MeeGo eller Mango, N9 eller Lumia 800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Synd det blev som det blev med N9

Blev den för bra? Vad gäller appar så har den Qt som den delar med Symbian (Symbian har sålts i en halv miljard mobiler sedan 2006) och enligt rykten kommande S40:s linuxersättare Meltemi (S40 har det sålts en och en halv miljard mobiler av).

Vad gäller uppdateringar så verkar den få sådana också, 1.1 har redan kommit och 1.2 är på väg. Som jämförelse kan man ju till exempel ta Googles Android Nexus One som kom 2010. Den fick androiduppdateringen samma år, sen var det slut. Nexusmobilerna som androidfolket framhåller som så "uppdateringssäkra".

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Blev den för bra? Vad gäller appar så har den Qt som den delar med Symbian (Symbian har sålts i en halv miljard mobiler sedan 2006) och enligt rykten kommande S40:s linuxersättare Meltemi (S40 har det sålts en och en halv miljard mobiler av).

Vad gäller uppdateringar så verkar den få sådana också, 1.1 har redan kommit och 1.2 är på väg. Som jämförelse kan man ju till exempel ta Googles Android Nexus One som kom 2010. Den fick androiduppdateringen samma år, sen var det slut. Nexusmobilerna som androidfolket framhåller som så "uppdateringssäkra".

Lite OT, men min Nexus One fick uppdateringar även 2011, fick senaste 2.x uppdateringen. är väll bara 4.0 den inte kommer få, som det ser ut idag.

Lite tillnaka emot topic, kan det inte vara värt att vänta på Lumia 900. Den skulle väll inte säljas i Sverige, men om den kör LTE så ska det väll bara vara att importera in en. Kommer dock inte ihåg om det finns något release datum på den än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Jag tror inte Elop kan stå emot längre, ekonomiska fakta talar sitt tydliga språk och han måste ändra sig i frågan om att låta bli och satsa på MeeGo och Symbian. Det är antingen det eller så kommer Nokia endast vara en liten spillra av vad det har varit.

Windows kommer vara skräp ända till Apollo dyker upp i slutet av året, men frågan är hur mycket man kan komma igång då och hur mycket användare Apollo klarar och attrahera.

Du gör det ju inte ens bra, ska du trolla så kan du ju inte säga emot dig själv stenhårt. Först så pålyser du ekonomiska fakta, och om är något påläst så vet man dessutom att Nokias marknadsandelar stadigt har sjunkit de senaste åren och Nokia Lumia serien är så pass ny att det är omöjligt att dra några slutsatser ännu.

Dessutom så säger du att WP7 kommer att vara skräp tills Apollo kommer, vilket är mindre än ett år från idag. Du menar alltså att det är en bra idé att framstå som att man inte har den blekaste jävla aning om hur ekonomi och planering fungerar i ett stort företag?

Nu kan man ju diskutera hur man ska klassa dig, det första intrycket är att du är en vanlig fanboy, men då skulle du inte sagt emot dig själv sådär. Alternativet är ju såklart att du bara är jävligt dum... Min gissning (delvis förhoppning) är att du spelar så dum som du kan för att skapa onödiga debatter och irritera folk (definitionen av att trolla), det känns som en vettig teori om man kollar på din inläggshistorik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Dessutom så säger du att WP7 kommer att vara skräp tills Apollo kommer, vilket är mindre än ett år från idag.

Läs här: Review: Nokia Lumia 800: Microsoft doesn’t have to buy Nokia, they already did

Citat:

So here we are, over 4,200+ words later, can you guess what I’m going to say about the Lumia 800? It’s pretty much exactly what I’ve been saying since as far back as I can remember, that everyone should just stay away from Windows Phone until Apollo comes out, Apollo being the next major version of the operating system. Even Nokia believes that consumers will have to wait until Apollo to see the best of what they’re capable of delivering. These words were said back in October of last year by Niklas Savander, Executive Vice President of Markets for Nokia:

Citat:

“When you look within the Windows Phone ecosystem and compare how the Lumia performs, there we have a contractual agreement with Microsoft for a certain amount of engineering which we can use for differentiation. However, we have to be very careful on how we use that one because we cannot fragment the developer ecosystem. If that starts forking, that’s not useful at all. We made the decision to go to Windows Phone when Mango was pretty much done, so we were able to impact some elements of it but you’ll really see the fruits of what we can do with Microsoft when the Apollo version of Windows Phone comes out.”

And that pretty much sums up Nokia. With the Lumia 800 they essentially slapped together some parts from China in a body that was designed for the company’s last flagship device and then loaded up Microsoft’s software on it. With the next version of Windows Phone a little bit more effort will be put on making it look like it actually had some design decisions made by the folks sitting in Finland, but really, all bullshit aside, Nokia isn’t in charge of their future anymore.

Microsoft is.

Apollo är helt nytt, det är windows 8. Windows 8 har anpassats för att kunna köras i mobiler

Permalänk
Medlem

Det bästa att göra i din situation är att bara vara tyst och ge upp, men det ligger ju såklart inte i ett trolls natur att göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Det bästa att göra i din situation är att bara vara tyst och ge upp, men det ligger ju såklart inte i ett trolls natur att göra det.

Och du kallar andra för fanboys

Skall folk slänga upp en bit över 4000 kan det vara bra och få riktiga råd om vad man får

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Och du kallar andra för fanboys

Skall folk slänga upp en bit över 4000 kan det vara bra och få riktiga råd om vad man får

Ja jo, det är ju inte jag som sitter och säger emot mig själv, och det var ju inte jag som kom in i MeeGo tråden och började skrika och härja om hur mycket MeeGo sög. Jag har inte gjort det i iPhone eller Android trådar heller. Och det är inte jag som i typ 3 sidor satt och sa att ett Operativsystem inte klarade fler trådar utan att ens veta vad en tråd är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Ja jo, det är ju inte jag som sitter och säger emot mig själv, och det var ju inte jag som kom in i MeeGo tråden och började skrika och härja om hur mycket MeeGo sög. Jag har inte gjort det i iPhone eller Android trådar heller. Och det är inte jag som i typ 3 sidor satt och sa att ett Operativsystem inte klarade fler trådar utan att ens veta vad en tråd är.

Vi sitter just nu och skriver i en MeeGo eller Mango tråd och du vet säkert att jag ogillar starkt att Nokia slänger bort MeeGo. Frågan är om Nokia klarar sig till Apollo kommer ut samt frågan är hur mycket Apollo kan hjälpa dem. Förlusterna kommer vara brutala under hela 2012

Du kan ju tycka lumia är hur bra som helst med Nokia håller på att gå under på grund av deras val av windows phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Vi sitter just nu och skriver i en MeeGo eller Mango tråd och du vet säkert att jag ogillar starkt att Nokia slänger bort MeeGo. Frågan är om Nokia klarar sig till Apollo kommer ut samt frågan är hur mycket Apollo kan hjälpa dem. Förlusterna kommer vara brutala under hela 2012

Du kan ju tycka lumia är hur bra som helst med Nokia håller på att gå under på grund av deras val av windows phone

Källa på att Nokia går under p.g.a. deras val av OS? Att de var sena att gå från symbian gjorde nog att de lärde sig en läxa.

Sen nästa gång du är inne på wikipedia så kan du söka på subjektivt och objektivt.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Källa på att Nokia går under p.g.a. deras val av OS? Att de var sena att gå från symbian gjorde nog att de lärde sig en läxa.

Sen nästa gång du är inne på wikipedia så kan du söka på subjektivt och objektivt.

