Permalänk

Vad har hänt med grafikkortet?

Min gamla HP PAVILION DV9000 har nu under en längre tid varit sönder trodde jag. men har nu lyckats installera windows 7 på den igen. Allt fungerar perfekt förutom grafikkortet (NVIDIA GEFORCE GO 7600). Kan ju använda datorn men kan då inte köra grafikkrävande program eller liknande, kan inte ens köra 3d skärmsläckare :P. Låter bilderna tala lite för sig själv

Är mitt grafikkort sönder eller bara driver problem? Provade installera DENNA drivern efter att ha letat på NVIDA GO 7600 på nvidas hemsida. Vad som hände då är att jag inte kunda boota windows ens och fick error message i stil med "ERROR : Enabled Hardware not found" något sånt iaf. Körde då in windows skivan och kunde inte ens reparera windows eller köra på en återställningspunkt och blev tvungen att ominstallera hela windows och är nu äntligen tillbaks där jag startade!.
Någon som kan hjälpa :3?

Permalänk
Medlem

kanske nån som tjolat kortet? öppna upp o kolla om det fortfarande är kvar

Permalänk
Medlem

Installera drivern från HP?
Exakt vilken modell är det? (DV9003ea osv..)

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

Installera drivern från HP?
Exakt vilken modell är det? (DV9003ea osv..)

det är en HP PAVILION DV9000ea , kollade på HP och hittade nu en "NVIDIA VGA Driver" för just den modellen, frågan är, vågar jag installera? chansen e väl stor att jag kommer få ominstallera hela windows skiten igen som förut, och det är riktigt jävla drygt, samtidigt är det väl värt ett försök...

Permalänk
Medlem

Systemåterställning ftw.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk

drivern från HP löste det =D, tack jätte mycket för hjälpen iaf!

Permalänk
Medlem

Kewlpopsicle jag älskar dig, verkar som att det är bara vi som har Pavilion av serien DV9xxx på Swec. <3