HJÄLP! Behöver få tag i gammal WD disk

Permalänk
Medlem

Urk, att förlora data är rent sagt ett HELVETE.

Vid ÖoB i Solna/Järva har det funnits en datoraffär med minst sagt udda prylar och gammal hårdvara. Om butiken finns kvar idag vet jag inte.

Har du någon vän/bekant i 08-trakten som kan ta sig dit är det värt ett försök iaf.

Lycka till!

Visa signatur

-Att diskutera säkerhet med en Applefrälst är som att övertyga en religiös person med vetenskap, det går inte - André Rickardsson @2010

Permalänk
Proffsmoddare

LYCKA!!!

igår skulle jag mecka lite med serverburken och gjorde ett underbart fynd. Jag har en extraburk stående som endast delar ut lite mappar i nätverket här hemma och den behövde servas lite då upptäcker jag en liten mapp som hette diverse byggen och DAMN i denna ligger 10gb bilder nästan alla bilder som jag förlorat i krashen låg där !!!!! Diskarna som sitter i servern är diskar som jag haft i min vanliga rigg men som flyttats över dit pga platsbrist i min burk och eftersom endast en mapp per disk är utdelad så ser jag ju inte allt som finns då denna dator oftast inte har skärm kopplad.

Lyckan är nu total ok det var inte alla bilderna men 10gb loggbilder är nog för att jag ska bli lycklig igen

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Jäkligt skoj att du har hittat de flesta bilder nu då

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Skaffa nu ett program som skannar alla diskar/mappar/filer och gör det enkelt sökbart offline. Helt oumbärligt om man har diskar i många olika burkar, externa diskar osv.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem

Fan va gött
Helt gett upp hoppet om den trasiga disken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Skaffa nu ett program som skannar alla diskar/mappar/filer och gör det enkelt sökbart offline. Helt oumbärligt om man har diskar i många olika burkar, externa diskar osv.

Har du något förslag på sådant program?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Hedersmedlem

Jga använder Whereisit? sedan många år. Kom nyligen i en ny version som fungerar med W7. Killen bakom gillar inte pirater, så köp inte om du har en piratad en version innan. Finns en rolig tråd om det på sweclockers.
Väldigt snabbt trots stora mängder data att hålla reda på, och många funktioner.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Jga använder Whereisit? sedan många år. Kom nyligen i en ny version som fungerar med W7. Killen bakom gillar inte pirater, så köp inte om du har en piratad en version innan. Finns en rolig tråd om det på sweclockers.
Väldigt snabbt trots stora mängder data att hålla reda på, och många funktioner.

länka tråden

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

länka tråden

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/842208-kopt...

tips: använd sök

Permalänk
Medlem

Har problem med att en gammal disk dött. Har flera tusen bilder på den disken så datan är för mig ganska viktig.
Disken startar inte när jag pluggar i den i usb (extern) och jag har öppnat den och pluggat in disken direkt i datorn men det är som att inget händer, den startar inte.

Hört av en bekant att man kan eventuellt byta kretskortet på disken?

Disken som det handlar om är en WD3200JB-00KFA0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Har du något förslag på sådant program?

Locate32 borde kunna fungera för dessa behov. I övrigt ett trevligt program som ersatt Windows sök för mig sedan några år.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Jag vet att jag har en 320gb WD som kan vara likadan men då jag är i staterna Januari ut så kan jag inte kolla upp det. Annars hjälper jag gärna till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Jag vet att jag har en 320gb WD som kan vara likadan men då jag är i staterna Januari ut så kan jag inte kolla upp det. Annars hjälper jag gärna till!

Skriv gärna när du är tillbaka i Sverige.

Permalänk
Medlem

Tjena, är tillbaka i Sverige! Ska kolla disken imorgon, så jag har det exakta modellnumret.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ridder:

Tjena, är tillbaka i Sverige! Ska kolla disken imorgon, så jag har det exakta modellnumret.

Kan ju knappast påstå att det inlägget "bidrar till att föra diskutionen vidare". Du kunde ju ha väntat till modellnumret kommit med i inlägget också.... o andra sidan tillför detta inlägg inte mer iofs. . ibland är man allt smart

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Skicka gärna ett PM när du kollat disken.

Permalänk
Medlem

Disken jag har är:
WD CAVIAR SE16
WD3200KS
MDL: WD3200KS-DOPFBO
DATE:29 OCT 2006

Om den hjälper så hojta till!

Permalänk
Medlem

Gör ett nytt försök i att få tag i en liknande disk,

Bild på disken:
Framsida
https://clownen.tonidoid.com/app/webshare/share/2013022016312...

Baksida:
https://clownen.tonidoid.com/app/webshare/share/2013022016384...

Eller någon som har tips på hur man kan laga den å samtidigt komma undan hyfsat billigt? Finns ju ibas men kostar en del.

Permalänk
Medlem

direkt köp för ca 900sek med transport till sverige.

eller buda1 eller buda2.

Alla tre är exakt samma model som din.

Permalänk
Medlem

Har en WD
Mdl: wd3200jb-00kfa0
Date: 13 may 2006
Dcm: d8cacajca

Intressant?

Mvh

Skrivet av ClowneN:

Gör ett nytt försök i att få tag i en liknande disk,

Bild på disken:
Framsida
https://clownen.tonidoid.com/app/webshare/share/2013022016312...

Baksida:
https://clownen.tonidoid.com/app/webshare/share/2013022016384...

Eller någon som har tips på hur man kan laga den å samtidigt komma undan hyfsat billigt? Finns ju ibas men kostar en del.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelCorei5:

Har en WD
Mdl: wd3200jb-00kfa0
Date: 13 may 2006
Dcm: d8cacajca

Intressant?

Mvh

Ser baksidan likadan ut? dvs kretskortet