iPad 3, överhettning, vad tycker ni som har köpt det?

Permalänk

iPad 3, överhettning, vad tycker ni som har köpt det?

Hej!
Jag bestämde mig slutligen för att köpa en iPad 3 men börjar återigen ångra mig efter att ha läst ett dussin sidor foruminlägg om vilka gigantiska överhettningsproblem det är, hur upplever ni som har köpt den det? Kommer det att kunna lösas via en mjukvaru-uppdatering?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gigantiska överhettningsproblem är det ju verkligen inte. Jag fick min i tisdags och har inte haft några som helst problem varken när jag har spelet (Zen Bound, ME: Infiltrator och GTA3) eller gjort det jag använder den till mest, läst och surfat. Även de av mina vänner som köpte den i fredags har tyckt att det har varit väldigt överdrivet det där. Enda gången jag har känt att den har blivit varmare än tvåan var när jag tittade på lite 1080p material.

Permalänk
Skrivet av hav:

Gigantiska överhettningsproblem är det ju verkligen inte. Jag fick min i tisdags och har inte haft några som helst problem varken när jag har spelet (Zen Bound, ME: Infiltrator och GTA3) eller gjort det jag använder den till mest, läst och surfat. Även de av mina vänner som köpte den i fredags har tyckt att det har varit väldigt överdrivet det där. Enda gången jag har känt att den har blivit varmare än tvåan var när jag tittade på lite 1080p material.

Okej! Men jag köper en, och är den åt helvetes varm är det ju bara att returnera den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

överdrivet

den blir varm men ändå inte lika varm som iPhone 4S kan bli ibland

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tjejens har inte såkallat överhettat överhuvudtaget.. Ok, den har blivit lite varm men sowhat?

Permalänk

Köpte en nyss, känner inga problem

Visa signatur
Permalänk

Har en ipad 1 sedan innan och det är väll den kalaste av dom och jag märker inte någon skillnad alls nästan.
Kände på dom som var inne på Media Markt där det alltid står någon och drar i dom och står med konstant laddning och den var jummen.
Det känns som överhettnings problemet är ganska uppblåst som alla säjer.

Visa signatur

Intel I5 2500K - Nvidia GTX 570 - Corsair Vengeance 8GB - Asus P8Z68-V - Corsair Force 3

Permalänk
Medlem

Aldrig hört om överhettnings problem. Dock så är den några grader varmare men problem, knappast.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Inga problem här heller.

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk

kanske blir ett problem i Saharas öknar

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Det finns inget överhettningsproblem. Ja den blir lite varmare pga den nya displayen drar ca 30% mer energi. Värmen måste ta vägen nånstans.

Permalänk
Medlem

Jag tycker egentligen inte den blir varm, snarare nästan skönt ljummen. Man kan ju lätt ha den på benen när den är som varmast utan att få 3:e gradens brännskada som med vissa laptops.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Aldrig hört om överhettnings problem. Dock så är den några grader varmare men problem, knappast.

http://news.consumerreports.org/electronics/2012/03/our-test-...

Sök på Ipad3 och overheat och se...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det finns inget överhettningsproblem. Ja den blir lite varmare pga den nya displayen drar ca 30% mer energi. Värmen måste ta vägen nånstans.

Visst finns det ett problem, om du inte ANSER att det är ett problem att den blir glödhet så är den riktiga kommentaren att säga att du inte anser att det är något problem med att den blir varm, för ATT den blir varm och ATT det finns många som anser att det är ett stort problem kan du inte gärna förneka.

Permalänk
Medlem

Kul att många marknadsför den som "vårens HETASTE nyhet"
Klart de inte finns några tekniska problem med att den blir varmare, men vissa kanske inte tycker den är lika behaglig att hålla i, det är ju ett "problem" för upplevelsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Kul att många marknadsför den som "vårens HETASTE nyhet"
Klart de inte finns några tekniska problem med att den blir varmare, men vissa kanske inte tycker den är lika behaglig att hålla i, det är ju ett "problem" för upplevelsen.

En sak där med att man kanske tycker att den är varm att hålla i, man kan köpa till ett smartcover som faktiskt är riktigt bra.

Det fungerar bra för att hålla skärmen riktigt bra skyddad och m man sedan tycker att den är varm så kan man vika det bak så att det skyddar baksidan.

