Rekommenderade systemkrav för testversionen av Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

vad hade du tänkt köpa istället då? förutsätter att det är 1155 du menar att du har.
enda alternativet du har är ju bulldozer ( om vi inte kikar allt för långt in i framtiden )
och det är ju svårt att säga om bulldozer kommer bli anmärkningsvärt mycket bättre än sandy bridge.

oklokt att köpa en ny plattform om man är i din sits skulle jag säga.

och är det mot förmodan 1366 du sitter på , så har det varit taskig timing att köpa den sedan Q3 2010 ungefär

Fel av mig, Sandy bridge E menar jag. Sitter med en gammal Core duo och 9800gtx. Klarar att spela bc2 med halvtaskiga inställningar med 100% cpu last.
Tittar dock på detta http://www.inet.se/kundvagn/visa/644055/2011-07-2

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenkeBenke123:

Ja och med hög FPS...
Om du inte ska köra på 3st http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=610738#extra

Låter ju trevligt
Är inne på o köra surround men vet inte..

Permalänk

Menas det att kraven EV kommer att höjjas eller stanna kvar vid samma ungefär?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Videon var ju grymt frestande iallafall. Nu blev jag sugen.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kraeshok:

Det här dök upp för några dagar sedan så det är nog så. EA har rätt bizzara copy-protection system så.. :/
http://www.neowin.net/news/new-report-further-suggests-battle...

Jag är förvånad att inte mer har reagerat, att EA origin står med betyder troligen att man måste ha skiten installerad och igång medens man kör BF3. Sedan kommer väl deras PISS copyprotects att knulla datorn i sin takt.
Hej nya Sony CP maskar!

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som fick invite till alphan idag?

Visa signatur

7900xtx och 7800x3d är min setup. Så nu vet ni det om jag kritiserar AMD ibland.

Permalänk
Medlem

Nej. Dock vill jag verkligen ha en invite. Köpte ju förstås MoH Limited Edition, bara för detta

Permalänk
Skrivet av scobin:

Detta är kanske OT, men kör folk verkligen på XP fortfarande?

Jadå, jag har flertalet kompisar som vägrar byta upp sig, så XP-användare finns det nog

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hallon:

Jag klarar mig bra med ett HD4890 så du lär inte behöva slänga ut det där, om du inte tvunget vill ha ett nytt förståss. Kan ju vara ett bra tillfälle att rättfärdiga en uppgradering

Njaa, största skälet är väl ändå att få uppleva DX11, som lär ska va så mkt bättre än DX9/10 som är för de förhatliga konsollerna
Sen är det ju alltid kul att kunna vrida upp allt på Ultra eller vad de nu kommer att heta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Alle090:

Jag är förvånad att inte mer har reagerat, att EA origin står med betyder troligen att man måste ha skiten installerad och igång medens man kör BF3. Sedan kommer väl deras PISS copyprotects att knulla datorn i sin takt.
Hej nya Sony CP maskar!

Tvivlar att man måste ha Origin igång medans man kör BF3 eftersom man redan kan köpa det digitalt på massa andra ställen (förutom Steam just nu då eftersom EA och Valve bråkar om någonting). Dessutom måste man inte ens ha Origin igång även för att köpa spel som är köpta just genom Origin.

BF3 ser grymt ut dock! Hoppas min 5770 inte kommer att få kämpa allt för mycket

Visa signatur

Intel i5 4670K | Corsair Vengeance LP 2x8 GB | Asus Geforce GTX770 DirectCUII | Asus VG278HE 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av person:

Någon mer än jag som fick invite till alphan idag?

Jag fick också en invite idag

Permalänk
Medlem

För er som undrar, ja man måste ha igång origin för att lira, sen finns det ingen anledning till att inte ha igång det. Origin är faktiskt riktigt bra. Man joinar servrar via battlelog som också är en väldigt trevlig funktion

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lutt95:

Jag fick också en invite idag

First rule of fight club is that you do not talk about fight club.
Second rule of fight club is that you do NOT talk about fight club.

get it?

