Bästa anti-virus programet 2011

Permalänk
Medlem

Bästa anti-virus programet 2011

Har hört att bit defender 2011 ska vara en av dem bästa anti-virus programen för tillfället. Någon som har en annan åsikt?

Permalänk
Medlem

BitDefender har alltid varit ett av de sämre programmen. Kaspersky, F-Secure och Norton ligger bland de 3 bästa. Kaspersky Internet Security 2011 fick bäst i test av PC för alla: Säker PC, hösten 2010-numret, med hela 9 av 10 i betyg. Norton Internet Security 2011 fick 8 av 10 i betyg, medans F-Secure Internet Security 2011 fick 7 av 10.

Sämst betyg fick McAfee's säkerhets-lösning (4 av 10) på grund av programmets sätt att hantera malwares (virus, trojaner, keyloggers, maskar och spionprogram). Anledning: den hittar typ 4 av 10 malwares! STOR varning på det programmet! Använd det inte!

För er som undrar när jag ska släppa mina prestandatester av olika säkerhetsprogram, så måste jag tyvärr meddela att jag vet inte när testerna kommer ut. Ända sedan jag blev tillsammans med min Michaela, så har jag gjort annat än bara datorn och har därmed inte så mycket tid till övers.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Lite lustigt enligt boken myths of security så påstås det att i vanliga fall klara inte anti-virus program mer än typ 30% av hoten. den är skriven av en fd mcafee anställd så.. Men sen om nån skriver ett nytt virus brukar de se till att deras eget a.v. inte upptäcker det så oberoende av vilket a.v. man har så ligger man alltid steget efter. I vanlig surfing kommer man dock förvånanvärt långt med en brandvägg

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd

Vem gör virus nu för tiden?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Lite lustigt enligt boken myths of security så påstås det att i vanliga fall klara inte anti-virus program mer än typ 30% av hoten. den är skriven av en fd mcafee anställd så.. Men sen om nån skriver ett nytt virus brukar de se till att deras eget a.v. inte upptäcker det så oberoende av vilket a.v. man har så ligger man alltid steget efter. I vanlig surfing kommer man dock förvånanvärt långt med en brandvägg

Ja, sedär De på McAfee ska bara hålla truten när det gäller hur man skyddar sig från malwares, tycker jag. Moderna säkerhets-lösningar som Kaspersky, använder sig av en lösning som känner av nya hot automatiskt, oavsett hur nya de är. Det är det Kaspersky har fått bra kritik av; deras säkerhets-lösning är oslagbar!

Skrivet av Esseboy:

Tänk dig att du är förkyld och har munsår. Munsår är 8 av 10 fallen herpes och herpes är ju som alla vet, virus. Herpes smittas genom beröring och det är så som datorvirus fungerar också.

När det gäller trojaner, så kan du föreställa dig filmen Troja med Brad Pitt. Samma effekt där. Därför heter datorhotet trojan.

Spionprogram arbetar sig genom reklam och sån skit.

Keyloggers lägger sig på ens dator och tar in allt du skriver på ditt tangentbord. Därför har de flesta säkerhetslösningar (och även Google) ett virtuellt tangentbord som du kan navigera med hjälp av din datormus.

Maskar beter sig som verklighetens maskar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det smartaste antiviruset är sunt förnuft.
Klicka inte på länken någon svensk polare på din msn skrivit på engelska och sedan länkat något
fråga vad personer skickar/länkar.
sen kan det alltid vara bra med antivirus jag kör med avast gratis så det är ett +

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Airikr:

Ja, sedär De på McAfee ska bara hålla truten när det gäller hur man skyddar sig från malwares, tycker jag. Moderna säkerhets-lösningar som Kaspersky, använder sig av en lösning som känner av nya hot automatiskt, oavsett hur nya de är. Det är det Kaspersky har fått bra kritik av; deras säkerhets-lösning är oslagbar!

Tänk dig att du är förkyld och har munsår. Munsår är 8 av 10 fallen herpes och herpes är ju som alla vet, virus. Herpes smittas genom beröring och det är så som datorvirus fungerar också.

När det gäller trojaner, så kan du föreställa dig filmen Troja med Brad Pitt. Samma effekt där. Därför heter datorhotet trojan.

Spionprogram arbetar sig genom reklam och sån skit.

Keyloggers lägger sig på ens dator och tar in allt du skriver på ditt tangentbord. Därför har de flesta säkerhetslösningar (och även Google) ett virtuellt tangentbord som du kan navigera med hjälp av din datormus.

Maskar beter sig som verklighetens maskar.

WTF?? Så de är som "levande" varelser?? Coolt men ändå läskigt i så fall
Trodde att det var pengar giriga nördar som utvecklat dem för att tjäna pengar eller bara annars bråka med folk

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Jag brukar programera små simpla virus i c++ när jag är uttråkad, mest keyloggers eftersom dem är lättast. Jag ändrar bara några rader i stuben och inte ett ända anti virus skydd upptäcker den.

