MSI GE620DX-291NE någon som har testat?

Permalänk
Skrivet av Limito:

Scrolllningen är också speciell på Sentelic touchpads där man scrollar upp och ner med en förutbestämd hastighet genom att hålla fingret i övre eller nedre högra hörnet. Man kan inte få till kontinuerlig scrollning genom att glida fingrarna upp och ner i högerkanten med någon känsla som på Synaptics touchpader.

Gäller detta även om man använder tvåfingersscrollning (vilket man enligt manualen på MSI:s hemsida ska kunna göra)? Om det fungerar som det ska så tror jag att jag skulle kunna överleva att scrollningen ute i högerkanten inte känns optimal (även om det är lite tråkigt).

Permalänk
Medlem

Nån mer som köpt denna och har problem med touchpaden? Inget som går laga på garanti? Allt ska ju funka när man köper nått

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Nån mer som köpt denna och har problem med touchpaden? Inget som går laga på garanti? Allt ska ju funka när man köper nått

Är inget fel, bara Sentelic som gör kassa pads

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lungre:

Är inget fel, bara Sentelic som gör kassa pads

Aj då

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Har kört lite med touchpaden nu. Min knapp är inte trög, känns ungefär som jag är van. Scrollen är väl lite trist. Tycker känslan i övrigt är ok, ändrade pekarhastigheten ganska omgående.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big_R:

Har kört lite med touchpaden nu. Min knapp är inte trög, känns ungefär som jag är van. Scrollen är väl lite trist. Tycker känslan i övrigt är ok, ändrade pekarhastigheten ganska omgående.

I det stora hela rekommenderar du datorn?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

I det stora hela rekommenderar du datorn?

Absolut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur är ljudet på datorn? Subwoofer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoadHazard:

Gäller detta även om man använder tvåfingersscrollning (vilket man enligt manualen på MSI:s hemsida ska kunna göra)? Om det fungerar som det ska så tror jag att jag skulle kunna överleva att scrollningen ute i högerkanten inte känns optimal (även om det är lite tråkigt).

Vill du referera till manualen där du hittar att tvåfingerscrollning skulle fungera? Jag sökte runt på nätet efter en acceptabel lösning men hittade bara att man var frustrerad över scrollnings-funktionen av Sentelics touchpads.

Jag provade också att använda Synaptics drivrutin istället för bättre funktion och fler inställningsmöjligheter men det fungerade tyvärr inte heller.

Permalänk
Skrivet av Limito:

Vill du referera till manualen där du hittar att tvåfingerscrollning skulle fungera?

I manualen som går att ladda ner från MSI:s produktsida om datorn (här) beskrivs touchpadens funktioner, och där ser både två- och trefingergester ut att finnas med, däribland tvåfingerscrollning.

Visserligen står det när man laddat ner manualen att den är för GR620, men varför skulle de lägga upp manualen för den modellen på sidan för GE620DX om de inte var likvärdiga...? De ser åtminstone identiska ut på bilderna.

Men om det nu är som du säger (att den vanliga scrollningen är usel och tvåfingerscrollning inte fungerar) så känns det ju inte så roligt. Visserligen skulle jag om jag köpte datorn använda den med mus 90% av tiden, men det är ju ändå trevligt att ha en bra touchpad när man av någon anledning inte kan använda mus.

Permalänk
Medlem

Ja, jag hittade informationen nu i den engelska manualen. Jag tittade bara i den svenska manualen tidigare där denna information tyvärr inte fanns med.

Är det någon som kan bekräfta eller dementera om tvåfingers-scrollning fungerar med någorlunda känsla?

Permalänk
Medlem

Hämtade min i dag från posten.
Ljudet är bra, likt min Acer 5920G som har 2.1 högtalare. Något högre ljudstyrka på MSI:n, klarare ljud också.
Skärmen var bättre än mina förväntningar. Touchpad scrollen måste jag prova lite mer innan jag kan säga nånting om den.
Touchpad knappen är helt ok.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

hojta när du testat

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

hojta när du testat

Haft bara synaptics eller använt thinkpad trackpad tidigare, men med litet testande kan jag säga att den är inte alls så dåligt, lite vane sak...
Scrollen känns on/off (scrollar hackigt/stegvis) inte alls smooth, men den är säker.
Ytan på touchpaden är kanska skön.

edit: Med original drivers har inte provat installera nya.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Jag sitter med datorn i fråga med mus just nu. På min förra laptop klarade jag plants vs zombies med touchpaden men jag skulle aldrig drömma om att försöka något sådant med denna.

