Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Välkommen! Kul att du valde oss

Fick paketet idag, 3dagars leverans med Posten får väl ses som ok ändå. Tyvärr fungerar verkligen inte G35an bra, det sprakar och har sig när höga röster pratar. Det är ju inte erat problem dock, men nu får jag upptäcka hur eran retur fungerar. Hoppas det fungerar strulfritt och utan problem. Annars är jag väldigt nöjd, bra paketerat också!

Mvh

Permalänk
Medlem

Alla 13.37 erbjudanden, är de sanktionerade från företag eller är de bara jag som får känslan om de?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Hur långtid tar det ungefär för ett mail skickad till supporten att bli besvarad?
Skickade ett igår vid 10.20 och har ännu inte fått något svar!

Permalänk
Medlem

Tackar för snabb service! Åkte in till stan och hämtade ett RAM-minne.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget svar vare sig på det mail jag skickade igår och det jag skickade idag.. Börjar tröttna.
Blir till och ringa i morgon (borde gjort det idag men trodde komplett iaf var lite snabba men men) och sitta i telefonkö halva dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Träpuben:

Fortfarande inget svar vare sig på det mail jag skickade igår och det jag skickade idag.. Börjar tröttna.
Blir till och ringa i morgon (borde gjort det idag men trodde komplett iaf var lite snabba men men) och sitta i telefonkö halva dagen.

Jag har inte heller fått svar på mitt mail, som jag skickade igår. De säger ju att de är underbemannade p.g.a sjukdom, men lite prioritering får det allt vara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirNicky:

Aha! Den informationen har jag inte fått :3 Men då blev jag lite lugnare i alla fall, kändes som dom totalt ignorerade mig :<

Permalänk
Medlem

Samma här, inget svar. Men det kommer säkert imorgon.

Permalänk

Förslag på Chassisortering

Hej. Jag har planer på att bygga en HTPC och har spanat in era HTPC- och Mini/micro chassin ofta under en tid nu. Det jag saknar på er sida är möjligheten att sortera chassin efter fler parametrar än Tillverkare och Pris. (Jag tänker främst på "Mini/Micro/Nano tower"-fliken) Det skulle vara topp om ni kunde lägga in två sorteringsparametrar till nämligen; Vilken sorts moderkort chassit funkar med samt om det är inbyggt nätagg eller ej. Nedan följer ett är förslag på hur det skulle kunna se ut:

För moderkort:
*mini-DTX
*mini-ITX
*micro-ATX
osv....

Inbyggt nätaggregat:
*1-100 W
*100-200 W
*200-300 W
*300 - W

Detta skulle ge fördelen att man snabbare kan hitta ett chassi som passar det moderkort man har i åtanke samt se vilka möjliheter det finns med inbyggda nätagg.

/En nöjd och relativt trogen kund

Permalänk
Medlem

Hej

Undrar om ni kommer börja sälja mushkin minne
http://www.mushkin.com/

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Träpuben:

Hur långtid tar det ungefär för ett mail skickad till supporten att bli besvarad?
Skickade ett igår vid 10.20 och har ännu inte fått något svar!

Skrivet av Träpuben:

Skrivet av SirNicky:

Jag har inte heller fått svar på mitt mail, som jag skickade igår. De säger ju att de är underbemannade p.g.a sjukdom, men lite prioritering får det allt vara!

Hej!

Vanligtvis har vi en svarstid på c:a 10 timmar. Tyvärr drabbades flera på avdelningen i början på veckan av
sjukdom vilket medförde att vi inte kunnat svara på mail i den takt vi vill. Vi har under veckan jobbat hårt för att komma ikapp men är tyvärr inte riktigt i mål ännu.
Vi ber om ursäkt till er som fått vänta länge än normalt och fortsätter jobba hårt för att komma ikapp med inkomna mail.

