Permalänk
Medlem

MSI GE620DX-291NE.. Måndagsexemplar?

Jag var och hämtade ut min MSI GE620DX-291NE från webhallen igår. (http://www.webhallen.com/hardvara/137193-msi_ge620dx-291ne-co...)

Jag sätter i laddaren och det första jag gjorde var att jag tog bort alla (4 st!!) partitioner från hdn och skapade en ny ntfs partition. Efter det installerade jag 64bitars w7 proffesional på min nyskapade partition C:/System. Första gången jag startar datorn efter det får jag bsod. Sen när jag startar den flyter det på och jag installerar lite drivrutiner. Men när jag startar om datorn så crashar den (inte bsod, bara dör). Så jag börjar bli orolig för att det är hårdvaruproblem. Har väntat i nästan en månad på datorn så vill verkligen inte att det ska vara hårdvarufel. Därför testar jag omformatera igen. Och då crashar den redan under windows installen. (även denna gång så lägger den bara av, ingen bsod eller något)

Min fråga är enkel, vad ska jag göra? Bara att gå och lämna tillbaka redan första dagen?

Permalänk
Avstängd

Precis. Skicka tillbaka skiten.

Permalänk
Medlem

Tråkigt! Har du testat att plocka ur batteriet och sedan sätta tillbaka det igen och starta med laddaren i. Hade en sån konstig grej på min laptop (av annan typ) nyligen.

Kan du titta vad det står på etiketten på datorns undersida, 1 eller 2 Gb? Det vore bussigt.

Permalänk
Medlem

infte för att jag har formaterat om min kompis nya lika dana dator, men den fungerar bra.. så det lär väl vara ett måndagsex..
återkommer om något skulle hända närmsta veckorna...

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

hur gick det?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

hur gick det?

Webhallen skickade tillbaka den till msi. Lät som att jag skulle få en ny när dom konfirmerat att den är dålig.

Permalänk
Medlem

Jag köpte nyligen en GE620DX och han har fryst sig vid 2 tillfällen så pass att jag vart tvungen o bryta ström tillförseln till den.. sen vet jag inte om det bara är min eller om det är så på alla bärbara men vissa saker som flash spel i firefox går tok segt.. sen har jag upplevt någon form av laggning.. svårt o förklara.. jag funderar på om hårdisken inte mår något vidre