It's the end of the world as we know it - lista saker att göra innan cataclysm

Permalänk
Medlem

It's the end of the world as we know it - lista saker att göra innan cataclysm

Undergången är nära, vi pratar månader innan Cataclysm är här, så tänkte det vore roligt med en tråd med saker att hitta på innan Azeroth förändras för alltid.

Det är ju med rätt stor sannolikhet som en hel del av den gamla världen kommer försvinna, visserligen är väldigt mycket osäkert fortfarande, eftersom Blizzard näst intill endast avslöjat att i varje fall "Insane" kommer att få att göra även efter cata. Spelar dock ingen större roll om vi är säkra på om saker och ting försvinner eller inte, listor är roliga, så lista näst intill vad du vill, exempelvis saker du tycker man bör ha gjort i classic-världen, saker som bara är sjukt roliga, saker som du gärna vill ha gjort eftersom de kanske försvinner efter cata, sjuka saker som att basejumpa från toppen av IF till Menethil Harbor, eller du kanske "bara" hittat ett ställe i Kalimdor med sjukt bra utsikt.
Allt möjligt, så länge det har att göra med classic WoW helt enkelt.

Själv jobbar jag smått på Loremaster och lite gamla reps (brood, waterlords, TP, etc), fixade nyss deathcargers reins + Why? Because it's red, samt gjorde hunter-questen från Majordomo (vilket ironiskt nog gav mig "Onyxia's Lair (level 60)"). Ska även göra AQ opening questen, förmodligen den bästa questserie i spelet efter wrathgate.

Permalänk

Det som borde göras är väl att springa igenom <60 instancer om man inte redan gjort det!

Permalänk
Medlem

Har faktiskt fortfarande inte clearat AQ. Och borde kanske göra den questchainen om den nu e så kul XD men är den verkligen kul att göra om du är lvl80?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Har faktiskt fortfarande inte clearat AQ. Och borde kanske göra den questchainen om den nu e så kul XD men är den verkligen kul att göra om du är lvl80?

Bästa lore:en i spelet. Massor av cutscene-liknande saker, några balla events och massa skumma elite-quests. Självklart ganska enkelt på level 80, men klart värt att göra.

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk
Medlem

fixa explorer titeln, var de sista jag gjorde innan jag frös kontot

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Permalänk
Medlem

Sitta i Barrens en natt och bara njuta..

Permalänk

för en som inte är så insatt i det nya cata som ska komma,kommer man att börja om från scratch?alltså raderas karaktärena eller kan man köra med dom i den nya världen?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

för en som inte är så insatt i det nya cata som ska komma,kommer man att börja om från scratch?alltså raderas karaktärena eller kan man köra med dom i den nya världen?

Dra en parallell till verkligheten; om en stor händelse/katastrof inträffar på ett ställe, har befolkning där då samma ålder som dagen innan eller blev alla förvandlade till spädbarn och måste leva om sina liv?

Alltså, nej inget kommer hända med dina befintliga chars.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Skrivet av valiant:

Dra en parallell till verkligheten; om en stor händelse/katastrof inträffar på ett ställe, har befolkning där då samma ålder som dagen innan eller blev alla förvandlade till spädbarn och måste leva om sina liv?

Alltså, nej inget kommer hända med dina befintliga chars.

i spel kan allt hända,särskillt om det finns utvecklare som leker gudar med i bilden,därför jag frågade:P
men tack iaf,nu vet jag:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sethai:

Bästa lore:en i spelet. Massor av cutscene-liknande saker, några balla events och massa skumma elite-quests. Självklart ganska enkelt på level 80, men klart värt att göra.

Ok får helt enkelt kolla upp det då, när mitt bredband kommit -_-.

Bara för att vara jobbig, vad heter startingquesten XD ?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Ok får helt enkelt kolla upp det då, när mitt bredband kommit -_-.

Bara för att vara jobbig, vad heter startingquesten XD ?

Började väl med Huvudet från Broodloord i BWL om jag inte är helt ute och cyklar! Var ju några år sedan jag gjorde den. ><

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk
Keeper of Traditions

Det man kan göra, som är galet roligt, är ju att frysa kontot och istället hoppa över till ett riktigt MMO som warhammer online

Scheisse vad utskälld jag kommer bli nu.....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Flera saker faktiskt , den första är att levla min första Ally gubbe från 1-80 för o se och uppleva den sidan av spelet innan det förändras.