Sen finns det ju också gratis crypters på internet men det brukar alltid vara någon liten script Kitty som scannar den på virus total eller något liknande sida.

Permalänk
Medlem

Satt och kollade på det här själv här om dagen.. kollade runt på massa tester och forum, och vart jag än hittade så skrev folk riktigt gott om norton 2011. ska tydligen vara RIKTIGT bra, inte särskilt krävande osv osv. Ska hitta/ta han om näst intill allt.

Och jag har varit riktigt anti norton enda sen jag hade det på min första dator..

Visa signatur

[ Razer Mamba | Razer Black Widow | Steelseries Siberia V2 | Razer Scarab BF3 ]

[CM HAF X | P6T Deluxe V2 | Corsair HX 850w | CPU: i7 930 + Corsair H50 | Corsair XMS3 3x2GB | Gigabyte GTX460 SOC | OCZ agility 3 120gb | WD 500Gb | WD 2tb ]

Permalänk
Medlem

Ojsan hoppsan ^^ Läste visst fel på Esseboys fråga Ber om ursäkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Ojsan hoppsan ^^ Läste visst fel på Esseboys fråga Ber om ursäkt.

satt o funderade på de....

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solit:

Satt och kollade på det här själv här om dagen.. kollade runt på massa tester och forum, och vart jag än hittade så skrev folk riktigt gott om norton 2011. ska tydligen vara RIKTIGT bra, inte särskilt krävande osv osv. Ska hitta/ta han om näst intill allt.

Och jag har varit riktigt anti norton enda sen jag hade det på min första dator..

Låter bra, Har googlat lite på det du skriver och det verkat riktigt. Det kanske blir Norton 2011 iallafall även fast jag inte är så mycket för dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerror:

Jag brukar programera små simpla virus i c++ när jag är uttråkad, mest keyloggers eftersom dem är lättast. Jag ändrar bara några rader i stuben och inte ett ända anti virus skydd upptäcker den.

Sen finns det ju också gratis crypters på internet men det brukar alltid vara någon liten script Kitty som scannar den på virus total eller något liknande sida.

coolt att du kan göra en keylogger
hoppas bara att du inte använder för elaka syften

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

alltid andvänt Nod32 och aldrig hatt ett enda virus i någon av mina datorer så kan ju säga att det är väll ett att räkna med sen finns ju AVG och Avast håller väll titlarna som super program också men jag håller mig till Nod32 och kommer nog inte byta

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerror:

Låter bra, Har googlat lite på det du skriver och det verkat riktigt. Det kanske blir Norton 2011 iallafall även fast jag inte är så mycket för dem.

Norton har länge varit stämplat (med all rätt) som ett krävande, krångligt och inte särskilt bra program. Det hade dessutom en tendens att själv sätta klorna i systemet och vara svårt att avinstallera, varför det själv kallades ett virus.

Nu tycks Norton ha ryckt upp sig ordentligt. Enligt DMZ var Norton IS 2010 det bästa på marknaden och då kanske det är sant med 2011. Svårt dock att tvätta av sig stämpeln.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Avstängd

"Vipre antivirus" ska vara ett mycket bra skydd, som inte tar mycket prestanda (dock kändes det tyngre än eset)

Angående bitdefender 2011, så har jag sett tester där det presterar uselt.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk

Har kört Nod32 i 5 år nu. Någon som kan rekommendera något AV som drar lika lite systemresurser som Nod? Har tänkt testa Kaspersky. Är bara intresserad av AV, inte Internet Security.

Visa signatur

Antec P183 | Gigabyte GA-P55-USB3 | Intel i5-760@3612Mhz | Noctua NH-U12P SE2 | 8GB Corsair Vengeance DDR3 @1720Mhz 8-9-8-24 | Geforce GTX 570 | Intel X25-M G2 80GB SSD + 3.7TB HDD | Creative X-FI Platinum | Corsair TX650 | Win 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel har Microsoft Security Essentials fått bra betyg i flera tester. Inte absolut bäst, men å andra sidan är det gratis om man har en giltig Windowslicens.

Kör det på päronens och morföräldrarnas datorer, har funkat skitbra hittills.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rainst0rm:

Har kört Nod32 i 5 år nu. Någon som kan rekommendera något AV som drar lika lite systemresurser som Nod? Har tänkt testa Kaspersky. Är bara intresserad av AV, inte Internet Security.

Kasperskys säkerhetslösningar drar alltid lite av datorn. Ja, det gör andra antivirus-program också, men Kaspersky drar lite mer än alla andra. Kaspersky Internet Security 7 drog en hel del av min dator. Nästa version drog mindre. Version därefter drog ännu mindre, och 2011-versionen drar mycket mindre än version 7.