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av lutt95:

För er som undrar, ja man måste ha igång origin för att lira, sen finns det ingen anledning till att inte ha igång det. Origin är faktiskt riktigt bra. Man joinar servrar via battlelog som också är en väldigt trevlig funktion

Nu vet jag inte riktigt om man kan jämföra Windows Live (som kördes med GTA 4) med Origin men Windows Live sög ju balls.

Hur är Origin jämfört med Steam?

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

jag hoppas nu att bulldozer kommer snabbt för jag sitter på en 3 kärnig 720 BE 3600mhz
och jag har ju ingen lust att köpa en gammal phenom II X4 bara för att kunna köra BF3 när spelet släpps o oktober

annars så är det ju spännande med höga krav för då förväntar man sig något snyggt ögon godis
om det nu inte handlar om att det är så dåligt gjort så att det är därför det är höga system krav

Visa signatur

inget av det understående stämmer /länge sedan det gjorde det

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

Behöver veta hur jag signar upp för alphatest/beta för Battlefield 3.. Har MoH Tier 1 edition med BF3 invitation included.
Tack i förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Fast just BF3 utvecklas väl speciellt till PC? Tror inte att det blir tal om några portningar här inte! Men vad vet jag...

Skrivet av definition:

Det är just därför BF3 kommer vara grymt och modern warfare kommer fortsätta suga

Skrivet av Sir. Haxalot:

Hela grejen med BF3 är ju att det är det första FPS spelet på snart 5 år som INTE är en konsolport

Ok, det låter ju bra men syftar inte på om ett spel är portat eller inte från konsol. Kan ett fps-spel spelas på ungefär lika villkor på en konsol suger det enligt mig fast jag vet iof inte mycket om just BF3 men hoppas det kontrollmässigt kräver en viss finess och teknik som inte är möjlig med en handkontroll.

Visa signatur

Ryzen 5600x, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), WLmouse Beast X Max

Permalänk
Skrivet av Ixozuxiz:

Behöver veta hur jag signar upp för alphatest/beta för Battlefield 3.. Har MoH Tier 1 edition med BF3 invitation included.
Tack i förhand

Alfatestet kan du inte signa upp för eftersom bara EA-personal samt speciellt utvalda bf-veteraner fick tillträde. Din BF3 invite kan ju innebära att du kommer med på "closed" (eftersom open inte startar förrän i början av oktober) Beta i september. Har vi valdes ut är jag inte säker på men själv äger jag ALLA spel och expansioner i BF-serien och har spelat dessa mer än mycket!

Att nämna att man är med i alfatestet är INTE emot NDA, allt enligt EA själva när vi alfatestare frågade. Att nämna något annat om Alfatestet är dock emot NDA och vi är många som håller våra ögon öppna.

Visa signatur

TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5800X3D | EVGA 3080 Ti FTW3 ULTRA GAMING | 32GB DDR4 3200MHz | 3 x M2 2TB | Corsair 850W |
Samsung Neo G9 57" | Corsair K100 Air | Naga V2 Pro

Permalänk
Medlem

• Processor - Intel®Core™ i7-2630QM
• RAM - 8 GB DDR3
• HDD - 1.5TB 7200rpm
• GPU - Nvidia Fermi GTX560M, 1.5GB GDDR5
• OS - W7HP 64 bit
beställde mig en Msi Gt780R får hoppas att det klarar BF3 iaf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _R.K_:

• Processor - Intel®Core™ i7-2630QM
• RAM - 8 GB DDR3
• HDD - 1.5TB 7200rpm
• GPU - Nvidia Fermi GTX560M, 1.5GB GDDR5
• OS - W7HP 64 bit
beställde mig en Msi Gt780R får hoppas att det klarar BF3 iaf

kan du skicka länk från vart du köpte den?

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Vänta nu, >måste< man ha Origin igång? Kommer det även gälla fullversionen om man köper fysisk kopia då eller vad då? (Hoppas jag absolut inte!)

