Permalänk
Medlem

Nån som vet vilken utgåva man ska köpa?
Är specialversionen värd de extra pengarna?

Han som gjorde en ny tråd kunde ha sökt först, sen får jag väl som trådskapare be om ursäkt för dålig uppdatering...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Plockade upp mitt 360 exemplar av L.A. Noire idag. Hade väldigt tur, gick runt i stan i tre olika butiker och fråga om jag inte kunde få köpa den idag istället. Till slut gick jag in i en butik som renoverade om och hade alla spelen bakom disken så tjejen i kassan fråga bara vad jag ville ha och gick in och hämta

Så nu tänkte jag lira hela kvällen!

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk

Någon som fått hem sitt spel redan idag? Jag fick mail från spelbutiken med en key till de nerladdningsbara materialet idag iaf, tråkigt bara att PSS ligger nere...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Någon som fått hem sitt spel redan idag? Jag fick mail från spelbutiken med en key till de nerladdningsbara materialet idag iaf, tråkigt bara att PSS ligger nere...

Fick mitt spel runt halv två idag, spelat ca: 2-2 ½h, och är faktiskt grymt snyggt. Ej bytt skiva än, men de kommer säkerligen(har Xbox 360)! Men imorgon kommer de bli lite mera spelande.

Första jag märkte med spelet, var att styrningen när man kör bil är inte som alla andra spel, de är verkligen känslig, så de kommer att ta ett tag att vänja sig med det.

/E

Visa signatur

Data: Ryzen 7 5800x, Corsair DDR4 2x16GB 3600MT/s, PNY RTX 3070Ti, 1x1TB nvme, 1x2TB nvme.
Laptop: Apple MacBook Air m2 - 512GB+16GB
Spelkonsoler - Nintendo Switch OLED, Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av eddan4:

Fick mitt spel runt halv två idag, spelat ca: 2-2 ½h, och är faktiskt grymt snyggt. Ej bytt skiva än, men de kommer säkerligen(har Xbox 360)! Men imorgon kommer de bli lite mera spelande.

Första jag märkte med spelet, var att styrningen när man kör bil är inte som alla andra spel, de är verkligen känslig, så de kommer att ta ett tag att vänja sig med det.

/E

Vad jämför du med om du säger "inte som andra spel"? Hur är styrningen jämfört med tex gta 4?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Vad jämför du med om du säger "inte som andra spel"? Hur är styrningen jämfört med tex gta 4?

Jag jämförde med bland annat GTA IV och Mafia 2, där de känns mycke bättre.

Man behöver knappt röra på spaken för att kunna styra på LA Noire, medan man måste styra betydligt mer på GTA IV/Mafia 2, vilket jag är mer van vid.

Visa signatur

Data: Ryzen 7 5800x, Corsair DDR4 2x16GB 3600MT/s, PNY RTX 3070Ti, 1x1TB nvme, 1x2TB nvme.

Permalänk

Va jag förstår är de Team bondi som utvecklat spelet och rockstar som gett ut de?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Va jag förstår är de Team bondi som utvecklat spelet och rockstar som gett ut de?

Helt rätt de!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.next-gen.biz/news/report-la-noire-to-blame-for-con...

Citat:

Yesterday, Rockstar had suggested that PS3 Firmware 3.61 was causing L.A. Noire to cook people's systems. Now it's become apparent that Xbox 360 consoles are also suffering from overheating issues due to the Team Bondi game, while Sony emphatically denies any responsibility.

"As with the release of any System Update, we will invariably see a very small number of users whose console has failed following updating their console, which is an unfortunate coincidence" said Sony. "Rockstar have now updated their FAQ on the matter, have admitted that it is a fault with their latest title L.A. Noire and have offered a work around. It should also be noted that the issue with this title is not PS3 specific and is also affecting other consoles."

The good news is that something bad has happened and Sony is totally off the hook. The bad news is that at least twice as many gamers now run the risk of frustration. That's not really a "win" situation for the consumers.

