Funderar starkt på att leva på nudlar och lägga undan studiemedel till en dator lagom till Skyrim.
Hur stabilt gear tror ni man kommer behöva för att kunna få ut det mesta av vad jag tror kommer bli årets spelupplevelse?
Funderar på nåt i den här stilen (2 månader kvar, får se):
6970 2GB * 2 - crossfire
Intel i7 2600k 3,4GHz
4 * 4GB DDR 1600MHz ram
Om din dator inte klarar av att maxa spelet, då ligger de flesta andra av oss ganska risigt till! Gissningsvis så borde det inte vara några problem =).
Är det bara jag som tycker Khajit ser klart bäst ut i Skyrim? Själv har jag aldrig spelat som Khajit men nu kanske jag ska ta o göra det.
Du är inte ensam! Argonian ser bra mycket bättre ut nu också, ALLT ser bättre ut :D.
Låter härligt att bågskytte har fått sig en buff, men ärlig talat, var det verkligen så kasst i Oblivion?
Älskade min "assassin-bågskytt-tjuv-sak" och har för mig att jag dödade det mesta med 2 "sneak attack" pilar. Kan dock komma ihåg fel. Hur som helst, blir nog nåt liknande i Skyrim och jävlar vad nice det ska bli! Är man hederlig i verkliga livet är det onekligen uppfriskande att spela "ohederligt pack"
+1! Fast, pilbågarna är lite för svaga ändå (om man frågar mig, se mera utförligt svar nedanför).
Det berodde kanske på moddar också. Jag gjorde mig omgående av med det globala level-systemet, så man kunde råka på rätt tuffa typer redan från början. Sen flög ju pilarna i en helt galen bana, långsamt gick de också. Särskilt om man skjutit en del båge på riktigt och vet hur det ser ut och fungerar. Det moddades tills det fungerade. Dock kunde man ju inte själv springa runt och ducka pilar på samma sätt längre, men det var det värt.
Sen höjde jag skadan generellt på pilbågar och pilar. Det spelar ingen roll hur tuff man är, får man en jaktpil i nacken så dyker man. Även om man är en Highwayman på level 30
En pilbåge, massor med chameleon-kläder och ringar och sen en härlig förgiftad/magisk dolk på det. Kommer bli legendariskt
Jag tycker absolut att pilbågen behövde en stor buffning, för precis som du säger, så tål man inte så väldans många pilar innan man faller (något som skulle kunna kompenseras med ev.blödning?) Anyway, jag fullkomligt älskar när någon karaktär har 5-6pilar i magen, och springer obehindrat efter en! Eller för den delen, när man själv fått 6-7pilar i magen och rör sig helt obehindrat med fullt liv (oblivion).
CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt