The Witcher 2 Assassins of Kings - Tråden

Permalänk
Medlem

Skulle vilja tipsa alla om att Megastore har witcher 2 collectors edition/premium edition för endast 365 riksdaler, webhallen tar nästan 3dubbla, och paketet innehåller en hel del godsaker. La en beställning nyss innan de inser sitt misstag med prissättningen där.

Edit: http://www.megastore.se/template/next%2CProduct.vm?itemid=227...
Står dock inget på megastores hemsida vad paketet innehåller exakt, men prisjakt länkar en vidare dit iallafall så hoppas f*n på att premium edition är samma som collectors edition.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

De är inte samma sak. På http://www.thewitcher.com/ kan du se vad de olika utgåvorna innehåller. Bokade mitt ex för någon vecka sedan (premium edition)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Edit: http://www.megastore.se/template/next%2CProduct.vm?itemid=227...
Står dock inget på megastores hemsida vad paketet innehåller exakt, men prisjakt länkar en vidare dit iallafall så hoppas f*n på att premium edition är samma som collectors edition.

Nej tyvärr Collector Edition är inte samma som Premium Edition, som sagt kolla tex på deras hemsida så ser du skillnaden.

Prisjakt har fel info för Collector Edition på Megastore eftersom om man klickar vidare står det Premium Edition som inte är alls samma version som du får på Gameshop och Webhallen. Önskade att dem kunde fixa det då priset på trådens ena kopplade produkt också blir fel eftersom den bara visar den billigaste som nu inte stämmer :/.

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag undrar bara varför dem tar så sablans mycket för sin collectors edition... Det är ju inga extrema saker man får med, direkt

Nästan 1000 spänn tycker jag är alldeles för mycket, har försökt hitta någon utländsk butik som säljer billigare, men har icke lyckats hitta någon.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sapiens:

- Du kan importera ditt sparade spel från det första spelet.

Är det säkert och hur kommer det isf fungera? Det jobbiga i Witcher var att det inte fanns några profiler så man hade ju en jävla massa saves utan några namn så man har ju inte direkt någon koll vilket save man gjorde vad i.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Jag undrar bara varför dem tar så sablans mycket för sin collectors edition... Det är ju inga extrema saker man får med, direkt

Nästan 1000 spänn tycker jag är alldeles för mycket, har försökt hitta någon utländsk butik som säljer billigare, men har icke lyckats hitta någon.

Tja du får ju tänka på att saker blir mycket dyrare att tillverka när det är i begränsad upplaga så lägg på typ dubbla priset på allt som Geralt Sculpture, Temerian Coin, Dice Set, Artbook, Playing cards osv så tillsammans med spelet är det inte allt för dyrt ändå, speciellt inte jämfört med dem flesta andra Collector Editions.

Skrivet av Crippa90:

Är det säkert och hur kommer det isf fungera? Det jobbiga i Witcher var att det inte fanns några profiler så man hade ju en jävla massa saves utan några namn så man har ju inte direkt någon koll vilket save man gjorde vad i.

Dem tog tex upp det i deras Spring Conference 14:30 i den här videon: http://www.fz.se/filmer/20110418/the-witcher-2-assassins-of-k... där förklarar dem hur det fungerar.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sapiens:

Tja du får ju tänka på att saker blir mycket dyrare att tillverka när det är i begränsad upplaga så lägg på typ dubbla priset på allt som Geralt Sculpture, Temerian Coin, Dice Set, Artbook, Playing cards osv så tillsammans med spelet är det inte allt för dyrt ändå, speciellt inte jämfört med dem flesta andra Collector Editions.

Det enda jag kan jämföra med antar jag är väl specialutgåvan till duke nukem, BoS... Där får man väl med ungefär samma saker, men det kostar bara drygt ~430kr... Det är väl därför jag tycker denna utgåva är på tok för dyr.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det enda jag kan jämföra med antar jag är väl specialutgåvan till duke nukem, BoS... Där får man väl med ungefär samma saker, men det kostar bara drygt ~430kr... Det är väl därför jag tycker denna utgåva är på tok för dyr.