Kan du något om ekonomi?
Finns bra siffror på deras försäljning och det är nästan 45 grader åt fel håll om du tittar på kurvan. Var och en kan får givetivs dra deras slutsatser från det men på bara ett år har det hänt en del. Innan sålde Nokia dubbelt så många smartphones som apple, efter ett år är det tvärtom. Tror inte det är möjligt och hitta något liknande oavsett vilken produkttyp man tittar på. Den nedgången måste vara någon form av rekord för ett företag

Skrivet av sj6:

Exempelvis Nokia N8 sålde i 4 miljoner exemplar Q4 2011, telefonen är ändå rätt gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Kan du något om ekonomi?
Finns bra siffror på deras försäljning och det är nästan 45 grader åt fel håll om du tittar på kurvan. Var och en kan får givetivs dra deras slutsatser från det men på bara ett år har det hänt en del. Innan sålde Nokia dubbelt så många smartphones som apple, efter ett år är det tvärtom. Tror inte det är möjligt och hitta något liknande oavsett vilken produkttyp man tittar på. Den nedgången måste vara någon form av rekord för ett företag

Sen när är detta något nytt? Detta händer hela tiden på flera olika marknader och företagen anpassar sig då till konkurrensen. D.v.s. Nokia väljer ett OS som verkar lovande alà WP7....

MeeGo ser intressant ut men jag tror det skulle vinna mer på att man kan roota smartphones med det istället.

Sen sluta med typiga frågor såsom:

-"Kan du något om ekonomi?"

Du måste hålla dig objektiv. Folk ser igenom dig när du förhåller dig subjektivt.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Sen när är detta något nytt? Detta händer hela tiden på flera olika marknader och företagen anpassar sig då till konkurrensen. D.v.s. Nokia väljer ett OS som verkar lovande alà WP7....

Snälla, visa ett annat företag som misskött sig så att de fått ett liknande ras

Skrivet av sj6:

MeeGo ser intressant ut men jag tror det skulle vinna mer på att man kan roota smartphones med det istället.

MeeGo är linux, ett mycket bättre operativ om man jämför med exempelvis windows phone (de är inte jämförbara då linux är i en helt annan liga). Hårdvarustödet är oslagbart för linux, utvecklats under många år med mycket bra trådhantering.
Om Nokia inte försökt ta död på sin egen marknad och istället satsat på både MeeGo och Windows Phone hade de kanske visat vinst under hela året.

Om de släppt N9 och N950 på alla deras marknader hade de förmodligen sålt extremt mycket bättre än nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Snälla, visa ett annat företag som misskött sig så att de fått ett liknande ras

MeeGo är linux, ett mycket bättre operativ om man jämför med exempelvis windows phone (de är inte jämförbara då linux är i en helt annan liga).

Ehh... Saab? Det jag ville komma fram till är att företagen anpassar sig efter marknaden...

Ser du inte att du är fruktansvärt subjektiv här?

Fan är så satans arg på Nokia så maila dom då, sluta leta fel på WP7 som inte finns. Problemet med Open Source och kommer nog alltid vara, pengar. De har ju inte pengarna att marknadsföra sig.

Du sa ju själv att de flest apparna kommer från communityt.

Nu får jag tacka för mig i denna diskussion för jag blir så fruktansvärt förbannad när du är så subjektiv som du är och kan inte se till vad andra skriver att jag blir nog avstängd om jag skriver ett inlägg till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Ehh... Saab? Det jag ville komma fram till är att företagen anpassar sig efter marknaden...

??
Saab har väl inte tappat så gigantiskt över en femårs period som Nokia tappat på ett år

Skrivet av sj6:

Ser du inte att du är fruktansvärt subjektiv här?

Jag har kollat siffror, läs lite själv på världens mest inflytelserika mobilblogg: http://communities-dominate.blogs.com/brands/2012/01/nokia-q4...

Skrivet av sj6:

Fan är så satans arg på Nokia så maila dom då, sluta leta fel på WP7 som inte finns. Problemet med Open Source och kommer nog alltid vara, pengar. De har ju inte pengarna att marknadsföra sig.

Är utvecklare,, gått igenom de flesta och WP är inte ens värt och börja med. Det är rena dyngan för utvecklare och det är inte alls förvånande för en utvecklare varför det är så ont om proffsiga applikationer för operativet

Inga problem alls att tjäna pengar på open source, självklart måste man göra bra applikationer men håller de bara kvalitet är det ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

??
Saab har väl inte tappat så gigantiskt över en femårs period som Nokia tappat på ett år

Saab har faktiskt gått i konkurs, men du kanske inte läser några nyheter. Faktiskt så tvivlar jag på att du läser något intelligent alls.

Var inte orolig över resten av ditt inlägg, jag kommer att såga det imorgon, om ingen annan har gjort det innan dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Saab har faktiskt gått i konkurs, men du kanske inte läser några nyheter. Faktiskt så tvivlar jag på att du läser något intelligent alls.

Det är många företag som går i konkurs, frågan handlade inte om det. Frågan var (för att förtydliga): "finns det ett liknande bolag som tappat så mycket av sin försäljning på mindre tid".

Eller varför inte ta en annan fråga, om du haft aktier i nokia och sett hur du blir fattigare och fattigare. Hade du varit lika mycket fanboy för windows phone?

Permalänk
Medlem

Den tappade försäljningen beror ju dock på Symbian vilket var Nokias huvudsakliga OS under hela 2011. Jag tror WP7 sakta men säkert kommer ta igen de förlorade marknadsandelarna som Symbian bidragit till, en miljon efter en annan, särskilt när budgetvarianterna kommer.

Nokia N9 är en bra telefon, absolut. Men jag tycker den känns alldeles för nischad för att passa precis alla. Även om den hade fått fortsatt stöd skulle den aldrig kunna bidra till att vända en minskad försäljning på över 25 miljoner enheter.

Min förhoppning är att de fortsätter med Symbian i sina budgettelefoner och pressar det så långt ned i prisklasserna som möjligt. Symbian Belle är trots allt ett väldigt kompatibelt OS, om än fruktansvärt opolerat. Meego hade gärna fått leva kvar för mig, precis som N900 gjorde lite på sidan om för de som är lite mer insatta och gärna pillar med sina telefoner.

MeeGo eller Mango?
Mango så klart. WP7 är framtiden oavsett om vi vill det eller inte. Detta förutsatt att Lumia 800 får alla kommande uppdateringar (Apollo). Annars får du gå på känsla om man ändå måste välja mellan två telefoner som inte får fortsatt stöd.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Den tappade försäljningen beror ju dock på Symbian vilket var Nokias huvudsakliga OS under hela 2011.

Du tror inte det påverkar något om Nokia själva går ut och säger att man skall lägga ner operativet?

Titta på MeeGo, om Nokia istället för som nu sagt att man kommer satsa på det så länge kunderna vill ha det. De hade sålt som smör. Men om man istället säger "det här är vår sista telefon med det operativet", då blir det nog en hel del färre som köper eller vad tror du....

Skrivet av Soulnut:

Jag tror WP7 sakta men säkert kommer ta igen de förlorade marknadsandelarna som Symbian bidragit till, en miljon efter en annan, särskilt när budgetvarianterna kommer.

Varför tror du kunder skulle köpa windows phone när de exempelvis kan få den här för samma pris och som är MYCKET bättre: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1074844
720p skärm, stöd för massor av olika tekniker, ett app utbud som WP kan fantisera om, ett operativsystem som är bra mycket bättre

Skrivet av Soulnut:

Nokia N9 är en bra telefon, absolut. Men jag tycker den känns alldeles för nischad för att passa precis alla. Även om den hade fått fortsatt stöd skulle den aldrig kunna bidra till att vända en minskad försäljning på över 25 miljoner enheter.

På vilket sätt är den nischad?
De hade inte behövt sälja 25 miljoner, om de sålt N9 och även släppt N950 (den med tangentbord, väntade själv på N950 då jag har N900) och sålt 4-5 miljoner vilket inte hade varit några problem så hade de haft mycket bättre siffror. Tänk på att de slipper betala för operativsystemet då de själva gjort det till skillnad mot WP där Microsoft skall ha sin del av kakan, samt att dessa telefoner såldes för över 5000 (N9 med 64 GB gick för c.a. 6000).

Troligtvis hade de lyckats sälja mer än 10 miljoner om de släppt N9 på alla de marknader där Nokia är mycket starka. Men där släppte de inte alls N9 utan Lumia fick exklusivitet.
Låt säga att Nokia tjänar 1500 mer på varje MeeGo telefon och de sålt ~7 miljoner, då hade de inte tappat längre. De hade dessutom kunnat fortsätta tjäna pengar på deras mjukvara som de nu måste skänka bort för att lyckas få sålt sina WP telefoner

Skrivet av Soulnut:

Mango så klart. WP7 är framtiden oavsett om vi vill det eller inte. Detta förutsatt att Lumia 800 får alla kommande uppdateringar (Apollo). Annars får du gå på känsla om man ändå måste välja mellan två telefoner som inte får fortsatt stöd.

Mango dör när Apollo kommer, Apollo är helt nytt från grunden. De flesta appar kommer fungera av den enkla anledningen att de måste skrivas i .NET. Samma teknik som Android använder men de då valt språket java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Du tror inte det påverkar något om Nokia själva går ut och säger att man skall lägga ner operativet?

Titta på MeeGo, om Nokia istället för som nu sagt att man kommer satsa på det så länge kunderna vill ha det. De hade sålt som smör. Men om man istället säger "det här är vår sista telefon med det operativet", då blir det nog en hel del färre som köper eller vad tror du....

Jo, jag håller med om att det inte sköttes särskilt smidigt. Min Nokia N8 är min sista symbiantelefon på grund av detta, och jag hoppas verkligen att deras nästa kameramobil kommer med WP7/8. Dock har Symbian fått väldigt mycket (välförtjänt!) kritik vilket lett till dalande försäljningssiffror och något var helt enkelt tvunget att göras för att komma tillbaka i Europa samt att etablera sig i Nordamerika.

Symbian kommer aldrig bli ett high-end alternativ oavsett hur bra dess hårdvara är och vilka funktioner som operativsystemet erbjuder. Det har fått enstämpel som aldrig kommer att kunna suddas bort, och detta visste Nokia mycket väl.

N9 skulle säkerligen sålt mer, men till ett pris på 6000:- finns inte en chans att gemene man skulle ha råd med en sån. De hade förutom att behöva utveckla ett nytt ekosystem, locka utvecklare osv. också behövt presentera telefoner i de lägre prisklasserna för att MeeGo skulle kunna stå på helt egna ben. För mig är N9 & Meego exklusivt, det skulle finnas där som komplement till ett os som har en stabil grund (WP7 i detta fall).

Citat:

Varför tror du kunder skulle köpa windows phone när de exempelvis kan få den här för samma pris och som är MYCKET bättre: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1074844
720p skärm, stöd för massor av olika tekniker, ett app utbud som WP kan fantisera om, ett operativsystem som är bra mycket bättre

Precis av samma anledning att folk skulle köpa en windows phone istället för en android? Det handlar om tycke och smak.

Vill du ha mina subjektiva åsikter som kan hålla dina sällskap?

Okej, personligen tycker jag i likhet med Symbian Belle att Android är SKITTRÅKIGT. Det ser inte särskilt spännande ut, det är väldigt förutsägbart och bjuder inte på någonting unikt. Telefonen du länkade är inte vacker att titta på och den har en alldeles för stor skärm för att falla mig i smaken.

Detta är vad jag tycker, jag struntar i vad du tycker på samma sätt som du ska strunta i vad andra tycker.

Citat:

På vilket sätt är den nischad?
De hade inte behövt sälja 25 miljoner, om de sålt N9 och även släppt N950 (den med tangentbord, väntade själv på N950 då jag har N900) och sålt 4-5 miljoner vilket inte hade varit några problem så hade de haft mycket bättre siffror. Tänk på att de slipper betala för operativsystemet då de själva gjort det till skillnad mot WP där Microsoft skall ha sin del av kakan, samt att dessa telefoner såldes för över 5000 (N9 med 64 GB gick för c.a. 6000).

Jag tycker det känns som en ofärdig produkt där utvecklarna ska bidra med sin del av kakan. Precis som N900 inte heller föll mig i smaken. Som ett experiment som kan bli bra om ett par år efter att alla har fått sagt sitt om produkten.

Det är inte så att Nokia håller på att gå i konkurs om det är det du fått för dig. Vi är mitt inne i en övergångsperiod. Om siffrorna har fortsatt sjunka i resultaten för Q4 2012 då kan vi börja fundera på en annan lösning.

Citat:

Troligtvis hade de lyckats sälja mer än 10 miljoner om de släppt N9 på alla de marknader där Nokia är mycket starka. Men där släppte de inte alls N9 utan Lumia fick exklusivitet.
Låt säga att Nokia tjänar 1500 mer på varje MeeGo telefon och de sålt ~7 miljoner, då hade de inte tappat längre. De hade dessutom kunnat fortsätta tjäna pengar på deras mjukvara som de nu måste skänka bort för att lyckas få sålt sina WP telefoner

10 miljoner under hur lång period då? N9 är inte på något sätt lösningen på alla problem, den riktar sig till en alldeles för snäv marknad prismässigt för att vara det med tanke på att två av deras största marknader är Kina och Indien.

Citat:

Mango dör när Apollo kommer, Apollo är helt nytt från grunden. De flesta appar kommer fungera av den enkla anledningen att de måste skrivas i .NET. Samma teknik som Android använder men de då valt språket java.

Frågan är om Nuvarande Mango telefoner kommer att kunna uppgraderas. Annars känns det dumt att köpa en Lumia 800 nu.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Nuvarande Mango kommer att uppdateras till Apollo, MS tillåter minst en Major uppdatering per generation, förmodligen så kommer alla andra enheter också uppdateras.

Angående klks BS om aktiers så är det lungt, det är inte så svårt att hitta objektiva källor som visar att han snackar BS.

Den här tråden är redan förlorad, lika bra att köra ner den i marken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

N9 skulle säkerligen sålt mer, men till ett pris på 6000:- finns inte en chans att gemene man skulle ha råd med en sån. De hade förutom att behöva utveckla ett nytt ekosystem, locka utvecklare osv. också behövt presentera telefoner i de lägre prisklasserna för att MeeGo skulle kunna stå på helt egna ben. För mig är N9 & Meego exklusivt, det skulle finnas där som komplement till ett os som har en stabil grund (WP7 i detta fall).

6000 var introduktionspris för toppmodellen (den med 64GB internt lagringsutrymme), 16GB låg på lite drygt 5000. Idag går det givetvis inte men så är det med nästan alla mobiler. De går snabbt ner i pris eftersom utvecklingen är så extremt snabb.

Det där med ecosystem är en riktigt dålig bortförklaring av Stephen Elop och nästan alla journalister har gått på det. Windows Phone har inte alls samma möjligheter till stort ecosystem som MeeGo. Windows Phone saknar en del av det som är normalt i moderna operativsystem. Trådning, variabel storlek på skärmen mm samt att man MÅSTE koda C# eller liknande för .NET .
På grund av begränsningarna är det svårare för Windows Phone och ta del av applikationer gjorda i C# för windows.

MeeGo är linux och till det kan man koda C++, inte alls speciellt svårt och porta applikationer. Alla symbian gjorda med QT applikationer går exempelvis att kompilera om för MeeGo.

Att det mest är massa enkla spel av alla de appar som är gjorda för windows phone är ingen slump.

Skrivet av Soulnut:

Precis av samma anledning att folk skulle köpa en windows phone istället för en android? Det handlar om tycke och smak.

Men då har de andra systemen en mycket klar fördel för de är kända samt att hårdvaran bör i alla fall vara likartad. När telefonen är så mycket sämre hårdvarumässigt blir det nog svårt och "spela på känslor".

