Call of Duty: Black Ops 2 "behöver ingen ny spelmotor"

Permalänk
Medlem

Shit vilket gnäll det är på folk och tror att dom kan göra det istället för det, låt dom utveckla sitt spel hur fan dom vill. Och Activision är inte dom enda som mjölkar pengar, EA gör exakt samma sak. (DLCs, Battlefield premium etc)

Och angående grafikdelen på dom senaste cod spelen, b00lshit att det är exakt lika.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F / Ryzen 7 3700X @4.3 / Hyperx 16 Gig / ASUS RTX 2070 SUPER 8 gig

Permalänk
Medlem

Denna gång låter jag mig inte luras. Inget köp till PC.
COD dog helt till PC efter MW1.

Visa signatur

9800X3D RTX5090

Permalänk
Medlem

Det är nu dogge tar chansen igen. Black Ops 2 Collectors Edition. Du öppnar kartongen och POFF så hoppar en bild av Dogge fram som säger:
"Yaoo Yaoo You får the t-shöört på köpet!"..

Nej men allvarligt. Det är en underhållande spelserie. Storyn är varierande och det avgör mer för mig än grafiken. Vill gärna leva sig in i spelet lite, inte bara titta på tegelstenar som är vaxade med autosol och hylsor i all oändlighet så att det påminner om en taskig kopia av Hot Shots.. Nä, 1000 olika vapen med alla möjliga olika tillbehör och tung musik, det är en vinnare för mig iaf!

Permalänk

Det vore ren idioti att skriva en ny motor till Black Ops 2. Även om folk här gillar att göra sig lustiga på CoD (Har ju blivit något av en trend att hata på CoD) så är det det enda logiska. Vad ska de göra? Göra en Frostbiteliknande engine som sedan måste göras om när nästa generations konsoler kommer ut?

En motor skrivs inte i en handvändning. Det tar flera år att skriva en motor och om man redan har en som fungerar bra, varför då lägga fokus på att fixa det? Jag menar inte att spelutvecklingen helt ska stanna av eftersom att man inte ska ändra men man måste alltid ställa "utvecklingen" mot inkomster. En ny motor betyder en helt annan känsla i spelet och många skulle nog tycka att "CoD-känslan" dör iom en ny motor. Ungefär som att många tyckte att BF3 var alldeles för likt CoD. Det går inte att göra en ny motor som är identisk med tidigare spel men med mycket bättre grafik.

Stop crying och låt folk som gillar CoD spela CoD, ni andra kan hålla er till spelen ni gillar.

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

CS 1.6 är alltså som source och cs GO?

Dom har ju ändrat på saker i från 1.6 till Source! GO vet jag inte dock..

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zillio:

Du gjorde precis bort dig, CSGO använder en modifierad version av Source-motorn, 1.6 använder en helt annan motor än Source. Och ja, CSGO känns som en mod till CS Source...

Permalänk
Skrivet av hampa10:

trött man blir money whoring at its best

Vad skulle de annars göra? Tillverka för att de är snälla? Det är ett företag och de ser till så att så många som möjligt kan konsumera vad de tillverkar, varför är det dåligt? Det visar väl snarare på att pengar och marknadsekonomi fungerar som det är tänkt, att "samköra" människors girighet med det som är bäst för den stora massan.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Hedersmedlem

Black Ops 2 "behöver ingen ny spelmotor" Vilken sammanträff! Jag som inte behöver nåt nytt Call of duty heller.

Skrivet av Fidel Castro:

Jag då ...jag är ju 43år...tydligen också hjärndöd:(

Nejdå, du är bara dement

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

wow black ops var det absolut sämst optimerade spelet jag nånsin spelat, lata jävlar som bara portar allt från konsol. återigen visar de bara att de inte kan konkurrera med bf3 så de väljer att mjölka sina trogna fans istället

r.i.p cod

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Fast CS har ju bytt spelmotor efter varje generation så de är väl lite dumt att jämföra med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

*Dunkar huvudet i bordet* Varför envisas dom med DX9? Kanske bättre om de blev duktiga på något annat eller är dom ett gäng konservartister på utvecklarfronten?

