Samlingstråd Eyefinity / TrippleHead2Go / Nvidia Surround

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ceogar:

De problem jag hade med ATI var att tex 10,8 hade bra prestanda i single player, men gpu usage hamnade runt 40-50%. Dock med 10.5a så låg usuage 70-80%+ i multiplayer mend singleplayer presterade sämre. Vet ej hur många gånger jag krånglade med olika drivrutiner, tetade olika spel osv osv, var sjukt irriterande!

Frekvensen då sånna här problem händer är väldigt mycket mindre utan Eyefinity

Börjar tröttna lite på att varje gång jag vill spela ett nytt spel att behöva gå in på widescreengaming forum och kolla guider för fixar och så.

Ingen mer som känner som jag?

Mjaeh, inte direkt. Jag kör rätt många spel, senaste gången jag var på WSGF var månader sedan. Har inte behövt det så kan tyvärr inte påstå att jag upplever dina problem alls. Kanske inte är lika petig med att få saker 100% rätt?

Fick aldrig Fallout 3 att visa ingame datatext riktigt bra men hyfsat, det räckte för mig, till exempel.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ceogar:

De problem jag hade med ATI var att tex 10,8 hade bra prestanda i single player, men gpu usage hamnade runt 40-50%. Dock med 10.5a så låg usuage 70-80%+ i multiplayer mend singleplayer presterade sämre. Vet ej hur många gånger jag krånglade med olika drivrutiner, tetade olika spel osv osv, var sjukt irriterande!

Börjar tröttna lite på att varje gång jag vill spela ett nytt spel att behöva gå in på widescreengaming forum och kolla guider för fixar och så.

Hade inga sådanna problem med vare sig mitt HD5850 eller nuvarande HD6970. Enda problemen har varit det ovan med att bli utslängd från spel. Annars har det inte varit problem med flerskärmstitlar. Jag brukar dock köra med enbart mittenskärmen med spel som inte utvecklats eller går att tvinga fram vettigt flerskärmsstöd.

De flesta nya spel kommer dock med flerskärmsstöd för åtminstonde Eyefinity och oftast så kan ju Nvidia-användare även få flerskärmslösning i dessa spel. Witcher 2 är det enda spel hitills där jag som AMD-användare inte kan få flerskärmsupplösning nativt då spelet antingen bara saknar funktionalitet eller har utelåst Eyefinity för att användas. Med tanke på hur tungt detta spel är att köra så fick första genomkörningen duga i 1920x1200 istället. Blir ett nytt försök när jag får tag i ett 28nm grafikkort.

Måste du leta lösningar för spel som kommer med nativt Eyefinity/Surround-stöd också? Dessa fungerar i regel alltid bra för mig, förutom Witcher 2 som nämnts ovan då.

Permalänk
Medlem

Bc2 = haft problem med prestanda pga drivrutiner med både ATI/Nvidia.
Whitcher 2, fungerar bra i surround med krånglar med 3d vision surround.
Age of conan, svårspelat pga några buggar med textstorlek som inte går att fixa.
Fallout 3: svårt att få all text korrekt.
New Vegas: Kräver lite mer pill än Fallout 3 för att få pipboy fov korrekt och terminalerna korrekta, Svårt att få centrerad HUD också.
Demons forge: Krävde ini fix för att få korrekt fov osv.

Alla spel förutom steams egna,l4d, fear3 ( Krävde dock en patch! ) kräver ofta att man håller på med sånnt.. och jag har tröttnat lite på det helt enkelt

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Vad det gäller prestanda har jag inte upplevt problemen du beskriver. Jag började iofs med Eyefinity när jag köpte senaste burken i början av året. Jag har dessutom börjat välja mina spel efter förmodad Eyefinity support vilket minimerar problemen, när man är 35+, med två ungar, fru, villa etc etc så finns inte så mycket tid över till spel så man kan välja och vara kräsen bland spelen utan att riskera att man inte har något att spela när tid infinner sig.

Jag kanske inte är tillräckligt kräsen heller eftersom jag inte stör mig på att menyer är stretchade över alla tre skärmarna eller att HUD, text osv kan hamna fel. Så länge spelvärlden ser ok ut är jag nöjd

På tal om problem, kan man se ett ökat problem med Eyefinity om man kör Crossfire?

Mvh

/Pontus

Visa signatur

i7 2600K | Noctua NH-U12P SE2 | HAF X | Corsair HX 1000W
ASRock P67 Extreme 4 | 4*4GB Corsair 1600MHz XMS3
2*120GB Corsair SSD Force Series | Seagate SSHD 2TB
MSI R9 390 Gaming 8GB | 3*BenQ G2222HDL

Permalänk
Moderator
Moderator

CF i Eyefinity löper egentligen inte mer risk är CF överlag, dvs microstuttering och dylikt. Drivrutinerna skrivs inte riktigt för att stödja det på bästa sätt.

Single GPU=bra drivrutinstöd
2x GPU=blandat bra/dåligt drivrutinsstöd
2x GPU och multiskärmsoptimerat=Finns det?

Marknaden är helt enkelt lite för liten.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem

Battlefield Bad Comapny 2 R11 Update!

Wohoo!

Ny uppdatering i BFBC2 kommer troligen snart gå public som fixar CTD med folk som kör hög upplösning/details. Både med AMD och nVidia riggar!

What are the changes?
-Removed some memory leaks
-Fixed crashes when the game attempted to render lots of content (high detail, high FOV or multiple-monitor modes)
-Chat window no longer causes lag spikes
-Chat window reworked opacity & visibility-time is controllable through settings in settings.ini
-Clantag is remembered when using auto-login
-Banner URLs can be up to 252 characters in length
-SecuROM wrapper removed from non-Steam version
-Minor performance improvements
-Reduced rubberbanding on >24player servers

Mer info

Citat:

CF i Eyefinity löper egentligen inte mer risk är CF överlag, dvs microstuttering och dylikt. Drivrutinerna skrivs inte riktigt för att stödja det på bästa sätt.

Du glömmer att folk som kör 5970 eller 6990 inte har problem. Inte haft Crossfire + Eyefinity problem utom just BFBC2 andra spel funkar utmärkt förutom COD som blockar eyefinity i varje ny uppdatering, samma med Starcraft2.

Spel jag testat i Crossfire+Eyefinity
-Battlefield Bad Company 2
(crashar ofta pga bug i spelet)

-Counter Strike Source
(funkar utmärkt förutom att FOV problem, ser genom väggar)

-Source motorn (TF2, Potal, Portal2, L4D, L4D2)
(funkat utmärkt förutom Portal 2 som hade enorm stuttering när man kom till vita geggan. Tror att de fixade det i en uppdatering)

- EVE - Online (Incarna)
(funkat utmärkt, de har laggt till stöd för camera offset så om man har 2 eller 3 skärmar så kan man köra en offset och centrera skeppet på nån av skärmarna och sedan ha de andra fulla av menyer, chatter etc.

- Codemasters F1
(Funkade utmärkt förutom stuttering här och där dock fixat av en CAP profil och av codemasters(?))

- Minecraft
(Eyefinity funkat utmärkt)

- Magicka
(Funkat också utan problem)

Problem:
Audiosurf (för streched out men går att spela)
Beat Hazard (samma som audiosurf)
Call of Duty MW2 (aktivt blockerat)
Starcraft2 (aktivt blockerat)

Har säkert testat ett par spel till med Crossfire/Eyefinity dock inget jag kommer på nu.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Commander:

Wohoo!

Ny uppdatering i BFBC2 kommer troligen snart gå public som fixar CTD med folk som kör hög upplösning/details. Både med AMD och nVidia riggar!

What are the changes?
-Fixed crashes when the game attempted to render lots of content (high detail, high FOV or multiple-monitor modes)
-Chat window reworked opacity & visibility-time is controllable through settings in settings.ini

Mer info

Mycket trevligt!

Det som löste problemen för mig var att dels stänga av överklockningsprogram för grafikkort (som endast användes för att hålla koll på temperaturer) samt uppdatera PunkBusterfilerna vilka inte uppdaterar sig själva av någon anledning: http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php

MSI Afterburner har släppts i en ny beta nu så får se om det är möjligt att köra med den igen utan problem med BFBC2/PunkBuster.

EDIT: Nej, datorn fryser fortfarande efter ett tags spelande. Stängs MSI Afterburner kan jag spela hur länge jag i teorin vill. Nåväl, hoppas BFBFC2-uppdateringen kan lösa även detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Wohoo!

What are the changes?

Clantag is remembered when using auto-login

Att det ska ta så lång tid för att fixa en sådan liten sak?

Jag hade problem med CTD igår, men avinstallerade allt som hade med överklockning och monitoring att göra, så nu funkar det fint igen

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Clantag is remembered when using auto-login

Att det ska ta så lång tid för att fixa en sådan liten sak?

Jag hade problem med CTD igår, men avinstallerade allt som hade med överklockning och monitoring att göra, så nu funkar det fint igen

Som sagt spelet var BETA när det släpptes, jag och mina polare var och spelade och hade BETA access. Vi skickade in så många buggar och många av dem markerades som to late to fix. Modelbuggarna exempelvis där lasersiktet försvinner när man använder granade etc var känt tidigt in under betan men markerades som för stort jobb att göra om modellerna. Visa ping under scorebord blev after launch och annat smått som standard borde finnas i en färdig produkt.

Frostbite samt hela BFBC2 är ett BETA fortfarande, backend systemet för att patcha och köra servers är så dåligt att RSP klagade livet ur sig. Finns en post varför det tar så lång tid att patcha där Dice dev förklarar det dåliga systemet det har. (kan inte hitta men bara sök på uk forums så finner man)

CTD med Eyefinity har varit känt av Dice i 1 år snart där de sagt de vet om problemt, att det tog för dem 1 år att skicka en patch på det är bara dåligt...

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Som sagt spelet var BETA när det släpptes, jag och mina polare var och spelade och hade BETA access. Vi skickade in så många buggar och många av dem markerades som to late to fix. Modelbuggarna exempelvis där lasersiktet försvinner när man använder granade etc var känt tidigt in under betan men markerades som för stort jobb att göra om modellerna. Visa ping under scorebord blev after launch och annat smått som standard borde finnas i en färdig produkt.

Frostbite samt hela BFBC2 är ett BETA fortfarande, backend systemet för att patcha och köra servers är så dåligt att RSP klagade livet ur sig. Finns en post varför det tar så lång tid att patcha där Dice dev förklarar det dåliga systemet det har. (kan inte hitta men bara sök på uk forums så finner man)

CTD med Eyefinity har varit känt av Dice i 1 år snart där de sagt de vet om problemt, att det tog för dem 1 år att skicka en patch på det är bara dåligt...

Mer än vad jag visste, tack.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Mer än vad jag visste, tack.

För att förstå problemet, denna patch blir på 2.5GB!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det där verkar lite konstigt. Grafikkortstillverkarna måste ju fullkomligt ÄLSKA multiskärm.

Helt plötsligt måste folk köpa nästan 3ggr så kraftiga (och således 5ggr så dyra) grafikkort för att klara spelen på 3 skärmar...

Jag tror nästan det är vanligast idag med CF/SLI bland multiskärmsspelare pga de enorma krav på korten som ställs (och pga att Nvidia kräver SLI för att det skall fungera öht).

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Det där verkar lite konstigt. Grafikkortstillverkarna måste ju fullkomligt ÄLSKA multiskärm.

Helt plötsligt måste folk köpa nästan 3ggr så kraftiga (och således 5ggr så dyra) grafikkort för att klara spelen på 3 skärmar...

Jag tror nästan det är vanligast idag med CF/SLI bland multiskärmsspelare pga de enorma krav på korten som ställs (och pga att Nvidia kräver SLI för att det skall fungera öht).

Klart dom älskar oss, vi är ju underbara

Men sen är ju den stora massan inte beredda att betala så pass mycket pengar för att få en multiskärms setup. De flesta spelar över en monitor och har en monitor sidan om för msn, surf etc etc.

Om du hade gjort en poll här på SweC så tror jag nog att det hade varit... 200? personer som kör multiskärm setup. och hur mycket är 200 personer av alla som finns här egentligen? Pga detta så är inte multiskärm högsta prio.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Om du hade gjort en poll här på SweC så tror jag nog att det hade varit... 200? personer som kör multiskärm setup. och hur mycket är 200 personer av alla som finns här egentligen? Pga detta så är inte multiskärm högsta prio.

Nej det förstås. Men min poäng var ju att det borde vara hög prio pga att det kan (och verkar) bli mycket vanligare i framtiden.

Då kommer de som har bäst stabila drivrutiner att vinna. Bara att titta på Apple, folk är beredda att betala MYCKET pengar för slippa strul och veta att allt fungerar direkt.

Permalänk
Medlem

Saken är att nu när AMD har sitt Eyefinity vilket skapat ett behov av tripple mode. TrippleHead2Go eller nVidia Surround var antingen dyrt och klarade inte av det man ville eller bara dyrt. nVidia kräver SLI eller multiGPU kort för att fungera. AMD kräver bara ett kort från 5 serien och uppåt. Visst vill man köra nya spel så måste man ha starkt kort vilket AMD älskar ännu mer och nVidia. Men AMD vinner på budget multidisplay.

3st TN paneler och 5-6 serie kort från AMD kommer man undan ganska billigt om man vill köra CS med 3 skärmar eller Minecraft eller om man klarar sig med låga detaljer på andra spel.

Eller bara om man vill ha skrivbordet med 3 skärmar, Underbart i Linux.

Sedan AMD lanserade sin Eyefinity så har aktiva adaptrar gått ner 50% i pris och skärmar det med. Jag köpte 2st LED skärmar på komplett med deras bundle pris för 2500kr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo precis, man provar på med ett kort och är man nöjd sedan köper man i de flesta fallen ytterligare ett kort för CF när man inser att hästkrafterna behövs så att säga

Permalänk
Medlem

Nwm, skärmarna som strular

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av snoogiloo:

...Om du hade gjort en poll här på SweC så tror jag nog att det hade varit... 200? personer som kör multiskärm setup. och hur mycket är 200 personer av alla som finns här egentligen? Pga detta så är inte multiskärm högsta prio.

Har du glömt denna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blir galen.

Efter att kört en extensive calibration kan jag fortfarande inte få rätt färg på alla skärmar. Mitten ser att ha mer "cleant" vitt medan de andra två lite rödaktig. Överväger snart att köpa en spider -_-

Visa signatur

Permalänk

Tjena allihopa. Ville bara dela med mig av att jag precis har varit och hämtat mina skärmar så nu stänger jag datorn och kopplar in! Återkommer om jag stöter på några problem. Önska mig lycka till!

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Threenipples:

Tjena allihopa. Ville bara dela med mig av att jag precis har varit och hämtat mina skärmar så nu stänger jag datorn och kopplar in! Återkommer om jag stöter på några problem. Önska mig lycka till!

Välkommen till multiskärmsspelandet!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lan:

Välkommen till multiskärmsspelandet!

Tackar tackar=) Funkar direkt, måste bara följa guiden så jag kan få bort eyefinity också flr att titta på film och sånt=) Men måste säga att det ser underbart ut änsålänge;)
Fick igång det direkt för jag läst igenom hela denna tråden de senaste dagarna;)
5/5 ska snart prova lite l4d2 eftersom det skulle prestera rätt bra i eyefinity.
Frågan är bara om det blir jobbigt att ställa in upplösning och sånt?

Edit: Jag gjorde det även genom något som heter AMD VISION Engine Control Center, är detta CCC? eller är det något annat som jag inte borde ha använt?

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Threenipples:

Tackar tackar=) Funkar direkt, måste bara följa guiden så jag kan få bort eyefinity också flr att titta på film och sånt=) Men måste säga att det ser underbart ut änsålänge;)
Fick igång det direkt för jag läst igenom hela denna tråden de senaste dagarna;)
5/5 ska snart prova lite l4d2 eftersom det skulle prestera rätt bra i eyefinity.
Frågan är bara om det blir jobbigt att ställa in upplösning och sånt?

Edit: Jag gjorde det även genom något som heter AMD VISION Engine Control Center, är detta CCC? eller är det något annat som jag inte borde ha använt?

Vision Engine är nya CCC efter att de har bytt namn från ATI helt nu.
Tips* För att kunna byta mellan Extended och Eyefinity kan du skapa 2 profiler som sedan har Hotkeys för att byta snabbt. Catalyst har ibland problem med att byta från Eyefinity till Extended genom att det blir fel ordning på skärmarna men då aktiverar du samma profil igen vilket brukar fixa till det.

För att skapa profiler kör du dina inställningar du vill ha och sedan skapar en profil vilket kommer ha dessa inställningar. Enklast är att byta till enkelt läge eftersom vid advancerat läge så kommer den bara spara inställningar på de flikar du har öppnat.

Vid spel så aktivearar du Eyefinity genom att lägga till Exefilen i profilen eller så aktiverar du manuelt och sedan startar spelet (jag gör det senare). Vid upplösning kommer spelet att visa sedan flera olika skärmupplösningar där nya "Eyefinity" upplösningen kommer att finnas + bezel då. I mitt fall blir det 6080x1080 (3st 1920x1080 + bezel)

Visa signatur

Permalänk

Verkar inte få rätt på det här med extended, Vill kunna ha det för filmtittade med kvinnan. Så man kan vända ena skärmen och lägga sig i sängen.
Det som står i första posten finns inte i min AMD Vision. I Desktop management finns inget som heter Creating and arranging desktops. Någon som kan tänkas berätta hur man gör med ett nyare "CCC"?

Visa signatur

Dator

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Threenipples:

Verkar inte få rätt på det här med extended, Vill kunna ha det för filmtittade med kvinnan. Så man kan vända ena skärmen och lägga sig i sängen.
Det som står i första posten finns inte i min AMD Vision. I Desktop management finns inget som heter Creating and arranging desktops. Någon som kan tänkas berätta hur man gör med ett nyare "CCC"?

Om ingen svarat till nio ikväll så kan jag ta en titt på det, det är nog dags att uppdatera första posten också..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Eyefinity Guide

Sitter och gör en ny Guide med senaste Catalyst drivrutinerna med fina bilder. Uppdaterar denna så fort jag är klar.
Edit första delen klar, behövs mer info säg till så fixas det.
Edit andra delen klar. behövs mer info säg till så fixas det.

Info: Jag brukar alltid först göra en Extended profil innan jag gör en Eyefinity eftersom man slipper då göra extra steg.
Index Extended
1 : Starta AMD VISION Engine Control Center
1.1 : Välj Advancerat läge
1.2 : Desktop Mangement
1.2.x : (Arrangera skärmarna)
1.3 : Ändra till Standard View
1.3.x : Skapa profilen "Extended" (Måste göra alla steg innan 1.3)

Index Eyefinity
2 : Starta AMD VISION Engine Control Center
2.1 : Välj Advancerat läge
2.2 : Skapa Eyefinity Grupp
2.2.x : (Arrangera skärmarna)
2.3.x : Bezel Compensation
2.4 : Ändra till Standard View
2.4.x : Skapa profilen "Eyefinity" (Måste göra alla steg från 2 till 2.4)

------------------------------------------------------
1. Extended Mode

Citat:

1 : Starta AMD VISION Engine Control Center (Nya Catalyst)
1.1 : Välj Advancerat läge (lättare att se alla inställningar.

Citat:

1.2 : Välj Desktop Mangement och tryck på "Creating and Arranging Desktops"

Citat:

1.2.1 : Högerklicka på varje skärm nedan och välj Extend, gör detta för varje skärm förutom en

Citat:

1.2.2 : När du är klar skall du ha 3 skärmar med olika nummer. (kan variera i ordning)

Citat:

1.2.3 : Är Uppställningen fel kan du högerklicka på valfri skärm ovan och sedan välja "Identify All"

Citat:

1.2.4 : För att ordna skärmarna bara dra korrekt nummer

Citat:

1.3.1 : Ändra till Standard View

Citat:

1.3.2 : Skapa en profil med liknande inställningar

2 Eyefinity Mode

Citat:

2 : Starta upp AMD control panelen.
2.1 : Tryck egenskaper och välj Avancerat läge (lättare att navigera enligt mig)

Citat:

2.2 : Skapa En Eyefinity grupp

Citat:

2.2.1 : Välj en skärm (jag väljer oftast centern)

Citat:

2.2.2 : Välj layout på hur skärmarna sitter (3x1 brukar folk ha.)

Citat:

2.2.3 : I fall de inte sitter rätt tryck på "Arrange Eyefinity Display Group" och tryck på rätt färg.

Citat:

2.3 : Bezel Compensation (för att få fina linjer mellan skärmarna)

Citat:

2.3.1 Använd pilarna för att få så fin triangel som möjligt och sedan tryck på nästa och acceptera ändringen.

Citat:

2.4 : Skapa profilen, gå in först i standard view för att underlätta sparandet.

