Har ni fått erat D3 ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Förstår man inte hetsen så är man varken ett "fan" eller "gamer"

Det kan inte vara så att det finns personer som väntat på diablo 3 sen diablo 2 lod?
Dessutom så är lite av charmen att vara en av de(många) första som spelar Diablo 3

Så jag kan inte kalla mig "Gamer" för att jag inte tänker ta ledigt tisdagen och bomba CDON's kundtjänst för att jag inte hade mitt exemplar av Diablo 3 i brevlådan 3 dagar innan release?

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Beställde mitt (CE) från Hemmakväll som hade billigast vad jag kunde hitta i Sverige för 799:- och fick mitt idag på posten, var lite osäker på om de skulle komma fram i tid osv men det gick utmärkt!

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

det är nog för att folk har ett liv utanför lägenheten/villan eller vart man nu än bor

Definera "har ett liv" ?
Så bara för att man har spel som största intresse så har man inget liv eller vadå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Så jag kan inte kalla mig "Gamer" för att jag inte tänker ta ledigt tisdagen och bomba CDON's kundtjänst för att jag inte hade mitt exemplar av Diablo 3 i brevlådan 3 dagar innan release?

Det är upp till var och en.
Det jag menade var själva förståelsen för att
vissa kanske vill sitta där 00:01 och nörda.

Permalänk
Skrivet av meastro:

Öppna i borlänge Hade velat gå på ett nattöppet hos er faktiskt, inte orkar jag åka ända till sthlm för att hämta d3

+1

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB] [Noctua NH-D15] [ASUS TUF GAMING X570-PLUS] [Steelseries Rival 300 mus] [QPAD Musmatta] [MSI Radeon RX 6800 XT 16GB] [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX AMD] [Windows 10 Pro 64-bit] [Samsung 860-Series EVO 1TB] [2x Samsung 1.0T] [1x Seagate Barracuda 4TB 256MB Cache] [Fractal Design Define R6 USB-C Gunmetal TG] [PSU Corsair RM750X 750W v2 Modulär]

Permalänk
Medlem

Kan hämta ut mitt på posten nu. (komplett)

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att om man prompt vill spela vid midnatt men inte tror sig få något paket från tomten idag kan man, om man har möjlighet, be någon snäll individ/vän om ett guest pass. Då kan man i alla fall spela starter edition (typ som betan, lvl 13 cap och endast till Skeleton King, går endast att spela med andra som har SE) tills imorgon, sedan slänga in sin cd key då och fortsätta spela vidare beyond lvl 13 på samma karaktärer som normalt.

edit: Kan ju lägga till att jag har beställt vanliga versionen från Spelbutiken (som då sänds med vanlig post) och den kom inte fram idag i alla fall. Fick då ett guest pass av en vän så man kan nörda sig vid midnatt ändå

Permalänk

inte fått nån avi från game.... BF3 fick jag så att jag kunde spela 00:01 men inte nu... fan.

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adfi:

Definera "har ett liv" ?
Så bara för att man har spel som största intresse så har man inget liv eller vadå.

en gamer har inte bara 1 spel som största intresse utan lirar flera spel

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Nix, står att det är skickat redan i torsdags men de var väl inte helt ärliga.

Så blir att returnera det till mupphallen och köpa nån annanstans ifrån istället.

Skrivet av d01sh:

Japp, om det inte har kommit ikväll blir det retur på den, och köpa digitalt från battle.net.

Vad kan returfrakten gå på? Det kan ju inte vara mycket värre än de 29:- som de tog själva? Det är ju brev, och väger inte särskilt mycket.

Webhallen har gått ut med gång på gång att man inte kommer ha det förens på releasedagen, dvs imorgon så det är ju inte så mycket att diskutera.
De väljer att följa det Blizzard kräver till skillnad mot många andra återförsäljare. Tror inte de vill riskera det samarbete de faktiskt har med Blizzard genom att släppa deras produkter i förtid när Blizzard säger att det inte är ok.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Förbeställde från Game, dock har inget spel landat i lådan i dag. Desperat som man är så blir det köp från Blizzard och att returnera exet från Game. LAN inplanerat i kväll/natt, så man gör vad man måste haha.