Jag kör personligen med smartcover för det fungerar skitbra man kan ställa den i olika ställnings och så, så deltävling något jag rekommenderar till alla om man tycker den är varm eller inte.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Den blir "varm" men inte mer än jummen. Det är dock endast på vänster sida, jag är vänsterhänt och håller iPaden i höger hand så jag märker inte av det överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Visst finns det ett problem, om du inte ANSER att det är ett problem att den blir glödhet så är den riktiga kommentaren att säga att du inte anser att det är något problem med att den blir varm, för ATT den blir varm och ATT det finns många som anser att det är ett stort problem kan du inte gärna förneka.

Då får de som tycker den blir för varm köpa ngt som har sämre prestanda. Man kan inte få både och. Det är omöjligt. Värmen måste ta vägen nånstans.

Permalänk
Skrivet av bengt-re:
Skrivet av bengt-re:

Visst finns det ett problem, om du inte ANSER att det är ett problem att den blir glödhet så är den riktiga kommentaren att säga att du inte anser att det är något problem med att den blir varm, för ATT den blir varm och ATT det finns många som anser att det är ett stort problem kan du inte gärna förneka.

Vad folk får för sig att kalla det och vad det verkligen är, är två skilda saker.

Vad jag har sett hittills i de debatterna på nätet är att folk märkt att iPad3 blir märkbart varmare än iPad2, och då kallas det plötsligt överhettning, vilket är jäkligt märkligt då Apple själva säger att den helt normalt kan bli några grader varmare under vissa situationer än iPad2.

Så, om iPad3 håller sig inom vad Apple anger i temp så överhettar den inte, och då är det inget problem heller. Den blir bara lite varmare vilket är helt normalt.

Min egen iPad3 märkte jag blev påtagligt varmare, ja riktigt varm på en punkt nere till vänster på baksidan, när jag höll på med den första dagen. Men detta bara under en kortare period och det var inget som var hett eller obehagligt bara klart varmare än iPad2.

Sedan dess så har den inte blivit så varm någon till gång, även fast jag belastat den en hel del tycker jag. Men den är fortfarande ofta märkbart varmare än iPad2. Men den var ju å andra sidan i princip alltid kall och det var man själv som värmde upp den med händerna, vilket gör att det upplevs som så stor skillnad på iPad3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bengt-re:

Var ju inte så jävligt. Siffrorna är ju i fahrenheit, med en rumstemp på 72fahren. :>

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Hedersmedlem

Inte jättestor skillnad kanske?

http://www.wired.com/gadgetlab/2012/03/new-ipad-versus-5-tabl...
http://www.pcworld.com/article/252504/not_so_hot_new_ipad_hea...

Permalänk

överdrivet problem

Upplever att det inte är ett problem alls. Efter 1 timmes spelande (infinity blade 2) blir den knappt varmare än i "idle". Jämfört med 2an finns det en liten skillnad men när man bara surfar runt tycker jag inte det känns någon skillnad öht.

Permalänk
Medlem

http://www.wired.com/video/latest-videos/latest/1815816633/th...

lika varm som de flesta andra tablets

Jag har inga problem alls med ipad 3. Tycker inte den blir varm när man spelar

Permalänk

som sagt, kom fram till att den bara är gosigt varm efter att jag köpt den, älskar den

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Mycket märkliga temperaturer de tar upp på den bilden.. pissljummen öl, kallt kaffe osv

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Vad jag förstod så ökade de batteriet en hel del för att klara av att driva skärmen lika länge, det måste tyda på att det går mycket mer kraft under samma tid ifrån batteriet.

Detta borde betyda att den blir varmare, ni menar alltså att det inte stämmer?

Någon som har lust att möta på varmaste stället?

Enligt ex denna sidan : http://macworld.idg.se/2.1038/1.439231/apple-nya-ipad-har-ing...

så ska ny IPad kunna bli 46 grader!!? Det låter ganska mycket merän ljummet.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Självklart blir den varmare. Den blir dock inte överhettad och stänger av sig själv. 46 grader är inom de gränserna som man testat för.

Permalänk
Medlem

De är ju inte 45 grader där du håller händerna dock. Samma temp som min 4s typ vilket jag inte har några problem med!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

som sagt, kom fram till att den bara är gosigt varm efter att jag köpt den, älskar den

Haha, ja vem har sagt att värmen är ett problem. Kan ju lika gärna ses som något possetivt, fryser man om händerna är de ju helt klart att föredra en ipad 3

Permalänk
Medlem

Var går gränsen för att man kan få brännskador(även i mild form). Man har ju läst om bärbara datorer som givet sin ägare brännskador i knäet.

Nu tror jag inte att IPAD kan åstadkomma några brännskador men det hade varit intressant att veta.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide