Val Av Tv: Samsung Ps51D535 Eller Lg 50Pv350N ?

Permalänk

Har samma problem.

Skrivet av mikael.132:

Ni som har köpt samma TV som jag (Samsung Ps51D535), upplever ni samma problem? Hade var schyst om nån velat testa, annars funderar jag på att felanmäla TV:n.
Allra tydligast syns symptomen om jag slår på datorns bild på TV:n och öppnar utförskaren, på så vis får jag mer eller mindre hela bilden vit. När jag sedan drar i fönstret och förstorar och förminskar det, så syns det tydligt hur bilden blir ljusare och mörkare.

Nån som har lust att testa?

Tack.

Permalänk
Medlem

Tjenare allihopa. Köpte mig en PS51D535 idag från komplett, men jag har lite funderingar angående väggfäste till denna tv. Vad är det för vesa standard på denna är det 400x400 minimum eller min 600x400?

har nämligen ett 400x400 liggandes hemma som jag hade velat använda då det kändes blodigt att köpa ett från komplett i samband med ordern då dom rekommenderade ett för 800kr.

uppskattar alla råd och tips.

/Chuven

Permalänk
Medlem

hej!

Ni som har haft PS-51D535 på ett tag, vad tycker ni om den? är ni fortfarande nöjda?
Jag är intresserad av denna tv men är lite orolig om "buzzing" problemet med tv:n. Jag vet att alla plasmor buzzar mer eller mindre men jag undrar hur högt buzzet är med denna model..
någon som kan svara på det?

tack!

Permalänk
Skrivet av ruggz:

hej!

Ni som har haft PS-51D535 på ett tag, vad tycker ni om den? är ni fortfarande nöjd?
Jag är intresserad av denna tv men är lite orolig om "buzzing" problemet med tv:n. Jag vet att alla plasmor buzzar mer eller mindre men jag undrar hur högt buzzet är med denna model..

tack!

Den buzzar bra mycket mer än min gamla 42" LG. Jag tycker det är rätt så störigt under tystare ögonblick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ruggz:

hej!

Ni som har haft PS-51D535 på ett tag, vad tycker ni om den? är ni fortfarande nöjda?

tack!

Tycker det är riktigt störande här också. Lugnt när man kör hög volym men vid tystare stunder tycker jag den låter för mycket.
Nån som känner för att posta sina inställningar vid ljusa och mörks tidpunkter som inte har buzzing? Vore tacksamt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funderar på denna men undrar två saker. Hur är den med PC? Blir texten suddig? Hört att många plasma inte är gjorda för PC men använder min TV som datorskärm. Andra frågan är hur är den med spel? Många TV numera har hög input lag så att det tar uppåt 100ms alltså 0,1 sekund från input till det händer något vilket i snabba spel som Call of Duty betyder skillnaden mellan att skjuta snubben och och bli skjuten av snubben. För att inte nämna att allt känns segt.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

I dag fick jag "banka" till TV:n på baksidan så att det skulle sluta "buzza". Är det fler som upplevt samma bekymmer? Vad är egentligen normalt oväsen och var går gränsen för att man ska börja fundera på att lämna in den för reparation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoangel:

I dag fick jag "banka" till TV:n på baksidan så att det skulle sluta "buzza". Är det fler som upplevt samma bekymmer? Vad är egentligen normalt oväsen och var går gränsen för att man ska börja fundera på att lämna in den för reparation?

Upplever samma problem. Fast det är olika stunder ändå, men det där med bankandet har jag inte tänkt på. Känns inte som att det är problem som de tar itu med? Vi får nog leva med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Funderar på denna men undrar två saker. Hur är den med PC? Blir texten suddig? Hört att många plasma inte är gjorda för PC men använder min TV som datorskärm. Andra frågan är hur är den med spel? Många TV numera har hög input lag så att det tar uppåt 100ms alltså 0,1 sekund från input till det händer något vilket i snabba spel som Call of Duty betyder skillnaden mellan att skjuta snubben och och bli skjuten av snubben. För att inte nämna att allt känns segt.

På de flesta forum har folk skrivit att det är perfekt med spel tilll plasma. Och när jag lirar cod har jag inga problem, får högre k/d numera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calistan:

På de flesta forum har folk skrivit att det är perfekt med spel tilll plasma. Och när jag lirar cod har jag inga problem, får högre k/d numera

nice Har du testat hur det är att använda PC? Storebrodern 550 eller 555 som den heter i Sverige ska klara det fint men undrar om 530/535 också gör det.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

nice Har du testat hur det är att använda PC? Storebrodern 550 eller 555 som den heter i Sverige ska klara det fint men undrar om 530/535 också gör det.

Inte testat med dator ännu. Dock hört att om man ska koppla sin PC till tv:n ska det vara LCD som är det bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calistan:

Inte testat med dator ännu. Dock hört att om man ska koppla sin PC till tv:n ska det vara LCD som är det bästa.

Jo men min kompis vill enbart ha plasma. Han har iaf beställt en nu så bara att hoppas att det fungerar bra med PC, jag köper hans 2 år gamla 42" Panasonic X10 plasma istället för 2k så lite billigare än 6k för Samsungen. Å så kör jag med min 32" SONY jag har nu som datorskärm.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Hämtade ut min igår från komplett
Betalade 5994 med pickup point i Malmö

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=656199

Då fick man 51" Plasma TV, Väggfäste , HDMI kabel, Antenn skarv
Tyckte det var väldigt prisvärt för allt detta.
Min tv var tillverkad Nov 2011 , står det bak på den.

Har inte hunnit testa den så mycket, bara lite snabbt med min Boxee Box.
Men är rätt nöjd än så länge, kollade bara lite snabbt på någon serie och startade upp Avatar i 1080p.

Inget "buzzing" här än, och min står på fot "än" och den mäter samma mm från bordet den står på, så den ser rak ut iallfall.

So far so good, kan återkomma om några dagar och berätta mera.
Men jag säger köper iallfall

// André

Permalänk

Buzzing

Jag börjar tröttna på buzzingen nu. Funderar snart på att felanmäla den.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ottoangel:

Jag börjar tröttna på buzzingen nu. Funderar snart på att felanmäla den.

När hör du detta ?
Samt när är din tv tillverkad ?
Kan man se på baksidan.

Berätta gärna lite mer om "buzzingen".

// André

Permalänk

Så fort det är något ljust på tv:n. Ändrar sig från scen till scen på filmer. Är det relativt tyst i rummet är buzzingen väldigt störande.

Får kolla på baksidan senare.

Permalänk
Medlem

Problem

Hämtade ut min D535 igår. Upplever även jag ganska störande buzzing, speciellt vid ljusare bilder. Men jag är nöjd ändå, tänker bara på det när det är helt tyst, vilket inte är alltför ofta. Det är en grym tv i övrigt!
Har dock ett par funderingar:

1) Jag läste att det ska finnas ett PC-läge på P550, som gör att input lag blir lägre. Finns det även på denna?

2) Det poppar upp nån typ av reklamrad lite då och då längs vänster och underkanten. Det är typ lite märken där det står typ:
Vänster: PDP, Full HD, 600hz subfield etc
Under: Boxer, Comhem, etc etc.
Jäkligt konstigt. Hur får man bort detta?

3) Jag kommer inte åt de avancerade bildinställningarna. Vet nån varför?

4) Hur gör ni för att köra in era?

Permalänk
Skrivet av Joakimia:

Hämtade ut min D535 igår. Upplever även jag ganska störande buzzing, speciellt vid ljusare bilder. Men jag är nöjd ändå, tänker bara på det när det är helt tyst, vilket inte är alltför ofta. Det är en grym tv i övrigt!
Har dock ett par funderingar:

1) Jag läste att det ska finnas ett PC-läge på P550, som gör att input lag blir lägre. Finns det även på denna?

2) Det poppar upp nån typ av reklamrad lite då och då längs vänster och underkanten. Det är typ lite märken där det står typ:
Vänster: PDP, Full HD, 600hz subfield etc
Under: Boxer, Comhem, etc etc.
Jäkligt konstigt. Hur får man bort detta?

3) Jag kommer inte åt de avancerade bildinställningarna. Vet nån varför?

4) Hur gör ni för att köra in era?

So long time ago, som jag jobbade på samsung support, men det finns store/home mode på tvn, din tv bör stå i store mode så du får reklamen på sidan, går att stänga av med en återställning av tvn, så startar den om så väljer du home mode vid omstart, senast jag jobbade var Cmodellerna nya, så jag är inte hundra på hur Dmodellerna är uppbyggda, + att samsung har flyttat supporten till Riga, men jag kan kolla med min kompis, han sitter kvar där nu, fast i sverige då

Förlåt för min klumptext, är lite stressad då jag har lunch snart. men att du inte kommer åt avancerade inställningar kan också bero på store mode.

