Ny dator för redigering - Är rigget bra?

Permalänk

Ny dator för redigering - Är rigget bra?

Jag hade tänkt köpa denna datorn och undrar om den är bra eller om något bör bytas ut.

Det jag ska göra på datorn är: Videoredigera, bildredigera, köra de nyaste programmen som finns ute. Såsom Sony Vegas 10, VLC Media Player och många fler. Ska också kunna surfa felfritt.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/167150/2011-01-31

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Sandy Bridge med 2600K hade varit att rekommendera men nu är det ju kört ett tag på den fronten. Jag hade nog tagit en F3-disk till, men du kanske har någon gammal liggandes? Oftast vill man ha sin videomedia på en disk och en annan för export/cache etc, huvudsaken är att mediadisken är snabb och det är F3-diskarna.

Frågetecken för H50-kylaren, är inte den ganska väsnig jämfört med en luftkylare i samma prisklass? (jag vet inte, men har fått den uppfattningen, nån annan får fylla på med info)

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Skrivet av reflux:

Ser bra ut. Sandy Bridge med 2600K hade varit att rekommendera men nu är det ju kört ett tag på den fronten. Jag hade nog tagit en F3-disk till, men du kanske har någon gammal liggandes? Oftast vill man ha sin videomedia på en disk och en annan för export/cache etc, huvudsaken är att mediadisken är snabb och det är F3-diskarna.

Frågetecken för H50-kylaren, är inte den ganska väsnig jämfört med en luftkylare i samma prisklass? (jag vet inte, men har fått den uppfattningen, nån annan får fylla på med info)

Har ingen F3 disk liggandes hemma, men skulle verkligen vara något som underlättade om jag hade en sådan.

Hur är nätaggregatet? Kanske behövs en starkare än?

Permalänk
Skrivet av reflux:

Vet nu inte om jag blivit döv den senaste tiden men jag hör faktiskt inte h50 fläkten i datorn Nätaggets är högre så! Men H50 är en bra kylare tycker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrokenBone:

Har ingen F3 disk liggandes hemma, men skulle verkligen vara något som underlättade om jag hade en sådan.

Hur är nätaggregatet? Kanske behövs en starkare än?

Ah, menade att du kanske hade någon disk, vilken som helst, liggandes hemma som du kan använda som export/cache-disk. Huvudsaken är att den första disken är snabb, men har du budget skulle jag ta en F3-disk till ändå.

Jag hade kanske tagit 650W för att har större marginal (och pressa PSUn mindre) men 550W räcker så länge du inte kör SLI (och det gör man inte på en redigeringsdator).

Skrivet av OnlyCasanova:

Vet nu inte om jag blivit döv den senaste tiden men jag hör faktiskt inte h50 fläkten i datorn Nätaggets är högre så! Men H50 är en bra kylare tycker jag

Ok, har bara sett på andra håll att den medföljande fläkten väsnas en del men det kanske var någon äldre modell eller H60/H70.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem

12gb är skönt.

ser bra ut!
Jag kör nåt liknande, fast nästan ingen videoredigering bara bild, importerar bilder i lightroom mot två stripade ssd's, smider på fint!

Visa signatur

P6T, i7, gtx295, 12gb ram, en massa disk, x10 projektor, lite kameror (5dmk2, 85/1.2, m.m). Mb pro i7 & lite annat crap.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*
Korspost

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.