Julpynta SweClockers logotyp 2010

Permalänk
Medlem

mitt bidrag

Visa signatur

Main:
O11 XL, MSI 2080 TI GXT, AMD 3950X, Asus CH VIII Hero, EKWB WC Dual 360, HX1200

Media Dator
Phanteks P400, Strix 970, 6700K (delid), Asus Maxmimus VIII Hero Alpha, Corsair H100V2, TX750

Permalänk
Medlem

min sweclockers logga

redigerad med photoshop cs5
Sweclockers.com - Picture Hosting
sweclockers.com - Picture Hosting
jag har gjort två bilder
BEHÖVER MUS TAGENTBORG OCH HEADSET!!!

Visa signatur

CPU: Ryzen 1700x med be quiet! Pure Rock | GPU: 2x GTX 760 2GB i SLI | RAM: 16GB DDR4 | OS: Debian

Permalänk
Medlem

Lite nyare variant med julklapp :):

Försöker verkligen på den här tävlingen men allt det jag gör blir mer fancy än detaljerat typ:P

Permalänk
Medlem

Snö: check
Julbelysning: check
Gran: check
Kula: check
Datorer: CHECK!

Permalänk
Medlem

jag har gjort en logotyp men varje gång jag försöker göra den mindre till rätt storlek så ser den helt konstig ut

Permalänk
Medlem

Gjorde en ny hursomhelst , och jag är faktiskt nöjd för att jag ritade allt själv men jag tvivlar på att jag vinner.

jag la märke till att texten inte ska vara så stor nu efteråt så vilken storlek bör original bilden vara för att få rätt text storlek?

jag ändrade pixlarna till 494x55 som det står innan jag började rita men det ser inte rätt ut nu

Permalänk
Medlem

Bilden är ju 494x55 från början?
I vilket fall: om ni behöver justa till storleken för att matcha kraven, använd inte "storlek på bild" utan använd istället "storlek på arbetsyta". (beteckningar från min uråldriga Photoshopversion)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Bilden är ju 494x55 från början?
I vilket fall: om ni behöver justa till storleken för att matcha kraven, använd inte "storlek på bild" utan använd istället "storlek på arbetsyta". (beteckningar från min uråldriga Photoshopversion)

...och den engelska översättningen är "canvas size" och inte "image size" för de som använder en engelsk version av photoshop.

Permalänk
Medlem

men texten blir ju fortfarande inte rätt storlek? canvas size gör bara rit ytan mindre

Permalänk
Medlem

Texten är rätt storlek från början. (men de vill att själva bilden har en specifik storlek)

... dvs om du (felaktigt) förstorade texten från början och sen ritade om den, så är det nog svårt att krympa ner den till exakt samma storlek igen och få den att se 100% rätt ut. (testa ändra "storlek på bild" till 467x34 eller nånstans därikring)

Bäst resultat vore nog att börja om från början.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Den här var riktigt grym måste jag säga

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Avstängd

Mitt bidrag...

Permalänk

Nybörjare

Jag är nybörjade i Photoshop med att skapa
saker, Men jag gjorde ett försök och här kommer
resultatet:

Visa signatur

EOS 5D Mark II | 70-200mm | 50mm 1,4 | Flickr | Blogg

Permalänk
Permalänk
Medlem

Mina bidrag:

Röd text

Röd text

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Jag är rädd att vi behöver logotyperna i rätt storlek (494×55) för att de ska kunna vara med i tävlingen.

Permalänk
Medlem

Färgerna fick ej ändras.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Crucial P3 2TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Färgerna fick ej ändras.

Trodde nästan det men aja, bortse från dem då.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av GAPa:

Jag är rädd att vi behöver logotyperna i rätt storlek (494×55) för att de ska kunna vara med i tävlingen.

sådär :

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danjeel:

Gif?.. detta är inte 1995

hälsningar från 2008

Visa signatur

enthooEvolvTGlass; MSI-Z97Gaming9-ACK, 4790K, 32GbRAM, samsung840Evo, Intel520-240gb, Kraken-X61, evga980ti ACS2.0+, seasonic660Wplatinum. Sennheiser PC360, SiberiaV2. WACOMbambooA5. SaitekCyborgEVO. XboX1BTcontroller. NAD3020d + B&W 686 S2
+Lenovo thinkpad s540
World of Tanks, Elite:Dangerous (solo), Star Citizen, anything Co-op

Permalänk
Medlem
Skrivet av ox4:

En GIF är en GIF oavsett vilket årtal den producerats . Och det formatet är ju inte tillåtet i tävlingen.

Permalänk
Medlem

Senaste och sista:

Texten fick lite mer djup i sig vilket var snyggare enligt mig

Permalänk

Mina bidrag.

1.Bidrag 1
2.Bidrag 2
3.Bidrag 3
4.Bidrag 4
5.Bidrag 5

1.

2.

5.

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4.5 Ghz | MB: MSI P67A-GD55 | GPU: R9 280X | RAM: 20GB (2x8GB + 2x2GB) Corsair XMS3 DDR3 | Lagring: SSD Crucial m4 64GB | 6TB HDD | PSU: Fractal Design Tesla 650W

Permalänk
Medlem

Grattis till vinsten i förskott

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag... [dålig ursäkt] hade inte tillgång till min stationära med Photoshop, så gjort i GIMP som jag är relativt obekant med på min laptop med trådlös mus utan musmatta [/dålig ursäkt]

Permalänk
Medlem

mitt bidrag

Permalänk
Medlem

Trodde jag hade en chans men icke då.
Så himla snygg!

Permalänk

Här kommer mitt bidrag

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem

God Jul:)

Permalänk
Skrivet av ox4:

Snyggt!

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."