Det står om det i manualen om jag minns rätt, håll in exit i 10 sec eller nå, så kommer den starta om. anyways, ill be going now =D

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!
Testa Google Gemini!

Permalänk

September 2011 är min tillverkad. Fick återigen "banka" till plåten på baksidan för att få tyst på den.

Skrivet av anon128054:

När hör du detta ?
Samt när är din tv tillverkad ?
Kan man se på baksidan.

Berätta gärna lite mer om "buzzingen".

// André

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

So long time ago, som jag jobbade på samsung support, men det finns store/home mode på tvn, din tv bör stå i store mode så du får reklamen på sidan, går att stänga av med en återställning av tvn, så startar den om så väljer du home mode vid omstart, senast jag jobbade var Cmodellerna nya, så jag är inte hundra på hur Dmodellerna är uppbyggda, + att samsung har flyttat supporten till Riga, men jag kan kolla med min kompis, han sitter kvar där nu, fast i sverige då

Förlåt för min klumptext, är lite stressad då jag har lunch snart. men att du inte kommer åt avancerade inställningar kan också bero på store mode.

Det står om det i manualen om jag minns rätt, håll in exit i 10 sec eller nå, så kommer den starta om. anyways, ill be going now =D

Tack så mycket! Du hade helt rätt. Men vad betyder det, har de skickat ett demo-ex till mig??

Angående buzzningen är den märkbar även på min. Är det något man bör reklamera eller något man får räkna med när man köper plasma?

Permalänk

Det beror nog på hur mycket buzzing du har. Om du har som jag där själva plåten börjar vibrera tycker jag det gått för långt.

Skrivet av Joakimia:

Tack så mycket! Du hade helt rätt. Men vad betyder det, har de skickat ett demo-ex till mig??

Angående buzzningen är den märkbar även på min. Är det något man bör reklamera eller något man får räkna med när man köper plasma?

Permalänk
Skrivet av Joakimia:

Allright, Det betyder inte nödvändigtvis att det är ett demo-ex, ibland när man installerar TVn för första gången så kanske man missar eller råkar dubbelklicka på enter, så den hoppar igenom, eller så kanske det har blivit något fel från start, så TVn inte kom i läget då du får välja.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!
Testa Google Gemini!

Permalänk
Medlem

Buzzing kommer från transformatorn. Det låter värre om inte alla delar i tvn sitter fastskruvade ordentligt så kolla om ngn skruv är lite lös och dra isf åt dem.

Permalänk
Medlem

Även jag skickade in en beställning igår på en samsung! Men har letat febrilt efter om man behöver "köra in" dessa apparater? På vissa LG plasma rekommenderas det 200-500h i inkörning. Gäller detta generellt eller bara på LGs?

Permalänk
Medlem

Fick nyss hem en likadan, men har oxå de där jeffla buzzing som kommer från baksidan, är rätt irriterande när man kikar på tv sena kvällar och inte vill ha så högt... är det nån som har provat att uppdatera firmwaren på tvn och det har blivit bättre?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Hackar bilden?

Ska införskaffa en plasma runt 50 tum. Samsungen (ps51d535) är för närvarande mitt förstahandsval. Dock har jag endast sett modellen under (ps51d455) i butik och bilden laggade ganska mycket vid vissa videoklipp (ffa detaljerade flygbilder över skyskrapor) jämfört med andra tv:n. Jag misstänker att det var fel på inställningarna. Undrar om någon med D535:an kan bekräfta/avfärda att bilden laggar vid högupplösta snabba videoklipp eller om det är smooth....

Ett svar är guld värt!

Permalänk
Skrivet av Linkus:

Fick nyss hem en likadan, men har oxå de där jeffla buzzing som kommer från baksidan, är rätt irriterande när man kikar på tv sena kvällar och inte vill ha så högt... är det nån som har provat att uppdatera firmwaren på tvn och det har blivit bättre?

Visste inte att det fanns en uppdatering ens. Hur går man till väga för att göra den och har någon testat ännu?

Permalänk
Medlem

till hemmabio?

Hej har oxå köpt mej en sådan tv, hur kan man smidigast koppla den till hemmabion så man får 5.1 ljud? har ett Samsung HT-D5550.

Mycket tacksam för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Funderar på att köpa en PS51D535. Skulle ni som köpt den avråda mig pga. buzzingen?

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Skrivet av Enduro:

Funderar på att köpa en PS51D535. Skulle ni som köpt den avråda mig pga. buzzingen?

Jag personligen tycker det är störande. Känns som att oväsendet även varierar från dag till dag.