Jag hatar verkligen Android!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Och varför vill de hela tiden ha ens platsuppgifter?? Förstår jag inte.

Störde mig grymt mycket på att jag aldrig fattade när min Android använde min plats. Med iPhone vet jag i alla fall när den använder den.

Kanske bara jag som är paranoid men...

Visa signatur

I5 750@3.8|8GB XMS3@1600MHz|Gigabyte GA-P55A-UD6|GTX460 1GB@900MHz/1,087V|Intel 320series 80GB|

Permalänk

läste din text.. och uppfattade det som att problemet var... Varken android eller telefonen. Utan du! Du låter helt enkelt IT handikappad, ungefär som när en äldre dam klagar på något för att dom inte kan den.

Edit: jag har en galaxy S2, en iphone 3gs en Ipod 4 och en sony ericsson jag inte kan namnet på riktigt! iphonen är jailbreakad, inte ipoden! har även haft en iphone 4s. Men lämnade tillbaka den, värdelöst skit rent ut sagt!

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Underbar tråd detta. Att Android har mest användare på detta forum faller inte direkt som något konstigt.
Det jag dock alltid slås av är att detta eviga tjaffs om hur vida man kan göra sin android lur så personerlig hela tiden. Min fråga är hur många användare egentligen handen på hjärtat är det som gör något annat än att flyttar på sina ikoner och lägger till standard widget?

Sedan går IOS med hjälp av jailbreak att göra ganska mycket anorlunda mot IOS om man känner ett tvång att inte ha en telefon som ser likadan ut som alla andras.

Sedan tycker jag det faktum att iprincip inga tillverkare ännu ens släppt en android version som faktiskt accelererar telefonen efter vilka hårdvara som sitter i dem.
Det är iofsig på väg en lösning med version 4 men lite konstigt att det skulle dröja långt över 1 år om för många telefoner om vissa någonsin kommer att få det utan att behöva roota telefonen.

Konstigt, why? klart många kommer få, nya modeller som kommer ut, att det tog tid är för att google kör sitt race relativt ensam och mobil tillverkarna sitt eget, såfort mobilerna får 4.0 eller 4.0.2 helst så kommer dem att slå iphone när det gäller optimerad prestanda.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Och varför vill de hela tiden ha ens platsuppgifter??

Skrivet av PJBu:

Störde mig grymt mycket på att jag aldrig fattade när min Android använde min plats. Med iPhone vet jag i alla fall när den använder den.

Marknadsföring, lokalisering om appen kräver det som t ex google maps osv, sen klart är där några som vill annat, men man väljer sj att installera, och många tar bort efter många klagomål.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av eliasbajen:

läste din text.. och uppfattade det som att problemet var... Varken android eller telefonen. Utan du! Du låter helt enkelt IT handikappad, ungefär som när en äldre dam klagar på något för att dom inte kan den.

Edit: jag har en galaxy S2, en iphone 3gs en Ipod 4 och en sony ericsson jag inte kan namnet på riktigt! iphonen är jailbreakad, inte ipoden! har även haft en iphone 4s. Men lämnade tillbaka den, värdelöst skit rent ut sagt!

Fast jag är inte IT-handikappad. Däremot du verkar ha ett trögt tangentbord men väldigt lätt space-tangent. Jag har tvärtom en gedigen teknisk bakgrund, därför finner jag mig inte i Motorola Razr. Det är knappast min kunskap/okunskap som orsakar fryslagg i Fruit Ninja eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PJBu:

På android telefonerna kan du ju stänga av GPS-funktionen om du inte vill dela med dig av din plats.

Jag håller inte med om att Android bara är operativsystemet för de som vill mecka. Jag har många kompisar som kör android precis som det kom med telefonen och som är väldigt nöjda.

Trivs du inte med telefonen är det väl bara att sälja den och köpa en annan. Jag gick på samma mina när jag fick för mig att köpa en Powerbook för ett antal år sedan... en gång Apple aldrig mer Apple

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen vad vad trådskaparen menar, just därför jag undviker Andriod. Även om folk tjatar på en att skaffa andriod så nekar jag direkt. Apple ska det vara tills någon har bevisat att det finns något bättre och enklare. Är det möjligt? Vill fan inte meka med telefonen den skall användas när den behövs och då skall den fungera!

Permalänk
Medlem

du TS, jag har några fråga till dig.

vad är en android för något?
vad är en apple för något? (ej den riktig frukt äpple )
vad är en multi-touch mobil för något?
vad är en iphone för något?

jag bara undrar lite och vill ej missförstånd.

min uppfattade är att ts låter som han skylla på android men ej mobil. (har ej läst alla inlägg iaf)
självklart senare version av android kan vara bugg men kan även fel på mobil också. men du kan alltid nerdatera till den passar dig.

sen jag har lärt mig: det går aldrig 100% perfekt.
jag har även filma på min SGS2. http://www.youtube.com/watch?v=bc9_jZKD3zk&list=UURpi-pcVwzN4...

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk
Inaktiv

Nu är det så att 4S har den kraftfullaste grafikkretsen på marknaden idag. Hur ska ICS optimera detta? Det är fortfarande resp.tillverkare som skall skriva drivrutinerna. Android har problem att vissa tillverkare, ahem.. LG tar god tid på sig att uppdatera sina telefoner överhuvudtaget. Det har varit communityn som har löst det åt de. Det är inte OK att sälja en telefon för så mycket pengar och sedan lämna den åt dess öde.

Skickades från m.sweclockers.com

Blev lite stavfel..
Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Konstigt, why? klart många kommer få, nya modeller som kommer ut, att det tog tid är för att google kör sitt race relativt ensam och mobil tillverkarna sitt eget, såfort mobilerna får 4.0 eller 4.0.2 helst så kommer dem att slå iphone när det gäller optimerad prestanda.