Blackops 2 har stöd för dx11

Visa signatur

Processor: AMD Ryzen 5 5600 @3.5 GHz
Grafikkort: PowerColor Radeon RX 6700 XT 12GB
PSU: NZXT C650 650W v2
Moderkort: Gigabyte B550M Aorus Elite / Ram:32GB
Chassi: ASUS Prime AP201 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Texaco:

Tror du inte att de väntar på nästa generations konsoler då?

Kanske det, men varför skulle de inte ha gjort en ny motor tidigare?

Visa signatur

Lwl

Permalänk

Allt det handlar om är att Call of Duty serien säljer så bra att man vill försöka tjäna så mycket pengar det bara går.
Varför lägga ned en massa pengar på att utveckla en helt ny motor när spelet säljer som smör ändå?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muffyn:

Kanske det, men varför skulle de inte ha gjort en ny motor tidigare?

För att dom har styrt det så här!-

Alla spelutvecklare kretsar runt Konsolernas prestanda (7800GT-X1900) Så dom vill inte göra något nytt som inte konsolerna pallar med, så då kostar den cash att optimera och fin justera efter konsolernas behov!

Och dom är så satans lata! Dom säger ''vi slänger in dx11'' visst men hur mycket mer får man? kanske lite djupare bumpmap på grejerna det är allt...och DX11 har mycket mer att ge än så! Tror to.m att DX10 har mer att ge men spelutvecklarna vill inte se vad PC-mjuk/hårdvaran går för! pga att dom är för lata och oengagerade!

OfT:

Hade jag varit miljardär hade jag lätt utvecklat ett spel som är optimerat för PC! Bara för att se hur grafiken skulle ha blivit och hur bra det skulle ha flutit på i 32xxAA@3k upplösning Skule varit gratis men om man hade velat spela online så skulle man få pröjsa för tillgång!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Och dom är så satans lata! Dom säger ''vi slänger in dx11'' visst men hur mycket mer får man? kanske lite djupare bumpmap på grejerna det är allt...och DX11 har mycket mer att ge än så! Tror to.m att DX10 har mer att ge men spelutvecklarna vill inte se vad PC-mjuk/hårdvaran går för! pga att dom är för lata och oengagerade!

En revolutionerande skillnad i den enorma spelutvecklingen sedan det gamla DX9. :/

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Att folk vill hålla fast vid gamla spelmotorer och upplägg kan jag förstå. Vi har ju alla fans av WC3, CS 1.X, Unreal osv. Skillnaden är att vi inte får ett nytt CS varje år. Valve testade ett nytt CS med samma motor - CS:CZ som floppade totalt. Nu verkar de inte ens vilja nämna spelets existens på deras hemsida som ett eget spel utan bakar ihop det med CS 1.6.

Att skaparna bakom CoD lyckats sälja samma spel om och om igen är dels att de har ny singelplayer och dels fanboyismens mysterium. Antar att CS fans var för konservativa för Valve.

Att jämföra CoD:s motor med Q3 är dock lite orättvist. Däremot är motorn gammal och deras uppgraderingar på den sedan CoD4 få. Dessutom är förändingarna spelmekaniskt så små att de knappt skulle räcka till ett DLC.

Skrivet av Schnitz:

En revolutionerande skillnad i den enorma spelutvecklingen sedan det gamla DX9. :/

Uttnyttjar inte utvecklaren DX11 så är det skit samma hur bra DX11 är. Görs spelet för DX9 så är det osannolikt att utvecklaren kommer lägga ner några jätteresurser på att fixa alla effekter som finns i DX11. Du kan gärna posta en jämförelsevideo på WoW med DX9 och DX11 och peka på att där är skillnaden minimal. Se istället på spel som Crysis och speciellt på testileringen av objekt.

Permalänk
Inaktiv

De vill känna ännu mer pengar... det är det allting handlar om. Ea satsar både på ny motor och kvalite det ha de fanimig lyckats med (bf3 och crysis) fan till och med diablo 2 är bättre än black ops om inte också grafiken LOL

Permalänk
Medlem

Har hela högen grava synfel så de inte ser att MW3 ser ju ut att vara kokt i bajs? Sjukt gammalt...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schnitz:

http://www.youtube.com/watch?v=q3t09Xm2H94

Kalla mig blind...