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Betyder att man får spelet minst 14 timmar efter det släppts när en hel del andra verkar fått det "i tid". Är besviken och hade känt mig riktigt lurad om det inte var så att jag inte hinner öppna det innan onsdag i vilket fall som. Lär inte på CDON nästa gång det vankas storrelease aka d3 expansion...

CDON will as instructed by Activision Blizzard deliver the game on Tuesday May 15th 2012.

See below release instructions from Activision Blizzard.

"Official releasedate for Diablo 3 is Tuesday May 15th 2012, at 00:01 hrs.

Before this date and time, this title must not be available for retail sale or delivered to any consumer or end user of any kind, including shop personnel and others.

Wholesalers are to guarantee street date compliance with their customers or they will not be given a distribution advantage for this or future releases.

Should street date not be respected, Activision Blizzard are obligated to take considerable actions for upcoming titles – one being, delivering on the day of release without any distribution advantage.
This is valid for but not limited to the release of DIABLO 3. Activision Blizzard also reserve the right to claim a penalty fee of Euro 50 000 should street date not be respected.

As always, Activision Blizzard appreciates your business and looks forward to continuing our mutually beneficial relationship."

Ser det ut som om de har några val? Jag skulle kalla CDON för smarta som inte riskerar att betala 50 tusen Euro i böter Dock, så är det konstigt varför alla andra butiker inte gör som Blizzard säger.. Blizzard har kanske inte kontaktat dom?

Permalänk
Medlem

Hämtar ut mina idag. det ena beställde jag redan -07 från gameshop. Å de andra(collectors edition) -08 från gamestop;)

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

en gamer har inte bara 1 spel som största intresse utan lirar flera spel

Jag menade inte spel som i ett spel, men okej.
Man läser det man vill läsa antar jag.

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade från Game.se, fick en bekräftelse att det skickats den 9 maj, dock fortfarande inte fått det, så om någon snäll själ vill ge mig ett guest pass som jag kan ha tills jag får retail (antar att man kan uppgradera ?) så skulle jag vara tacksam mvh

Permalänk

Beställt CE från webhallen.

2012-05-10 07:54 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Men kom igen förfan. Den borde ju vara halvvägs hit redan

Permalänk

om man inte får spelet i lådan dagen innan kan man ju lika gärna åka till mediamarkt eller liknande efter jobbet och köpa spelet... Tror inte de blir någon mer förhandbokning hos game för min del.

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem

Nog för att dom spelbutiker som inte skickat så att det kom i dag följer Blizzards regler och inget annat, så kan ni om suget är för påtagligt köpa via Blizzards butik, prisskillnaden är inte enorm då kronan står sig väl mot euron just nu. Returnera bara exemplaret ni får i morgon. Distansköplagen är på er sidan, ingen anledning behövs mer än att ni inte vill ha det ni köpt längre.

Permalänk
Hjälpsam

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Det är upp till var och en.
Det jag menade var själva förståelsen för att
vissa kanske vill sitta där 00:01 och nörda.

Visst är man ledig Tisdagen och har köpt en Digital Edition kan jag förstå att man vill spela. Men att ha beställt en Retail Box och slänger skit över företagen för att man inte kommer in 00.01 tycker jag är dåligt.

Sen scenariot att det kan bli server krash 00.01, och det tar tills Tisdag innan man kan spela normalt verkar inte finnas. Så då får man läsa en uppsjö av klagande och jämrande på alla PC forum världen över.

Hype på server släpp vid MMO spel visst, men för ett semi singleplayer spel, njaaa.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Skrivet av noodles^:

Nog för att dom spelbutiker som inte skickat så att det kom i dag följer Blizzards regler och inget annat, så kan ni om suget är för påtagligt köpa via Blizzards butik, prisskillnaden är inte enorm då kronan står sig väl mot dollarn just nu. Returnera bara exemplaret ni får i morgon. Distansköplagen är på er sidan, ingen anledning behövs mer än att ni inte vill ha det ni köpt längre.

