Bärbar köp står mellan Asus/Sony Vaio

Permalänk
Medlem

Bärbar köp står mellan Asus/Sony Vaio

Hej vill ha lite tankar funderingar om dessa 2 bärbara, kanske någon som har någon av dessa och kan skriva lite om fördelar nackdelar, ska använda datorn främst till att glo på film spela lite då & då, pula med PS och lite sånt kan väl pynt runt en 11k..

Dessa 2 står det mellan Asus N71JV VS Sony Vaio VPC-F11M1E/H

länk till Asus: WEBHALLEN.com - Asus N71JV-TY035V - Core i3 330M / 4GB / 820GB / 17.3" TFT / nVidia 325M / DVD±RW / BT / Win 7 HP

länk till Sony Vaio: WEBHALLEN.com - Sony Vaio VPC-F11M1E/H - Core i5 520M / 4GB / 500GB / 16.4" TFT / GF GT 330M / Bluray / Win 7 HP

Permalänk
Medlem

Jag skulle tagit Vaion. Pga följande orsaker
Möjlighet till utbyggning av minne till 8 gb.
Snabbare processor.
Bättre upplösning på skärmen (skönt i photoshop å liknande)
Bluray om du behöver det.
Grafikkortet kan jag inte uttala mig om då jag inte känner till de mobila modellerna.

Skulle utan att säga för mycket tippa på att byggkvaliteten känns bättre på Vaion men känn på liknande modeller i butik om du har möjlighet.

Visa signatur

I7 930@3.6Ghz - 12GB Kingston HyperX - HD5870 - Nått MSI X58 Mobo - 3 TB HD - Eizo Foris 24" Monitor.

Sysslar med 3D/2D Grafik, Eurodiscomusik & BFBC2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjViss:

Jag skulle tagit Vaion. Pga följande orsaker
Möjlighet till utbyggning av minne till 8 gb.
Snabbare processor.
Bättre upplösning på skärmen (skönt i photoshop å liknande)
Bluray om du behöver det.
Grafikkortet kan jag inte uttala mig om då jag inte känner till de mobila modellerna.

Skulle utan att säga för mycket tippa på att byggkvaliteten känns bättre på Vaion men känn på liknande modeller i butik om du har möjlighet.

Det lutar nog åt Sony Vaion, nån som vet om man kan byta ut hårddisken mot en SSD disk? Eller blir det strul med garanti osv?

Mvh

Permalänk
Medlem

Har en polare som köpte vaion för ca 2 veckor sedan.
Hans aniskte lyser upp varje gång han pratar om den så den är nog bra

Permalänk
Medlem

Om du kollar på Asus N71 så kan du lika gärna kika på denna maskin.

Asus N71JA-TY048V

//Linus

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

ohh, den datorn har jag fan helt missat. Några nackdelar med den? Hur funkar AMD på laptops?

Permalänk
Skrivet av vexxan:

ohh, den datorn har jag fan helt missat. Några nackdelar med den? Hur funkar AMD på laptops?

Den är helt ny, det är amd's nya laptop processorer. Verkar väldigt väldigt lovande på alla sätt och vis

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Det är väldigt stor skillnad på skärmen mot VAIO, själv föredrar jag full hd upplösning på skärmen.

Visa signatur

Sony VAIO VPC-F11M1E/H Intel Core i5 520m, 4 GB RAM, nvidia geforce 330m, 500 GB HDD

Permalänk

Ja om datorn ändå inte skall användas till spel och man vill ha fullhd och bd så är vaion fin fin.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara skriva att det blev en Sony Vaio VPCF12M1E, mycket grym och fin dator

Permalänk
Medlem

Grattis Rullit!

Hur upplever du ljudnivån? Jag var inne på kände på en F12Z på sonycenter och tyckte att det lät som att fläkten blåste på ganska bra hela tiden. Men är ju svårt att avgöra i en butiksmiljö...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cylob:

Grattis Rullit!

Hur upplever du ljudnivån? Jag var inne på kände på en F12Z på sonycenter och tyckte att det lät som att fläkten blåste på ganska bra hela tiden. Men är ju svårt att avgöra i en butiksmiljö...

Tycker den varvar upp endel när man scannar efter virus etc, spelar så klart den låter. Annars är den tyst men den låter ju mer än min gamla Asus. Men som sakt denna har ju i5 processor som 7200rpm HDD
Man kan ju göra den tystare via energischema, tycker den blir tystare när man tar på balanserad nivå