Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ingen uppföljare till Bulletstorm – piratkopiering skadade försäljningen

Permalänk
Avstängd

Haha sämsta bortförklaringen! Men som sagt spel som är dåliga säljer inte! Hur piratkopierade är inte BF3 eller MW3 ?

Och ja mna köper spel som är bra! Mest för att kunna spela online !

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Varför är det samtidigt dessa spel som säljer mest och bäst samt gör en bra vinst till spelföretagen? Jo för att det är just bra spel som folk är villiga att betala för!

Förutom att de var utgivare och säkert delaktiga i att stressa ut spelet innan det var färdigt, för färdigt var det inte på långa vägar så hade de nog inte så mycket med det att göra..

Hoppsan, hade visst fel. Men Epic Games är väll inte ägda av EA har jag för mig? bara att dem använde EA för att få ut just detta spelet.

Permalänk
Medlem

Dom kan ju åtminstonde lägga in så att man kan ändra FOV (field of view) så att man slipper ha vapnet i "ansiktet" då spelen är gjorda för att sitta 2-4 meter från tvn , vi pc spelare sitter ju knappa metern framför skärmen , personligen så mår jag illa och blir snurrig utav vissa spel som har en fov på 55 . Kolla på spelet ALAN WAKE , som är en mycket bra konsol port och säljer bra på pc .

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Jag ställer mig väldigt skeptisk till det här uttalandet. De är dessutom medvetna om att vi pratar om ett mediokert spel som portades dåligt till PC?

Skrivet av rektor:

Låter som skitsnack.

Så nu blir det ingen uppföljare, men istället väljer de att göra ett annat spel som de tror kommer att sälja bättre för att det inte kommer att piratkopieras i lika stor utsträckning?

Vart är logiken i det?

De är förmodligen väl medvetna om att problemet var att spelet inte höll måttet och därför blir det ingen uppföljare, men för säkerhetsskull passar de på att skylla på piratkopiering.

Bulletstorm kostade typ fem euro på Steam under nån helg nyligen. Piratkopiering, really?

Permalänk
Skrivet av anon173009:

Folk laddar inte ner ett spel om det är värt pengarna, så jävla svår kalkulation är det inte.

Nu spelar jag inte så mycket men om vi tar musik istället.
Hade det inte varit möjligt att ladda ned album/musik så hade jag självklart gått och köpt Jimi Hendrixs eller Johnny Cashs (för att ta några) plattor.
Väljer jag att köpa något självmant så är ju det samma sak som att det är värt pengarna. Nu när det går att ladda ner skiten så har jag inga planer på att göra detta.
Ditt resonemang håller inte på flera plan, var av detta är ett.

Permalänk
Inaktiv

Trist att det inte verkar komma någon uppföljare då jag själv faktiskt gillade Bulletstorm.

Permalänk
Skrivet av Uvania:

Kan någon nämna ett bra spel som EA har varit utgivare för? och hur många jävla franchise titlar har dom inte pajat genom att stressa fram releasedatumet "host" need for speed spel de senaste 5 åren "host" C & C / Red Alert spelen, The Sims? Mass effect, Dragon Age.. och sen har vi storsatsningen SWTOR som släpptes halvklart utan något vettigt end-game content och dåligt balanserad pvp.. allt bara handlar om pengar på EA och kvalitetstänket existerar inte.. ingen kvalitet inga pengar!

Eller t.ex Crysis 2, som släpptes i typ alpha stage. Crysis franchisen förstördes p.g.a detta spel, Crysis 1 och Warhead hade storabanor, otrolig grafik och
enligt mig en ganska originell gameplay. Crysis 2 var en konsolportning, medioker grafik, små banor och multiplayern skriker Call of duty Modern Warfare 2.

Permalänk
Medlem

Det är så intressant hur utgivarna å ena sidan proklamerar "Piratkopiering tar kål på branschen!" medan konsumenterna i lägret mitt emot hävdar raka mostatsen: "Nej, ni har fel, piratkopiering HJÄLPER försäljningen!

Och i själva verket har ingendera part än så länge lyckats tillhandahålla faktiska, kalla fakta till stöd för sitt påstående!

Det är som att se två 5-åringar i en sandlåda bråka om vem som först grep tag i grävskopan, vet inte om det är underhållande eller bara sorgligt...

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

"We made a PC version of Bulletstorm, and it didn't do very well on PC and I think a lot of that was due to piracy. It wasn't the best PC port ever, sure, but also piracy was a pretty big problem."

