Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlsson1986:

Jag sitter i samma båt som många här.

Skall köpa ny 17" speldator och har idag en MSI som jag inte är enöjd med, blir väldigt varm och måste ha "kylplatta" under den för att spela.
Därför känns ASUS G73 som ett bra alternativ.

Asus G73SW-TZ134V. 13770 kr (8gb ram, i7 Sandy bridge processor. finns ej att köpa nu p.g.a Sandy bridge problemet)
Asus G73JW-TZ130V. 12500kr (6gb ram, i7 processor)
Asus G73JW-TY098V. 10000 kr (4gb ram, i5 processor)

Som alla andra kommer jag spela på den, främst WoW samt Diablo 3 när det kommer.

MasteraCe; Vet du om problemet som du upplever med skärmen är ett problem för alla G73 eller så?
Och eftersom du själv funderar på att skicka tillbaka din nya 17", vad hade du idag köpt om du inte haft någon dator?

Och om jag skall vänta på den med Sandy Bridge, kanske det är likabra att vänta till efter sommaren när de skall släppa en ny G73a som lär ha bättre grafikkort.

Oerhört tacksam för hjälp i denna svåra situation!

Vad är det för MSI du har?

Jag vet inte om alla G73JW Full hd har samma problem faktiskt..

Den du tänkte med I5 har ju 1600x900 så det är ju en helt annan skärm i den..

Jag väger mellan MSI GX660-404NE (15,6" med Radeon 5870) .. eller ASUS G53.. Problemet är att jag tycker full hd är för mkt på 15,6"

Skulle gärna se på en G73JW med 1600x900 också men finns ju inte i någon affär så man kan klämma på den.. Men finns en recension här på swec på en g73jh med 1600x900.. ser då mkt bra ut på bilderna där men svårt att säga

Här har du den -> http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/9...

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fastpoke:

Har fått hem min dator nu! Är sjukt nöjd. Något jag stör mig på är att skärmen typ flimrar när jag ser film nästan högst upp på skärmen! Är som ett streck från sida till sida i scener där det händer ganska mycket, precis som det inte "hänger" med riktigt . Grymt irriterande undrar ifall någon har samma problem eller vet hur man löser det! skulle vara sjukt tacksam ifall någon där ute kan hjälpa mig

Gå in på Navidas kontrolpanel och ställin så att den står på synk evry frame hade samma problem på min och det funkade för mig.

Permalänk

Fråga angående Asus G73JW-TY190V

Hej! Jag ska köpa ny dator då min dator är på väg att ge upp, den är ju iofs från 2006 så den har några år på nacken. Hur som helst, så har jag kollat runt lite och jag tror attAsus G73JW-TY190V verkar vara ett bra alternativ om man ska spela och få hyffsad prestanda för pengarna? Hade tänkt mig lira, cs, wow, modern warfare 2 och assissins creed 2. Frågan är, samma modell finns på webhallen och Alina, men den på Alina har högre minneshastighet, kan det stämma eller är det bara en felskrivning? Andra synpunkter om en annan dator skulle vara bättre uppskattas också.

http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=G73JW-TY190V

http://www.webhallen.com/hardvara/114554-asus_g73jw-ty190v-i5...

Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mackeiola:

Hej! Jag ska köpa ny dator då min dator är på väg att ge upp, den är ju iofs från 2006 så den har några år på nacken. Hur som helst, så har jag kollat runt lite och jag tror attAsus G73JW-TY190V verkar vara ett bra alternativ om man ska spela och få hyffsad prestanda för pengarna? Hade tänkt mig lira, cs, wow, modern warfare 2 och assissins creed 2. Frågan är, samma modell finns på webhallen och Alina, men den på Alina har högre minneshastighet, kan det stämma eller är det bara en felskrivning? Andra synpunkter om en annan dator skulle vara bättre uppskattas också.

http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=G73JW-TY190V

http://www.webhallen.com/hardvara/114554-asus_g73jw-ty190v-i5...

Tack på förhand!

G73JW-TY190V har 1333mhz Minnen vilken butik de än gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

G73JW-TY190V har 1333mhz Minnen vilken butik de än gäller.

När påbörjas leveranserna av Sandy Bridge modellerna igen?

Permalänk

Okej, tack så mycket!

Permalänk

Hej igen!
Har en till fråga. ASUS G73JW-TY190V Har ingen VGA anslutning medan t.e.x. ASUS G73SW-TZ060V har det, är det så illa så att man måste hosta upp 4k extra för att få en vga anslutning? Eller finns det någon annan dator i den serien som har VGA? Har ju sett att ASUS G53JW-SZ154V har det, men jag vill ju gärna ha 17 tums-skärm då man ska ha den som en stationär dator.

Tack på förhand igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackeiola:

Hej igen!
Har en till fråga. ASUS G73JW-TY190V Har ingen VGA anslutning medan t.e.x. ASUS G73SW-TZ060V har det, är det så illa så att man måste hosta upp 4k extra för att få en vga anslutning? Eller finns det någon annan dator i den serien som har VGA? Har ju sett att ASUS G53JW-SZ154V har det, men jag vill ju gärna ha 17 tums-skärm då man ska ha den som en stationär dator.

Tack på förhand igen!

Klart TY190V har VGA-anslutning

Den har både VGA + HDMI

Visa signatur

Permalänk

Det verkar inte som att den har det, det står t.e.x. inte på dustinhome, eller alinasystem. Har även ringt och frågat, och då säger dom att det enbart är hdmi anslutning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackeiola:

Det verkar inte som att den har det, det står t.e.x. inte på dustinhome, eller alinasystem. Har även ringt och frågat, och då säger dom att det enbart är hdmi anslutning.

Alinas support har inte koll kan jag lova, dom trodde G53JW med Intel I5 480m hade bättre grafikkort och SSD disk jämfört med modellen med I5 460m

Aja hursomhelst så på prisjakt så står det att modellen har VGA, ser ingen anledning varför dom skulle köra ett annat moderkort + annat chassi till just den modellen för att spara in en VGA

Visa signatur

Permalänk

Nej, det förstår inte jag heller! Men det känns ju väldigt suspekt allt ihop. Det skulle ju vara rätt tufft om man köper en så visar det sig att den inte har det. Just att det står överallt att den inte har, men andra modeller har.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Likvid:

När påbörjas leveranserna av Sandy Bridge modellerna igen?

bör kunna se leveranser i slutet av Mars.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mackeiola:

Hej igen!

Tack på förhand igen!

jo den har VGA+HDMI

Permalänk

Tack så hemskt mycket för all hjälp, jag uppskattar det verkligen! Trevliga och hjälpsamma människor som hänger här =). Har alla fall beställt en nu så det blir nog bra.

Hälsningar Marcus

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag överväger också att köpa en G73SW.

Jag undrar om denna har SPDIF-utgång i hörlursjacket? Enligt prisjakt har den inte det. Men enligt amerikanska återförsäljare så finns det digital output. Är det olika versioner beroende på vilken kontinent man köper från, eller är infon på prisjakt felaktig?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=804983

http://www.btotech.com/_e/17_Notebook/product/asus_g73sw-a1/A...

/Hank söker hjälp i mörkret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hank:

Hej!
Jag överväger också att köpa en G73SW.

Jag undrar om denna har SPDIF-utgång i hörlursjacket? Enligt prisjakt har den inte det. Men enligt amerikanska återförsäljare så finns det digital output. Är det olika versioner beroende på vilken kontinent man köper från, eller är infon på prisjakt felaktig?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=804983

http://www.btotech.com/_e/17_Notebook/product/asus_g73sw-a1/A...

/Hank söker hjälp i mörkret

Ja den har SPDIF-ut via hörlursjacket alla G53 G73 har det..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sweet. Tack för det snabba svaret. Då kan jag koppla Seterejon till jacket.

Permalänk

Hallå!

God Dag igen!

Köpte mig en G73JW-Ty190. fungerar kanon, är jättenöjd! En fråga bara. när jag spelar så ligger cpuerna på ca 30 grader och Gpu:n ca 65 grader. Är det okej, eller borde man köpa en kylplatta till datorn?
Tack på förhand!

Hälsningar Marcus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackeiola:

God Dag igen!

Köpte mig en G73JW-Ty190. fungerar kanon, är jättenöjd! En fråga bara. när jag spelar så ligger cpuerna på ca 30 grader och Gpu:n ca 65 grader. Är det okej, eller borde man köpa en kylplatta till datorn?
Tack på förhand!

Hälsningar Marcus.

Kylplatta hjälper dessvärre inte så mycket till denna laptop har jag märkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackeiola:

God Dag igen!

Tack på förhand!

Hälsningar Marcus.

Dom temperaturerna är riktigt bra..

När GPU börjar nå 90+ kan du börja fundera på att skaffa bättre kylning

Visa signatur

Permalänk

Okej, tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackeiola:

Okej, tack så mycket!

Föressten nu kan vi ju få svar på en fråga..

G73JW med FULL HD skärm hade en hel del problem med backlight bleeding..

Är det något sånt problem med 1600x900 skärmen som du har?
Se bild nedan för att förstå hur det kan se ut

Visa signatur

Permalänk

Tjena!
Nej, jag har inte haft några problem med min skärm överhuvudtaget. Det enda som är med datorn är nog att jag måste nog uppgradera till 8 gig minnen. Det är jobbigt att lira wow på "ultra" settings, laggar lite ibland, blir kanske bättre om man fixar mer minne?

Permalänk
Skrivet av mackeiola:

Tjena!
Nej, jag har inte haft några problem med min skärm överhuvudtaget. Det enda som är med datorn är nog att jag måste nog uppgradera till 8 gig minnen. Det är jobbigt att lira wow på "ultra" settings, laggar lite ibland, blir kanske bättre om man fixar mer minne?

Tror inte det kommer att hjälpa med mer minne då det är grafikkortet som sätter stopp för ultra settings, vet inget spel som kräver mer en max 2GB minne. Prova att dra ner inställningarna ett steg eller dra ner upplösningen i spelet men då blir det visserligen non-native men kanske funkar för dig ändå.

Permalänk
Inaktiv

Ofta använder AA eller AF mycket kraft, kör utan dem!

Permalänk
Medlem

På min laptop brukar jag sätta allt på lägsta förutom view distance som jag drar upp lite. Jag tycker att det blir mycket snyggare utan all dimma

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Min g73sw blev levererad idag så den är släppt nu.
Den med 120hz skärmen. Ska hämta den i morgon.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617891

Permalänk
Medlem

någon annan som har fått BSOD 0x1D ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoMeR:

någon annan som har fått BSOD 0x1D ?

Hmm nja, du har inte installerat något nytt? när jag satte i den här SSDn från Kompletts rea så fick jag bluescreens random vid boot.. dock G53JW men..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta hände nu precis. Kan det ha med SP1 och göra ?