Recension av MSI GT780 vs Asus G74SX

Permalänk

Recension av MSI GT780 vs Asus G74SX

Det ulitimata testet av MSI GT780 vs Asus G74SX.
http://www.youtube.com/user/powernotebooks#p/a/u/0/YXx6nr_jvj...

Permalänk
Medlem

sitter med min gt780r nu ! den känns riktigt fin måste jag säga

Permalänk
Medlem

Tror dom är relativt lika :P. Är nog mest om man gillar "bling bling, och en matt skärm" eller "Stealth-design, glossy skärm"

Äger en G74SX och jag är lätt grymt nöjd med den. Så jävla mycket bättre än en viss dell jag köpte för 11k för 1 år sen. Sålde den efter 2 månader, lol.

Ända fördelen med en MSI som jag ser det,
är att jag skulle kunna koppla in mitt 5.1 system. Vilket jag inte kan på asusen.

Permalänk
Medlem

GT780 stödjer ju ändå upp till 7.1

Visa signatur

MSi GT780DXR-695NE | 17,3" Full HD Non-Glare (1920x1080) | intel Core i7-2670QM | 16 GB DDR3 1333 MHz | 1x750GB HDD 1x 128GB SSD | 3TB Lacie EXT | Nvidia Fermi GTX570M 1,5GB GDDR5 | W7U 64bit | BD-ROM | Bluetooth | CM NPX2

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Tror dom är relativt lika :P. Är nog mest om man gillar "bling bling, och en matt skärm" eller "Stealth-design, glossy skärm"

Äger en G74SX och jag är lätt grymt nöjd med den. Så jävla mycket bättre än en viss dell jag köpte för 11k för 1 år sen. Sålde den efter 2 månader, lol.

Ända fördelen med en MSI som jag ser det,
är att jag skulle kunna koppla in mitt 5.1 system. Vilket jag inte kan på asusen.

Du kan koppla in asusen också om du har en receiver som klarar HDMI

Sen har inte G74SX ändå optisk utgång som MSIn i hörlursjacket?

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Som sagt så har jag haft båda 2 och valde Msin som är bättre i sin helhet. Men det finns saker som Asusen är bäst på och det är värmehantering o kylning och ljudnivån.