Låter som något bossen i Dilbert skulle kunna säga

Permalänk
Medlem

Idioter... Vem fan vill betala flera hundra för ett SP som varar ett par timmar?!? Bra spel hittar köpare, det är jag helt övertygad om! Jag köper inte många spel, men de jag spelar har jag köpt. Köpte BF2 vid release, det höll i sex år, lätt värt de 499:- som jag betalade. Har spelat BF3 nu i närmare 300 timmar så det var värt varenda spänn det oxå. Köpte även Anno 2070 häromdagen och det lär jag inte spela slut på heller i första taget!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Vi pc-spelare är lite kräsnare helt enkelt. Vi köper inte va skit som helst utan kräver lite känsla i spelen. Nu drar jag lite alla över en kam men tror generellt att så är fallet.

Att skylla på pirater är bara pinsamt. Piratkopiering är snarare bra reklam! Är nått riktigt bra så vill man ha orginal.

Permalänk

Kan de inte bestämma sig? Efter de släppte Gears Of War 1 till PC skyllde de allt på piratkopieringen. Sen har man bojkottat PC version av GOW2/3. Och nu ska de istället släppa ett helt nytt IP endast till PC? Var är logiken i det?

http://www.gamereactor.se/nyheter/44791/Epic+har+PC-exklusivt...

Står mer i länken här.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeedHurley:

Nu spelar jag inte så mycket men om vi tar musik istället.
Hade det inte varit möjligt att ladda ned album/musik så hade jag självklart gått och köpt Jimi Hendrixs eller Johnny Cashs (för att ta några) plattor.
Väljer jag att köpa något självmant så är ju det samma sak som att det är värt pengarna. Nu när det går att ladda ner skiten så har jag inga planer på att göra detta.
Ditt resonemang håller inte på flera plan, var av detta är ett.

Så sant! Själv har jag inte köpt en enda platta de senaste 10 åren... Knappast för att all musik är piss va?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av FeedHurley:

Nu spelar jag inte så mycket men om vi tar musik istället.
Hade det inte varit möjligt att ladda ned album/musik så hade jag självklart gått och köpt Jimi Hendrixs eller Johnny Cashs (för att ta några) plattor.
Väljer jag att köpa något självmant så är ju det samma sak som att det är värt pengarna. Nu när det går att ladda ner skiten så har jag inga planer på att göra detta.
Ditt resonemang håller inte på flera plan, var av detta är ett.

Helt enkelt inte värt att köpa skivor.. det är därför man har Spotify eller liknande. Billigt och helt klart enklare än att ladda ner tonvis med musik. Jag köper iaf ett spel om det är kul...

Visa signatur

NZXT H2|i5 2500k @ 4.2GHz|Asus GTX 580 DirectCUII|Asus P8Z68-V Pro|Corsair Vengeance 2x4gb CL-8 1600MHz|Corsair Force GT 120gb|Corsair AX 850W|Western Digital Caviar® Black 1TB|Corsair H80|Windows 7 Ultimate 64-bit|

Permalänk
Medlem

EA Games = Klart dem skyller ifrån sig.
Företaget borde raderas från jordens yta. Förstör allt dem tar i.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Som sagt, tycker spelet var riktigt roande, men ursäkten känns väl lite väl blek.. löjligt att skylla på pirater när det i verkligheten handlar om något helt annat!

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Kul att dom säger att det inte va en bra portning och klagar på piratkopiering, är det som alla andra företag också att dom bara räknar fysiska köpta kopior... Bra spel säljer, bra portade bra spel säljer, bra portade dåliga spel säljer nog också, men då vet dom nog redan om att inte många kommer köpa den om det inte gick bra på xboxen/ps3an.

Permalänk
Medlem

95% av dem som skriver att spelet sög / inte vart värd för det är en port här har ju inte ens testat det... Säger lite om nivån här.. slut argumentera för piratkopiering för att lätta erat samvete.. och att prata om att de inte är värd pengarna ? spel med x timmar speltid är inte värt pengarna ? Men en krogkväll för 1000kr det går fina fisken ?..

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

1. Utbilda dig
2. Tjäna pengar och få råd att köpa spel
3. ???
4. Profit

Permalänk
Medlem

Aldrig kollat gameplay eller ens funderat på vad det är för typ utav spel, omslagsbilden räckte för att jag skulle tro att det var ett skitspel och jag hade rätt

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

95% av dem som skriver att spelet sög / inte vart värd för det är en port här har ju inte ens testat det... Säger lite om nivån här.. slut argumentera för piratkopiering för att lätta erat samvete.. och att prata om att de inte är värd pengarna ? spel med x timmar speltid är inte värt pengarna ? Men en krogkväll för 1000kr det går fina fisken ?..

Källa? Vet inte någon här som sagt "Spelet sög, men jag har inte prövat det".

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Köpte det på steam för härliga 500kr. Spelade igenom det på en kväll och multiplayerläget var omöjligt att använda då menyerna var helt värdelösa.

Det var inte dåligt, men oerhört ovärt pengarna.

Visa signatur

BOOOM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

95% av dem som skriver att spelet sög / inte vart värd för det är en port här har ju inte ens testat det... Säger lite om nivån här.. slut argumentera för piratkopiering för att lätta erat samvete.. och att prata om att de inte är värd pengarna ? spel med x timmar speltid är inte värt pengarna ? Men en krogkväll för 1000kr det går fina fisken ?..

Inte en chans att jag numera skulle blåsa 1000 spänn på krogen. Kortvarigare nöje finns fan inte. Men å andra sidan så var det kul de 25 åren som jag pysslade med det... Lägger hellre de pengarna på spel nuförtiden. Enda anledningen att man gått på krogen är ju enbart för att hitta någon att idka könsumgänge med. Fan inte ens det orkar jag numera?!?!?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

1. Utbilda dig
2. Tjäna pengar och få råd att köpa spel
3. ???
4. Profit

tjäna pengar vars ??? Vilka job??? skulle vara nice om du kunde peka åt vilket håll och då menar jag inte till arbetsförmedlingen:O

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Sluta porta konsolspel till PC och tro att de kommer sälja alt. börja göra bra portar så kommer det garanterat att gå bättre.

Orealistiska förväntningar på ett dåligt spel och en ännu sämre port är knappast piratkopieringens fel.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Ziggy_:

tjäna pengar vars ??? Vilka job??? skulle vara nice om du kunde peka åt vilket håll och då menar jag inte till arbetsförmedlingen:O

Universitetsutbildning i 3-4år. Jobb kommer därefter.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Kan dem sluta släppa spel med cliff-hangers i slutet om dem ändå inte kommer släppa en uppföljare!

Permalänk
Medlem

Kanske finns en grund till att folk inte köper spelet. VEM spelar Bulletstorm på pc är då min fråga?

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Entusiast
Skrivet av FeedHurley:

Nu spelar jag inte så mycket men om vi tar musik istället.
Hade det inte varit möjligt att ladda ned album/musik så hade jag självklart gått och köpt Jimi Hendrixs eller Johnny Cashs (för att ta några) plattor.
Väljer jag att köpa något självmant så är ju det samma sak som att det är värt pengarna. Nu när det går att ladda ner skiten så har jag inga planer på att göra detta.
Ditt resonemang håller inte på flera plan, var av detta är ett.

Fast varje nerladdat spel eller nerladdad skiva kan omöjligt vara en utebliven försäljning. Det faller på sin egen orimlighet och det är bara att räkna lite snabbt så ser man att det inte håller.

Gjorde en överslagsräkning i en annan tråd där jag antog att en person hade ett par tusen låtar, ett par hundra filmer, några tiotal TV serier, något tiotal spel, officepaket, Adobesviten och landade på en summa mellan 500000 och 700000 kr. Ingen kan ha lagt så mycket pengar på film, musik, spel och program. Bara adobesviten kostar mer än en gymnasieungdom drar in på studiebidraget under hela sin gymnasietid.

Förlorar de pengar på pirater? Ja självklart. Är varje nerladdat spel en förlust? Nej inte en chans.

Tittar man på det stora hela så gör nöjesindustrin stor vinst. Filmindustrin tjänar mer och mer pengar varje år så så farligt kan ju piraterna inte vara. Musikindustrin däremot har varit stadigt minskande men att skylla det på pirater är att stoppa huvudet i sanden. De förlorar pengar för att de har en föråldrad affärsmodell. Folk köper inte en skiva och sitter och lyssnar hemma längre. Folk vill ha en lista på blandade favoritlåtar som de lyssnar på i telefonen. Ingen vill betala 99-150 kr för en hel skiva när de bara är ute efter en eller två låtar så därför låter de bli. Folk vill inte ens ha en skiva längre, de vill ha musiken så varför försöka tvinga folk att betala för en produkt när de egentligen vill ha en annan? Musikmarkanden går mer och mer mot digital distribution vilket är mycket bättre eftersom det är det marknaden vill ha och det gör distributionskedjan oändligt mycket smidigare och billigare. De stora drakarna förlorar massa pengar på att små aktörer kan göra samma sak fast billigare. Istället för att acceptera verkligheten och ändra affärsmodeller så gnäller de på pirater som har funnits i alla tider. Musikbranchen har överlevt sådana katastrofer som radio, kasettband, CD-ROM och nu även internet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Inte en chans att jag numera skulle blåsa 1000 spänn på krogen. Kortvarigare nöje finns fan inte. Men å andra sidan så var det kul de 25 åren som jag pysslade med det... Lägger hellre de pengarna på spel nuförtiden. Enda anledningen att man gått på krogen är ju enbart för att hitta någon att idka könsumgänge med. Fan inte ens det orkar jag numera?!?!?

Amen brother.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.