Displayport 1.2 i framtida AMD Eyefinity

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Rhino:

Skulle du helst spela på en 50" 1080p eller 3 * 24" 1080p med skarvar emellan? Svårare än så är ju inte frågan, och jag tror de flesta skulle välja 50". Men inte du antar jag?

Oavsett skarvar så har du ju större perspektiv, istället för bara större bild. Sidoskärmarna är ju alltid "mer" än 50"-tvn oavsett.

Har för övrigt 2st 22" samt en 46" LCD på skrivbordet just nu, har testat lite allt möjligt

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Märkväl det går inte att jämföra 50" 1920*1080 mot tre 24" med 1920*1080. De e absolut inte samma sak. På 50" så har du 1920 pixlar men på 3*24" så har du 5760 pixlar. så du har en betydligt bredare bild med eyefinity som du ser och upplevelsen i spelet är något helt annat

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Skrivet av Rhino:

Skulle du helst spela på en 50" 1080p eller 3 * 24" 1080p med skarvar emellan? Svårare än så är ju inte frågan, och jag tror de flesta skulle välja 50". Men inte du antar jag?

3 * 24" är ett lätt val för mig, en polare har detta med 5870 crossfire, har provat BFBC2 hemma hos han och det är sjukt mycket bättre för spel.

YouTube - Battlefield Bad Company 2 Eyefinity ett exempel, du ser så mycket mer runt om dig och man fokuserar på mitten skärmen så kanterna är inte så jävligt i vägen iaf.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Pinguulol:

3 * 24" är ett lätt val för mig, en polare har detta med 5870 crossfire, har provat BFBC2 hemma hos han och det är sjukt mycket bättre för spel.

YouTube - Battlefield Bad Company 2 Eyefinity ett exempel, du ser så mycket mer runt om dig och man fokuserar på mitten skärmen så kanterna är inte så jävligt i vägen iaf.

Precis, och som sagt: Även med kanter mellan skärmarna så ser man ju garanterat mer än med bara en skärm

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Intressanta framtida möjligheter det kan bli på att sätta upp ett flerskärmssystem för de personer, företag eller motsvarande, som har ett behov av ett sådant bildskärmssystem i sitt användningsområde.

/Saint25

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Hur fan var skärm #3 kompatibel med skolarbete? ;D
Kräver disciplin!

Kunna se dem programmen utan att de täcker skolarbetet!
Iofs sist jag gjorde ett skolarbete hade jag Anvisningarna på en, firefox på en, openoffice på en men då var man ju tvungen att söka fram rutor när folk skrev / byta låt.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Skillnaden mellan en 50" TV på maximalt 1080p och motsvarande yta täckt av datorskärmar borde, på rimligt användningsavstånd vara milsvid. Med andra ord, gränsen du talar om kommer man inte i närheten av. Testa gärna att sätta dig på cirka en meters avstånd från en 50"-TV.

Jag tror att killen du citerade syftade på bilden i nyheten. Inte en chans i världen att man skulle se skillnad på 5760 x 2160 och 1920x1080 @ 50". Man skulle behöva sitta närmre än 2,2 meter för att se skillnaden, och det gör de knappast på bilden (om vi nu förutsätter att den är 50", dock ser den större ut).

För övrigt anser jag att 6 skärmar är väldigt knepigt. I exempelvis FPS blir det ju delat mitt i siktet. 3 skärmar, eller möjligen 9, är betydligt mer lämpligt.