The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr. Bravo:

Ja...åt det fetstilta

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Ja...åt det fetstilta

Ställ en ordentlig fråga istället så man vet vad det är du undrar över med citatet. Kan ju syfta på vad som helst med ett "Va?".

Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag tror han ifrågasätter att man skulle kunna snabbresa med någon NPC mot betalning i Fallout 3. Jag kan själv inte heller erinra mig att man kunna det. Fast travel i Fallout 3 fungerade väl exakt som i Oblivion?

Jo visst fanns det traditionell fast travel som i Oblivion. Men fanns det inte även karavaner och enstaka NPC's som erbjöd kvick transport till speciella städer och distrikt mot en viss summa kapsyler, även om man inte hade positionerna markerade på sin karta redan? Eller blandar jag kanske ihop det med någon mod Kände mig säker på att jag använde mig utav det även första gången jag lirade FO3 utan mods.

Men i vilket fall, vet att dom har nämnt något om det flera gånger tidigare i våras som ett alternativ. Tippar som sagt på att det inte blir mycket mer än en kostsam fast travel. Det hade blivit på tok för kaotiskt med att låta NPC's sköta en sådan grej, om man tänker på hur lättpåverkade dom var i tidigare spel. Möjligtvis om vi snackar stora mammut-karavaner som det vi har fått se i presentationerna Det hade varit lite coolt faktiskt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr. Bravo:

Ställ en ordentlig fråga istället så man vet vad det är du undrar över med citatet. Kan ju syfta på vad som helst med ett "Va?".

Har du nåt problem med din webläsare så att du inte ser fet text eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loxus:

Har du nåt problem med din webläsare så att du inte ser fet text eller?

Nej, han syftar på att skriva "va?" är en otydlig fråga då den kan ha flera olika tolkningar. Exempelvis kan man tolka det som att du ifrågasätter att Skyrim kommer fungera som Fallout i den bemärkelsen, eller att du ifrågasätter att det fungerade så i Fallout, eller att du bara inte förstod vad han pratade om. Rent språkligt vore den sistnämnda tolkningen mest logisk, fast sammanhanget kan göra de andra två mer troliga.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Evil Peter:

Nej, han syftar på att skriva "va?" är en otydlig fråga då den kan ha flera olika tolkningar. Exempelvis kan man tolka det som att du ifrågasätter att Skyrim kommer fungera som Fallout i den bemärkelsen, eller att du ifrågasätter att det fungerade så i Fallout, eller att du bara inte förstod vad han pratade om.

Jag markerade inget som hade med Skyrim att göra, vad jag kan se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Jag markerade inget som hade med Skyrim att göra, vad jag kan se.

Du markerade "blir som i Fallout" och det var just Skyrim han syftade på som skulle bli så. Det finns dock inte mycket mening med att smutsa ned tråden med en diskussion om detta. Jag förklarade bara vad som var otydligt.

Permalänk
Medlem

Aj, känns som lång tid kvar... måste sluta kolla på gameplays.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

I Fallout 1 och 2 så gick det karavaner mellan städerna som man kunde följa med som extra vakt.
Ibland så kunde färden bli avbruten av ett överfall vilket kunde vara lite farligt i början, men man hade ju i alla fall andra vakter med sig som man kunde gömma sig bakom. Kom karavanen fram någorlunda ordentligt fick man lite fickpengar också, förutom de vapen som kanske hade plockat upp på vägen.

Reste man på egen hand mellan städerna så kunde man råka ut för betydligt fler och farligare situationer.
Teleporterandet kors och tvärs över landskapet i Oblivion/Fallout 3+NV kändes betydligt tråkigare.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

ja random-encounters skulle vara en stämningshöjare, håller tummarna för att de har lite sånt så man får chansen att spöa skiten ur något rövarband man råkar stöta på nånstans

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Old. Men väldigt rolig att läsa.

Är fortfarande osäker på om det kommer bli bra.
Får hoppas att de gjort en sjukt bra retconn denna gång om de har våldtagit för mycket lore denna gång.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

jag kan inte behärska mig med allt väntande xD

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Medlem

Bulldozer är inget att vänta på enligt rapporterna?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Bulldozer är inget att vänta på enligt rapporterna?

Näh, men det är bättre att vänta tills lanseringen för det är inga officiella som testas. Men man får hoppas att de verkligen inte stämmer.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

20 minuter Skyrim gameplay från Bethesda med sparsamma kommentarer av Todd Howard (de låter ljud och musik höras istället).
http://www.bethblog.com/index.php/2011/09/12/20-minutes-of-sk...

Del 1

Del 2

Del 3

Permalänk
Medlem

Jag fegar och spelar ut det skeptiska kortet än en gång. Det jag ser och hör gör inte mycket för att övertyga mig om att det här skulle vara det självklara "GOTY" som så många vill få det till. På något sätt känns det som att jag har sett allt det här redan när jag spelade Oblivion. Några flashiga effekter och drakar gör inte mycket för att försäkra mig om att Skyrim blir oumbärligt.

För min del hamnar Skyrim-hypen även fortsättningsvis i skuggan av Dark Souls.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Jag fegar och spelar ut det skeptiska kortet än en gång. Det jag ser och hör gör inte mycket för att övertyga mig om att det här skulle vara det självklara "GOTY" som så många vill få det till. På något sätt känns det som att jag har sett allt det här redan när jag spelade Oblivion. Några flashiga effekter och drakar gör inte mycket för att försäkra mig om att Skyrim blir oumbärligt.

Jag är lite tvärtom, blir ruskigt sugen. Jag tror verkligen dom har fångat något i äventyrs-rpgn. Ser bra mycket fräshare ut än Oblivion. Det känns som en generation emellan dem.