Citat:

2.4.1 : tryck Add Presets och välj rätt namn för profilen och hotkey för att ändra mellan olika profiler.

Citat:

Klart, nu har du två profiler. En som heter Extended (3st skärmar separata) och Eyefinity (en stor skärm) Följde du mina inställningar så kan du nu byta genom att trycka (ctrl alt shift och F3/F4)

När du växlar till Extended mode från Eyefinity och får inte rätt ordning på skärmarna tryck ännu en gång med en kort fördröjning, klickar du för ofta finns en chans att AMD Vision crashar och då tar det yttligare några sekunder innan den startar om.
.

I demand cake for this!
BTW alla bilder finns på imgur

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Sitter och gör en ny Guide med senaste Catalyst drivrutinerna med fina bilder. Uppdaterar denna så fort jag är klar.

Info: Jag brukar alltid först göra en Extended profil innan jag gör en Eyefinity eftersom man slipper då göra extra steg.
Index Extended

Index Eyefinity

1. Extended Mode

http://i.imgur.com/pf4ET.jpg

http://i.imgur.com/gcGR4.jpg

http://i.imgur.com/j8P5t.jpg

http://i.imgur.com/TFeMz.jpg

http://i.imgur.com/tosXD.jpg

http://i.imgur.com/MIk3t.jpg

http://i.imgur.com/IqJIy.jpg

http://i.imgur.com/KKeyc.jpg

http://i.imgur.com/2eEs9.jpg

2 Eyefinity Mode

http://i.imgur.com/sXSbX.jpg

http://i.imgur.com/Uj2Qw.jpg

http://i.imgur.com/x9EUC.jpg

http://i.imgur.com/zgMQP.jpg

http://i.imgur.com/z6AfN.jpg

http://i.imgur.com/8e3LU.jpg

http://i.imgur.com/5Lczh.jpg

http://i.imgur.com/LhjXn.jpg

http://i.imgur.com/qnMV2.jpg

http://i.imgur.com/rynKt.jpg

http://i.imgur.com/JnF7K.jpg

http://i.imgur.com/mW80I.jpg

I demand cake for this!
BTW alla bilder finns på imgur

Bra jobbat! Och väldigt lätt att följa

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Håller med! Commander gjorde det möjligt för mig! Även props till den som skrev att man skulle loada "Tripplehead" igen om det buggade.
Nu funkar allt prima, har spelat Dirt3 och l4d, kommer antagligen aldrig gå tillbaka till en skärm!
Nu saknas bara ratt och tips på en bra joystick och bra stridsplansimulator/spel.

TY skitmycket!

Edit: Till ett mänskligt pris såklart. Alla har inte vunnit tvrutan på triss 2ggr på 3 dagar.

Visa signatur

Dator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Commander:

Saken är att nu när AMD har sitt Eyefinity vilket skapat ett behov av tripple mode. TrippleHead2Go eller nVidia Surround var antingen dyrt och klarade inte av det man ville eller bara dyrt. nVidia kräver SLI eller multiGPU kort för att fungera. AMD kräver bara ett kort från 5 serien och uppåt. Visst vill man köra nya spel så måste man ha starkt kort vilket AMD älskar ännu mer och nVidia. Men AMD vinner på budget multidisplay.

3st TN paneler och 5-6 serie kort från AMD kommer man undan ganska billigt om man vill köra CS med 3 skärmar eller Minecraft eller om man klarar sig med låga detaljer på andra spel.

Eller bara om man vill ha skrivbordet med 3 skärmar, Underbart i Linux.

Sedan AMD lanserade sin Eyefinity så har aktiva adaptrar gått ner 50% i pris och skärmar det med. Jag köpte 2st LED skärmar på komplett med deras bundle pris för 2500kr.

Nu klarar man ju det mesta på ett enkelt HD6970 även i de senaste spelen. Dessutom slipper man ju CF/SLI problem som microstuttering och skalningsproblem.

Skrivet av Commander:

Index Extended

Index Eyefinity

Observera att det redan finns en nyligen uppdaterad guide för detta i första inlägget. Om din är utförligare så ser jag dock helt klart att den nuvarande ersätts med din istället.

Permalänk
Inaktiv

Första inlägget har uppdaterats med ett Eyefinity och Surroundtest X-bit labs utfört: http://www.xbitlabs.com/articles/graphics/display/amd-eyefini...