Val Av Tv: Samsung Ps51D535 Eller Lg 50Pv350N ?

Permalänk
Medlem

Val Av Tv: Samsung Ps51D535 Eller Lg 50Pv350N ?

Oj vad jag är osäker mellan dessa två. Behöver en tv nu i veckan och har fastnat för dessa två. Varför? Jo, bra pris, bra storlek och även Full HD (1080p). 3D är jag inte i behov av.

Nu undrar jag, vilken som är bättre av dessa två? Läser runt på respektive specs och ser att LGn har något som heter 24p-teknik? Har inte samsungen detta? Kommer inte filmer visas korrekt då på Samsungen?

TVn kommer att användas till HTPC (enbart 1080p filer och 720p serier) samt en hel del fotboll.

Samsungen: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=637913
LGn: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=629182

Vilken hade ni valt åt mig och varför?

Tack så hemskt mycket på förhand /En förvirrad själ.

Permalänk
Medlem

Haha jag står också i valet och kvalet mellan dessa två alternativ också , var först inne på en 47 tums led ifrån samsung http://cdon.se/hemelektronik/46_led-tv_samsung_ue-46d5005-152... men en säljare på expert övertygade mig att jag skulle få en bättre tv inom den budgeten om jag valde plasma och han rekommenderade faktiskt Samsung Ps51D535 trots att dom inte hade den inne så jag tror det blir den för mig , skulle dock velat sett dom IRL innan köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av parazun:

Haha jag står också i valet och kvalet mellan dessa två alternativ också , var först inne på en 47 tums led ifrån samsung http://cdon.se/hemelektronik/46_led-tv_samsung_ue-46d5005-152... men en säljare på expert övertygade mig att jag skulle få en bättre tv inom den budgeten om jag valde plasma och han rekommenderade faktiskt Samsung Ps51D535 trots att dom inte hade den inne så jag tror det blir den för mig , skulle dock velat sett dom IRL innan köp

Hehe, en polare som jobbar på expert sa samsungen, för att den kändes bättre. Mer hann han inte att säga. Men jag tvekar fortfarande. Varför jag tvekar är att LGn har något som heter 24p-teknik, medan det inte framkommer på samsungen. Men eftersom den HTPCn jag satt ihop klarar av detta med 24-buggen så kanske det inte spelar någon roll?

Permalänk
Medlem

Halo , jag beställde samsungen för en minut sen , jag har gått och velat om tv köp i mer än 2 månader nu så det fick lov att bli ett köp , jag är inte alls särskilt insatt i ämnet men jag köpte samsungen för att den nyss gått ner i pris så att det kändes lite som en deal , sen sa försäljaren på expert nått om att lg fortfarande hade problem med inbränning på sina budget plasmor , nu vet jag inte om det gäller Lg 50Pv350N men jag hade inte så mycket annat att gå på när det gäller köpet , kan ju återkomma här när jag fått hem tvn och hunnit varmköra den lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av parazun:

Halo , jag beställde samsungen för en minut sen , jag har gått och velat om tv köp i mer än 2 månader nu så det fick lov att bli ett köp , jag är inte alls särskilt insatt i ämnet men jag köpte samsungen för att den nyss gått ner i pris så att det kändes lite som en deal , sen sa försäljaren på expert nått om att lg fortfarande hade problem med inbränning på sina budget plasmor , nu vet jag inte om det gäller Lg 50Pv350N men jag hade inte så mycket annat att gå på när det gäller köpet , kan ju återkomma här när jag fått hem tvn och hunnit varmköra den lite

Va inne på samsungs hemsida och läste om den och fick fram detta:

Inbränningsskydd: Ja

Dock så vet ja inte vilken verison HDMIn har, om det är 1.3 eller 1.4. Har du koll på det?

Beställer nog också denna från komplett. Kör de till dörren må tro?

Permalänk
Medlem

Som säljare på Expert (haha) så måste jag säga att Samsungen är riktigt mycket tv för pengarna! Vi har den uppställd inne i ett hemmabiorum med bra plasmaförutsättningar, dvs. relativt mörkt och Samsungen briljerar i svärta och kontrast (sett till sin prisklass givetvis, perfekt är den inte).

