Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av XabieL:

När man kollar på vissa youtube videos så ser man att vissa som spelar med sniper inte zomar ut direkt efter ett skott.. Nån som vet vad kommandot heter?

Om man håller kvar vänsterknappen så fortsätter man att vara inzoomad

Permalänk
Medlem
Skrivet av XabieL:

När man kollar på vissa youtube videos så ser man att vissa som spelar med sniper inte zomar ut direkt efter ett skott.. Nån som vet vad kommandot heter?

Håll bara inne vänster musknapp (skjutknappen) så tar han inte ner siktet! Är rätt praktiskt då man ser vart skottet träffar. Skjuter alltid ett avståndsbedömningsskott så jag ser hur mycket över jag bör skjuta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Håll bara inne vänster musknapp (skjutknappen) så tar han inte ner siktet! Är rätt praktiskt då man ser vart skottet träffar. Skjuter alltid ett avståndsbedömningsskott så jag ser hur mycket över jag bör skjuta.

Japp de är riktigt bra och se hur mycket skottet dalar och tack för hjälpen alla

Visa signatur

i7-4820k 3,7 GHz | ASUS P9X79 | Corsair 8 GB | ASUS 660GTX x2

Permalänk

Hej har nu inhandlat "Bad Company 2" själv.

Och allt har funkat/funkar fint.
fram tills det att ja dör** och ska ladda sidan där man ska välja spawn plats och arsenal.
då stängs spelet ner helt och hållet. inget felmedelande, inge error, inget alls.
Temeraturerna är inte alls farligt höga och i övrigt flytter de på fint.
alla drivrutiner är självklart updaterade. även provat att sänka grafiken något.

**inte varje gång. händer när ja spelat kanske 1 timme, kan dock starta upp det direkt efter och spela 1 timme till osv.

nån som har nått tips?

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem

Slå upp aktivetetshanteraren medans du spelar, jag ger mitt tips på att cpu bottnar eller slut på minne.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Skulle 6GB bottna de känns inte troligt.

Cpu vet ja inte. kör bara med en skärm så blir svårt att se =/

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Skrivet av Livingdead4life:

Skulle 6GB bottna de känns inte troligt.

Cpu vet ja inte. kör bara med en skärm så blir svårt att se =/

Op ??

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk

W7 professional, 64-bit.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk

Du skriver att spelet stängs ner helt och hållet. Menar du då att spelet stängs av och du hamnar i win, eller bara tuggar å tuggar det och visar dendär spawn menyn i all evighet?

Eller blir skärmen bara svart och datorn startar om??

Det finns ju ett problem med spawn fördröjningen som senaste ati drivarna skulle fixa, och även patchen som kommer i veckan skulle väl innehålla förbättringar där.

Permalänk

Det stängs helt enkelt av.

jag hamnar tillbaka i windows.
utan nån som hellst varning eller error medelande alls.
och som sakt sen är det bara att starta och spela igen.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem

står om detta i den andra bfbc2 problem tråden ! För mig var det antivirus programet (Telias F-secure) som sket sig.

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Testa stäng av brandväggen när du spelar eller hela antivirusprogrammet

Visa signatur

i7-4820k 3,7 GHz | ASUS P9X79 | Corsair 8 GB | ASUS 660GTX x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livingdead4life:

Hej har nu inhandlat "Bad Company 2" själv.

Och allt har funkat/funkar fint.
fram tills det att ja dör** och ska ladda sidan där man ska välja spawn plats och arsenal.
då stängs spelet ner helt och hållet. inget felmedelande, inge error, inget alls.
Temeraturerna är inte alls farligt höga och i övrigt flytter de på fint.
alla drivrutiner är självklart updaterade. även provat att sänka grafiken något.

**inte varje gång. händer när ja spelat kanske 1 timme, kan dock starta upp det direkt efter och spela 1 timme till osv.

nån som har nått tips?

Jag hade samma problem med Catalyst 10.6 testa 10.5 Hotfix.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Livingdead4life:

Det stängs helt enkelt av.

jag hamnar tillbaka i windows.
utan nån som hellst varning eller error medelande alls.
och som sakt sen är det bara att starta och spela igen.