Duke Bos Ed är väl också rätt nice fast man får ju inte lika mycket och 660kr var det billigaste jag hittade på prisjakt och kollar man på vissa butiker som webhallen är det också runt tusenlappen, kan tänka mig att Witcher's Collection Ed är mycket mer begränsad när bara två butiker visas på prisjakt dvs svårare att få ner i pris men då är den ju också mer unik.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sapiens:

Duke Bos Ed är väl också rätt nice fast man får ju inte lika mycket och 660kr var det billigaste jag hittade på prisjakt och kollar man på vissa butiker som webhallen är det också runt tusenlappen, kan tänka mig att Witcher's Collection Ed är mycket mer begränsad när bara två butiker visas på prisjakt dvs svårare att få ner i pris men då är den ju också mer unik.

Några större skillnader på vad man får med hittar jag inte, man får med ett par småsaker extra till witcher 2...

Köpte BoS från engelska HMV.com, fick betala 445 tror jag, så det är alltså mindre än halva priset jämfört med the witcher 2.

Sen att witcher 2 skulle vara mycket mer begränsat har jag svårt att tro, varför skulle det vara så?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker du den är för dyr så låt bli att köpa den. Ingen tvingar dig att köpa den.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av JMicke:

Tycker du den är för dyr så låt bli att köpa den. Ingen tvingar dig att köpa den.

...

Kul med folk som kan komma med seriösa inlägg :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Några större skillnader på vad man får med hittar jag inte, man får med ett par småsaker extra till witcher 2...

Köpte BoS från engelska HMV.com, fick betala 445 tror jag, så det är alltså mindre än halva priset jämfört med the witcher 2.

Sen att witcher 2 skulle vara mycket mer begränsat har jag svårt att tro, varför skulle det vara så?

Alltså du har ju från börja rätt många saker från premium edition, tex 2 extra skivor, game guide, manual, map etc. Sen kan man ju fråga sig vad är statyn i Duke är gjord av för jag hittade ingen info om det vilket oftast är ett dåligt tecken, visst Geralt Sculpture är bara i marmor imitation men är nog fortfarande bättre än vad man brukar få. Sen andra saker som artbook i Witcher 2 har dubbelt antal sidor, du får många flertärningar + påse, jag tycker myntet ser mer lockande ut än ett några få pokerchips i plast osv.

445kr var nog också en riktigt bra deal du hittade men som sagt måste finnas en hel del fler Collector Ed av Duke Forever med tanke på hur stort spelet är, framförallt då det släpps på tre plattformar vilket gör en jädrans skillnad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sapiens:

Dem tog tex upp det i deras Spring Conference 14:30 i den här videon: http://www.fz.se/filmer/20110418/the-witcher-2-assassins-of-k... där förklarar dem hur det fungerar.

Ah tack för filmen. Svarade ju faktiskt på allt jag undrade!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Han kommer ju med argument för allt du talar emot, fakta till och med...

Du kommer med "små saker.." och "svårt att tro"

När han har laggt fram fakta om vad som skiljer versionerna åt och varför collectors till witcher 2 är mer svårt att få tag på. så läs inlägg innan du kommer med dåliga argumentationer.

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ErDraug:

Han kommer ju med argument för allt du talar emot, fakta till och med...

Du kommer med "små saker.." och "svårt att tro"

När han har laggt fram fakta om vad som skiljer versionerna åt och varför collectors till witcher 2 är mer svårt att få tag på. så läs inlägg innan du kommer med dåliga argumentationer.

Jag vet inte varför ni tror att witcher 2 är svårare att få tag på... Det släpps om 2 veckor (?) och det går fortfarande att boka specialutgåvan från alla ställen jag kollat på, medans Duke nukem kommer om drygt en månad och har sen månader tillbaks varit slutsålt på flera ställen.

