Netgear ReadyNAS Ultra 2 RNDU2000, nåt att ha?

Permalänk
Medlem

Netgear ReadyNAS Ultra 2 RNDU2000, nåt att ha?

Dags för en lite uppdatering i hemmet!

Bland annat en NAS. Funderar då om den i topic är något att ha?
Kommer främst använda den för streaming till en boxee box, som planeras att införskaffas i samma veva.
Givetvis lite backup och lagring av foton osv.

När vi sedan kommer in på hårddiskar. Tänker mig 2 x 2 TB, 5400 rpm. Det borde väl passa ypperligt till detta användningsområde?

Fler frågor kanske dyker upp.

Då det är en djungel så har jag svårt att bestämma mig bara. Hjälp mig!

Hälsningar Sebastian.

Permalänk
Medlem

Bump! Sitter i samma sits och det är verkligen en djungel. Ingen som kan erbjuda lite vishet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebben:

Dags för en lite uppdatering i hemmet!

Bland annat en NAS. Funderar då om den i topic är något att ha?
Kommer främst använda den för streaming till en boxee box, som planeras att införskaffas i samma veva.
Givetvis lite backup och lagring av foton osv.

När vi sedan kommer in på hårddiskar. Tänker mig 2 x 2 TB, 5400 rpm. Det borde väl passa ypperligt till detta användningsområde?

Fler frågor kanske dyker upp.

Då det är en djungel så har jag svårt att bestämma mig bara. Hjälp mig!

Hälsningar Sebastian.

Hej, vi har precis samma NAS hemma och den fungerar ypperligt, även för streaming till min WD Live HD TV-box. Angående hårddiskarna så bör även dem vara perfekta för lagring och backup på. Den är förövrigt rätt tyst och det finns goda övervaknings och inställningsmöjligheter nästan för många för en som inte är speciellt insatt Slå till!

EDIT: Såg först nu att tråden har ungefär ett halvår på nacken men eftersom även personen över mig behövde hjälp så

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu