Är denna datorn bra för videoredigeringsprogram samt bildredigeringsprogram?

Permalänk

Är denna datorn bra för videoredigeringsprogram samt bildredigeringsprogram?

Jag hade tänkt köpa denna datorn och undrar om den är bra eller om något bör bytas ut.

Det jag ska göra på datorn är: Videoredigeringsprogram, bildredigeringsprogram, köra de nyaste programmen som finns ute. Såsom Sony Vegas 10, VLC Media Player och många fler. Ska också kunna surfa felfritt.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/74335

Kortare rubrik.
Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Dock kanske du inte behöver ett så dyrt moderkort?

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. ska funka bra för video-redigering.

Et möjligvis billigare alternativ är att köra med AMD Phenom II X6 istället. 6 hela kärnor bör ge väldigt bra prestanda i video redigering.

Annars så ska det nog rendrera lika snabbt med i7an iofs.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazter:

Ser bra ut! Dock kanske du inte behöver ett så dyrt moderkort?

Det är det billigaste 1366 moderkortet...

Å ena siden kan du lika väl köra med 1156 moderkort istället för den har också i7or som presterar lika bra och billigare.

Fast då kan man lika väl vänta en månad tills Sandy Bridge kommer ut...

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

Ser bra ut. ska funka bra för video-redigering.

Et möjligvis billigare alternativ är att köra med AMD Phenom II X6 istället. 6 hela kärnor bör ge väldigt bra prestanda i video redigering.

Annars så ska det nog rendrera lika snabbt med i7an iofs.

Tycker du verkligen det? Tror nog jag nöjer mig med i7an. Men, hur är det med att datorn låter? Det är fläktarna som påverkar datorns ljud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrokenBone:

Tycker du verkligen det? Tror nog jag nöjer mig med i7an. Men, hur är det med att datorn låter? Det är fläktarna som påverkar datorns ljud?

ja,i stort sätt så är det fläktarna men även bör du tänka på att ha en tyst hårddisk också sen dom nyare fläktarna går välldigt tysta och sen kan du ju även köpa en så kallad fläktstyrnings panel och det räcker om du köper något simpelt behöver inte vara det dyraste om så inte önskas och på den kan du justera fläktarnas hastighet och i idle så kan du dra ner dem men när datorn jobbar hårt så kan det vara en bra ide att inte dra ner för mycke beroende på villka fläktar du kopplar till panelen och jah,du kan ju även använda ett program som heter HWMonitor och den talar om hur varmt grafik kort etc är så kan du ju anpassa det efter det.

Permalänk

Någon mer som kan konstatera att datorn är nice?

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att den är nice tyvärr. Lådan gillar jag inte har ingen egen erfarenhet av den, men det känns som om den kan bli i det ljudligaste laget. Jag gillar mera stängda lådor som t.ex. FD Define R3 och Antec P180. I detta läget skulle jag säga vänta på Sandy Bridge det är 10 dagar kvar.

Permalänk
Skrivet av Slemh:

Jag tycker inte att den är nice tyvärr. Lådan gillar jag inte har ingen egen erfarenhet av den, men det känns som om den kan bli i det ljudligaste laget. Jag gillar mera stängda lådor som t.ex. FD Define R3 och Antec P180. I detta läget skulle jag säga vänta på Sandy Bridge det är 10 dagar kvar.

Allt är en smaksak. Jag tycker mer om det chassit jag valde.

Kolla fläktarna då, det är de som gör att datorn ger ifrån sig ljud.

Permalänk
Skrivet av BrokenBone:

Allt är en smaksak. Jag tycker mer om det chassit jag valde.

Kolla fläktarna då, det är de som gör att datorn ger ifrån sig ljud.

Nja, inte riktigt smaksak, då hålen i chassit samt avsaknaden av frontlucka och dämpmaterial gör att mer ljud slipper ut=högljuddare burk.

Hyper 212 plus är billig, effektiv och rätt tyst om du slår på temperaturreglering på moderkortet (låter inte mycket på låg/mediumfart, men mycket på högfart, likt de flesta kylare).

HD6850 skall väl generellt vara rätt tystlåtna, men vill du ha ett ännu tystare kort, så kan du ju titta på Gigabytes variant. De har en mycket tystgående kyllösning.
http://www.inet.se/artikel/5409044/gigabyte-radeon-hd6850-1gb

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Skrivet av WrongTarget:

Nja, inte riktigt smaksak, då hålen i chassit samt avsaknaden av frontlucka och dämpmaterial gör att mer ljud slipper ut=högljuddare burk.

Hyper 212 plus är billig, effektiv och rätt tyst om du slår på temperaturreglering på moderkortet (låter inte mycket på låg/mediumfart, men mycket på högfart, likt de flesta kylare).

HD6850 skall väl generellt vara rätt tystlåtna, men vill du ha ett ännu tystare kort, så kan du ju titta på Gigabytes variant. De har en mycket tystgående kyllösning.
http://www.inet.se/artikel/5409044/gigabyte-radeon-hd6850-1gb

Så du säger att en dator inte kan vara knäpptyst?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*
Korspost

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.