Permalänk
Medlem

Fuktskydda mitt USB-modem?

Har just fått med mitt USB-modem.
Problemet är att jag inte får så bra signalstyrka inne i lägenheten.
Har testat ute på balkongen och där har jag typ 98% signalstyrka!

Finns det något smidigt sätt att ha USB-modemet på balkongen och en sladd in till lägenheten?
Har tänkt kanske något vattentätt kamerahus eller iPhone fordral, dra in en USB-sladd och täta hålet med silikon.
Men det kanske finns smidigare sätt att få bättre signalstyrka??

Tacksam för lösningar.

Permalänk
Medlem

Någon liten vattentät burk eller låda, tex glassförpackning? (: Billigare + glass på köpet

Permalänk
Hedersmedlem

Enklast blir väl att bara ta en tunn plastpåse, a.k.a. fryspåse, och sätta över samt att tejpa runt botten vid sladden så att det blir tätt?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Frågan är om en påse är så bra egentligen... Jag menar, om jag ska ha modemet ute en tid så kanske man ska satsa på något mer "rejält". Tänker främst på problemet med kondens. Fast det kanske inte är ett problem? vad vet jag

Permalänk
Hedersmedlem

Plastpåsen är inte så beständig som man kanske önskar. Men den är säkerligen tät nog.

En liten plastlåda är troligen bästa lösningen. Se till att kabeltätningen blir bra nog. Silikon runt sladden och längs hela öppningen lär göra boxen säker.
Lägg i några fuktpåsar som brukar ligga i kartongen när man köper skor så skyddar du enheten från kondens som kommer uppstå av luften som finns i burken då denna luft inte är helt torr.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk

Dubbla fryspåsar med bra tejpning i botten. Kondens kommer vara ett ickeproblem ty modemets temperatur kommer vara högre än omgivningens.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

ok.
Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Modemet kvar inne och en extern antenn utomhus?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av guos89:

Modemet kvar inne och en extern antenn utomhus?

Fryspåsar är billigare

Permalänk
Medlem

Du kan ju testa förstärka signalen inomhus med typ : http://www.youtube.com/watch?v=WkXsS-kTtPo eller något liknande sök på google/youtube

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

Prova köp plasti dip, finns många som använder det till sina rc bilar. Finns massa videos på youtube!

Permalänk
Medlem

provar att ställa skiten i fönstret till balkongen?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)