Skrivet av Carlssonmeister:

Hej. Jag har planer på att bygga en HTPC och har spanat in era HTPC- och Mini/micro chassin ofta under en tid nu. Det jag saknar på er sida är möjligheten att sortera chassin efter fler parametrar än Tillverkare och Pris. (Jag tänker främst på "Mini/Micro/Nano tower"-fliken) Det skulle vara topp om ni kunde lägga in två sorteringsparametrar till nämligen; Vilken sorts moderkort chassit funkar med samt om det är inbyggt nätagg eller ej. Nedan följer ett är förslag på hur det skulle kunna se ut:

För moderkort:
*mini-DTX
*mini-ITX
*micro-ATX
osv....

Inbyggt nätaggregat:
*1-100 W
*100-200 W
*200-300 W
*300 - W

Detta skulle ge fördelen att man snabbare kan hitta ett chassi som passar det moderkort man har i åtanke samt se vilka möjliheter det finns med inbyggda nätagg.

/En nöjd och relativt trogen kund

Hej!

Tack för din feedback! För närvarande har vi ingen plan att införa ytterligare sorteringsparametrar på chassin. Vi jobbar hela tiden för att göra Komplett.se till en bättre köpupplevelse för våra kunder och en viktig del i det är sorteringen för att kunna hitta rätt produkt snabbt och smidigt. Det kan alltså bli aktuellt att vi ser över detta i framtiden.

Skrivet av Flomer:

Hej

Undrar om ni kommer börja sälja mushkin minne
http://www.mushkin.com/

I dagsläget har vi ingen plan på att köpa in Mushkin-minnen.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

3 dagar utan svar nu, vore ju gött om man har svar på måndag iaf.

Permalänk
Medlem

Måste bara passa på och fråga Komplett när jag ändå har chansen. Hur tänker ni egentligen med era fraktpriser? Har många gånger genom åren ryggat mig för att beställa hos er pga. detta. Hur kommer det sig att det ska kosta 597:- ? för ett komplett datorsystem (ej ihopsatt, utan lösa delar). Ett ihopsatt går tydligen loss på 372:-
Tycker det är riktigt konstigt då t.ex en av era konkurrenter enbart tar 59:- för ett komplett löst datorkit.
Vad är grejen?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sergeant44:

Måste bara passa på och fråga Komplett när jag ändå har chansen. Hur tänker ni egentligen med era fraktpriser? Har många gånger genom åren ryggat mig för att beställa hos er pga. detta. Hur kommer det sig att det ska kosta 597:- ? för ett komplett datorsystem (ej ihopsatt, utan lösa delar). Ett ihopsatt går tydligen loss på 372:-
Tycker det är riktigt konstigt då t.ex en av era konkurrenter enbart tar 59:- för ett komplett löst datorkit.
Vad är grejen?

Detta börjar bli uttjatat! Komplett har svarat på detta ett otal gånger.

Tror du själv på fullaste allvar att ett datorsystem kostar 59kr att skicka?

Jag vill påstå att Kompletts fraktpriser rätt väl speglar vad det egentligen kostar att skicka. Möjligen något lite högt om man är väldigt stor avtalskund hos posten, men Komplett har lagret i Norge vilket lär göra det dyrare. Nu senast beställde jag en låda och lite annat, totalt 2 kollin/25-30kg, kostade runt 350 med företagspaket. En helt normal och realistisk summa. Andra med väsentligt lägre fraktpriser ökar istället priset på varorna för att täcka upp för den subventionerade frakten. Vilket man tycker bäst om är en smaksak, men att fortsätta banka på en död häst i all oändlighet är tämligen meningslöst.

Så länge totalpriset är konkurrenskraftigt, vilket det många gånger är, har det väl ändå ingen betydelse att Komplett vill vara öppna med vad frakten egentligen kostar?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av MultiMan:

På inet kostar det 0kr att skicka ett datorsystem, och dem är ju knappast dyrare på komponenterna.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

På inet kostar det 0kr att skicka ett datorsystem, och dem är ju knappast dyrare på komponenterna.

Tror du verkligen att inet inte behöver pröjsa posten för leveransen?

Och priset beror på vad du ska ha, när jag kollat på mindre uppgraderingar har det ofta blivit billigare på inet men vid större och kompletta system har det trots frakt blivit billigare på komplett för min del. Så som det tidigare sagts, kolla slutpriset.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av WolfOfVengeance:

Tror du verkligen att inet inte behöver pröjsa posten för leveransen?

Det har väl ingen betydelse för slutkunden vad inet behöver betala för frakten, det är som sagt gratis då de flesta köp ändå går över 500kr.

Skrivet av WolfOfVengeance:

Och priset beror på vad du ska ha, när jag kollat på mindre uppgraderingar har det ofta blivit billigare på inet men vid större och kompletta system har det trots frakt blivit billigare på komplett för min del. Så som det tidigare sagts, kolla slutpriset.

Jag brukar allt kolla runt och tycker oftast det är billigare hos inet, men sen är inte priset allt, inet har också en överlägsen support. Men detta kanske är fel tråd att hålla denna diskussion i

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Det har väl ingen betydelse för slutkunden vad inet behöver betala för frakten, det är som sagt gratis då de flesta köp ändå går över 500kr.

Det jag syfta på var som multiman skrev att komplett använder de fraktpriser som frakten faktiskt kostar

Skrivet av Newklear:

Men detta kanske är fel tråd att hålla denna diskussion i

Sant

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag vill påstå att Kompletts fraktpriser rätt väl speglar vad det egentligen kostar att skicka. Möjligen något lite högt om man är väldigt stor avtalskund hos posten, men Komplett har lagret i Norge vilket lär göra det dyrare. Nu senast beställde jag en låda och lite annat, totalt 2 kollin/25-30kg, kostade runt 350 med företagspaket. En helt normal och realistisk summa. Andra med väsentligt lägre fraktpriser ökar istället priset på varorna för att täcka upp för den subventionerade frakten. Vilket man tycker bäst om är en smaksak, men att fortsätta banka på en död häst i all oändlighet är tämligen meningslöst.

Så länge totalpriset är konkurrenskraftigt, vilket det många gånger är, har det väl ändå ingen betydelse att Komplett vill vara öppna med vad frakten egentligen kostar?

Vad fan skulle jag ljuga för? Testa själv får du se.
Frågan är varför just komplett alltid ska ligga så pass mycket över dom flesta? Förutom vid mindre och enstaka grejer.
Nej, jag tror inte på fullaste allvar att ett datorsystem kostar 59:- att skicka. Påstår inte det heller utan jämför helt enkelt dom med sina konkurrenter, något som du uppenbarligen inte fattat.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Gjorde en beställning i lördags klockan 21.30! Kl 11.26 idag måndag pep det till i telefonen, bara o hämta ut. Beställde som postpaket.
Tack för den snabba leveransen!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Sergeant44:

Vad är grejen?

Vårt mål är att vara så konkurrenskraftiga som möjligt sett till pris, sortiment, service, leveranstid och även frakt. Vi tycker att vi har ett attraktivt helhetserbjudande i dag men det finns alltid mer att göra.
Fraktfrågan har varit uppe för diskussion flera gånger tidigare, se här till exempel:

Skrivet av anon160366:

lite besviken

gjorde en beställning på fredag runt 16-tiden, och först nu på måndag har den skickats till pick-up point göteborg. måste vänta till imån då den är framme och hämta ut den
betalar gärna en 100-lapp extra om jag kan få varorna dagen efter.

edit: varorna fanns i lager 100+ vid beställning.

Normal leveranstid till Pick-up-Point är en dag vid order innan 17:00. Vi har haft väldigt mycket att göra på lagret under helgen och därför kan leveranserna släpa något. Vi ber om ursäkt för detta och arbetar för fullt med att skicka ut alla order så snabbt som möjligt.

Skrivet av kerbo:

Gjorde en beställning i lördags klockan 21.30! Kl 11.26 idag måndag pep det till i telefonen, bara o hämta ut. Beställde som postpaket.
Tack för den snabba leveransen!

Tack själv kerbo!

/Mikael

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag har en kompis som beställde en Komplett PC av er i höstas. Till denna valde han en Corsair Force 120GB systemdisk (på min inrådan), när burken kom var SSDn installerad som en IDE drive och inte AHCI. Detta resulterade i den nu kända crashen i Win7 vid omställning.

