Permalänk
Avstängd

Så redo jag någonsin kan bli för betan!

Dock är det även till TERA/Diablo 3.

Permalänk
Skrivet av SweFox*:

Så redo jag någonsin kan bli för betan!

Ser att du effektivt täcker in hela kostcirkeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Det kommer inte att inträffa.
I betan så kan man endast ha medium inställningar, och endå har spelet enormt dålig prestanda (antagligen suger grafik motorn)
i release kommer det finnas högre inställningar, och för den som tror att det kommer bli bättre än betan så är man helt ute och cyklar
release prestandan på spelet kommer troligtvis bli mycket sämre än beta prestandan då det kommer bli mer folk som springer runt osv osv.
suger prestandan nu, kommer den suga ännu hårdare i release.

Skrivet av anon70536:

Lagom troll. Grafikmotorn har inte varit optimerad alls under de tester vi sett, dessutom körs garanterat en debug-build under betan där loggning under huven drar massor av prestanda. Att grafikmotorn skulle suga är inget annat än troll, den är baserad på koncept från GW1-motorn som var ett prestandamässigt underverk.

Så sant så. GW1 har en av de bäst optimerade motorerna som finns. Endast Source är bättre egentligen. Speciellt eftersom de kör Debug under betan är det inte konstigt att prestandan är sådär.

Permalänk
Medlem

OCH, angående prestandan så verkade ju varken Yogscast eller Totalbiscuit ha några problem med att både spela på höga inställningar och spela in samtidigt

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

OCH, angående prestandan så verkade ju varken Yogscast eller Totalbiscuit ha några problem med att både spela på höga inställningar och spela in samtidigt

Vi får väl se hur det blir egentligen, också tänkt på detta att det är bra fps, inget lagg när de spelar in, även i WvW, men det var dålig fps och lagg under stresstest, men det är just det som är grejen.. stresstest, vi får väl dock vänta och se hur det blir i Weekends eller vid release.

Permalänk
Medlem

Stresstestet var ju en katastof!
Och jag antar att det var därför Anet gjorde det, för att se hur mycket mer power dom behöver inför betan

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeafBox:

Stresstestet var ju en katastof!
Och jag antar att det var därför Anet gjorde det, för att se hur mycket mer power dom behöver inför betan

Beror väl på hur man menar, det verkar som om det funkade fint för en del. Antyder att det var belastningsfördelningen som strulade mest.

Permalänk
Medlem

Så, hur är spelet? Levde det upp till era förväntningar?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Så, hur är spelet? Levde det upp till era förväntningar?

Vi får se _nästa helg_

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Vi får se _nästa helg_

Jaha, trodde de som hade beställt fick spela några dagar innan launch eller något sådant, är inte superuppdaterad erkänner jag.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

Jaha, trodde de som hade beställt fick spela några dagar innan launch eller något sådant, är inte superuppdaterad erkänner jag.

Det är ingen launch på gång, det är beta nästa helg. Finns fortfarande ingen som helst antydan till att ens ArenaNet skulle veta när det blir launch.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Så, hur är spelet? Levde det upp till era förväntningar?

Det är jävligt kul att spela då allt händer mer naturligt.

Ett exempel: Du kommer till ett område och ser att något kul händer som du vill bli delaktig i.

I GW2: Du börjar direkt hjälpa de spelarna som redan är där. När det är klart får du XP guld osv automatiskt baserat på hur mycket du gjorde. Om många spelare kommer dit spawnas mer mobs/items.

WoW: Du letar upp questgivern och hämtar questen. Sedan får du tävla mot de andra spelarna om kills/items osv och det är alltid lika många mobs/items där oavsett antalet spelare. När du är klar går du tillbaka till questgivern för att få XP guld.

Gillar GW2 mer då man slipper mycket av det jobbiga momenten. Jämför med WoW för det är det enda MMOet som jag har spelat innan inte för att GW2 skulle vara en "WoW-dödare". Vad som händer med WoW skiter jag i

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk

Värt en titt

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

HoelBrak var ifrån början en dvärg-stad, och Norn hade inga riktiga "städer" då dom är väldigt individuella. Men dom hade ett ställe länge norrut som var rätt populärt, fast när isdraken Jormag vaknade så tvingade han dom Norn som var där att emigrera längre söderut, och då ledde dom 4 andarna (björn, snöleopard, korp och varg) alla till den övergivna staden HoelBrak.

Den är övergiven för att dom få dvärgarna som finns kvar nu är förvandlade till sten.

Ifall någon är intresserad

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Jag körde bara GW1 i två veckor innan jag slutade men jag tycker ändå att det är ett underbar spel. Ska nog köpa GW2 lite efter release-dagen och sen kötta spelat i två veckor eller mer!