Ditt resonomang konverterat till bilar.
Köp en Volvo med V8 vilken du också betalar extra för. Dock kommer du endast ha 4 aktiva cylindrar de första året kanske mer... Hmm Händer bara i elektronikvärlden
Tycker det är roligt att du faktiskt verkar försvara detta..

Sedan när denna uppdatering nu kommer ut på bred front vet vi inte riktigt ännu. Kan ju vara så att Apple hinner före med en 5a samt Nvidia mfl tillverkare har sina quad core cpuer och då ligger mjukvaran efter IGEN
Verkar komma ganska mycket olika bud. Ett som säger att det kan ta ett bra tag är att vissa tillverkare väljer att låsa upp sina telefoner så man kan köra egna romar.

Deras prestanda kommer allt att bli bättre. Antagligen snabbare eftersom vissa telefoner har bättre hårdvara iafall cpu delen. Lika bra optimerade är jag GANSKA säker på att de inte kommer att bli. Av den enkla anledningen att de har en produkt som de utvecklar medan Android måste göra en MS variant och anpassa sig för massan. Lite som att jämföra Xbox med PC

Permalänk

Huvudproblemet är nog främst att alla dagens smartphones egentligen är skit och duger inte till så mycket mer än att leka med.
Så det är skitlätt att kritisera ett visst system (operativsystem), men vad finns det för alternativ till exempel android, om man enkelt ska kunna sprida ens applikationer utan att blanda in tredje part till personer som inte tänker modifiera sin mobil? Det kan t ex vara arbetskamrater där man har gjort någon arbetsrelaterad app.
Windows 7.5, visst men få har det. Gamla mobiler med Java Me, ja men det är lite utdött idag.

Men jag tror smartphoneutvecklingen riktigt kommer rusa framåt och det enda vi får göra är att stå ut med dagens skit tills det.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av SalamandernJoe:

Jag vet inte om du implicerar att jag inte besitter kunskap, för det gör jag. Jag förstår mig även på den här luren, så pass bra att jag kan bedöma att mjukvaran fungerar dåligt.

Hmmm.... ja alla människor besitter ju kunskap i någon form. Eller iofs det finns ju så kallade "grönsaker" eller hjärndöda personer men jag antar att du inte är en av dom? Jag tycker du först och främst skall sluta lipa. Sen kan du roota och ladda ner en ny rom till telefonen. Har läkt ICS roms till Razr om jag inte missminner mig helt....

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Huvudproblemet är nog främst att alla dagens smartphones egentligen är skit och duger inte till så mycket mer än att leka med.
Så det är skitlätt att kritisera ett visst system (operativsystem), men vad finns det för alternativ till exempel android, om man enkelt ska kunna sprida ens applikationer utan att blanda in tredje part till personer som inte tänker modifiera sin mobil? Det kan t ex vara arbetskamrater där man har gjort någon arbetsrelaterad app.
Windows 7.5, visst men få har det. Gamla mobiler med Java Me, ja men det är lite utdött idag.

Men jag tror smartphoneutvecklingen riktigt kommer rusa framåt och det enda vi får göra är att stå ut med dagens skit tills det.

Tyvärr håller jag med dig.
Gillar axplock ur båda systemen men de har båda stora brister enligt mig. Brister man måste leva med.
Mest gillar ja WP7.5. Har tyvärr valt att inte skaffa en sådan eftersom vissa appar jag använder inom arbetet och privat inte fanns när jag köpte en ny nalle för ett tag sedan. WP7.5 är inte heller klockrent

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SalamandernJoe:

Därför att jag refuterade att det skulle röra sig om ett handhavandefel från min sida, du dillar om någonting helt annat.

Du skrev att problemen du upplevde inte berodde på ditt eget handhavande på grund utav att flera tusen andra hade samma problem.

Jag kontrade med att dem tusentals användarna inte bevisar något, då många gånger fler inte upplever samma problem.

Att du svänger med fina ord gör inte att du får mer rätt.

Skit bakom tangentbordet (skärmen), helt enkelt.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Okej... Flera att lägga till sin ignore listan nu.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv

Nu kanske det blir helt off topic. En känga till Apple. Tänk dig en batch 4S som har problem med att hålla uppkopplingen mot en viss teleoperatör, Tele2. Majoriteten har inte problemet, men det betyder inte att de få (jag uppskattar till tusentals) inte har problem. Kan Newklear förklara för mig om det är skit bakom spakarna, när problemet försvann när jag fick en ny mobil. Apple har ALDRIG erkänt att det var fel på de telefonerna. Innebär det att det inte fanns fel på den batchen då?

Permalänk
Skrivet av anon2110:

Nu är det så att 4S har den kraftfullaste grafikkretsen på marknaden idag.
Skickades från m.sweclockers.com

Spelar väl ingen roll när skärmen är lika stor som min tumnagel?
Antennproblemet på 4an borde det talas betydligt mer om, speciellt när alla tycker att en iphone är så fulländad och enkel.
Jag har ALDRIG sett en telefon med så fruktansvärt dålig täckning, oavsett var man är och hur man håller den.

Det är enkelt, du har fått ett måndagsex.
Ni som inte har hört talas om razr kan väl omöjligt anse att ni håller koll i androidvärlden?
Nej, razrn ska inte "lagga" från fabrik.

Permalänk
Relik 📜

Jag började försöka rensa den här tråden, men ger helt enkelt upp. Vi låser och kastar nyckeln, många av er som deltagit vet nog med er själva att ni beter er som småbarn.

*tråd låst*

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S