Nr 2 är att jobba på Loremaster.

Dock åkt på en fet bromskloss på Nagrand-Slam , 84 av 87 möjliga quests o hittar inga fler , helt sjukt - har finkammat forum , använt plugin och annat och är helt torsk på att hitta fler nu.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Jag VISSTE att det skulle vara värt besväret att ta Explorer achievement, halvår senare så har blizzard skrivit om kartan i en patch och addonet jag använde Cartographer blev helt apa efter det. Glad som fan att jag skaffade Explorer achievement då man kan logga in på vilken dator som helst utan att vara beroende av en karta som avslöjar där man aldrig har varit...har aldrig använt ett addon med kartor att göra sen dess...

Nu känner jag också att jag har samlat på mig nog bra gear till båda av mina 80's.
11k+ DPS med Frost på min Death Knight på Saurfang gör mig skrattglad när det fortfarnade finns folk som hamnar i pugs som klagar att frost kan inte vara DPS.

Och funderar på att ta en paus i ca. 1-2 månader...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Det man kan göra, som är galet roligt, är ju att frysa kontot och istället hoppa över till ett riktigt MMO som warhammer online

Scheisse vad utskälld jag kommer bli nu.....

Har det förbättras sen release då?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Jag VISSTE att det skulle vara värt besväret att ta Explorer achievement, halvår senare så har blizzard skrivit om kartan i en patch och addonet jag använde Cartographer blev helt apa efter det. Glad som fan att jag skaffade Explorer achievement då man kan logga in på vilken dator som helst utan att vara beroende av en karta som avslöjar där man aldrig har varit...har aldrig använt ett addon med kartor att göra sen dess...

Nu känner jag också att jag har samlat på mig nog bra gear till båda av mina 80's.
11k+ DPS med Frost på min Death Knight på Saurfang gör mig skrattglad när det fortfarnade finns folk som hamnar i pugs som klagar att frost kan inte vara DPS.

Och funderar på att ta en paus i ca. 1-2 månader...

Mja, frost blev väl erkänt bättre förra patchen?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Marshmallow:

Har det förbättras sen release då?

Ja, det är väl klart, nu det senaste ska det också ha kommit ett par patcher som har gjort underverk enligt vissa.
Bara att pröva den lifetime trial som finns om man är intresserad.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Flera saker faktiskt , den första är att levla min första Ally gubbe från 1-80 för o se och uppleva den sidan av spelet innan det förändras.

Nr 2 är att jobba på Loremaster.

Dock åkt på en fet bromskloss på Nagrand-Slam , 84 av 87 möjliga quests o hittar inga fler , helt sjukt - har finkammat forum , använt plugin och annat och är helt torsk på att hitta fler nu.

Kan finnas quests som slutar i nagrand, eller har en del i chainen där. Prova gör alla de andra questsen först.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Ja, det är väl klart, nu det senaste ska det också ha kommit ett par patcher som har gjort underverk enligt vissa.
Bara att pröva den lifetime trial som finns om man är intresserad.

Lifetime trial? Tell me more!! Har spelet och tänkte faktiskt installera det så sent som i förrgår men satt och tittade på några forum där dom påstod att det var likadant som i början MEN med färre spelare.. Så jag beslöt mig för att strunta i att kasta ut pengar på att spela det och sen ledsna på det som första gången jag gav det ett försök.
Skulle vara underbart att få spela det gratis och se om man tycker det är lika tråkigt som första gången jag gav det ett försök.

OnT: Hade jag varit aktiv så hade jag nog passat på att spara lite sköna screens från ställen man tycker om Kan man kolla tillbaka på dem och minnas tiden

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BesteN:

Lifetime trial? Tell me more!! Har spelet och tänkte faktiskt installera det så sent som i förrgår men satt och tittade på några forum där dom påstod att det var likadant som i början MEN med färre spelare.. Så jag beslöt mig för att strunta i att kasta ut pengar på att spela det och sen ledsna på det som första gången jag gav det ett försök.
Skulle vara underbart att få spela det gratis och se om man tycker det är lika tråkigt som första gången jag gav det ett försök.