Permalänk

När man förhandsbeställer Guild Wars 2 från wehballen eller komplett, drar de pengarna direkt från kontot eller när spelet kommer ut? kan man förhandsbeställa bara för att få en beta key och sedan avbryta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genesistag:

När man förhandsbeställer Guild Wars 2 från wehballen eller komplett, drar de pengarna direkt från kontot eller när spelet kommer ut? kan man förhandsbeställa bara för att få en beta key och sedan avbryta?

Det där har de gjort fiffigt.. så att folk inte kan göra så, om du FÖRKÖPER det så kostar det direkt och du får beta till ALLA betor

FÖRHANDSBOKAR du så får spelet någon dag innan release så att du kan spela dagen före releasen och betala då.

så inga fuskigheter här inte.

Permalänk
Skrivet av Jyyhan:

FÖRHANDSBOKAR du så får spelet någon dag innan release så att du kan spela dagen före releasen och betala då.

så inga fuskigheter här inte.

så man förhandsbokar och betalar dagen den kommer ut? och under tiden så får man en beta key?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genesistag:

så man förhandsbokar och betalar dagen den kommer ut? och under tiden så får man en beta key?

Nej, du kan om du signa för beta, men då ska du ha tur, förhandsbokar du och betalar dagen det kommer så får du ingen beta.

Permalänk
Skrivet av Genesistag:

När man förhandsbeställer Guild Wars 2 från wehballen eller komplett, drar de pengarna direkt från kontot eller när spelet kommer ut? kan man förhandsbeställa bara för att få en beta key och sedan avbryta?

Man kan göra två saker

Förhandsboka: Du får spelet när det kommer ut och får spela en dag före all andra. Du är inte garanterad tillgång till Beta Weekend Events.

Förhandsköpa: Du får en låda med en CD-key i som du skriver in på en sida och sedan skapar ett konto. Då får du spela alla Beta Weekend Events och får spela tre dagar innan alla andra när spelet släpps. Innan Beta Weekend Events får du ett mail med länk där du kan ladda ner spelet. När spelet kommer ut laddar du också ner spelet. Du får alltså ingen skiva.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Ja då blir det väll till att låsa in sig i hemmet nästa vecka mellan 27-29 stänga av telefonen ladda med onyttigheter och sitta i sin gamer den och långsamt tappa kontakten med omvärlden:P

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Det är jävligt kul att spela då allt händer mer naturligt.

Ett exempel: Du kommer till ett område och ser att något kul händer som du vill bli delaktig i.

I GW2: Du börjar direkt hjälpa de spelarna som redan är där. När det är klart får du XP guld osv automatiskt baserat på hur mycket du gjorde. Om många spelare kommer dit spawnas mer mobs/items.

Intressant. Låter som en vidareutveckling av rifts el dyl i Rift

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Folk klagar på presstandan under ett stresstest? Det jag har hört är att beta-klienten i dagsläget består av 4st fysiska filer, detta är givetvis inte optimalt eller optimerat.

Folk som sitter och hoppas på en snar release måste inse att vi inte ens är inne i closed beta, och ganska långt ifrån open beta, riktiga releasen är inte förrens MINST sex månader, GARANTERAT och jag är glad för detta.

Vill inte ha ett nytt SWTOR debakel, hoppas de tar sin tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Folk klagar på presstandan under ett stresstest? Det jag har hört är att beta-klienten i dagsläget består av 4st fysiska filer, detta är givetvis inte optimalt eller optimerat.

Folk som sitter och hoppas på en snar release måste inse att vi inte ens är inne i closed beta, och ganska långt ifrån open beta, riktiga releasen är inte förrens MINST sex månader, GARANTERAT och jag är glad för detta.

Vill inte ha ett nytt SWTOR debakel, hoppas de tar sin tid.

Varför är det inte optimalt med 4 st filer?

Vi har haft 3 st Closed Beta events (alla bara för press och utvalda personer). Så du kan inte garantera att det är 6 månader innan release.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

Varför är det inte optimalt med 4 st filer?

Vi har haft 3 st Closed Beta events (alla bara för press och utvalda personer). Så du kan inte garantera att det är 6 månader innan release.

Är betaklienten endast 4-filer så innebär det att de måste packas upp och läggas i minnet varje gång man spelar, bättre att spelet packas upp på disken i min mening. Vilket jag tror att det kommer att goras i riktiga klienten.

3st Press beta kallar jag ingen riktig closed beta, mer en demonstration for pressfolket. Prepurchase betatesten kan man kalla riktig closed beta, efter detta kommer givetvis open beta och sen release.

Sitt inte och hoppas på en release innan sex månader, ni blir bara besvikna, arena.net har mycket kvar att finslipa.