Går det att köpa i USD då? Blir man inte påtvingad att köpa det i € och då var det större prisskillnad. 60 € här i europa, 65 USD i USA

Permalänk
Medlem

snabbfråga: ja har faktiskt glömt att förbeställa mitt d3 vart är det bäst ? typ webhallen eller ?

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Beställde från webhallen suck, verkar som att jag får vänta tills onsdag, det har inte skickats från posten än, och jag som bor uppi luleå hinner mest troligt inte få det imorgon..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tom brevlåda. Snart spricker jag som Dark Wanderer i ren och skär ilska men defaultar mitt vrede mot svensk postservice. Känner man Blizzard korrekt så lär det inte vara spelbart för fem öre i natt ändå...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalaskulan:

om man inte får spelet i lådan dagen innan kan man ju lika gärna åka till mediamarkt eller liknande efter jobbet och köpa spelet... Tror inte de blir någon mer förhandbokning hos game för min del.

Exakt.

Inte bokat något spel på flera år och ångrar att jag bokade denna gång.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem
Skrivet av juggl3r:

Beställde från webhallen suck, verkar som att jag får vänta tills onsdag, det har inte skickats från posten än, och jag som bor uppi luleå hinner mest troligt inte få det imorgon..

Skickades från m.sweclockers.com

tack för ett bra svar,

tänkte beställa mitt här dom har 100+ i lager och fri frakt 439 kr
__________________

Skrivet av mondeun:

Tom brevlåda. Snart spricker jag som Dark Wanderer i ren och skär ilska men defaultar mitt vrede mot svensk postservice. Känner man Blizzard korrekt så lär det inte vara spelbart för fem öre i natt ändå...

tråkigt

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Skrivet av oi-bastard:

snabbfråga: ja har faktiskt glömt att förbeställa mitt d3 vart är det bäst ? typ webhallen eller ?

Du kan ju köpa det direkt från blizzard som digital download, inte billigast men definitivt smidigast.

Permalänk
Medlem

Ja, för att paket brukar ju skickas ut tidigt på morgonen, kolla på komplett, dustin, inet osv, inet skickar ut sina paket 17:00 ifrån inet, har man beställt innan dess så brukar (iaf jag) få paketet dagen efter.

Inte så att alla ligger och sover på nätterna utan att folk kör lastbil, åker tåg med diverse saker, ta det lite lugnt istället för att panika om att ni får det på onsdag eller nästa vecka.
Webhallen, CDON osv gör rätt med att skicka ut dem idag, ni visste att ni inte skulle få spelet tidigare, det enda sättet för er att veta att ni skulle spela 00:01 var via battle.net.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darklands:

Går det att köpa i USD då? Blir man inte påtvingad att köpa det i € och då var det större prisskillnad. 60 € här i europa, 65 USD i USA

My bad, euro menar jag. 540kr borde priset landa på, kan diffa beroende på vilken växlingskurs din bank har. Det är en prisskillnad på 82kr från vad jag gav för ett fysiskt ex. Men hypen gör att jag har överseende med dom kronorna. Desperat? Ah.

Permalänk
Skrivet av björk:

Kan tipsa om att om man prompt vill spela vid midnatt men inte tror sig få något paket från tomten idag kan man, om man har möjlighet, be någon snäll individ/vän om ett guest pass. Då kan man i alla fall spela starter edition (typ som betan, lvl 13 cap och endast till Skeleton King, går endast att spela med andra som har SE) tills imorgon, sedan slänga in sin cd key då och fortsätta spela vidare beyond lvl 13 på samma karaktärer som normalt.

edit: Kan ju lägga till att jag har beställt vanliga versionen från Spelbutiken (som då sänds med vanlig post) och den kom inte fram idag i alla fall. Fick då ett guest pass av en vän så man kan nörda sig vid midnatt ändå

Ja det kan man ju göra! Finns det någon snäll själ här som har ett questpass till ett otålmodigt Diablo 3 fan?

Bokade på webhallen så det kommer förhoppningsvis imorgon..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.