM !

Permalänk
Medlem

ok tack för svaren, men bara superattack? Jag gick o köpte en billig "kylpasta" på Kjell & Co är det inte lim där i?

Jag provade sätta en 80mm på en slot under, men det blev inget vidare, den bara hängde snett och blåste inte direkt på GPUN. Så jag vet inte hur jag ska lösa kylningen.

Permalänk

Klart man ska ha kylpasta först...men asså...den holler inte skiten på platts, med bara kylpasta så glider d som fan...man har kylpasta i kanterna bara

Men nu ska jag göra samma sak me mitt GF2MX 400....får se hur d blir

Berättar alla detalljer sen.....om datorn startar

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk

GAH, LIM I KANTERNA MENAR JAG JUH!!

**slå si själv me tangentbordet**

sorry...

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av escape
ok tack för svaren, men bara superattack? Jag gick o köpte en billig "kylpasta" på Kjell & Co är det inte lim där i?

Jag provade sätta en 80mm på en slot under, men det blev inget vidare, den bara hängde snett och blåste inte direkt på GPUN. Så jag vet inte hur jag ska lösa kylningen.

Artic silver adective eller vad det heter borde gå.

Permalänk
Medlem

ja tvärtom menade du jag förstod det. Förhoppningsvis blir det projekt imorrn

Hehe skulle inte datorn starta imorrn så måste jag läggas in på nån datoravvärjningsklinik direkt, en helg utan dator *mardrömmar*

Permalänk

ehum....jag ska nog få min dator att funka innan jag börrjar me grafikkortet....datorn blir skitinstabil nr jag kör den i 1500mhz....som den ska klara då det är en AMD 1800+.....fattar inte

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk
Medlem

sådär! good to go. Jag överlevde! jag kan säga att jag bytade kylpasta på GPUN till en silvrig o bra pasta från en kompis. Jag lät allt vara kvar förutom att jag sedan fäste en 60mm gammal processor fläkt ovanpå orginalet. Hittills är allt stabilt o jag kör den i 240/430.

Iofs låter datorn mer men det får jag överleva. Skulle jag inte orka med ljudet så får jag rycka av den extra fläkten