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem

Vad som skrämmer mig är att det är en konsolport och tydligen skulle pc och konsol versionerna vara identiska. För min del så tror jag att det blir ett bra tidsfördriv men GOTY kan man glömma.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk

Äääntligen släppte dom det i HD. Synd bara att det var hemskt komprimerat

Blev faktiskt lite överraskad över detaljrikedomen på texturerna, även om vissa enstaka fortförande såg hemskt platta och blurriga ut, särskillt de som var täckta av snö. Men det går alltid att fixa.

Skrivet av Windir87:

På tok för tidigt att säga så än. Även om det är frustrerande så älskar jag deras snåla marknadsföring. Det enda dom har visat är som sagt den nya grafiken, animationer, fysiken och diverse system. Dom har däremot varit sjukt snåla med att faktiskt spoila något story-mässigt, karaktärer, eller ens hur landskap och städer ser ut i större utsträckning. Det lilla vi har sett är ju bara en näst intill obetydlig bråkdel av spelet.

Men GOTY eller ej spelar noll roll i min värld. Ett så stort spel med så många möjligheter kommer bli otroligt långlivat precis som dess föregångare. Det slår 99% av resten av spelen på markanden.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Äääntligen släppte dom det i HD. Synd bara att det var hemskt komprimerat

Blev faktiskt lite överraskad över detaljrikedomen på texturerna, även om vissa enstaka fortförande såg hemskt platta och blurriga ut, särskillt de som var täckta av snö. Men det går alltid att fixa.

Ladda ner här i extrem kvalite:
http://www.gamersyde.com/news_20_minutes_of_skyrim_gameplay-1...

Det är i princip helt utan komprimeringsartifakter pga så hög bitrate.

Jag var dock tvungen spela i WMP (Windows 7), min vanliga spelare gillade inte kodningen.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Ladda ner här i extrem kvalite:
http://www.gamersyde.com/news_20_minutes_of_skyrim_gameplay-1...

Det är i princip helt utan komprimeringsartifakter pga så hög bitrate.

Jag var dock tvungen spela i WMP (Windows 7), min vanliga spelare gillade inte kodningen.

Finemang!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag tror han ifrågasätter att man skulle kunna snabbresa med någon NPC mot betalning i Fallout 3. Jag kan själv inte heller erinra mig att man kunna det. Fast travel i Fallout 3 fungerade väl exakt som i Oblivion?

Jag minns inte hur det är i Oblivion men i de nya Fallout-spelen kan man klicka på valfri plats man redan har besökt på kartan och, förutsatt att det inte är fienden i närheten, omedelbart teleporteras dit. Fallout 1 & 2 har karavanuppdrag.

Permalänk
Medlem

Jag står snart inte ut längre. Jag saknar verkligen ett bra rpg att sjunka ner i soffan med och bara spela bort en hel söndag... Har spenderat ohyggligt mycket tid med Morrowind och Oblivion på pc, men nu känner jag att spel helst ska spelas i soffan så det blir xboxversionen för mig. Två månader kvar, två månader...

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Undrar om musiken verkligen är den riktiga ingame musiken i dendär 20 min videon. Visserligen har man sett denna snutt förut men inte med något ljud dock. Musiken verkar ju va riktigt superb alltså, ger fin stämning, mycket bättre än Oblivion. Samt är jag glad att höra hur bra postionerandet av de olika ljudeffekterna låter, iaf i mina hörlurar hör jag klart och tydligt från vilket håll alla ljud kommer ifrån, kanske det mest realistiska positionerande av ljudeffekter jag hört hittills i något spel, det är perfekt liksom.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk

En gammal bild tydligen, men jag har iaf lyckats missa den i fullt format. Många tror den är fejkad, men Bethesda säger att det är ingame. Spännande!

http://oyster.ignimgs.com/ve3d/images/08/65/86535_CompositeMo...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det någon gameplay video i 1080p som är taget från en XBOX360?? Någon som hört något om hur stor skillnad det är på XBOX360 och dator? Oblivion på XBOX360 var väldigt dåligt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

En gammal bild tydligen, men jag har iaf lyckats missa den i fullt format. Många tror den är fejkad, men Bethesda säger att det är ingame. Spännande!

Åh fyfan vad episkt. <3

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Finns det någon gameplay video i 1080p som är taget från en XBOX360?? Någon som hört något om hur stor skillnad det är på XBOX360 och dator? Oblivion på XBOX360 var väldigt dåligt.

Nej och nej. Länken som jag gav strax ovan på Gamersyde har 720p video i extremt hög kvalite (lite överdriven storlek nästan, men de behöll orginalstorleken från deras pressfiler som jag förstod det). Det är i princip som att spela på en 360. Skillnaden mellan 360 och PC i Skyrim är hittills helt okänd då inget från PC-versionen har visats. Todd på Bethesda har antydigt att de kommer vara likvärdiga, med något bättre kvalite på PC (högre inställningar m.m.). Oblivion på 360 var liknande PC-versionen i grafisk kvalite vid release 2006. Jämför inte med moddad grafik på PC.

Efter att ha kollat på filmerna så är jag faktiskt rätt nöjd med texturekvaliten, mark och terräng ser skarp ut (för att vara en 360).

Här är två skärmdumpar i PNG från MP4-versionen av filmerna från http://www.gamersyde.com

Permalänk
Medlem

inte så kul...
såg att det inte går att köpa Skyrim på direct2drive.co.uk om man är svensk....
bara UK
vilket innebär att man måste betala extremt överpris på Steam om man vill ha den digitala versionen vid release