Rockstar should hopefully be able to patch the issue. We're still waiting on our comment.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Inga problem för mig än så länge, spelade 4h utan avbrott.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Spelet är ju snuskigt snyggt, dom kan verkligen pressa ur det sista ur konsolerna, GTA IV känns lite gammalt i jämförelse.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggaaaa:

Spelet är ju snuskigt snyggt, dom kan verkligen pressa ur det sista ur konsolerna, GTA IV känns lite gammalt i jämförelse.

Iaf pressa ur det sista ur 360. PS3 har mycket mer att ge.

Permalänk
Avstängd

Någon som vet när PSN kommer funka igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quantin:

Utveckla gärna.

Permalänk
Medlem

Precis sim jag trodde så är cdon lika långsamma som vanligt! Får vänta till nästa vecka innan jag får avnjuta splet!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quantin:

Någon som vet när PSN kommer funka igen?

Det har varit uppe ett par dagar nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quantin:

Tyvärr så är det ju ganska nära gränsen för ps3 även om den har bättre grejjer i. Men pga för lite ram så kan dom inte pressa så mycket mer. Har iaf för mig att det är ps3 som har snuskigt lite ram tillgängligt för utvecklarna.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jika:

Det har varit uppe ett par dagar nu?

Står att PSN undergår underhåll när jag startar :S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mallow:

Utveckla gärna.

Utveckla? Behövs inte, PS3 har mer att ge än vad ett 360 har. Det är nu på sistonde man ser hur bra spel det är, testade L.A Noire på 360 och PS3 STOR skillnad!

Permalänk
Medlem

Konstigt att PSN inte fungerar, går utmärkt för mig :s

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kikke:

Konstigt att PSN inte fungerar, går utmärkt för mig :s

Nu funkade, hade inte kollat sedan kl 07.00 imorse. Men nu är det igång och rullar på. Synd bara att inte Playstation butiken funkar...

Permalänk
Avstängd

Så vad tycker ni om L.A. Noire nu då, dem som fått sin copy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quantin:

Nu funkade, hade inte kollat sedan kl 07.00 imorse. Men nu är det igång och rullar på. Synd bara att inte Playstation butiken funkar...

Härligt! Det är lite segt ja..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quantin:

Så vad tycker ni om L.A. Noire nu då, dem som fått sin copy

Har inte så mycket att säga.

Tycker det är väldigt snyggt gjort, bra handling osv.

Det jag inte gillar är styrningen när man kör bilen men det är ju en småsak, man kör ju inte så jätte ofta heller, om man inte vill. Sen är det tyvärr inte riktigt min typ av spel

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Nice att man kommer få ladda ner 2st spel av 9 möjliga "Little Big Planet, infamous, Wipeout HD osv." när Playstation Store öppnar, som plåster på såren.

Permalänk
Relik 📜

Plockade upp det på Elgiganten igår, 499 :- för PS3. Inte världens bästa pris, men värt för att kunna lira i helgen.

Tycker det är skitbra. Mysigt med ett såpass annorlunda spel jämfört med vad som brukar ramla ut.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Plockade upp det på Elgiganten igår, 499 :- för PS3. Inte världens bästa pris, men värt för att kunna lira i helgen.

Tycker det är skitbra. Mysigt med ett såpass annorlunda spel jämfört med vad som brukar ramla ut.

'

Jo, verkligen. Det är ju en blandning av GTA och Heav Rain kan man säga. Diggar det som faen

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är helt fantastiskt bra! Storyn är riktigt spännande och det är väldigt stämningsfullt.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av psp123:

Jag tycker det är helt fantastiskt bra! Storyn är riktigt spännande och det är väldigt stämningsfullt.

Kul att spela polis för en gångs skull i ett sådant spel. Vi har ju GTA, Mafia osv då vi spelar som det kriminella*

Permalänk
Medlem

Ja jag gillar det. Skönt med ett spel där man får tänka till lite och klura ut om de misstänkta ljuger och inte bara panga på allt som rör sig
Jag är glad att det är så lugnt tempo. Jag brukar undvika street crimes men tänkte göra dem när storyn är avklarad, någon som vet om det går när storyn är slut? Tycker det förstör stämningen lite när man är mitt uppe i en mordutredning och så hör man på radion om ett bankrån och väl där ska man skjuta ihjäl tio skurkar. Det sabbar stämningen.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX