Video: Battlefield 3 med 64 spelare, flygplan och fordon

Permalänk
Skrivet av F@|)€r/\/:

Tror ni en smått klockad 955BE kommer orka hyfsat med detta spelet i 1680x1050 med typ ett 6950?

Skulle nog ta ett 560 ti istället, men jag TROR det borde flyta på ganska bra.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142576:

ja b2 limited edition sålde dom ju typ i nästan ett år... väldigt limiterat

Precis. Dessutom gjorde Limited Edition bara så att man fick tillgång till en del vapen direkt istället för att behöva vänta tills man har låst upp dem.

Permalänk
Medlem

OMFG! Måste nästan förbeställa

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Skulle nog ta ett 560 ti istället, men jag TROR det borde flyta på ganska bra.

Att välja mellan 560Ti och ett 6950 är i princip bara smaksak, då båda korten presterar nästan identiskt i alla spel

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Var det bara jag som märkte att man inte såg reflektioner av soldaterna i vattnet?

Fortfarande bara Alpha-gameplay

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av Alexio:

Att välja mellan 560Ti och ett 6950 är i princip bara smaksak, då båda korten presterar nästan identiskt i alla spel

560 ti är billigare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser rätt så bra ut, ljuddesignen (även om den lär vara editerad rätt duktigt i trailern) är helt klart säljfaktorn. Annars ser det ut som Bad Company 2 med snyggare grafik.

Hade gärna köpt Battlefield 3 på lanseringen, men EA har kört ner sig i skiten.
Inget BF3 på Steam, krav för att använda EA's Origin, inget LAN-stöd och SecuRom är att vänta.

Permalänk
Skrivet av LeafBox:

Fortfarande bara Alpha-gameplay

Drev bara lite, ni andra hypar ju sönder som om det vore något otroligt som visas på videon. Tycker själv det bara ser ut som om dice inte har gjort en konsolportning. Dom som hypar så här mycket redan nu kommer ju dö när dom kommer till beta stadiet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

...
Inget BF3 på Steam, krav för att använda EA's Origin, inget LAN-stöd och SecuRom är att vänta.

Kommer ihåg när en GTA iv update skickade med securom och krävde skiva. På Steam. Och fanskapet kom på både Daemon tools, nero och olika verktyg för att dölja dessa när jag då skulle försöka emulera denna skiva. De du ;). (ville bara uttrycka mina känslor för securom)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Drev bara lite, ni andra hypar ju sönder som om det vore något otroligt som visas på videon. Tycker själv det bara ser ut som om dice inte har gjort en konsolportning. Dom som hypar så här mycket redan nu kommer ju dö när dom kommer till beta stadiet

Mja, det är igentligen inte SÅ imponerande när man tänker efter
Men det ser ut som ett fantastiskt spel, och är garanterat värt att hypa lite om

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk

Sjukt nice

Tror ni att det räcker om jag byter ut mitt 4870 mot ett GTX580 för att spela i 1920x1080 med höga inställningar och bra flyt? Har en Q9550@3,4GHz, grafikkortet borde väl få jobba mest eller?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Det är battlefield musiken, eller ska man säga tonerna/melodin som sätter stämningen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Fi fan så bra av Dice att ta med Commo-Rose!!! Det var det enda som jag oroade mig för angående BF3. Visst 3d-spotting kan suga ibland, men det kommer säkert gå att stänga av som i BC2.

Nu kan man lugnt luta sig tillbaka och bara vänta på releasen.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Ser rätt så bra ut, ljuddesignen (även om den lär vara editerad rätt duktigt i trailern) är helt klart säljfaktorn. Annars ser det ut som Bad Company 2 med snyggare grafik.

Varför är det så viktigt med steam?

Visa signatur

9800X3D|32GB DDR5|5070 Ti|Lancool 207|RM850E
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

560 ti är billigare.

Men man får lite mer fps med 6950.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lalingoo:

Vad betyder Limited Edition? Vad ger det?

Back to karkand expansionen gratis. Kommer kosta pengar om man vill ha till vanliga.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Ser onekligen galet bra ut, men dessvärre verkar jag vara rätt ensam om att inte vara speciellt taggad inför det här spelet.

Får se om det blir ett köp för SP iaf

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | M4 10C | 32GB LPDDR5X | 512GB SSD ],
                         [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                         [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk

Är det bara jag som tycker att ljudet som spelas är väldigt störande så att man måste sänka till låg volum;O?
Utöver det, jag är inte så förtjust i skjutar spel, men gillar hur det såg ut, och bästa delen i trailern var helt klart när den lilla minibilen körde in i väg grejen;)
Man kunde verkligen känna smällen ända härifrån;O!

Permalänk
Medlem

Nu ska jag inte vara sån men jag fick testa alfan och det var för mig en besvikelse, inget nytt, sen när de spelade coopen var det inget nytt eller wow där heller. Känns överdrivet att få orgasm över en trailer, som förvisso är bra gjord men en trailer säger imao inget om själva produkten.

Men klart man ser fram emot detta även om jag inte tror att det lever upp till hypen :/

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

Nu ska jag inte vara sån men jag fick testa alfan och det var för mig en besvikelse, inget nytt, sen när de spelade coopen var det inget nytt eller wow där heller. Känns överdrivet att få orgasm över en trailer, som förvisso är bra gjord men en trailer säger imao inget om själva produkten.

Men klart man ser fram emot detta även om jag inte tror att det lever upp till hypen :/

Nja, du har nog rätt. Trailern visar ju inget nytt, och serien har knappt utvecklats sen Battlefield 2 i princip. Rätt trött serie imho. Men visst, det ser sjukt bra ut... men det har aldrig räckt särskilt långt ^^.

Visa signatur

Playstation 5 + Nintendo Switch
9800x3d - MSI B850 - 5090 Suprim - NZXT C1000 - Samsung G8 34

Permalänk

får rysningar när jag hör musiken fett med bas i den trailer låten

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk

Hade inte en tanke på spel alls för ca 10min sedan, och än mindre på att köpa nån dator. Men nu känner jag att jag måste nog bygga mig en stationär dator så jag kan lira detta till fullo! Oh yes!! Hoppas gameplay blir sådär bra som jag vet att DICE kan leverera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Hmm var lika imponerad av trailern till BFBC2 som många här i tråden verkar vara av denna tralier.
Lärde mig dock att ta deras traliers med en nypa salt efter det att BFBC2 släpptes om ni förstår vad jag menar.

Är du bland mängden närmare 80% som tror att det är coolt att flama allt? Jag har spelat sen 1942, under alla versioners existens i höjdpunkt har människor som du existerat utan någon grundlig bas, på era patetiska åsikter. Säger likadant om människor som flamar t.ex Windows Vista, men i själva verket är dem värdelösa på att felsöka och gillar att köpa från OEM.

Btw

Min setup ser ni i min signatur, det gick att spela på flyt med högsta möjliga som gick på alfan. EA och DICE har sagt att dem som kunde spela Bad Company 2 ska kunna spela Battlefield 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

får rysningar när jag hör musiken fett med bas i den trailer låten

Hur mycket bas det är beror helt på hur mycket bas man dragit på och vart man har sin crossover inställd.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Ny dator blir det, tycker dock vapnen ser lite mesiga och små ut ungefär så små som de ser ut i COD. I BFBC2 var ju vapnen mer rejäla. Men det kanske är en vanesak. Om ni ser pistolen han håller så ser det ut som den är jätteliten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Hur mycket bas det är beror helt på hur mycket bas man dragit på och vart man har sin crossover inställd.

No shit, Sherlock.

Permalänk
Medlem

Woohooooo!! F**k yeah!

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk

Riktigt grym video men, skulle ta den med en nypa salt. Kolla på bilden i riktigt hög upplösning och man kan inte se en helikopter platta någonstans och att det endast finns ett flygplan per lag (USAs bas = A10-C?) och videon är det två F18 hornets...
http://www.enterbf3.com/viewtopic.ph...er=asc&start=0

Skulle gissa på att Betan kommer vara denna bana fast med totalt två flygplan och KANSKE inte helikopter. Den här bilden på banan är på tok för liten för fyra flygplan och (minst) en helikopter plus en massa fordon och 64 pers.

Missförstå mig ej jag diggar verkligen BF3! (sorry för dubbel post)

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Videon ser trevlig men lite rörig ut. Med så mycket flygplan hoppas de har något AA fordon

Fordon vettifan men det finns ju AA stationer Han sitter i en i klippet!

Skrivet av Selulance:

Verkar ballt. Det som är synd är synd är att man måste ha en SUPER dator för att kunna spela detta med vettiga FPS siffror i hög grafik :'/ MEN JÄVLAR vad coolt det ser ut! OMG!

Spelade alphan med datorn i sign (utan klockning, blev varmt på sommaren) och det gled som smör i solsken på max! Det kändes bättre än vad BC2 gör åtminstone!
Ser ut som de slipat en hel del på grafiken efter alphan!

Vapen listan var ju i princip en kopia från BC2 och heller ingen Jackhammer men jävligt trevligt att de tryckte in KSP 58

Flera som tycker att skadan var bra i alphan, antar att det är många softcore spelare här..
Något som verkligen behövs är ett skakigare sikte för krypskyttar, det är löjligt lätt att mosa folk när det är i princip helt still!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Tror att det är bekräftat att rush kommer ha max 32 spelare utan flygplan, inte 100 dock.

Då vart jag genast mer intresserad utav spelet om det stämmer, hatar BF spelen när alla campar luft fordonen och inte gör någon nytta för vinna banan utan bara glider omkring och (försöker) dödar en...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]