Jag ser knappt någon skillnad alls! Även när man ser nåt så tycker jag att dx9 ser faktiskt bättre ut

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Skrivet av anon186265:

De vill känna ännu mer pengar... det är det allting handlar om. Ea satsar både på ny motor och kvalite det ha de fanimig lyckats med (bf3 och crysis) fan till och med diablo 2 är bättre än black ops om inte också grafiken LOL

Antar att du menar tjäna, var bara tvungen att påpeka det uppenbara stavfelet, sånt irriterar mig

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Avstängd

haha, varför fortsätter folk lira detta? inget nytt, samma veva igen, som att köra ra2 i dagens läge

Permalänk
Medlem

Man blir ju nästan sur när man läser alla kommentarer från alla Sweclockare. För det första så är grafiken verkligen inte allt. Hur spelet känns att spela går mkt före. För det andra så körs spelet på hårdvara som är 6-7 år gammal så det skulle knappast kunna göra en ny motor som var snyggare och ändå kördes i 60fps, motorn de använder nu är optimerad fullt ut.
För det tredje så är det inte samma spel varje år. Visst det är samma grundkoncept men det är ju vad folk vill ha, snabb action som är lätt att komma in i och som är väldigt belönande, varför ändra ett vinnande koncept? Sen så ändrar det ju en massa grejer från spel till spel. Helt ny story, förbättrad grafik, nya multiplayerbanor, nya spellägen, nya vapen, nya funktioner.

Om ni säger att det är samma spel så kan man ju säga att bf2 och bf3 är samma spel också? De har ju bara lagt till rush, deathmatch och nya vapen/fordon och förbättrat grafiken. De har ju knappt ändrat nåt? Fortfarande samma grundkoncept där också.

För att lägga till så spelar jag båda spelen en hel del och njuter av båda två. Så är ingen fanboy på något sätt.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|MSI RTX 5080|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Avstängd

Bästa med CoDserien är att den håller borta många 12åringar ifrån BFBC2 och BF3.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Konsoll... säger allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Konsoll... säger allt.

Min länk, säger mer än "allt"
http://penny-arcade.com/patv/episode/graphics-vs.-aesthetics

Sen kan man diskutera om deras estetik, spelar inte cod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Bästa med CoDserien är att den håller borta många 12åringar ifrån BFBC2 och BF3.

oh vad jag blir trött på att höra detta från båda lägren.. Jävla kids.

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Kalla mig blind...

Jag ser knappt någon skillnad alls! Även när man ser nåt så tycker jag att dx9 ser faktiskt bättre ut

Du är verkligen inte blind, det är ingen skillnad. DiRT 3 är ett extremt dåligt exempel om ska demonstrera DirectX 11 funktioner.

Permalänk

många fall när det pratas om nya spel så ska grafiken va snyggare och bättre, Här ser jag inget av det utan det pratas med lite finlir på befintlig grafikmotor. Detta retar mig, jag tror i långa loppet skulle utväcklarna vinna att göra om gör rätt saken?

CoD4 var bra sen så har jag inte sett någon skilnad alls.

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

För att dom har styrt det så här!-

Alla spelutvecklare kretsar runt Konsolernas prestanda (7800GT-X1900) Så dom vill inte göra något nytt som inte konsolerna pallar med, så då kostar den cash att optimera och fin justera efter konsolernas behov!

OfT:

Hade jag varit miljardär hade jag lätt utvecklat ett spel som är optimerat för PC! Bara för att se hur grafiken skulle ha blivit och hur bra det skulle ha flutit på i 32xxAA@3k upplösning Skule varit gratis men om man hade velat spela online så skulle man få pröjsa för tillgång!

Man har kunnat optimera BF3 det ska nog gå med den kommande motorn i CoD serien till consoller montro???

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem

Hahha näe det är klart de inte behöver en ny spelmotor när allt bara ska se plastigt och såsigt ut )

Maximum salery are go!

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K