Hört om det problemet förr, kolla i andra bc2 tråden som ngn annan sa.

Permalänk
Skrivet av XabieL:

Japp de är riktigt bra och se hur mycket skottet dalar och tack för hjälpen alla

Jäklar va mkt enklare det blev att snipa nu

Permalänk

Tja alla gamers, tänkte denna tråd kunde hjälpa mig i mitt sökande utav bra bc2 spelare som håller en bra lägsta nivå, dvs rutinerade fps spelare, helst 18+ med det är inget krav.

Har inga andra mål än att ha kul när man lirar, vilket man har med bra spelare kring sig, vare sig man spelar med eller emot varann.

Om intresse finns så finns klanen [MoAr iNc] att tillgå, pm mig mer än gärna för frågor eller om ni är intresserade

mvh// Mattias

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk
Medlem

Har inte suttit vid datorn på ett bra tag nu pga en vecka på dreamhack och midsommarfirande. Kommer tillbaka och ser att det inte har kommit någon patch, roligt roligt att den nu är typ 6 veckor? försenad.

Får "Could not log in" nu iaf.. fan vad jag hatar det här spelet ibland. Har nog aldrg spelat något så buggigt som detta.

"The Bad Company 2 PC patch will be deployed on Wednesday, June 30th at 7:00AM (GMT+2)!"

Aja äntligen ett besked!
Battlefield BC2 (OfficialBFBC2) on Twitter

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Har inte suttit vid datorn på ett bra tag nu pga en vecka på dreamhack och midsommarfirande. Kommer tillbaka och ser att det inte har kommit någon patch, roligt roligt att den nu är typ 6 veckor? försenad.

Får "Could not log in" nu iaf.. fan vad jag hatar det här spelet ibland. Har nog aldrg spelat något så buggigt som detta.

"The Bad Company 2 PC patch will be deployed on Wednesday, June 30th at 7:00AM (GMT+2)!"

Aja äntligen ett besked!
Battlefield BC2 (OfficialBFBC2) on Twitter

Ska blir intressant att se vad som kommer ut på Onsdag, efter alla dessa förseningar. Tvivlar rätt starkt på att det blir värt väntan dock.

Permalänk

På pappret verkar patchen ganska vettig tycker jag, återstår att se hur det blir i praktiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

På pappret verkar patchen ganska vettig tycker jag, återstår att se hur det blir i praktiken.

Var finns infon om vad patchen gör?
Har bara slötittat runt men inte hittat något.

Permalänk
Medlem

The complete changelog can be found on:
Client R8 / Server R12 are in QA - Electronic Arts UK Community

Changelog:

Server - Some potential sources for lag/rubberbanding have been eliminated
Server - The old reserved slots has been replaced by a kick-on-demand system like in BF2
Server - Log file for server admins: all remote admin interface commands/events are logged
Server - Log file for server admins: major server events + all chat messages are logged
Server - Idle kick is controllable
Server - Profanity filter can be disabled
Server - Teamkill-kick system is controllable
Server - Ticket counts and bleed rate are controllable per-level
Server - Infantry only mode available per-level
Server - Initial spawn delay and respawn delay are adjustable
Server - Server description can be up to 400 characters, and use "|" for line breaks
Server - Banlist can contain up to 10.000 entries
Server - reduced latency in packet handling

Admin Interface - fixed the player.onKill spam that occasionally happened
Admin Interface - ensured that player.onJoin events always report the player name
Admin Interface - events triggered when people spawn
Admin Interface - much more info on kills
Admin Interface - detailed stats are reported at end-of-round

Gameplay - Various minor level bugfixes
Gameplay - Helicopter handling has been tweaked
Gameplay - Weapon tweaks have been implemented based on PC public feedback
Gameplay - Tracer dart gun speed has been changed from 300 m/s to 200 m/s
Gameplay - Fixed technical hang when a crate was armed outside of the combat area
Gameplay - "Victory is near" message was shown for the wrong team on Valparaíso, this has been fixed
Gameplay - Countermeasures can be fired when driving a helicopter
Gameplay - The brightness of the pilot view in the Russian helicopter has been reduced
Gameplay - Advanced Spotting scope works better
Gameplay - Knifing people in the back works again (we backed out the change that we had done for Server R11)
Gameplay - Hit box for moving targets expands based on the speed of the targets movement
Gameplay - G36 now has crosshair when in Hardcore mode

Server Browser - Servers are sorted into 3 categories: Normal, Modified, Hardcore depending on their settings
Server Browser – Added support for retrieving update progress
Server Browser - Now refreshes information
Server Browser - Join queue system when attempting to join a full server
Server Browser - All settings are automatically saved between sessions
Server Browser - Pings are sent via an alternate mechanism, which should work for non-Administrator users as well

Client - Fixed DX9 issue, which likely caused graphics glitches and perhaps crashes
Client - Fixed some crashes
Client - Toggle/hold crouch is user controllable
Client - Toggle/hold zoom is user controllable
Client - Vsync bugfixed for DX10/DX11
Client - Rewritten how settings are written to disk; this should reduce/eliminate the spawn lag
Client - Fixed bug where a player could join a server before the stats has been downloaded causing faulty stats in "EOR- unlock progression"-screen
Client - New chat system allows chatting when dead (but not during end of round) and keeps a 100 lines log
Client - Improved Play Now functionality
Client - Removed K/D ratio and Skill Level filters in the leaderboards
Client - Any points you get while being dead will be added to your score
Client - Reduced negative mouse acceleration
Client - Increased health on the Cobra to match other vehicles
Client - More informative disconnection/kick reasons
Client - Support for Map Packs so PC gets future VIP maps at the same time as consoles

The Balance tweaks are as followed:
Slightly increased the damage of the UZI at long range.
The AKs74u now has more felt recoil when aiming.
The G3, VSS, and all SemiAutomatic rifles now settle slightly faster between shots when aiming.
The PKM, Type 88LMG, G3, An94, and 40mm shotgun have returned to their former glory.
Increased the damage of the MG3 to bring it in line with the rest of the LMGs.
Fixed a bug where the Saiga12 with slugs would do too much damage at long range.
Fixed a bug where the SVU would do too little damage at long range.
Fixed a bug where M95 rounds would not kill armored targets with headshots.

Permalänk
Medlem

Ingen acog för M14 då som man kunde se i nån video?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Verkar inte som de gjort nåt åt friends list denna gång heller. Riktigt dåligt då det faktiskt funkat prepatch.
...eller är det bara jag som har det problemet?

Permalänk
Medlem

Ska bli trevligt att kunna använda kniven igen. Håller tummarna för att det funkar som det ska.

Visa signatur

- AMD Phenom II X6 1090T @ 4Ghz Noctua NH-U12P| 16GB RAM | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | GTX 670 2GB | 5TB HDD, Intel X25-M G2 80GB -

Permalänk
Hedersmedlem

Mikael Kalms (DICE) har skrivit ett väldigt detaljerat inlägg om varför patchen tog så lång tid att få ut, intressant läsning:
Software engineering, file formats, build processes, and packaging... - Electronic Arts UK Community

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Har testat lite snabbt och helikoptern är mycket smidigare att flyga erfter patchen. Den kan nog bli användbar nu, var lite väl lätt att skjuta ner den förut.

Permalänk
Medlem

Testade lite med men hann aldrig märka några ändringar. Någon mer än jag som bara har 4 banor kvar på både rush och conquest i serverbrowsern? Jag kan joina en server med nelson bay t.ex. men jag kan inte söka efter banan i browsern.

Permalänk

Hade också lite dåligt med servers, kanske beror på att vissa ligger nere för uppdatering..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pilzner:

Verkar inte som de gjort nåt åt friends list denna gång heller. Riktigt dåligt då det faktiskt funkat prepatch.
...eller är det bara jag som har det problemet?

mina har försvunnit helt, har provat skicka igen men dom säger dom aldrig får nån requrest.

Permalänk
Medlem

men ätligen!!!! Får ta och testa spela idag då!