# 3 skärmar med gtx 460 sli, hur ?

Permalänk

# 3 skärmar med gtx 460 sli, hur ?

Hej jag ska beställa en dator med 2 st Zotax gtx 460. sen ska jag koppla in dem till 3 st skärmar. vart ska skärmarna kopplas ? kan man koppla i båda grafikkorten ? eller ska man koppla i bara ett ?

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Medlem

Man kan koppla med båda. Bara att välja och vraka. Fast du måste nog koppla minst en på ett kort då de inte klarar fler än 2 skärmar på 1 kort.

En sak bara, Zotac-kortets kylare låter svinhögt. Jag har 2 själv...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av anarkizt:

Man kan koppla med båda. Bara att välja och vraka. Fast du måste nog koppla minst en på ett kort då de inte klarar fler än 2 skärmar på 1 kort.

En sak bara, Zotac-kortets kylare låter svinhögt. Jag har 2 själv...

okej, hur menar du med mycket ? värt att köpa dem ? Har du bra temp på dem i sli ?

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Medlem

ca 35 i idle och max 50 i load. Men det är på vatten. Med mycket menar jag mer än vad jag hade kunnat stå ut med. Och då körde jag aldrig 2 med stockkylaren ens... Hade blivit galen. Tror det var över 50db ca 20cm från kortet (ej vid utblåset) uppmätt med iphone.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av anarkizt:

ca 35 i idle och max 50 i load. Men det är på vatten. Med mycket menar jag mer än vad jag hade kunnat stå ut med. Och då körde jag aldrig 2 med stockkylaren ens... Hade blivit galen. Tror det var över 50db ca 20cm från kortet (ej vid utblåset) uppmätt med iphone.

jaha okej, det verkar ju inte speciellt roligt... borde kanske satsa på gigabyte istället ? Men jag har hört att gigabyte inte kyler bra i sli.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, det som är bra med Zotac är ju att de skjuter ut luften samt har referensdesign så att man iaf KAN byta kylare om man vill.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av anarkizt:

Ja, det som är bra med Zotac är ju att de skjuter ut luften samt har referensdesign så att man iaf KAN byta kylare om man vill.

okej.. det får nog bli zotac iaf, om jag inte står ut med ljudet kan man alltid byta fläkt. föressten, vad har du förövrigt i din rigg. moderkort,minnen m.m ?

Visa signatur