Sen att witcher 2 boxen skulle ha så mycket mer prylar i att det skulle vara värt ett drygt dubbelt så högt pris kan jag aldrig tänka mig.

Men skit samma, jag nöjer mig med premium versionen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Edit: Såg att det var samma video som GT hade för en vecka sen, så tog bort länken. Doh.

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Avstängd

Ser väldigt bra ut! Skön känsla.

Permalänk
Medlem

Steam?

Kommer man kunna köpa det fysikst(skiva) och lägga till det i steam så att man kan ladda ner det genom steam igen?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

PRE-DOWNLOAD för Witcher 2 finns nu tillgänglig för GOG versionen, plus nu finns även första spelet Witcher Enhanced Edition att köpa på gog.com för endast 5$ (ca 30kr).

Skrivet av indigun:

Kommer man kunna köpa det fysikst(skiva) och lägga till det i steam så att man kan ladda ner det genom steam igen?

Jag vet inte men tvivlar att man kan göra det.

Trodde Geralt statyn skulle vara något större fast i och för sig om man kollar på bilderna som visats innan så ser man ju att den faktiskt inte är så stor, rejält inplastad var det ju i alle fall. Nu verkar prisjakt också fixat till så det stämmer för collector edition samt att den nu visar ett par till butiker som säljer den för den som är intresserad. Första recensionen lovar ju gott och ska bli intressant att få se vad andra recensenterna tycker om spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Men suck det finns ju till och med inofficiella patchar till gamla spel som fixar att man kan köra i 16:10 och 16:9, tex C&C Generals Zero hour så hur svårt kan det vara?. Det enda ögongodis man kan tänkas missa är ju bara i en ingame cutscene där man har en fast kamera men det bör ju fixa sig ändå om dem körs som filmer och dem svarta linjerna anpassas där efter. Om detta beslut var från en utvecklare som primärt gör spel till konsol och knappt bryr sig om PC versionen hade jag förstått detta men nu utvecklar dem ju spelet enbart till PC vilket gör saken rätt larvigt och dumt med tanke på att typ hälften av alla PC gamers inte kör med 16:9 än. Det finns en anledning till varför 99% av alla nya spel på PC värt vatten fortfarande stödjer 16:10 och för mig känns det rätt knäppt att behöva köpa en ny 24” monitor nu och mer eller mindre tvingas nedgradera mig och spela i sämre upplösning bara för knappt en handfull utvecklare bestämt sig att bara stödja 16:9.

Håller med! Undra varför de inte fortsatte med 16:10. Större bildyta är väl inget dåligt? 24 tums 1920x1080 är ju så bred och så...låg. Men 16:10 lägger till ett par bra centimeter som gör stor skillnad (tycker jag). 16:10 ftw!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Permalänk
Medlem

Sitter här förvånad och glad med ett exemplar av "The Witcher 2 Assassins of Kings " nordic edition i knät. Jag måste bara köra bort grabbhalvan från min dator, sen såå
(köpte mitt exemplar på webhallen)

Permalänk
Medlem

Det verkar inte som om jag kan spela förrän på måndag.. arghhh
Jag får väl vika ihop de fem pappersfigurerna som följde med under tiden..

Permalänk
Permalänk
Medlem

Developer Diary 6: Combat

Jag har sett väldigt många trailers och videos för The Witcher 2 men jag lyckas fortfarande ändå om och om igen förundras över hur fantastiskt detta spel ser ut att vara och Hope Trailer är verkligen ett bra exempel på detta.

Permalänk
Permalänk

Jag kan bara komma på två saker som jag stör mig lite på, och det är ansiktsanimationerna vid tal, och att man verkar kunna reflektera pilar (1:18 i Combat Mechanics videon). Jag kommer dock vara så lyrisk när jag spelar på tisdag att jag inte kommer märka detta