Permalänk
Medlem

Vista uppdatering??

Jag har fått rekommendation om en "viktig" uppdatering som jag funderar över vad den skulle vara bra för, är det nåt att ha eller skall man skita i den. Det står så här:
Microsoft webläsarval för windows vista användare inom EES.
Vad jag förstår är det till för att kunna välja webbläsare men det kan man ju nu också eller????
Har ni vistaanvändare installerat detta?

Permalänk
Medlem

Jag har Win7 installerat, men jag har döljt uppdateringen. Tycker bara att det är onödigt att installera när jag ändå använder Firefox/Opera för det mesta.

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | NH-U14S | 32 GB @3200 DDR4
RTX 4060 | RMx 650W | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Läs på om varför den finns...

Du kan såklart skita i den men du får den för att du använder IE som standardwebbläsare.

Permalänk
Medlem

Jag använder oftast firefox, men jag kan fortfarande i fatta vad denna uppdatering skulle göra för nytta?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

För svenssons som inte vet om att det finns andra webbläsare än just IE från microsoft, what else ?

Permalänk

ska vara nån forma av ruta man kan få upp som ger dig möjlighet att installera andra webläsare än IE om man vill men mycket meningslös funktion för dom som redan gjort sitt val. så bara högerklicka den och välj dölj/hide update

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ok, tack då fick jag bekräftat att det var ett helt onödigt program att fylla ut datorn med. Nu har jag dolt den uppdateringen.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att det är en dum uppdatering snarare än viktig... Ungefär som om BMW anpassade sina bilar för en Mercedes motor...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X