Permalänk
Medlem

ACER 5741G fryser!

Hello!

Jag har major problems med min Acer 5741g.

Processor: Intel Core i5-450M
Grafikkort: Geforce GT 320M
Minne: 4 GB DDR3 (ingen aning vilket fabrikat)

Har de senaste drivrutinerna till allting.

När jag spelar ett spel så kan datorn bara frysa helt random. När det fryser så hackar ljudet något förskräckligt oxå, det senaste ljudet som spelats upp "hackar" eller hur man nu ska förklara det...

Har blåst ur hela datorn med tryckluft och har den dessutom på en kylplatta så det känns som att överhettning egentligen inte borde vara något problem.

Tog 2 prints på hur varmt det blir när jag har ett spel uppe kontra hur det är i windows...

Här är första bilden, när jag bara sitter i windows, ser helt ok ut (antar jag).

Dold text

Andra bilden har jag bara dragit igång HoN på:

Dold text

Vad tusan är problemet?

Förlåt om jag förklarat dåligt, är lite stressad.

Är tacksam för alla tips jag kan få!

Permalänk
Skrivet av Toygirl:

Hello!

Jag har major problems med min Acer 5741g.

Processor: Intel Core i5-450M
Grafikkort: Geforce GT 320M
Minne: 4 GB DDR3 (ingen aning vilket fabrikat)

Har de senaste drivrutinerna till allting.

När jag spelar ett spel så kan datorn bara frysa helt random. När det fryser så hackar ljudet något förskräckligt oxå, det senaste ljudet som spelats upp "hackar" eller hur man nu ska förklara det...

Har blåst ur hela datorn med tryckluft och har den dessutom på en kylplatta så det känns som att överhettning egentligen inte borde vara något problem.

Tog 2 prints på hur varmt det blir när jag har ett spel uppe kontra hur det är i windows...

Här är första bilden, när jag bara sitter i windows, ser helt ok ut (antar jag).

Andra bilden har jag bara dragit igång HoN på:

Vad tusan är problemet?

Förlåt om jag förklarat dåligt, är lite stressad.

Är tacksam för alla tips jag kan få!

Läste en tråd här på forumet om en dellburk med liknande problem, visade sig vara nätdelen som var för svag. Med en kraftigare löste det sig.