Permalänk
Medlem

#include<iostream>

using namespace std;

int main(){
int x;

cin << x;

if(x < 100)
{
cout >> x >> endl;
}

return 0;
}

Ett litet test, vad gör programmet ovan? och vilket språk är det? Klarar du inte det så är det ganska uppenbart att du inte får argumentera om utvecklingsplattform

Permalänk
Medlem

[QUOTE=Sir. Haxalot;11899091]#include<iostream>

using namespace std;

int main(){
int x;

cin << x;

if(x < 100)
{
cout >> x >> endl;
}

return 0;
}

Ett litet test, vad gör programmet ovan? och vilket språk är det? Klarar du inte det så är det ganska uppenbart att du inte får argumentera om utvecklingsplattform

Skickades från m.sweclockers.com[/QUOTE]

*flin*

Här får du ett annat test

#include <boost/spirit/include/qi.hpp> #include <boost/spirit/include/phoenix_core.hpp> #include <boost/spirit/include/phoenix_operator.hpp> #include <boost/lambda/lambda.hpp> #include <boost/bind.hpp> #include <boost/fusion/include/std_pair.hpp> #include <functional> #include <string> #include <vector> namespace querystring { template <typename Iterator> struct grammar_key_value : boost::spirit::qi::grammar<Iterator, std::vector< std::pair<std::string, std::string> >()> { grammar_key_value() : grammar_key_value::base_type(m_ruleVectorQuery) { m_ruleVectorQuery = m_rulePairKeyValue >> *('&' >> m_rulePairKeyValue); // -> k1=v1&k2=v2&k3=v3&k4&k5=value5 m_rulePairKeyValue = m_ruleStringKey >> -('=' >> m_ruleStringValue); // -> key=value m_ruleStringKey = *(qi::char_ - qi::char_("=&")); // key is all characters except = and & m_ruleStringValue = *(qi::char_ - '&'); // value is all characters except & } qi::rule<Iterator, std::vector< std::pair<std::string, std::string> >()> m_ruleVectorQuery; qi::rule<Iterator, std::pair<std::string, std::string>()> m_rulePairKeyValue; qi::rule<Iterator, std::string()> m_ruleStringKey, m_ruleStringValue; }; static grammar_key_value<std::string::iterator> g_grammar_key_value; }// namespace querystring template <typename ITERATOR> bool parse_querystring( ITERATOR itBegin, ITERATOR itEnd, std::vector< std::pair<std::string, std::string> >& rvectorKeyValue ) { bool bSuccess = boost::spirit::qi::parse( itBegin, itEnd, querystring::g_grammar_key_value, rvectorKeyValue ); if( itBegin != itEnd ) return false; return bSuccess; }

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

*flin*

[/PHP]

Du svarade inte på frågan.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

*flin*

Här får du ett annat test

#include <boost/spirit/include/qi.hpp> #include <boost/spirit/include/phoenix_core.hpp> #include <boost/spirit/include/phoenix_operator.hpp> #include <boost/lambda/lambda.hpp> #include <boost/bind.hpp> #include <boost/fusion/include/std_pair.hpp> #include <functional> #include <string> #include <vector> namespace querystring { template <typename Iterator> struct grammar_key_value : boost::spirit::qi::grammar<Iterator, std::vector< std::pair<std::string, std::string> >()> { grammar_key_value() : grammar_key_value::base_type(m_ruleVectorQuery) { m_ruleVectorQuery = m_rulePairKeyValue >> *('&' >> m_rulePairKeyValue); // -> k1=v1&k2=v2&k3=v3&k4&k5=value5 m_rulePairKeyValue = m_ruleStringKey >> -('=' >> m_ruleStringValue); // -> key=value m_ruleStringKey = *(qi::char_ - qi::char_("=&")); // key is all characters except = and & m_ruleStringValue = *(qi::char_ - '&'); // value is all characters except & } qi::rule<Iterator, std::vector< std::pair<std::string, std::string> >()> m_ruleVectorQuery; qi::rule<Iterator, std::pair<std::string, std::string>()> m_rulePairKeyValue; qi::rule<Iterator, std::string()> m_ruleStringKey, m_ruleStringValue; }; static grammar_key_value<std::string::iterator> g_grammar_key_value; }// namespace querystring template <typename ITERATOR> bool parse_querystring( ITERATOR itBegin, ITERATOR itEnd, std::vector< std::pair<std::string, std::string> >& rvectorKeyValue ) { bool bSuccess = boost::spirit::qi::parse( itBegin, itEnd, querystring::g_grammar_key_value, rvectorKeyValue ); if( itBegin != itEnd ) return false; return bSuccess; }

Ja, jo, så kan man ju också göra. Jag vet som ett fakta att det inte är du som har skrivit koden du postade och jag tror att du bara hoppades att jag skulle gå på den fällan.