Det jag vill ha sagt med detta, är att Kaspersky arbetar för fullt med att få deras program att ta så lite prestanda och arbetsminne av datorn som möjligt. 2011-versionen är helt klart den bästa.

Visa signatur

Permalänk

Någon gång runt version 2008 +- ett år så byggde Norton om sitt Internet security om inte från grunden så iallafall ordentligt.
Innan sög Norton en hel del resurser men efter ändringen blev det betydligt resurssnålare.

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerror:

Har hört att bit defender 2011 ska vara en av dem bästa anti-virus programen för tillfället. Någon som har en annan åsikt?

Testade bitdefender under 2010 och var inte alls nöjd, återgick till MSE istället..

Permalänk
Medlem

http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/ondret/avc...

Allt verkar ju bero på deras nuvarande virusuppdatering om man kollar lite då och då.
Nod32 tex är bättre än Norton på att hitta nya hot, medan Norton är ca 1% bättre på att hitta nuvarande hot, största delen av den % är worms

Visa signatur

[ Intel Core i7 960 | Asus P6X58D-E Premium | Noctua NH-U12P ]
[ 12GB Kingston HyperX T1 2000MHz | Asus GeForce GTX 480 ]
[ Fractal Design R3 | Corsair 750w HX ]
[ Corsair 120GB F120 SSD, WD Caviar Black 2TB, WD 600GB ]
[ Asus VG236H 120Hz | Samsung P2450H ]

Permalänk
Medlem

Hur mycket belastar de olika virusprogrammen datorn? Do Virus Scanners Slow Down Your System? : The Blame Game

Permalänk
Medlem

Kör MSE som jag är väldigt nöjd med

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlayphir:

Om jag inte minns fel har Microsoft Security Essentials fått bra betyg i flera tester. Inte absolut bäst, men å andra sidan är det gratis om man har en giltig Windowslicens.

Kör det på päronens och morföräldrarnas datorer, har funkat skitbra hittills.

Den klarar dock inte e-post, så jag gick tillbaka till Avast. Som någon skrev; sunt förnuft och brandvägg kommer man långt med. För resten har jag Avast vilket jag tror är ett fullgott komplement även om den inte är bäst.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Tycker resultaten varierar så inåt HE varje år. Norton kan vara superbäst ett år, men ett halvår senare så får Norton super-sug resultat och underkänns totalt. Känns inte som det finns så stor vägledning i testgraferna.

Hade NOD32 innan, men kört med MSE och är väldigt nöjd med det hittills. Men om MSE är bättre på att hitta insekter i datorn ... vem vet. Och vad göra? Lusa ner hela sitt system med 5 virus och installera 10 olika AV-program och testa varje programs effektivitet mot varandra, och upprepa detta varje år? Nä tack.

Visa signatur

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Permalänk
Medlem

Jag har kört lite olika antivirus men har kommit att fastna för Avast, funkade i allt från NT till vista när jag började använda det.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

Undvik Norton som pesten, historiskt sett har norton förstört mer windows installationer än vad virus har gjort. Det är säkert bättre idag, men många har problem att avinstallera det, det uppför sig som ett virus då. Och det segar ner datorn med allt bloat. Jag rekomenderar pand cloud eller avg. Avast är också ganska nice nu för tiden.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Undvik Norton som pesten, historiskt sett har norton förstört mer windows installationer än vad virus har gjort. Det är säkert bättre idag, men många har problem att avinstallera det, det uppför sig som ett virus då. Och det segar ner datorn med allt bloat. Jag rekomenderar pand cloud eller avg. Avast är också ganska nice nu för tiden.

Du vet väl att Norton är bättre än Panda idag? Panda är som Norton var förr - segt, osäkert och ett virus. Ja, faktiskt, det är det.

Avast och AVG... spelar ingen roll faktiskt, men ska man vara säker, så är det ju såklart Kaspersky Internet Security 2011 som gäller. Det är tyvärr ett betalprogram, men säkrare säkerhetspaket kan du inte hitta. Enbart brandväggen kan nästan jämföras med Agnitum Outpost Firewall PRO, som i sig har legat etta bland den starkaste brandväggen i några år, och det säger väl allt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Du vet väl att Norton är bättre än Panda idag? Panda är som Norton var förr - segt, osäkert och ett virus. Ja, faktiskt, det är det.

Avast och AVG... spelar ingen roll faktiskt, men ska man vara säker, så är det ju såklart Kaspersky Internet Security 2011 som gäller. Det är tyvärr ett betalprogram, men säkrare säkerhetspaket kan du inte hitta. Enbart brandväggen kan nästan jämföras med Agnitum Outpost Firewall PRO, som i sig har legat etta bland den starkaste brandväggen i några år, och det säger väl allt?

Själv kör jag Panda 2010 och tycker att det suger ska nog aldrig mer köra panda igen säger jag bara.