Hur det är med just den LG:n har jag ingen erfarenhet utav men jag skulle personligen inte valt den framför Samsung då LG sällan kommer upp i samma bildkvalitet i den prisklassen + att det ju sägs ha varit mycket problem med inbränningar på LGs plasmor.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Som säljare på Expert (haha) så måste jag säga att Samsungen är riktigt mycket tv för pengarna! Vi har den uppställd inne i ett hemmabiorum med bra plasmaförutsättningar, dvs. relativt mörkt och Samsungen briljerar i svärta och kontrast (sett till sin prisklass givetvis, perfekt är den inte).

Hur det är med just den LG:n har jag ingen erfarenhet utav men jag skulle personligen inte valt den framför Samsung då LG sällan kommer upp i samma bildkvalitet i den prisklassen + att det ju sägs ha varit mycket problem med inbränningar på LGs plasmor.

Låter grym bra. Tack! Blir nog den

Om nu min expertbutik inte har den, går den att beställa in från en annan expertbutik då så den kommer till min stad??

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

Låter grym bra. Tack! Blir nog den

Om din expertbutik inte har den, går den att beställa in från en annan expertbutik då så den kommer till min stad??

Be din butik beställa den från centrallagret, så länge den finns där bör det inte ta mer än två dagar innan du får den. Att beställa den från en annan butik går också men det är en lite krångligare process och vi är precis i en fas där alla butiker håller på att gå över på en ny serviceplattform + kassasystem så varuförflyttningar och liknande tjänster har inte fungerat klockrent det senaste.

Och glöm inte trygghetsavtalet! (det måste sägas, så är det bara)

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Be din butik beställa den från centrallagret, så länge den finns där bör det inte ta mer än två dagar innan du får den. Att beställa den från en annan butik går också men det är en lite krångligare process och vi är precis i en fas där alla butiker håller på att gå över på en ny serviceplattform + kassasystem så varuförflyttningar och liknande tjänster har inte fungerat klockrent det senaste.

Och glöm inte trygghetsavtalet! (det måste sägas, så är det bara)

Okej Kan ni/expert matcha kompletts pris på 5990 kr må tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

Okej Kan ni/expert matcha kompletts pris på 5990 kr må tro?

Jag har råkat förväxla två apparater.

http://www.expert.se/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10151...

Den var den jag tänkte på, ledsen för det. "/

Skulle den vara intressant så är vi den billigaste fysiska butiken på pricerunner (prisjakt verkar ligga nere för tillfället).
Du kan beställa den i nätbutiken med gratis frakt till din närmaste butik där du hämtar ut den. Även där ligger leveranstiden på ungefär två dagar. Dock så var ju inte du intresserad av 3D så förstår om den faller bort.

Vår hemsida byggs för tillfället om från grunden så långt ifrån alla produkter finns med där så jag vågar inte svara på om vi har samma tv som komplett. Gå in i din butik och fråga så hoppas jag att dom kan matcha med ett bra pris.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Jag har råkat förväxla två apparater.

http://www.expert.se/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10151...

Den var den jag tänkte på, ledsen för det. "/

Skulle den vara intressant så är vi den billigaste fysiska butiken på pricerunner (prisjakt verkar ligga nere för tillfället).
Du kan beställa den i nätbutiken med gratis frakt till din närmaste butik där du hämtar ut den. Även där ligger leveranstiden på ungefär två dagar. Dock så var ju inte du intresserad av 3D så förstår om den faller bort.

Vår hemsida byggs för tillfället om från grunden så långt ifrån alla produkter finns med där så jag vågar inte svara på om vi har samma tv som komplett. Gå in i din butik och fråga så hoppas jag att dom kan matcha med ett bra pris.

Ne men det var okej pris ändå. Under 7k iaf. Men den är bättre än den jag visade från komplett? enda skillnaden är väl 3d?

Edit: NOOOOOOO den har inte full HD, hur nu det är möjligt 2011 =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

Ne men det var okej pris ändå. Under 7k iaf. Men den är bättre än den jag visade från komplett? enda skillnaden är väl 3d?

http://www.samsung.com/se/consumer/tv-home-theatre/tv/plasma-...

Som du ser i jämförelsen är den mest väsentliga skillnaden är 5serien är Full-HD, 4serien HD-ready. Dock får du givetvis (i och med 3D) HDMI 1.4 på 4 serien men inte på 5 serien.

Ska dock med handen på hjärtat säga att jag hade valt komplett tvn om inte 3D inte var viktigt för mig, du får den för ett riktigt bra pris!

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

Ne men det var okej pris ändå. Under 7k iaf. Men den är bättre än den jag visade från komplett? enda skillnaden är väl 3d?

Edit: NOOOOOOO den har inte full HD, hur nu det är möjligt 2011 =/

Haha min gissning är att den är tänkt för antingen barnfamiljer på budget som tycker att 3D är häftigt men som fullständigt skiter i upplösningen och hellre lägger dom extra pengarna på fler glasögon. Eller människor som vill ha en tv med bra färger och snygg design men som fortfarande sitter i ett analogt comhem hus eller i bästa fall digitalt.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

kommer nog beställa samma tv från komplett, men ser väldigt gärna fram emot en liten snabbrecention

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

Oj vad jag är osäker mellan dessa två. Behöver en tv nu i veckan och har fastnat för dessa två. Varför? Jo, bra pris, bra storlek och även Full HD (1080p). 3D är jag inte i behov av.

Nu undrar jag, vilken som är bättre av dessa två? Läser runt på respektive specs och ser att LGn har något som heter 24p-teknik? Har inte samsungen detta? Kommer inte filmer visas korrekt då på Samsungen?

TVn kommer att användas till HTPC (enbart 1080p filer och 720p serier) samt en hel del fotboll.

Jag är ganska säker på att Samsungen har 24p. Vad jag kan se är skillnaderna mellan PS51D535 och PS51D555 (som stöder 24p) enbart 3D och antalet HDMI-ingångar. Båda har HDMI 1.4. Du får dessutom ljusår bättre svärta på Samsungen. LG:n har för övrigt enorma problem med ghosting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

Jag är ganska säker på att Samsungen har 24p. Vad jag kan se är skillnaderna mellan PS51D535 och PS51D555 (som stöder 24p) enbart 3D och antalet HDMI-ingångar. Båda har HDMI 1.4. Du får dessutom ljusår bättre svärta på Samsungen. LG:n har för övrigt enorma problem med ghosting.

Kanon! Har precis gjort en beställning på en PS51D535 då jag enbart behöver HDMI för Xboxen och min HTPC. Ja återkommer om bild och installation. 5990 för en sådan tv verkar vara för bra för att vara sant

Permalänk

Beställde själv en Samsung PS51D535 på Komplett i helgen för 5.990:-. Finns dock inga recensioner på nätet, skulle gärna uppskatta en preview från er som fått hem den om den är bra eller dålig (Har en äldre 32 LCD Samsung som är minst sagt dålig och vill inte göra samma misstag igen).

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk

Är också sugen på att köpa Samsungen från Komplett... Skulle vara nice om någon kunde beskriva för- och nackdelar med TVn så fort ni har hunnit testa den lite...

Permalänk
Medlem

Jag får den förmodligen imorgon/torsdag men har inte möjlighet att testa den förens i helgen då jag har flyttat in helt. Men jag återkommer så fort jag använt den. Vet inte om ni orkar vänta på en liten, kortfattad recension och hur länge erbjudandet står sig på komplett.

Permalänk

Det är väl 14 dagars öppet köp så, om TV kanske har bild brister så kan man återlämna den oöppnad...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk

Vet någon om erbjudandet även gäller om man åker och hämtar den direkt på komplett lagervaruhus?