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

kan du skicka länk från vart du köpte den?

självklart http://www.webhallen.com/hardvara/136662-msi_gt780r-233ne-cor...

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Vänta nu, >måste< man ha Origin igång? Kommer det även gälla fullversionen om man köper fysisk kopia då eller vad då? (Hoppas jag absolut inte!)

Ingen av alfatestarna får säga något och dom som ändå gör får hoppas att inte EA kan koppla deras sweclockerskonton till deras EAkonto för om det går så lär dom aldrig mer få en chans på vare sig alfa- eller betatester från DICE och EA. En liten sparv sa även att de som har postat videos på YT lär bli svartlistade inom hela gamingindustrin.

Visa signatur

TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5800X3D | EVGA 3080 Ti FTW3 ULTRA GAMING | 32GB DDR4 3200MHz | 3 x M2 2TB | Corsair 850W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darklorden:

Ingen av alfatestarna får säga något och dom som ändå gör får hoppas att inte EA kan koppla deras sweclockerskonton till deras EAkonto för om det går så lär dom aldrig mer få en chans på vare sig alfa- eller betatester från DICE och EA. En liten sparv sa även att de som har postat videos på YT lär bli svartlistade inom hela gamingindustrin.

Du får det att verka som det är värsta brottet att ens uttala sig om spelet. Visst, det står i NDA att man inte får säga ett knyst men EA/DICE tar det inte så seriöst. Dom har t.om. slutat att radera vissa filmer om alfan eftersom det verkar vara bra reklam för spelet.

Folk som gör rapporter om spelet och säger att dom har betan i andra forum har jag inte sett någon verka så seriösa som dom flesta här verkar vara. Visst, det är jävligt respektlöst och fult att lägga upp filmer på en alfa eftersom mainstream folk som inte förstår att det är en alfa tror att alla buggar och funktioner som ännu inte lagts till kommer vara i riktiga spelet. Men att säga att man fått betan och göra rapporter om vad som är bra med spelet kommer nog inte få vidare åtgärder.

Why so serious?

Permalänk
Skrivet av lutt95:

Du får det att verka som det är värsta brottet att ens uttala sig om spelet. Visst, det står i NDA att man inte får säga ett knyst men EA/DICE tar det inte så seriöst. Dom har t.om. slutat att radera vissa filmer om alfan eftersom det verkar vara bra reklam för spelet.

Folk som gör rapporter om spelet och säger att dom har betan i andra forum har jag inte sett någon verka så seriösa som dom flesta här verkar vara. Visst, det är jävligt respektlöst och fult att lägga upp filmer på en alfa eftersom mainstream folk som inte förstår att det är en alfa tror att alla buggar och funktioner som ännu inte lagts till kommer vara i riktiga spelet. Men att säga att man fått betan och göra rapporter om vad som är bra med spelet kommer nog inte få vidare åtgärder.

Why so serious?

En svensk som lagt upp filmer på YT står inför vissa problem, alla hans filmer (ett dussintal) har tagits bort från YT. Problemet är att dessa personer tjänar pengar när dom får nån miljon views och ett antal tusen likes. Det och det faktum som du nyss nämnde att folk som inte förstår att det är ett alfatest och tycker att spelet verkar skit baserat på en ej ännu färdig produkt.

Kan ju tyckas att det inte skadar någon om man säger att man har den och den datorkonfigurationen och att det flyter fint eller går som en potta skit men var skall man dra gränsen? Då är det nog bäst att inte säga något alls om spelet, plus att vissa detaljer som rapporteras kanske inte kommer med i den fullständiga versionen och kanske påverkar folk till att inte köpa.

Personligen avskyr jag folk som lovar att inget säga men i nästa andetag sprider infon till vem som helst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lånar tråden: Om man köper oem istället för retail kommer inga uppdateringar då?

Visa signatur

9800x3D, RTX 5080 | AW3423DWF (OLED, 3440x1440 @ 165 Hz)