Personligen kommer jag inte att betala for att spela betan (pre purchase), jag vill gå rakt på den finslipade produkten istället, men jag är tacksam for er som betalar och betatestar åt mig.

Mycket uppskattat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Är betaklienten endast 4-filer så innebär det att de måste packas upp och läggas i minnet varje gång man spelar, bättre att spelet packas upp på disken i min mening. Vilket jag tror att det kommer att goras i riktiga klienten.

3st Press beta kallar jag ingen riktig closed beta, mer en demonstration for pressfolket. Prepurchase betatesten kan man kalla riktig closed beta, efter detta kommer givetvis open beta och sen release.

Sitt inte och hoppas på en release innan sex månader, ni blir bara besvikna, arena.net har mycket kvar att finslipa.

Personligen kommer jag inte att betala for att spela betan (pre purchase), jag vill gå rakt på den finslipade produkten istället, men jag är tacksam for er som betalar och betatestar åt mig.

Mycket uppskattat.

Guild Wars 1 har bara 4 filer och det verkar ha fungerat bra för dem så 2:an kan mycket väl köra på samma sak. Och jag har för mig att de sa att de inte skulle ha någon open beta alls utan bara köra på prepurchase beta weekends.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Folk klagar på presstandan under ett stresstest? Det jag har hört är att beta-klienten i dagsläget består av 4st fysiska filer, detta är givetvis inte optimalt eller optimerat.

Folk som sitter och hoppas på en snar release måste inse att vi inte ens är inne i closed beta, och ganska långt ifrån open beta, riktiga releasen är inte förrens MINST sex månader, GARANTERAT och jag är glad för detta.

Vill inte ha ett nytt SWTOR debakel, hoppas de tar sin tid.

Betaklienten jag fick tag på består av en .exe, en tom TMP-fil samt Gw2stream.dat på 11gb. Inte en färdig version direkt..

Edit: Läste inlägget ovan och såg att GW1 faktiskt har samma struktur efter en titt i den installationsmappen.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Skrivet av Vimes:

Är betaklienten endast 4-filer så innebär det att de måste packas upp och läggas i minnet varje gång man spelar, bättre att spelet packas upp på disken i min mening. Vilket jag tror att det kommer att goras i riktiga klienten.

3st Press beta kallar jag ingen riktig closed beta, mer en demonstration for pressfolket. Prepurchase betatesten kan man kalla riktig closed beta, efter detta kommer givetvis open beta och sen release.

Sitt inte och hoppas på en release innan sex månader, ni blir bara besvikna, arena.net har mycket kvar att finslipa.

Personligen kommer jag inte att betala for att spela betan (pre purchase), jag vill gå rakt på den finslipade produkten istället, men jag är tacksam for er som betalar och betatestar åt mig.

Mycket uppskattat.

Vad jag sett av spelet verkar det relativt polerat, vad baserar du att arenanet har mycket kvar att finslipa på? Sedan kommer ju spelet när det kommer, inget fel att hoppas på en aug/sept release. Att garantera minst 6 månader är ju dumt, då du omöjligen kan garantera något angående releasen

Sedan tror jag inte att de som kommer köra betan håller med dig om att de gör någon form av "uppoffring". Spelet är inte mindre än smått fantastiskt även i nuvarande form, och jag tror de flesta som får köra nästa weekend kommer ha jäkligt kul

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Är betaklienten endast 4-filer så innebär det att de måste packas upp och läggas i minnet varje gång man spelar, bättre att spelet packas upp på disken i min mening. Vilket jag tror att det kommer att goras i riktiga klienten.

3st Press beta kallar jag ingen riktig closed beta, mer en demonstration for pressfolket. Prepurchase betatesten kan man kalla riktig closed beta, efter detta kommer givetvis open beta och sen release.

Sitt inte och hoppas på en release innan sex månader, ni blir bara besvikna, arena.net har mycket kvar att finslipa.

Personligen kommer jag inte att betala for att spela betan (pre purchase), jag vill gå rakt på den finslipade produkten istället, men jag är tacksam for er som betalar och betatestar åt mig.

Mycket uppskattat.

Nu kan jag absolut inget om detta, så bli inte arg men borde inte det gå snabbare? när de faktiskt ligger på minnet, även om det är lite lite med 4 gig (som jag har) och ta upp en 11 gig fil så borde det gå långsammare eller köar det? eller.. ja.. hur funkar det ens?

Permalänk
Medlem

Så GW2 följer GW1-strukturen? Tycker GW1 funkade bra, laddades bara ner maps/etc när man behövde det, t.ex. när man besökte nya städer. På så sätt behöver man inte all game contents på en och samma gång ;). Men klart, vill man ha allt på en gång finns det kommando, vilket jag tror GW2 också kommer ha. Även när man tar backup, så är det ju bara en fil man behöver :).

Visa signatur

RTS :D