Permalänk
Medlem

Bilden "flimmrar" i spel

Hallå!

Unnade mig för dryga 2veckor sen en ny speldator med tillbehör.
Jag har vart hel otroligt nöjd, framtill någon dag sen, när jag upptäckte att bilden "flimmrar" i vågräta "stripes".
Jag spelar mest WoW och i detta har det inte varit så otroligt tydligt, och jag antar att det är därför det lyckats gå obemärkt. Men sedan råkade jag spela lite HoN, i vilket det var fruktansvärt tydligt.
Jag misstänker att det flimmrar hela tiden, bara att det är svårt att upptäcka när man bara har en vanlig webbläsare e.t.c. uppe.

Jag testade att ta ett screenshot, och när jag öppnar det i paint flimmrar det där också, vilket väl bekräftar att det inte bara är i spel.

Är det skärmen det är fel på? Eller grafikkortet?

Skärm: BenQ G2420HDB

Grafikkort: Ati Radeon hd5850 (gigabyte)
Processor: Intel core i5

Kan inte tänka mig att det kan underlätta att skriva ner fler komponenter, då jag väl antar att det är skärm/grafikkort.

Jag har testat att ominstallera drivrutiner!

Oerhört tacksam för all hjälp, vad ska jag göra?

Permalänk
Hedersmedlem

Då kanske det kan hjälpa att kolla om du har vsync på/av, se om problemet försvinner då?! Testat andra drivisar, för det kan ju vara de du testat som ger detta fenomen.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Då kanske det kan hjälpa att kolla om du har vsync på/av, se om problemet försvinner då?! Testat andra drivisar, för det kan ju vara de du testat som ger detta fenomen.

Vsync på eller av gör ingen skillnad :c

och hur menar du, att jag ska testa äldre versioner?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Krel:

Vsync på eller av gör ingen skillnad :c

och hur menar du, att jag ska testa äldre versioner?

Installera äldre versioner av graffedrivisarna, eller om du inte har gjort det redan testa med den senaste Cat 10.3.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

prova slå på och av catalyst ai

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Installera äldre versioner av graffedrivisarna, eller om du inte har gjort det redan testa med den senaste Cat 10.3.

Ingen skillnad med äldre drivrutiner.

Skrivet av kriller007:

prova slå på och av catalyst ai

Efter lite googlande fattade jag hur man stängde av de, men dessvärre blev det ingen skillnad.