Gå bara till hemsidan och skapa ett trial konto, så kan du spela hur mycket du vill, hur länge du vill, dock endast upp till level 11 och med vissa restriktioner.

Jag har hört tvärt om, att det sedan de senaste patcherna kommit in en hel del nya spelare och en del har kommit tillbaks, och i och med trial'en så är det ännu fler nya spelare.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Började med questen till AQ nu. U gotta be shitting me, man måste fixa rep inne i AQ innan man ens kan snacka med draken som ger questen XD ?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Började med questen till AQ nu. U gotta be shitting me, man måste fixa rep inne i AQ innan man ens kan snacka med draken som ger questen XD ?

Går väldigt snabbt att fixa rep till AQ, varje trashmob ger 100 rep tills du kommit till 2999/3000 neutral, så det krävs inte mer än 2-3 AQ40 runs att ta sig dit.
Kan också rekommendera att fixa "Why? Because it's red!" FoS innan du skaffat neutral rep, om du tänkt få den dvs, eftersom bästa sättet att skaffa "Why? because it's red" (och alla andra mountsen också för den delen) är att göra de första trashmobsen om och om igen. Då får du i alla fall lite rep medan du håller på, vilket är trevligt då det kan ta ett tag.

De flesta klasser kan döda de första trashmobsen solo, gör så att du dödar patrullen, sen 3 av de 4 länkade (dvs du lämnar en kvar levande), kutar ut ur instansen och sen in igen. När den 4e resettar av att du lämnar instansen så kommer de 3 döda att respawna och du kan bara gå in och loota liken och sen upprepa tills du fått alla mounts. Dödar man all trash så måste man vänta 30 min på soft reset etc innan man kan upprepa, betydligt snabbare att bara springa ut och in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Mja, frost blev väl erkänt bättre förra patchen?

Det var när 3.2 kom ut som det blev riktigt bra, ja. Men det finns fortfarande folk som vägrar erkänna att Frost har blivit minst lika bra som Blood och Unholy...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Sådärja..nu är man World explorer

Målet med mitt lir när jag började förra hösten var att dinga 80 (gjorde det för 6 veckor sedan) och bli world explorer innan Catalysm. Känns rätt gött att ha gjort detta nu :).

Kul har jag haft under tiden också. Fast det är inte lika kul att köra med mina alts som med min main men jag får väl ge dom lite mer tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Gå bara till hemsidan och skapa ett trial konto, så kan du spela hur mycket du vill, hur länge du vill, dock endast upp till level 11 och med vissa restriktioner.

Jag har hört tvärt om, att det sedan de senaste patcherna kommit in en hel del nya spelare och en del har kommit tillbaks, och i och med trial'en så är det ännu fler nya spelare.

Off topic men

Trial är gratis för alltid.. upp till Rank 10 Renown Rank 10.

Patch 1.3.5 ändrade dem om city sieges och mer folk har kommit tillbaka efter det.

Spelet har fortfarande sina baksidor i och med olösta buggar och en viss klassbalansering vore på sin plats.

On-Topic:
Det jag skulle göra är att rida runt i Barrens ett tag och fiska! Även fixa Loremaster + Explorer titeln!

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Sluta spela wow?

Det är ju en väldigt ekonomisk och tidsbefriande sak att göra innan cataclysm kommer ^^,

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Det är ju en väldigt ekonomisk och tidsbefriande sak att göra innan cataclysm kommer ^^,

Det där var väll ändå en klar överdrift.

Anyhow. Hur blir det med rep från AB/WSG/AV? Tror ni att en liten rep boost är på ingång eller kommer man kunna få rep därifrån längre? Vore nästan lite nice om de inte längre gick att öka i rep med de

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

vad händer med alla 60 vanilla instancer? Tänkte mest ur ett vanilla twink perspektiv.
Försvinner dom för alltid? Eller bara ett par?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Undrar vad som hander om man placerar ut gubbar der verlden kommer att kollapsa. Instant Death__

(Sitter i Paris, tangentbordet er CP)

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?