Vad din kod gör i ett nutshell är att definera en struct och dessutom så innehåller den en stub funktion som kallar en annan funktion och sedan passar vidare till en annan funktion, som källkoden till saknas i ditt exempel.

Orginalfrågan återstår dock, vad gör kodexemplet jag skrev ihop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Du svarade inte på frågan.

Det här programmet skrivet ut en kopia av heltalet som matas in om det är under 100

int main() { int x; cin >> x; if(x < 100) { cout << x << endl; } return 0; }

shift operatorn är felvänd i exemplet från Haxalot

Det exempel jag postade upp plockar ur värdena från en querystring formaterad sträng och lägger de i en vector med strängar i pair objekt. För att göra det används spirit

[QUOTE=Sir. Haxalot;11899393]Ja, jo, så kan man ju också göra. Jag vet som ett fakta att det inte är du som har skrivit koden du postade och jag tror att du bara hoppades att jag skulle gå på den fällan.[/QUOTE]

Vill du ha hela filen?
Hur mycket kod vill du ha?

Arbetat som C++ programmerare i nästan 20 år

Permalänk

Intressant sandlådediskussion. Vad har det är med OP att göra? klk jag har inte läst nåt av dig förut men tyvärr, du framstår som en fruktansvärd besserwisser som försöker hävda sig. Sluta trolla och återgå till frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Intressant sandlådediskussion. Vad har det är med OP att göra? klk jag har inte läst nåt av dig förut men tyvärr, du framstår som en fruktansvärd besserwisser som försöker hävda sig. Sluta trolla och återgå till frågan.

Att veta kan ibland uppfattas som besserwisseraktigt, speciellt när man pratar med sådana som tror sig veta men inte gör det

Observera att min huvudsakliga kritik är mot Nokias extremt korkade beslut vilket också är ett hot mot lumia modellerna. Nokia måste göra bättre resultat för annars är det godbajs med lumia modellerna med. Det är inte alls svårt och räkna ut Stephen Elops skitsnack om man är kunnig inom programmering och det är inte alls svårt och räkna ut att Nokia inte kan göra någon vinst på mobilerna.

Har också försökt påtala en del brister i WP system men vipps dyker det upp någon WP fanboy och säger att det inte stämmer trots att det räcker med att läsa på om operativet så står det svart på vitt.

Stephen Elop påstår att Nokia kommer göra ett 0 resultat för Q1. Om de skall göra ett nollresultat så kommer de få öka på försäljningar av tillgångar för det är just så de lyckas få upp resultatet något nu. Man säljer fabriker, patent, avskedar mängder mm för att resultatet inte skall bli extrem katastrof.

Apple och Samsung står och tittar på och ser hur Nokia ger bort sin marknad till dem

Ytterligare en försäljning... http://www.reuters.com/article/2012/01/27/us-nokia-advertisin...

Citat:

(Reuters) - Finnish group Nokia (NOK1V.HE) has sold its media advertising business to a U.S. startup Matchbin as it focuses on core businesses, a company spokesman said on Friday without disclosing detail of the deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Vill du ha hela filen?
Hur mycket kod vill du ha?

Arbetat som C++ programmerare i nästan 20 år

C++ programmerare i 20 år och du vet inte ens vad en tråd är? Jo, och jag har tagit fram ett botemedel mot cancer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

C++ programmerare i 20 år och du vet inte ens vad en tråd är? Jo, och jag har tagit fram ett botemedel mot cancer.

Ta du och börja med att försöka få dina simpla c++ test rätt

Bryr du dig om ifall Nokia finns kvar med tanke på ditt vurmande av Windows Phone?