Har ni uppdaterat era rutiner för installation av SSD sedan dess? Och hur uppdaterade håller ni er med drivrutiner, firmware mm?

Visa signatur

Main - i7 2600K | MSI P67A-GD65 REV B3 | Corsair XMS 8GB | Intel 510 120GB | Gigabyte GTX570 OC 1280MB | Cooler Master 690 II Adv. | Corsair HX 850W 80+ | Noctua NH-U12P SE2
HTPC - i5 3570K | Asus P8H77-I | Corsair XMS 8GB | Samsung 840 120GB | be quiet! Pure Power 430W 80+ Bronze | Fractal Design Node 304 | Mobilt Samsung GT Pro 8.4 | LG G3 D855

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av heniv181:

Hej.

Jag har en kompis som beställde en Komplett PC av er i höstas. Till denna valde han en Corsair Force 120GB systemdisk (på min inrådan), när burken kom var SSDn installerad som en IDE drive och inte AHCI. Detta resulterade i den nu kända crashen i Win7 vid omställning.

Har ni uppdaterat era rutiner för installation av SSD sedan dess? Och hur uppdaterade håller ni er med drivrutiner, firmware mm?

Hej!

Vår rutin när vi bygger Komplett PC nu är att installera disken som AHCI även på de moderkort där IDE är standard.
Tidigare var rutinen att moderkortets default i bios användes - som i vissa fall är IDE.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

När tror ni att SteelSeries 7G finns i lager? För några dagar sen stod det att ni väntade er en leverans igår, men nu står det 8:e mars istället. Dessutom, de 6 preliminära som väntas komma då, är de redan uppbokade eller finns de tillgängliga att beställa?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av anon161417:

När tror ni att SteelSeries 7G finns i lager? För några dagar sen stod det att ni väntade er en leverans igår, men nu står det 8:e mars istället. Dessutom, de 6 preliminära som väntas komma då, är de redan uppbokade eller finns de tillgängliga att beställa?

Hej!

Tyvärr har vi inte fått något bekräftat leveransdatum från leverantören men hoppas att de kommer 8 mars. Antalet som står på hemsidan är de som kommer in minus de som är uppbokade. Alltså de som finns tillgängliga att köpa i nästa leverans.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena.

Angående Sandy Bridge-moderkort.

Såg att Inet börjat med ett "utbytesprogram" för de som vill byta ut sin B2 rev till B3. Kan inte hitta något liknande på kompletts webbsida, och informationssidan om SB har inte blivit uppdaterad på ca en månad.

Finns det någon plan på att göra ett sådant system eller är det direkt kontakt via mail som gäller? Kommer det också bli så att man får det nya moderkortet först och att man sen sänder tillbaka sitt gamla?

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det nämnts tidigare, men jag skulle vilja föreslå att ni lägger till paneltyp bland sökalternativen på bildskärmar.

Det är lite av en pina att behöva sitta och leta efter paneltyp manuellt. Rent generellt(alltså inte bara gällande bildskärmar) vore det även bra om man kunde välja flera alternativ ur samma sök-kategori så att man t.ex. kan söka på saker från flera specifika tillverkare samtidigt (Typ, Asus+MSI istället för att behöva söka på först ena och sedan andra).

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Komplett är en väldigt bra butik. ♥

Permalänk
Medlem

Har ett p8p67 pro, tänkte byta ut de när ni fick in dem på lager.
Hur sker bytet? Lämnar ja in mitt kort med alla tillbehör på pick up point och får en ny låda med moderkort och tillbehör på en gång?
Om jag har tappat bort nått tillbehör eller så vad händer då?

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jezpur:

Har ett p8p67 pro, tänkte byta ut de när ni fick in dem på lager.
Hur sker bytet? Lämnar ja in mitt kort med alla tillbehör på pick up point och får en ny låda med moderkort och tillbehör på en gång?
Om jag har tappat bort nått tillbehör eller så vad händer då?

Troligtvis gör de som andra gjort, innebärandes att du byter ditt gamla mot det nya moderkortet och ej får tillbehören till ersättningskortet utan får fortsätta använda dem du redan har.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.