Med det sagt tycker jag att det är en prisvärd dator(i5) som inte blir så varm, har ett ganska bra grafikkort och har en bra skärm. Vill man ha en bra touchpad bör man hitta en annan dator.

Permalänk

Tänkte nog beställa min I5 på Alina idag, men har en fråga gällande kringutrustning. Antar att man lär köpa extra eller ingår något av detta:

Väska
Mus
Office program (vägrar pirata)
Antivirus/brandvägg

Något jag missar eller har glömt som kan vara bra? Det blir ju lite extra deg =S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rottweilexpress:

Tänkte nog beställa min I5 på Alina idag, men har en fråga gällande kringutrustning. Antar att man lär köpa extra eller ingår något av detta:

Väska
Mus
Office program (vägrar pirata)
Antivirus/brandvägg

Något jag missar eller har glömt som kan vara bra? Det blir ju lite extra deg =S

Norton 360 ingår ed en 2månaders prova-på licens. Office är förinstallerat med olika aktiveringsalternativ och priser.

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Skrivet av NoClue:

Tackarrrrrr.

Permalänk
Korsordsguru

Någon som vet om det går att byta ut optiska enheten och sätta i en extra hårddisk istället via någon vagga/adapter? Skulle gärna köra en laptop med både SSD och mekanisk hårddisk, men det kanske inte går att få i den här prisklassen/storlek på dator.

Skrivet av Nomaru:

The GTX555 was a typo, this should be GT555M instead. here are the correct specs for sure.

MSI GE620DX-291NE
MSI GE620DX-293NE

Hello Mr. MSI. Is it possible to replace the optical unit with some sort of HDD bay and use a secondary HDD in the GE620 series? I would like to be able to use both an SSD and a mechanical HDD.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När så många är intresserade av denna datorn, så undrar jag om det inte är möjligt för sweclockers gubbarna att lägga upp en recension där de kan svara på alla våra frågor och ta upp fördelar/nackdelar och kanske en jämförelse med någon liknande modell.

En annan fråga: När man först startar datorn och installerar operativsystemet på den här. Kan man välja engelska som språk för hela windows 7?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AHA2:

När så många är intresserade av denna datorn, så undrar jag om det inte är möjligt för sweclockers gubbarna att lägga upp en recension där de kan svara på alla våra frågor och ta upp fördelar/nackdelar och kanske en jämförelse med någon liknande modell.

En annan fråga: När man först startar datorn och installerar operativsystemet på den här. Kan man välja engelska som språk för hela windows 7?

Ja.

Permalänk
Skrivet av grantopp:

Jag sitter med datorn i fråga med mus just nu. På min förra laptop klarade jag plants vs zombies med touchpaden men jag skulle aldrig drömma om att försöka något sådant med denna.

Testat tvåfingerscrollning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoadHazard:

Testat tvåfingerscrollning?

Jag vet inte vad det är.

Permalänk
Skrivet av grantopp:

Jag vet inte vad det är.

Det är när man scrollar på t ex en webbsida genom att dra med två fingrar uppåt eller nedåt på touchpaden.

Permalänk
Medlem

3 på forumet som köpt denna och en som lämnat tillbaka sin? Måste ju finnas fler som kan säga nått om den?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoadHazard:

Det är när man scrollar på t ex en webbsida genom att dra med två fingrar uppåt eller nedåt på touchpaden.

Verkar inte fungera.

Permalänk
Skrivet av grantopp:

Verkar inte fungera.

Hmm, trist, manualen på MSI:s hemsida påstår att det ska fungera.

Permalänk
Medlem

Är den så där otymplig och "tung" som vissa 15" är?

Visa signatur

hej hej