Permalänk
Medlem

Jag ska hämta min Samsung på posten om ett par timmar , men då jag uppgraderar mig ifrån en 3 år gammal Samsung 32 lcd så är jag kanske inte rätt person att recensera

Permalänk

Jo, skriv gärna ändå! Om du är nöjd med utseendet, inkopplingsmöjligheter och annat... känns den robost? hur är kvaliten på bilden? gör tvn några konstiga ljud ifrån sig?

Permalänk
Medlem

Hallo har nyss kopplat in den och ja haha vad kan jag säga den är STOR , helt jäkla enorm imot min gamla lcd , men bortsett ifrån det självklara så är det förjelfa bra skärpa , har bara analog kabel tv än men jag kopplade in mediaspelaren och började kolla på the eagle 720 och skillnaden är fan magisk , ursäkta om jag svär en hel del här men jag är helt lyrisk just nu haha , utseende mässigt är den stram och för mig estetiskt tilltalande med lite glossy finish , själva tvn känns robust och tålig , blev positivt överraskad över ljud kvaliten men betänk då min gamla tv , nackdelarna jag har sett hitills är att foten ej går att vrida , strömkabeln är lite väl kort och sen att det var ett jefla sjå att få hem tvn haha men annars är det bara guld än så länge , sjukt bra köp för bara 6500 sammanlagt!

Permalänk
Medlem

Beställde Samsung PS51D535 igår. Idag vid 15.00 får jag sms att den finns att hämta ut i Göteborgs Pick Upp lager.
Hade lite problem att få in den i V70, blev tvungen till att ta ut den från kartongen.
När TVn väl kom på plats där hemma och startades så blev jag helt stunnad! Otrolig bild. Har tidigare funderat på en Samsung UE 7005. Men eftersom jag mest kollar på 1080 filmer så blev det denna (sparade även 6k), kompisen sitter med en UE7005 och för filmtittandet så är det absolut ingen skillnad, nästan bättre på 535.
Har dock ett litet problem.
Kopplade in min externa hårddisk via USB, där kunde jag endast läsa Ljud & Musik filmer? Hittade varken avi eller mkv filer.
Trodde först att det va firmwiren som skulle uppdateras, men detta hjälpte ej.
Någon som möjligtvis vet vad som skall göras? Den skall nämligen klara av mkv, avi m.m. format.
Parazun, kan du testa detta?

Permalänk
Medlem

Kul att höra! Ser fram emot att höra lite mer om hur ni upplever dem och kanske någon bild?

Permalänk
Medlem

Hallo Benjii , testade med min externa hdd också men hittade inget mer än tomma mappar ?
Kör med en mediaspelare i vanliga fall så det är inget prob här men det skulle ju vara nice som backup annars , du har inte hittat något info om problemet eller?

Permalänk

Tack så mycket! Nu har jag beställt

Permalänk
Medlem

USBn kanske bara är tillför att se på bilder och lyssna på musik? Inget som kommer störa mig (får min idag ) Jag återkommer i helgen när jag fixat allt i lägenheten Kul att höra att bilden är bra, då jag ser på mycket fotboll och 1080p. Hoppas TVn funkar bra med ett Gigabyte GeForce GT430 graffekort

Min jäkla kanalbox är inkopplad via Scart, hoppas bilden är bra ändå, eller borde jag köra på en guldscart?

Permalänk
Medlem

Fick pratat med Samsung support.
Går man in på TV Funktioner för just PS51D535 så står det följande:

Connect Share

Anslut dina digitala apparater. ConnectShare™ Movie omvandlar din TV till en hemmabio – anslut helt enkelt ett USB-minne eller en hårddisk för att visa film, foton och spela upp musik.

----

Dock bad hon mig nu istället gå in på specifika funktioner och där står det följande:
ConnectShare™ (USB2.0): MP3 / Jpeg

---
Lite dåligt gjort av dom tycker man, bör inte stå att den kan spela upp film i funktioner då det är där man läser som mest.

Men men, funderar på om man skall dra och handla en AppleTV eller köra HDMI (10m) .. Hmmm